Huhtikuun höpinät :)

Emms tuo kuulostaa kyllä jännältä tilanteelta.....toivotaan että kaikki kuitenkin kunnossa teillä molemmilla ja vaavi jaksas vielä vatsassa elellä,kasvaa ja vankistua tovin :Heartred

Noi neuvolalääkärikäynnit tuskin on mitään ruususia missään..? Eikä meilläkään aikanaan siellä mennyt ku korkeintaan vartti....siinä se sisätutkimus ja kyselyt supistuksista :) onneksi kuitenkin ihan neuvolantäti teki noit muut toiminnot ihan normisti että tuo kuulosti jotenkin tosi valjulta ku ite on joutunut mittailemaan itteensä :/ niin näissä vaan on eroja...pöh*

Mulla tää syöminen ja varsinkin herkuttelu on lähteny ihan lapasesta :P mutta odotan nyt mitä vaaka ja täti sanoo ens kerralla joka on 8.5......kun edelliseen käyntiin mennessä oli tullu se 2,5kg vasta....ja ehtiihän sitä tässä kertyä vielä,ekasta kuitenkin kaikkinensa miltei 20kg :) ja sanomista tuli :Heartred
 
Emmsille tsemppiä!
Kohta tää huhtikuukin on lusittu, musta tuntuu että menee ihan kauheaa kyytiä tämä aika!!!!!
Rasituskiellon orjana olen huomannut että ne rasitussuppari on todellakin minimissään, tiistai iltana oli kovemmat kivut (l. just niitä keleen sukkapuikkosuppareita), pahoinvointia joo, hedaria ei. Eli laskisin et menee 50% paremmin kuin aiemmin :D Joten eiköhän tästä töihin vielä konkoilla loppuajaksi. Uskoisin.

Mulla loppuu puuhat täältä himasta, kun oon nyt jo tehnyt lähes kaiken sen mitä suunnittelin ä.lomalle. Paitsi passyt mattoja :wink

Aktivoiduin oikein kunnolla ton veden juonnin suhteen (mä oon siinä ihan käsittämättömän huono!! Mikä ei varmaan imetyksen kannalta ole hyvä homma). Voi olla että kropassa on nesteet lähtenyt paremmin liikkeelle tms. mutta ainakin painossa on ihan huomattava ero alkuviikkoon. Herkut latasin heti tiistaina roskiin kun kuulin että joudun tänne jumiin kahdeksi viikoksi, joten ei ole tullut niitä mässyteltyä.

Mä olen tässä käynyt muutenkin aika tiivistä keskustelua itseni kanssa siitä että otanko oikeasti irti sen kaiken tästä raskaudesta mitä siitä voisi? Mitä jos luonto päättää että tää oli tässä, eikä muita raskauksia tule. Mitä mulla jää loppuviimein käteen tästä? Painonnousu paniikkia, itsekritisointia, huolia, hormonien aiheuttamia outoja ajatuksia (siis mun vati tuottaa jäätävän määrän sellasia "Mitä jos"-tyypissiä ajatuksia (ammatin varjopuolia, oppinut aina käymään kaikki skenaariot läpi) jne. Kun loppuen lopuksi KAIKKI noista em. asioista häviää kuin tuhka tuuleen kun se pikkujantteri on maailmassa. Että voisko tää asennevammanen kohta kolmekymppinen ylikelapakkoajatusten riivaama mamma nyt vaan höllätä pikkasen, pistää sen piparin poskeen ja möllähtää sohvan nurkkaan viltin alle tukka pystyssä?

Vois. Mutta mä pesen eka koneellisen pyykkiä :wink

Pahoittelen avautumista. Helpotti.

Kivaa torstaita kaikille, olkoon se meille kaikille hyvä :Heartred
 
Hellureit!

Tsempit kaikille pienille eri tilanteisiin. :) jokainen päivä masussa kasvattaa.. :)

Täällä jonkinmoinen ketutushelpotus. Aamulla lääkärissä ja saikkua nyt äippälomaan asti. Turha haaveillakaan fyysisesti raskaasta työstä. Riittää kun omien lasten kanssa pärjää ja jaksaa. Ihana odotella vaavia näin ja nauttia keväästä/kesästä lasten kanssa...

