Huhtikuun höpötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos mä77 vinkistä! Nuo näyttävät juuri sellaisilta jotka pitäisi hankkia jo tässä vaiheessa. Taidanpa pistää tilaukseen... :D

mä77 Nuo liivit näytti kyllä tosi hyvältä. Aika hyvä hinta, että voi olla ettei tuu tilattua ku yhdet.. :D Vaikka vois ottaa kyllä joka värissä.. :D

Onkos porukka yhtään miettiny äippälomia? Meillä oli työmaalla kesälomatoivelista niin joutui jo sitäkin miettiä.. :D Näillä näkymin heinäkuun puolessa välissä kesälomille ja sitte elokuulla äippälomille.. :D Ei oo muuten enää pitkä matka.. :D

Marsi: minulla on jo esimiehen kanssa oikeestaan sovittuna, että jään 22.7. kesälomalle, jonka jälkeen suorilla äitiyslomalle. Melko tasan kolme kuukautta töitä jäljellä. Silleen tuntuu tosi lyhkäiseltä ajalta, että juuri mitään näkyviä merkkejä raskaudesta ei ole vielä tullut -saa nähdä ehtiikö maha tulla miten näkyväksi lomalle jäännin ajankohtaan mennessä ;)

Minun työssäni on onneksi piiiiitkä kesäloma! Tai siis kesäloma liiton mukainen toki, mutta muu aika painetaankin niin stressillä ja täysillä että saadaan tunteja kerättyä tarpeeksi. Olen siis lomilla kesä-heinäkuun. Meinaan vielä elokuuksi (jos kunto suinkin antaa myöten) tulla tekemään järjestelyitä sijaista varten. :) Mutta ei paha olisi enää, kyllä taas kesäloma mielessä tänään, sellaisena paskaämpärinä olen tänäänkin saanut töissä olla... :(

Minä jään jo kesäkuun alusta kesälomalle ja sitä myöten myös äitiyslomalle. Jos tarve vaatii, niin varhennettuna, koska tuntuisi pöntöltä mennä alottamaan uusi lukukausi vajaaksi viikoksi kun ei olis sen pidempää, mutta todennäköisesti käyn hakemassa saikkua jollain syyllä siksi lyhyeksi ajaksi töiden alkamisen ja äitiysloman väliin, että sijainen saa alottaa suoraan eikä kuusi päivää lukuvuoden alkamisen jälkeen. Tuntuu kyllä tosi kivalta, että saa koko kesän ottaa mahan kanssa rennosti.

Noi liivit näytti tosiaan hyviltä, mä77... en vaan tiiä, uskaltaako kokeilematta tilata... meinasittekos te muut innostuneet siis tilata ne netistä? Ainakin pitäis selvittää mikä mun koko nykyään on, vanha koko nimittäin oli tossa taulukossa just siinä S-koon ylärajalla (75C). Ehkä M siis nyt, kun rinnat on kumminkin kasvaneet. Mutta pitää vielä miettiä.

Mä pidän kesälomaa jo kesäkuussa ja palaan sen jälkeen vielä töihin. Anoppini sanoi, että ei missään nimessä kannata jättää lomailua tätä myöhemmäksi. Lomailu ei ole kuulemma mukavaa niin ison mahan kanssa, ja loppuvaiheessa voi jo joutua saikkarille. Äitiysloma alkaa 9.8. Mulla on aiemminkin ollut hieman alaselkäongelmia, joten en yhtään ylläty jos joudun lopussa sairaslomalle. Siksipä pidän kesäloman varmuuden vuoksi jo aiemmin. Tarkoitus on kuitenkin pitää vain osa vuosilomista ja siirtää osa vauvaloman jälkeen. Sitten on ensi vuonna ensi vuoden lomien kanssa niin paljon, että selviää kesän loppuun, kun vauvaloma loppuu jo kesäkuun lopussa. Luulen että haluaisin sen jälkeen jäädä vielä syksyksi vanhempainvapaallekin, mutta en uskalla vielä olla varma, voinko jäädä.

En tiiä miten pärjään heinäkuun helteillä mahan kanssa töissä, mutta jos en pärjää, niin sitten en. Ei kai siinä muuta.

