Huhtikuun höpötykset

Menna, ostin itse viime viikolla mamaliciousfarkut ja ovat mitotukseltaan aika reilut, eli pienimmät löytämäni oli tuumakokoa 27 ja oli vielä toooosi isot. Oli vain niin hienot että oli pakko ostaa, mutta enköhän nekin täytä jossain vaiheessa ;) Mahakangas farkuissa on joustava mutta piukka, on myös kivan näköinen käännettynä. Toimii siis myös pienemmän pallomahan kanssa mielestäni.
 
Wow: taidan käydä tsuumailemassa noita housuja lauantaina. Saattaa olla, että minäkin joudun ostamaan yhdet valmiiksi suurempia aikoja odottelemaan :D Jotkut äitiyslegginsit/sukkahousut tulisi myös tarpeeseen, kun kaikki nykyiset jää navan kohtaan ja painavat sitten massua..
 
Menna, ihan hyvä varautua, ehkäpä tästä vielä tullaan "pikkasen" kasvamaan vielä! :) Täällä kanssa haikailtais hyvien äitiysleggareitten perään, löysin hm:sta ainoastaan saumalliset. Infoa jos löydät hyvät! :)
 
Vaatekauppaan joudan minäkin. Paino nousi alun väsymyksen (tammi-helmikuu ihan sumussa, nukuin koko ajan) kanssa aika reippaasti (olen normaalipainoinen/hoikka, liikun paljon), sen jälkeen oli muutaman viikon samoissa/putosi ja nyt taas kunnon möhötys päällä. Kiva ohjata jumpparyhmiä ihonmyötäisissä jumppavaatteissa :D Tarkkasilmäisimmät (jotka on olleet pari vuotta mun ryhmissä) kyselivätkin jo, kun olivat huomanneet, että mahaan oli alkanut tulla ekstraa, että onko tulossa vauva...Kun mulla ei mahaan kerry normaalisti mikään, jos jonnekin, niin peffaan.

Meillä tänään siis täynnä 16 viikkoa ja n. kolmena viime päivänä maha on alkanut selvästi "nousta" tuolta lantiosta ja pientä palloa on havaittavissa jo aamusta. Toki pääosin näyttää siltä, että on oltu ruoka-aikaan kotona...Lähtis tää perhanan turvotus jo lätkimään taas.

Mukavaa odottelua ja aurinkoista huhtikuuta kaikille syksyn mammoille:) Mä lähden etsimään kunnon spandex-stretch-farkkuja, ja siirrän kaikki ihanat pillifarkut ja muut ylähyllylle odottelemaan tulevia aikoja. Tää mama ei taida enää niitä saada hetkeen päälle.


 
Wow: kävin testaamassa jo tänään (!) Mamaliciouksen farkkuja ja löysin just ihanat! Kokokin sattui ihan passeli. Tällaiset lähti mukaan, tosi hyvät strechit näissä pöksyissä. http://mamalicious.com/mama-licious/jeans/SHELLYCOL.SLIMJEANS/20001070,en_GB,pd.html?dwvar_20001070_colorPattern=20001070_SEABLUE&forceScope=

Minullakin nyt ehkä viimeisten kolmen päivän aikaan on alkanut maha kasvaa ja nyt vauhti onkin ollut ihan kiva. Tänään töistä tultua mies jo sanoi, että nyt se maha on jo paljon isompi kuin aamulla! Osin kyllä varmasti johtuu, kun päivän aikana tulee jonkin verran turvotusta..

Sitten kaipasit niitä legginsejä: ostin samalla reissulla Mamalicious Tammi legginsit, jossa saumat menee mahan sivuilta eli ei ainakaan tuohon keskelle mahaa paina. Mut ne olikin kaupan viimeiset ja pikaisella google-haulla en löytänyt nitä enää mistään. Semmoiset sukkahousumaiset, 50 denierin. Ainakin minä noista pidän.
 
Menna, mulla on just samat pöksyt, korallinvärisenä versiona vaan! :) Ei ollut kyllä kaukana ettenkö ostanut noita vaaleansinisiä kanssa. Nyt iski housukateus, ehkä haen tuonkin väriset. :)

Täytyypä siis käydä tsekkaamassa se mamaliciousia myyvä liike uudestaan jos löytyisi nuo suosittelemasi legginssit. Kiitos vinkistä! :)
 
Viikkoja jo 16+2, tuntuu ettei mahaa vieläkään näy.. aamulla selällään maatessa joku pallo kyllä tuntuu. :D
Onko kellään muulla verensokerit laskeneet? Mittasin yks päivä töistä tultuani miehen sokerimittarilla kun olo oli niin outo, näytti 3,1! 
Samoin verenpaineet ovat laskeneet. Alimmillaan jotain 106/55 normaalisti n. 120/80..
 