Mutta.. en tiedä mistä sitten taas iski semmonenkin ketutus näihin kipuihin.. ehkä se on se kun innostuu ja tahtois kaikaikenmoista näin keväällä puuhata.. hyvin oon osannu rennosti ottaa ja mennä tuntemuksien mukaan mutta joskos vaan lannistaa kovin.. onneksi parhainta on levätä ja katsoa tuota muljuvaa masua. :) kyllä aina sitten hiljakseen helpottaa ja koittaa aurinkoisempikin päivä taas. :)

Perätarjonnassa oli vauva.. kaks viikkoa sitten oli vielä rt kun muuta tklla ultrattiin. Nyt vois seuraavaksi kerraksi sitten kääntyä jälleen. Kiitooos. :)
Oikein mukava oli lääkäri ja hb vihdoinkin noussut. Sokerit kunnossa joten saan käydä neuvolaläälärillä vielä ebsi kerran jos pysyvät hyvinä. Muutoin lähettävät äippäpolille. Kokoarviota lähempänä la polilla. :) Tuskinpa tästäkään jättiläistä tulee kun ruokavalio kunnossa.

Noh katse aurinkoiselle pihamaalle ja lapsiin jotka iskän kans touhuavat.. :)
 
Hellureit!

Tsempit kaikille pienille eri tilanteisiin. :) jokainen päivä masussa kasvattaa.. :)

Täällä jonkinmoinen ketutushelpotus. Aamulla lääkärissä ja saikkua nyt äippälomaan asti. Turha haaveillakaan fyysisesti raskaasta työstä. Riittää kun omien lasten kanssa pärjää ja jaksaa. Ihana odotella vaavia näin ja nauttia keväästä/kesästä lasten kanssa...

Mutta.. en tiedä mistä sitten taas iski semmonenkin ketutus näihin kipuihin.. ehkä se on se kun innostuu ja tahtois kaikaikenmoista näin keväällä puuhata.. hyvin oon osannu rennosti ottaa ja mennä tuntemuksien mukaan mutta joskos vaan lannistaa kovin.. onneksi parhainta on levätä ja katsoa tuota muljuvaa masua. :) kyllä aina sitten hiljakseen helpottaa ja koittaa aurinkoisempikin päivä taas. :)

Perätarjonnassa oli vauva.. kaks viikkoa sitten oli vielä rt kun muuta tklla ultrattiin. Nyt vois seuraavaksi kerraksi sitten kääntyä jälleen. Kiitooos. :)
Oikein mukava oli lääkäri ja hb vihdoinkin noussut. Sokerit kunnossa joten saan käydä neuvolaläälärillä vielä ebsi kerran jos pysyvät hyvinä. Muutoin lähettävät äippäpolille. Kokoarviota lähempänä la polilla. :) Tuskinpa tästäkään jättiläistä tulee kun ruokavalio kunnossa.

Noh katse aurinkoiselle pihamaalle ja lapsiin jotka iskän kans touhuavat.. :)
 
Ihanaa ja kamalaa kuulla, että muillakin on samanlaista alakuloa välillä. Aurinko paistaa, mutta kun ei jaksa kokoajan painaa tukka putkella, niin heti harmittaa. Itse olen ollut töissä koko ajan ja näillä näkymin loppuun asti mennään. Välillä vähän toivoisi, että voisi jäädä vaan päiväksi kotiin nukkumaan, mutta ei ole vielä ollut niin kova väsymys, etten olisi hereillä pysynyt. Pihahommat on ihania ja niissä pysyy mieli virkeänä.

Obsidania pistellään täälläkin ja kovasti koitan katsoa mitä suuhun laitan, mutta mitä tahansa laitankin, niin sitä menee sitten paljon. Nuoremman lapseni mielestä 'Äidin masu on pulleentunut', joten kai sitä vähitellen alkaa olemaan sen verran, ettei näytä vain joulukiloilta. Edelleen kyllä pystyn yllättämään vähän vieraammat kertomalla jääväni kesäkuussa äitiyslomalle, ellen nyt ihan makkarankuoreen pukeudu. Sinänsä kiva, että vanhat paidat ja takit menee kivasti päälle, joten ei varmaan tarvitse käyttää kuin äitiyshousuja.

ps. Tessa 2012, käy itsepalvelupesulassa pesemässä matot sellaisella isolla koneella, jos et pääse perinteiselle pesulle. Se on vähän kuin kompromissi ja lähes itsepestyt matot :wink
 