Mä jään lomille jo toukokuussa ja palailen vielä 6 viikoksi töihin ennen äitiyslomaa. Halusin itse pitää loman ajoissa jo että jaksan jotain tehdäkin. Ja kun reissuunkin vielä "kahdestaan" haluuttiin niin oli aika selvää pitää loma heti alkukesästä. Eipä ollut tunkua töissäkään noille toukokuun viikoille :D Ihanalta tuntuu myös ajatus 4 viikon paussista niin jaksaa sen lopun sitten painaa töissä jos vointi vaan sallii! Ja toivottavasti sallii, ilmastoidussa työpaikassa ainakin kuumana kesänä on varmasti mukavampaa kuin kotona.

veljeni ja hänen kihlattu sai kuukausi sitten pienen pojan ja meitä pyydettiin kummiksi :) sitten yksi parhaimmista kavereista sai puoltoista viikkoa sitten pienen pojan, yksi toinen kaveri saa heinäkuussa ja yksi kaveri elokuussa, joten on tulossa paljon pieniä vauvoja <3

elenna: Aloin tuhlailemaan ja tilasin mustat tuollaiset! :) Mulla peruskoko on 75a-b, nyt alkaa b:tkin jo vähän puristamaan mutta uskaltauduin ottamaan tuon s-koon. Infoan sitten että minkä kokoisilta tuntuu!

sofiaelisabeth: Ihan kauheasti tuntuu olevan vauvoja nyt tuloillaan tai juuri syntynyt minunkin lähipiirissä, oikea vauvavuosi 2013!

Muuten tuo vauvavusi 2013 pitää niin hyvin paikkansa. Yksi tuttava sanoikin että vuoden 2013 hittituote onkin vauva :D Meillä lähipiirissä 2 jo syntynyt tänä vuonna ja omamme lisäksi vielä ainakin 2 syntyvää on tiedossa :)

Aiempaan sairaanhoitajakäynti panikointiini liittyen: Mieheni on nyt hirveästi murehtinut, että onhan vauvalla kaikki hyvin, kun siellä kaupungin terveysasemalla sairaanhoitaja oli niin lähettämässä oksenteluni vuoksi acutaan. Tokihan siis itsekin asiaa miettinyt, mutta koittanut luottaa parhaaseen ja odottaa seuraavaa neuvolaa, joka parin viikon päästä. Mies tänään kuitenkin päätti töistä soittaa neuvolaan ja kysyä pääseekö kuuntelemaan sydänääniä (:D <3). Soitti mulle 12 töistä, että nyt siellä olis hoitaja paikalla ja saa käydä pikaisesti kääntymässä, että MENET ja KUUNTELUTAT ne sydänäänet. Noh, olihan siellä pienellä edelleenkin kaikki hyvin ja sykkeet +150. :)

Mile Ihana mies ku murehtii ja huolehtii susta ja vauvasta.. :) Ja tottakai hyvä että kaikki hyvin.. :)

Mile Ihana mies ku murehtii ja huolehtii susta ja vauvasta.. :) Ja tottakai hyvä että kaikki hyvin.. :)

On se ihana. :) Välillä huolehtii ehkä hieman liikaakin, mutta mieluummin niin kuin ettei välittäisi. :)

elenna: Ne mammaliivit tuli jo postissa tänään. Tosiaan näillä omilla a-b75-tisuilla (Nyt jo normiliiveissä lähtisin melkeen c-kokoon...) tuossa s-koossa on hyvin vielä kasvuvaraa, kireimmillä hakasilla on hyvä. Joten ehkäpä sinullakin tuo s voisi olla hyvä, liian isoissa kun ei sitten napakkuutta ole. Aivan ihanat ovat, napakat ja samalla pehmeät päällä ja tuo imetyssysteemi tosi näppärä. Tilasin Nettiemosta, tuli postikuluineen muutaman euron halvemmaksi.

Vähän kans nuo liivit kiinnostaa, mut en taida uskalla siltikään tilata. Mulla on sellainen vammainen liivikoko kun 70DD tai 70E ja en oikein tiedä sitten tuota kokoa noille liiveille.

Piti tulla hehkuttamaan, kun oon elintarviketehtaassa töissä ja siellä on välillä fyysisesti tosi raskastakin työ. Meitä on siellä semmoiset 30 akkaa yhtä aikaa hommissa ja oon aika vapautuneesti ihmisille kertonut siellä odotuksesta. Nyt sitten ne ei anna mun tehdä siellä mitään raskasta. Kukaan ei anna mun nostella mitään ja kaikki kyselee, että "miten sä jaksat ja haluatko tehdä sitä vai meinistkö mielummin tuonne ja olisko sun helpompaa jos ja sitä ja tätä.." Sitten kun meinaan jotain nostaa tai tehdä niin aina kuuluu jostain että "Maria! Älä koske siihen, mä tuun nostaan.."

