Mä kirjoitan nyt tänne koko setin, vaikka osa varmaan kuuluu neuvolakuulumisiin ja osa oireisiin :) Anycase, painon nousua melkein 700g/vko, yhteensä 8 kiloa koko raskauden aikana (nyt rv 29, BMI oli 21 kun tähän hommaan lähdettiin). Terkkari tuumasi että lomamässäyttely näkyy painonnousuna, mutta ei siitä sapiskaa sen kummemmin antanut. Hb oli noussut 120 -> 134, Jesh!
Lääkäri oli ihan asiallinen, vähän huonosti suomea puhuva nainen, mutta asiallinen ja ammattitaitoinen, eikä hällä ollut kiirettä minnekkään. Olin käynyt 6 viikkoa sitten polilla em. "sukkapuikkosuppareiden" takia, mitkä diagnosoitiin ehkä liitoskipuina, ehkä kiinnikekipuina tjs. Olin siitä silloin 2 pvää sl.alla. Lääkäri oli ihmeissään miksi ei oltu kirjoitettu enempää sl.aa. No, niitä kipuja on ollut silloin tällöin ja noita rasitussuppareita on päivittäin, niin lääkäri siinä sitten kysymään että josko jäisit saikulle nyt ja siitä suoraan ä-lomalle. Mie siihen änkyttämään että en mä nyt kyllä oikein tiiä, kun kuvittelin olevani vielä 1,5kk töissä (olen sairaanhja). Käytiin siinä sitten kauppaa ja loppuviimein päästiin sopimukseen joka miellytti molempia osapuolia, eli 2 vkoa sairauslomaa nyt alkuun rasitus- ja liikuntakiellolla.
Että näillä evväillä. Miula oli töihin viemiseksi lomaltapaluu pullat ja rensselit, kävin ne kiikuttamassa hattu kourassa osastolle. Pomo oli taas yliymmärtäväinen, eikä sinällään jäänyt kurja olo. Mä en eläissäni ole ollut kuin maks. 3pvää sairaslomalla, niin ottaa ammatti-identiteetin ja kaiken päälle nyt sitten ihan perkeleesti, vaikka joo ymmärrän kyllä että nyt ei ole käytännössä kyse mun hanurista vaan ton pienen pojan jässikän.
Tämmöstä tänne.