Täällä selvittiin eilen sokerirasituksesta, litku oli parempaa kuin muutama vuosi sitten. Ja nyt sai juoda vettä sen kahden tunnin aikana kun labrassa istuskelin! Eli hyvin meni. Tuloksista ajattelin kokeilla huomenna soittaa neuvolaan, jos suinkin muistan. Jälkeenpäin tuli kyllä muuten tosi huono olo, vaikka labrassa istuskellessa tuntui että olo on hyvä. Koko loppupäivän oli huono olo ja supisteli paljon, hetken aikaa jo töissä mietin että jos olo tämmöisenä jatkuu, niin saikkuahan tässä on kohta haettava. Tänään on onneksi taas ollut normaali, hyvä olo ja virtaa vaikka kuinka. Kävely on vaan vähän vaikeutunut, liitoskipuja alkaa olemaan ja vauva painaa taas virtsarakkoon niin, että käyn vähintään tunnin välein vessassa ja siitä huolimatta tuntuu koko ajan että on kauhea hätä.

Eilen kävin poikien päiväkodilla tekemässä esikoiselle kesä- ja heinäkuun ajaksi hoitopaikkatakuupaperit ja kakkoselle nyt alkuun elokuulle 2014 asti, toivottavasti jatkuu siitä sitten vielä vuodella. Eli pikkuhiljaa valmisteluja poikienkin osalta ensi vuodelle.
 
Täällä selvittiin eilen sokerirasituksesta, litku oli parempaa kuin muutama vuosi sitten. Ja nyt sai juoda vettä sen kahden tunnin aikana kun labrassa istuskelin! Eli hyvin meni. Tuloksista ajattelin kokeilla huomenna soittaa neuvolaan, jos suinkin muistan. Jälkeenpäin tuli kyllä muuten tosi huono olo, vaikka labrassa istuskellessa tuntui että olo on hyvä. Koko loppupäivän oli huono olo ja supisteli paljon, hetken aikaa jo töissä mietin että jos olo tämmöisenä jatkuu, niin saikkuahan tässä on kohta haettava. Tänään on onneksi taas ollut normaali, hyvä olo ja virtaa vaikka kuinka. Kävely on vaan vähän vaikeutunut, liitoskipuja alkaa olemaan ja vauva painaa taas virtsarakkoon niin, että käyn vähintään tunnin välein vessassa ja siitä huolimatta tuntuu koko ajan että on kauhea hätä.

Eilen kävin poikien päiväkodilla tekemässä esikoiselle kesä- ja heinäkuun ajaksi hoitopaikkatakuupaperit ja kakkoselle nyt alkuun elokuulle 2014 asti, toivottavasti jatkuu siitä sitten vielä vuodella. Eli pikkuhiljaa valmisteluja poikienkin osalta ensi vuodelle.
 
Taustailija täällä hei! Yritin nyt viimein rekisteröityä, mutta en saanut aliasta vaihdettua.. Raskaus ilmeisesti hävittänyt vähäisetkin nettitaidot :)
Viikkojen kulumista turvallisemmille kovasti odottelen ja huolestun milloin mistäkin "väärintekemisestä", huoh. Viimeisin huolenaihe on kun onnistuin eilen kolauttamaan mahaani kassilla niin että hieman sattui. Järki sanoo, että vauva on hyvin suojattu, mutta silti tulee stressattua josko sitä kuitenkin onnistui saamaan jotain vahinkoa aikaiseksi. Onko muut yhtä hysteerisiä?
 
Todellaki on yhtä hysteerisiä...Isäntä meinaa jo hikeentyä,ku se haluais halailla mua tai muuten vaan pitää kainalossa ja mä sille aina kimitän että varo mun mahaa..Ei oo helppoa silläkään :D
Nukkumisasentojen kans oon ihan vauhko...värkkään joka ilta ku kyljellä makaan että miten vauva muka voi sopia mun mahaan jos oon kyljellä ja siitä se pyöriminen sitte lähtee :D :D
 
TAAS kerran olin mahataudissa. johan mä kerkesin 8päivää oleen terve. Tälläkin kertaa mentiin TAYSsiin asti, mutta synnärille tällä kertaa, ettei acutaan. Johtuen siitä, kun valitin EA:ssa että on ollut paljon harjotussupistuksia, tän mahataudin aikana, ja paineen tunnetta alapäässä. Terveyskeskuslääkäri teki sit sisätutkimuksen, ja sanoi, ettei ole aivan varma nyt tilanteesta, että lähetetään sut synnärille nyt varmuuden vuoks, kun ennen aikanen synnytys saattaa aiheuttaa pahoinvointia. Lähetteessä kun luki, että HÄNEN mielestään kanavaa olis jäljellä enään 1cm. Kyllä siinä vaiheessa pelotti ja paljon, kun ajettiin J:n kanssa kohti TAYSsia. Ajatukset pyöri ties missä. (Viimeks olin mahataudissa siis tän kuun 14-17päivät ja nyt sitten uudestaan alko 24päivä!)

