Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ohhoh, laitetaampa tää teksti myös tänne oikeelle kuulle... :D
Morjens mammat ja mahat! :)
Olipas taas kiva herätys tänä aamuna, näin unta et joku kummajainen jysti meidän seinää ja herätessä se saakelin sama jyskytys jatku... sähköyhtiöllä oli ilmeisesti häikkää ja meillä paukkasi sitten tuo mittaritaulu kuin viimeistä päivää! Ja kaikkihan tapahtui ennen seiskaa. HOHHOI!
Mä tosiaan mietin kans et miten ihmeessä mä ekan raskauden aikana jaksoin olla töissä palvelukodilla semmoisella osastolla missä suurin osa asukkaista oli ns. "jalattomia". Määräaikainen sopimus mulla oli ja se loppui 3 viikkoa ennen äitiyslomaa. Mä laskin näi äkkiä et mullahan on ollut viikkoja sillon yli 30. :O
Nyt jos joutus samaan rääkkiin ni ei kyl jaksais tai syytä olis mennä kevyemmälle osastolle... Onneksi nyt tää vaipanvaihto ja taakankanto on about noi 10kiloa kerrallaan vaan :)
Seksielämästä, meillä näyttää tuo ukkeli käyvän taas raskauden aikana kuumana muhun ja mahaan... Ja kun tuota vertaa tosiaan esikoisen odottamiseen ni on itselläki haluja jäljellä vaikka olo onkin niin epäeroottinen kuin vaan osaa olla.
Ajatuksena vaan tuntuu oudolta ku se et mun mahassa möykätään ja sit siihen päälle seksittäminen... hmmm. Yleensä se onkin et jos on kumpikin nukkuu (esikoinen ja mahan asuja) ni sillon kyl ei käy kieltäminen seksistäkään.
Esikoisen aikanahan musta tuli kunnon "eunukki" ja seksi suorastaan ällötti kuitenkin mulla oli semmonen olo et enhän mä voi kokonaan kieltää seksielämää mieheltäni ja tavallaan vastuuntunnosta tuli "annettua". Ei se kyl mitenkään nautittavaa ollut.
Onneksi nyt tälläkertaa näin päin :) Tosin sit on hieman se vaivannut et petipuuhien jälkeen on saattanut olla semmoista tuhruvuotoa josta mainitsin neuvolassa mut ei pitänyt sitä vaarallisena vaan ihan normaalina kun paikat on nyt herkät ja kuivahkot.
Ennakoivia suppareita myös mulla tulee säännöllisesti aikalailla päivittäin. Niistä en oikein muuta osaa sanoa.
Yöunet sujuu meillä muutamalla herätyksellä mut nyt olen alkanut heräilemään aijemmin... voipi johtuu toki siit et menenkin sit aikasemmin nukkuu kun alkaa niin aikasin väsyttääkki :D
Et meillä meno on niinku kunnon mummoilua: kuivat värkit, vessareissuja mennen tullen ja palatessa ja kova sana on valvoa kymppiuutisten jälkeen ja välillä meinaa myös vatsa heittää kovalle... Eipä tätäkään vaivaa ollut esikoisen aikana vasta kun synnytyksen jälkeen.
Mihin soppaan sitä onkaan taas päänsä pistänyt?! :D
Yritetään nyt kuitenkin kaikesta huolimatta nauttia näistä mahoistamme, sen kun tietää jo et sitä kuitenkin alkaa tuota maha-aikaa kaipaamaan jossain välissä. :)
Heips!
En oo pitkään pitkään aikaan kirjotellu ja lukemattakin on monta sivua... Ei oo jotenki jaksanu. Mutta jos nyt vähän päivittäis juttuja....
Meillä oli siis sielä rakenneultrassa niitä kystia vauvalla ja mulla hematoomaa reilusti.. Olin aivan paniikissa ja onneton ne ajat mitä odotin seuraavaa ultrakäyntiä TAYSiin. No, se oli onneks hyvä käynti, lääkäri oli oikein mukava ja selitti koko ajan missä mennään, mitä näkyy ja mitä tapahtuu ja miten asiat on ja miten niitten pitäis olla. Ja hyviä uutisia saatiin! Kystat oli hävinny, vain yksi pieni oli jäljellä ja sekin häviämässä. Kaikki siis hyvin....huh!!!! Kyllä kivi vierähti sydämeltä! Hematoomat edelleen istukan pinnalla ja niitä oli reilusti, joten tästä syystä sain vielä yhden kontrolliajan kuukauden päähän. Samalla katsotaan taas vauvakin ja että se viimeinenkin hippunen on sieltä (kysta siis) lähtenyt pois. Samalla tehdään jo jonkinlaista synnytysarvioo. Ilmeisesti siksi kun viimeks jouduin istukan käsinirrotukseen ja verenvuoto oli niin runsasta että sain verensiirron, ja nyt siis mietitään alanko syömään jossain vaiheessa sitten istukkaa irrottavaa lääkettä. No, sen näkee sitten. Hyvin oli vauva kasvanut, tästä on siis jo pari kolme viikkoo aikaa ja sillon jo painoa semmoset 700g :)
Maha on kasvanu tosi paljon.... Vähän hirvittää kuin iso sitä jo on, ja mulla tuntuu olo iltaisin aika tuskaiselta... Ja vielä on paljon viikkoja jäljellä. Harjotussupistuksia on mullakin päivittäin ja ihan levossakin, mutta kun ei ne miltään tunnu niin on ihan normaalia..
Vauvanvaatteita tursuilee jo liiankin paljon... sain ystävältä kauheen kasan ja pitäskin niistä nyt raakata pois ne mitä ei tuu ehkä käytettyä.. Mitään en enää tarvi! :D
Sisarusrattaatkin haen todnäk tällä viikolla. Pitääkin katsoo erikseen vielä se ketju aiheesta... Mites muilla vaunuhankinnat? Onko ostettuna tai vaikee päättää? Kovaa vai pehmeetä koppaa? :)