Toisaalta tulee miettineeksi, että no en mä nyt noin avuton vielä oo, mut taidanpa vaan olla tyytyväinen ja nauttia olostani. Ei yhtään harmita vaikka tieto onkin levinnyt ja kaikki tietää.. :D

No huhhhuh :) Ostin Bravadon rintsikat ja meinasin pyörtyä sovituskopissa kun koko L oli minulla sopivin :laughing002
Tavallisesti minulla koko 75 B, mutta nyt vauva on kasvanut ja työntänyt näemmä kaiken vatsaonteloon kuuluvan tavaran rintakehään joten rintakehän ympärys on aivan järkyttävä! :)

Olenkin ihmetellyt kun kaikki rintaliivit kiristävät vaikka minulla ollut käytössä jo ympärysmitan jatkajaklipsit..

Mutta suosittelen todella näitä liivejä, ovat ihanat päällä ja tuntuu, että mukautuvat tilanteen mukaan!

Haha, jälleen kerran on todistettu että lapsen suusta se totuus tulee! Olin mieheni siskon luona, jolla on 3-vuotias poika ja 9 kk:n ikäinen tyttö ja tyttö istui sylissäni ja kovasti kyhnysi tissiä vasten. Miehen sisko kysyi että ei ole ilmeisesti mulla vielä maitoa ilmaantunut ja minä siihen että no ei todellakaan vielä tässä vaiheessa niin eiköhän tämä pikkumies tule ja purista tissiä ja sano: "joo-o, kyllä nämä sinun rintsikat on ihan tyhjät" :DD Voi hittolainen, miten ne aina keksiikin tuollaisia juttuja?! :D

• Tykkään
Reaktiot: Wow
Kesälomista... Meillä on ollut kesälomalistat esimiehellä tutkailtavina, ja varmaan jokin tieto nyt viime viikon aikana on tullut siitä, menivätkö suunnitelmat läpi. Asia selvinnee minulle tänään. Meiltä kiellettiin pitämästä 4 viikkoa putkeen lomia, joten olen nyt suunnitellut pitäväni kaksi viikkoa tuossa toukokuun lopussa ja 3 viikkoa heinä-elokuun vaihteessa, jonka jälkeen siis jäisin mammalomalle. Toivottavasti tämä nyt toteutuu, jonkin verran kyllä jo valmiiksi jännittää tuo jaksaminen kesäkeleissä, varsinkin jos tulee oikein lämmintä. Meillä kun lapsia ja nuoria on sitten kesäaikaan huomattavasti enemmän kuin muulloin, on jaksolaisia ja päivähoitolaisia joita ei normaalisti kouluaikaan ole..

Siskoni kanssa myös juteltiin tästä vauvavuosi 2013 ilmiöstä.. Heidän lähipiirissään on tälle vuodelle jo joko syntynyt tai laskettu aika tiedossa hieman alle 20 vauvaa... Omassa lähi- ja tuttavapiirissä on siis ystävälle syntynyt toinen lapsi, siskoni vihdoin ja viimein melkein kaksi viikkoa yli lasketun ajan synnytti sunnuntaiaamuna toisen lapsensa, oma raskaus ja yhden työ/opiskelukaverin laskettu aika lokakuussa. eli onhan näitä!

Ihana kun on nyt aurinkoisia päiviä, näitä lisää! Ja vapaata myös töistä, jotta näistä voisi nauttia! Koirien tarha alkaa olla siivouskunnossa, muutenkin pihasta lähteneet lumet joten haravaan voisi tarttua. Oman taloni pihaan ei varmaan vielä pääse hetkeen haravoimaan, mutta jos täällä yhteisessä kodissa saisi pihahommat ensin valmiiksi? Omalla talolla pitäisi myös pakata tavaroita ja tehdä kaatiskuormaa, jotta sen saisi tyhjäksi ja myyntiin Ja sitten pitäisi alkaa valmistelemaan hevosten kotiinpaluuta - olisi aitauksen tekoa ja karsinoiden rakentamista. Tekemistä siis olisi, vaan kun jaksaminen ja aika riittäisi.

Mä kävin kokeilemassa ja ostamassa viime viikolla nuo Mä77 mainitsemat liivit Bebes liikkeestä. Ostin mustat. Tänään ne oli mulla päällä ja mies totesi että: No siinäpä on epäeroottiset rintaliivit, nuo on takuulla suunniteltu vain funktionaalisesti toimivaksi tuotteeksi. :D :D :D Haha! Mutta kun liivit on NIIN hyvät päällä, että miehen kommentista huolimatta menin tänään ostamaan jo toisetkin: käytännöllisen luonnonvalkeat. ;)

Takaisin