Synnärille päästyä, kätilö tulikin heti hakeen mut huoneeseen käyrille, ja siinä oltiin tunnin verran, kun alkuun neiti päätti lähtee karkuun antureita, niin ensimmäiset 10minuuttia sydänkäyrästä meni päin.... Pulssi vaihteli 160-50välillä, johtuen vain siitä, että anturit ja vaavi liikku koko ajan. Lääkäri tuli sit siinä 3tunnin päästä hakee, tutkimushuoneeseen ja ultrattiin alakautta eka, tarkisti että kaikki paikat on kiinni ja niinhän se olikin, 4cm oli jäljellä. Samalla katottiin sitten, että vaavilla on kaikki hyvin, ja hyvinhän sillä meni. Kauhee oli liikkuun ja painoarvio oli 1443g. (RV oli sillon 29+1) Lääkäri määräs sitten viä hetkeks käyrille, kun ekat käyrät oli alkuun mitä oli ja kaikki oli kunnossa, joten päästiin kotiin sit lähtee.... Että näin täälä. toivottavasti nyt loppuis tää sairastelu! EI OO KIVAA, joudun varmaan kohta linnottautuun kotiin, tai hakeen jongun suojahaalarin :D
 
Mulla rv 30+3 ja kokoarvio siinä 1700-1800g. Ja nyt on alkanut tuntuu harjottelusupistuksia täälläkin, tässä viikon aikana muutaman kerran mutta jo tänään pelkästään muutaman kerran lisää. Kiristävä tunne mahaan ja maha muuttuu ihan kovaks. Edellisessä raskaudessa en tuntenu mitään kiristävää tunnetta kun vettä oli aivan liikaa, mutta eipä viime raskaus ollut normaali muutenkaan. Vaan jos satuin koskeen mahaani niin tunsin että se oli normaalia hieman kovempi. En oikeesti ees tie miltä hikka tuntuu, osaisko joku selittää? En oo ainakaa bongannu mitään sellasta minkä yhdistäisin hikkaan.
 
hei. mä ainakin veikkaisin että nuo tuntemukset mitä tunnen on vauvan hikkaa :) alkaa semmonen vähän sama kuin sydän löisi mut epätahtiin :eek: ja ei kestä kovin kauan.
 
voi tätä auringon voimaa :D ja sitä että pääsee pois kotoa niin ettei tartte kastua! ei haittaa vaikka esikoinenkin nukkuu hampaiden takia nyt huonosti...toivottavasti tämä hyvä mieli ja tuuli jatkuu mahdollisimman pitkälle..tämä kun tuntuu olevan aika harvinaista herkkua täällä ja olen alkanut olla aika kyllästynyt omaan alakulooni :P
Nyt alkaa tuntua jo vatsankin kasvun takia että "mä oon NIIN raskaana"....mutta tätähän tää,meillä kaikilla :wink jännityksellä odotan mitä neuvolassa sanotaan tästä kasvusta..hihhihhii :D
tuolla yllä on aika moni kirjoittanut jänniäkin käänteitä ja juttuja odotuksesta :Heartred toivottavasti kaikilla on kaikki kunnossa :Heartred mukavaa vappua kaikille!
 