Tiupiu, melko matala sokeriarvo juu. Olitko pitkään ollut syömättä? Kannattaa syödä pieniä välipaloja pitkin päivää ettei noin matalle laskisi. Sitä en osaa sanoo laskeeko raskaus sokereita, enpä ihmettelisi vaikka sitäkin tekisi kun tuntuu vaikuttavan niin moneen asiaan :)

Verenpaineet laskee raskauden aikana, se on ihan normaalia ja liittyy verivolyymin kasvuun. Samoinhan hemoglobiini laskee myös. Kannattaa tietenkin tuosta sokerista nyt ainakin mainita neuvolassa.
 
Tiupiu, melko matala sokeriarvo juu. Olitko pitkään ollut syömättä? Kannattaa syödä pieniä välipaloja pitkin päivää ettei noin matalle laskisi. Sitä en osaa sanoo laskeeko raskaus sokereita, enpä ihmettelisi vaikka sitäkin tekisi kun tuntuu vaikuttavan niin moneen asiaan :)

Verenpaineet laskee raskauden aikana, se on ihan normaalia ja liittyy verivolyymin kasvuun. Samoinhan hemoglobiini laskee myös. Kannattaa tietenkin tuosta sokerista nyt ainakin mainita neuvolassa.
 
Täytyy kyllä todeta miten MUKAVAA on tämä "energinen" toinen raskauskolmannes! Eilen olin koiran kanssa kisaamassa agilityradalla ja kyllä vaan nautin kun pääsi (vielä) juoksemaan. Silloin alkuraskauden aikana ei oikein jaksanut tehdä mitään.... Eniten podin huonoa omaatuntoa just koirien takia. Onneksi sitä energiaa on tullut nyt takaisin.

Henkinen valmentautuminen ja asennoituminen loppu vuoteen on käynnissä. Varmasti elokuussa saa/joutuu jo hiljentämään tahtia harrastuksissa ja sillä mennään sitten loppuvuosi. Haaveissa olisi että jo 2014 vuoden alusta pääsisi pikku hiljaa enempi harrastuksiin mukaan. Tietenkinhän sitä on mentävä lapsen mukaan. Onneksi mulla on ihana mies joka varmasti pärjää sitten vauvan kanssa muutamia iltoja/tunteja viikossa ihan yksinkin ja minä pääsen "tuulettumaan" harrastusten parissa. Ja on niitä innokkaita hoitajia ilmoittautunut paljon muitakin :)
 
Sandy83: täällä kans olen potenut huonoa omaatuntoa koiran lenkityksen vähenemisen takia. Harrastettiin ennen raskautta (ja vielä tammikuun ajan) canicrossia, vetohiihtoa ja muuten reippaalla tahdilla ja pitkiä kävelylenkkejä. Vaikka muuten olo on ollut hyvä koko raskauden ajan, on tuollaisessa rankemmassa liikunnassa tullut nyt tosi nopeasti raja vastaan. Hengästyn hetkessä, sydän hakkaa ja alkaa yleisesti heikottamaan. Odottelen tässä, että nuo tiet sulaisivat sen verran, että pääsisin pyörän kanssa lenkittämään koiraa.
 
Me oltiin miehen kanssa viikko Turkissa lomalla just ja oli se vaan ihanaa kun sai pukeutua kevyemmin! Pakatessa kyllä yllätyin miten monet kesämekotkaan eivät oikeen enää istuneet. Mulla on rinnat kasvaneet aika roimasti, joten pääosin johtui siitä. Bikinit ostin reissusta uudet. :) Kesällä ihanaa sitten pukeutua vaan kesämekkoihin. Mä en oo ainakaan vielä tottunu noihin raskaushousujen mahakaistaleisiin. Tuntuvat jotenkin epämukavilta...

Reissusta onnistuin löytämään myös ihan tuurilla kesän juhliin sopivan mekon. Oli ihan normi mekko, mutta siinä leikkaus oli erinomainen raskaana olevalle. 

Itse olen aika urheilullinen ja olen vielä ollut akrobatiatreeneissä mukana. Ne tietenkin täytyy jättää tossa toukokuun alkupuolella kun kurssit pääättyvät. Elän kuitenkin toivossa, että voisin olla elokuuhun asti kesäteatterilla mukana! Treenit on alkanu jo ja mulla on tietenkin rooli jossa olen raskaana, koska loppukesästä ei voi enää peitellä kumpua. Ja jos tulee jotain että en voikaan olla mukana niin voin jäädä pois ilman että ovat ihan pulassa siellä. :)

Muuten kevään ja kesän ohjelmistoon kuuluu tietenkin valmistelua vauvan tuloon, mutta intoa pitäis löytää myös pihan laittoon. Ostettiin uusi talo joulukuussa ja pihan on vielä ihan laittamatta! että semmosia puuhia luvassa. Mukavaa odotusta kaikille!
 