Aika menee niiiin liian nopeesti!
Meidän Pikku-Mursu potkii ja telmii joka päivä tosi paljon, mutta tosiaan mistä sen tietää miten päin se siellä on?? Lääkäri ei ottanu asiaan mitään kantaa, kun ei synnytyksen kannalta ole vielä merkitystä, liikkuuhan se siellä vielä vaikka kuinka monta kertaa ympäri. Liikkeet tuntuu ihan joka puolella ja iltaisin on ihana rellottaa sohvalla maha paljaana ja seurata sen heilumista :Heartred
Mutta en ihmettele että ne mammat joiden muksut kohdussa hiljenee, hätääntyvät. Kuten mieheni äiti kertoi miestäni odottaessaan lähteneensä yöllä sairaalaan, jossa sitten tukimuksen jälkeen oltiin todettu, että vauva nukkuu, jos rouvakin olisi niin hyvä ja menisi lepäämään.
Ihana Tessa2012 tuo siun pohdinta, että ottaako raskaudesta kaiken irti. Aika hyvin pysty samaistumaan tohon itsekriittisyyteen. Ihan hirveetä kun en vaan hehku eikä ole sitä pesänrakennusviettiä, mistä raskausoppaat puhuu. Ei olla yhtään laiteltu kotia pientä varten, puheissa on kyllä paljon, pinnasängyn paikkaa jne. Todettiin että lähdettiin hommaan tolleen yleisestä yksityiskohtiin; isompi asunto ja isompi auto ja mikä nyt sitten on looginen jatko?

Mikä teillä on muuten ajatus/kokemukset nukkumisjärjestelyistä? Siis perhepetiä vai mitä? Mies ois sen perhepedin kannalla, mut jotenkin vierastan ajatusta. Meille on tulossa pinnasänky jonka reunan saa kokonaan alas ja se olisi kiinni meidän sängyssä niin, että pystyy helposti koskettamaan vauvaa, pitämään pikku kädestä kiinni.

JA !! Kokeilin juuri vappumekkoani, jota olen käyttänyt vain vappuisin jo ties kuinka monta vuotta. Taitaa mahtua vielä muutaman päivän päästä päälle. Simat vaan illalla käymään!
 
Täällä ainakin se hikka tuntuu sellaselta hassulta "elohiireltä". Pidemmän päälle hieman häiritsevää, varainkin jos useimimin sattuu hikottelemaan :D
Pinnis on suunniteltu tulemaan eri huoneeseen kun missä itse nukumme. Niin saa edes toinen osapuoli nukkua hieman paremmin...
 
Meidän pikku jantteri joutuu heti alkuun totuttautumaan omaan huoneeseen (missä minä sitten loikkaan yöt läppeensä), kun me molemmat ollaan kolmivuorotyössä. Näin ollen iskäihmisen vuorotyöntekoa tukeaksemme on päädytty jo aikaa sitten että otetaan haaste vastaan. Miten käy, aika näyttää.

Hikan oon tunnistanut samoilla spekseillä kuin Ancy, eli elohiirimäinen, pitkään jatkuessa jo hieman hermoille käyvä, nykivä tunne jossain päin alakertaa. Usein se miusta tulee just silloin kun pikkuihmisen pää olis kerrankin sinne alaspäin. Sitten on todellakin "Hikka per***ssä" :D .

Tuo heittää hullun myllyä pakissa ja eniten tykkää olla jotenkin poikittain, kun pää tuntuu kyljessä ja potkut joko navan kohdalla, tai sitten kun oikein villiintyy, niin ottaa vauhtia kengillä toisesta kyljestä :D Miusta sillä on ihana kieroutunut huumorintaju, kun pystyy aiheuttamaan paljon hötinää noin pienessä tilassa." Ihan niinku äitinsä"- sanois joku..

6 päivää sairaslomaa takana, 9 edessä ja mä olen ihan valmista kauraa. Tietty kun mies on ollut koko viikon joko opiskelemassa tai töissä, niin tää aika käy todella pitkäksi. Rasitussupisuksiahan siis ei ole enää ollut ollenkaan (kappas jos on rasituskielto, niin ne loppuu, kohtuu loogista). Rasitusta lähdetään kokeilemaan tosiaan 8.5 työmaalle ja jos ne supparit palaa, niin voi olla että ei mulla sitten ole paluuta siihen osoitteeseen ihan hetkeen. Tän pienen ihmisen vuoksi mä makaan vaikka vuoden laakereillani, ei siinä mitään, tärkeintä on se että hän saa hyvän alun elämälleen. Mä vaan ihan kauheasti pidän työstäni, työkavereistani ja kuvittelen jotenkin vielä kaiken lisäksi olevani ihan kohtalaisen hyvä siinä hommassa ja eilen meinasi tirahtaa itku kun sieltä viestiä kollegat laittoivat että kovasti kaipaileevat.

Tai sitten tää johtuu vaan hormooneistä :D :D :D

Ens viikolla alkaa toukokuu?!?!?!?!?!!?

PEEÄS. Mursutar, mä oon vähäsen kade että sä mahdut sun vappumekkoon. Mä en mahtuis ehkä edes mun opiskeluaikasiin bilehaalareihin :D
 
Hih, en mäkään mahtuisi edes opiskeluhaalariin :). Vappulounaalle ajattelin laittaa päälle hyyyyvin venyvän trikoomekon, jota olen aiemminkin raskaana käyttänyt.

Täällä on viimeiset isot hankinnat vauvalle tehty, eilen tilasin Lapsimessuilta Britaxin turvakaukalon (sen violetin!) ja siihen passaavat Agile-matkikset (nekin violetit). Ja mukaan tarttui myös ihana ihana Babymelin hoitolaukku :). Hoitopöytä pitäisi joskus vielä käydä hakemassa Ikeasta ja jollain kauppareissulla napata mukaan kylpyamme, mutta muuten alkaisi ehkä olemaan kaikki. Paitsi pikkusälä, tutit ja liivinsuojat yms, jotka saa myös peruskauppareissulla. Kotona ei kyllä mikään näytä siltä, että vauva olisi tulossa!

Ja nyt olen saanut vaivan. Ensimmäisen kunnon sellaisen. Pakarassa/selässä/jalassa kauhea kipu, ensin ajattelin että on iskias, mutta taitaa kuitenkin olla kyseessä jonkun nivelen löystyminen tms. Kävely on tosi kivuliasta ja välillä tuntuu että jalka vetäsee alta. Täytyy pari päivää töissä kuulostella ja miettiä, miten päivät jaksan. Harmittaa vaan, kun muuten olisi niin hyvä ja energinen olo.

Ensi viikolla onkin perjantaina taas varsinainen vauva-päivä, kun aamulla on neuvola ja iltapäivällä taas kasvukontrolliultra Naistenklinikalla. Ja illalla meille hyökkää 10 5-6-vuotiasta poikaa juhlimaan esikoisen 6-v synttäreitä... Ja sama humu jatkuu koko ensi viikonlopun.
 
kävin eilen saunassa ja huomasin hetkeä myöhemmin, että esimaitohanat on auennut... Kaivelin täältä foorumilta tietoo millon mulla viimeks, nii 5 päivää ennen synnytystä vasta. Tuleeko muilta vielä maitoo?
Mahasta kuuluu välillä sellanen hento napsaus, onkos sellasta muilla ilmenny? Viime raskaudessa kuulu kans, mutta sekin vasta viimesellä kuukaudella. En ite liiku enkä tunne vauvan liikettä sillon kun sellanen naps kuuluu, mutta mahasta se siis tulee.
Välillä myös menee sellanen menkkamainen kipuaalto jossain tuolla, onneks ei kauaa kestä. Ja ne harjotussupistukset on nyt päivittäisiä...
Mä pistinkin nyt vauhtia ja muutaman päivän sisällä ostanu tutin, liivinsuojia, puhdistuspyyhkeitä jne loppuhankintoja.. Pistinkin kyselyä tonne huhtikuisiin, että mitä tän hetken liberolaukku pitää sisällään, en viitti ostaa vauvalle pesuaineita jos sieltä tulee. Vaipat siis vielä ostamatta, muuten kai oltais valmiita. En kyllä todellakaa usko, että heinäkuulle selviäisin kasassa. Nyt on ainakin sellanen tunne, että hyvä että toukokuuta selviän...
 
mohomahan tapaan, multakin on pari kertaa kuulunu ihme napsahdus sängyssä maatessa. Olin kuvitellut sen tulevan talon rakenteista tms.. Ehkei sittenkään...? :D
 
Täällä on myös maitoa tullut jo useamman viikon :D yhtenä aamuna oli ihan paidassa märkä alue kun oli maitoa valunut siihen.. suppareita täälläkin päivittäin ja inhottavia, hyvin hyvin ilkeitä vihlontoja tuolla kohdunsuulla :/
Välillä myös alkanut tulemaan menkkamaisia oloja tonne alamahalle ja selkään..... Lisäksi myös neiti tykkää ilmeisesti monottaa tonne alas, tiedä sitten jaloillako vai päällään, pyrii ainakin niin pirusti mielestäni tuolla mahassa... Hyvä että jollain sentään on kivaa ;D
Pitäisköhän alkaa itsekin ostelemaan jo tarvikkeita valmiiksi? Jos kuitenkin käy hassusti...
 
Takaisin
Top