Päivän mittaan söin kyllä, jugurttia leipää, tuoremehua... voihan se tietysti vaikuttaa kun kokopäivän on jaloillaan. Pitää tosiaan koittaa syödä useammin, se kun vaikuttaa suoraan huonoon oloonkin. Nykyisin tarvii onneksi enää aamulla yökötellä, muuten olo mitä parhain. 
 
Juuri kun aloin nautttia raskaudesta siskoni joutui rinnan kyhmyn takia tutkimuksiin ja selvisikin että rinnassa on viisi kyhmyä! Välittömästi tehtiin mammografia ja otettiin paksuneulanäytteet ja nyt vaan täytyy odottaa vastauksia.. :,( Jotenkin vaan järki sanoo ettei nuorella terveellä naisella voi mitään rintasyöpää olla mutta kyllä se pelottaa jos se onkin jotain vakavaa! Vaikea olla omasta puolesta onnellinen kun toinen pelkää ja pelkään itsekin ainoan siskon puolesta.. Ei auta kuin odottaa ja toivoa parasta!
 
 Syysmami  Tiedän et mun on täältä helppo "vaan huudella" mutta lähipiirissä on kaksi rintasyöpä tapausta, molemmat parani, kumpikin oli kyllä jo keski-iän ylittäny, mutta sitä siis aloin kirjoittaa että Suomessa on ihan hirmu hyvät hoidot nykyään. Yritä keskittyä vaikka siihen toiveeseen että on väärä hälytys.
Tosi kurjaa että sun tarvii pelätä :(
Voimia!


Äitiysvaatteista:  Mä kävin skanssin Henkka maukassa ja siellä ei ollutkaan äitiysvaatteita :O Kysyin myyjältä että onko skanssissa missään niin ainut minkä hän tiesi oli polarn o pyret. Menin sinne sitten katsomaan ja farkut maksoi 65€, heillä on loppumassa äitiysmallisto, ja tuotteet ei silti ollu alennuksessa. H&M olisin saanut 2 tai 3 housut tolla rahalla :/ toivottavasti nää on nyt sit sen verran laadukkaammat että kestää.
Mulla kyllä on äitiys housuja, ennestään kolmet, mutta ne on kirppikseltä ja halusin siistit ja hyvät, millä kehtaa mennä kaupungillekin. Samoin haluisin pari kivaa paitaa ja juhlamekon.
 
Minä ostin H&M:stä kaksi äitiysfarkkuja ja yhdet meni rikki vaan 2 kuukauden käytön jälkeen... Yksi sauma repesi (vaikka ne ei ollut tiukat) ja ei auttanut vaikka yritin ommella sitä... Joten nyt päätin että meen ostamaan vähän laadukkaimpia vaatteita jotka kestäis raskauden loppuun asti. Ajattelin mennä katsomaan vero modan mamalicious mallistoa koska vero modan farkut on aina kestänyt mun käytössä monta vuotta :)
 
Kiitos Kuudes, jotenkin sitä yrittää itselleen järkeistää ettei minua nuoremmalla, perusterveellä naisella voi olla syöpää kun suvussakaan ei ainoallakaan naisella ole sitä ollut.. Toivottavasti vastaukset tulee pian niin loppuu tämä piina, en nukkunut viime yönä ollenkaan ja toki se vaikuttaa muksuunkin..
 
Tsemppiä syysmami piinaavaan vastausten odotteluun. Toivotaan todella että tulokset olisivat hyvät, pidän kovasti peukkuja. Lohdutuksen sana myös täältä, suvussani (lähin on äitini) on useita rintasyöpätapauksia ja kaikki ovat parantuneet täysin. Onneksi rintasyöpä on nykyään parhaiten parannettavien syöpien joukossa! Voimia  <3
 
Tsemppiä tulosten odotteluun myös minulta, syysmami! Minulla ei ole vastaavia kokemuksia itselläni tai lähipiirissäni, mutta voisin kuvitella että juuri tulosten odottelun epävarmuuden aika on se kaikkein pahin. Toivottavasti kaikki käy parhain päin!

Mä olen myös ostanut hennesiltä kahdet mammahousut, toiset farkut ja toiset samettihousut. Samettihousut ei jousta ollenkaan niin hyvin kuin farkut, ja pientä kitinää on jo nyt kuulunut saumoista kun puen niitä päälleni. En ole mitenkään erityisen kiintynyt kumpiinkaan noihin housuihi, vaikka periaatteessa varsin miellyttävät ovatkin päällä, niin tuntuu että valuvat koko ajan ja sitten saa olla kiskomassa niitä ylöspäin ettei takapuoli roiku puolessa reidessä... Ne on varmaan suunniteltu pitkä- ja hoikkajalkaisille naisille, niinkuin hennesin vaatteet muutenkin, niin siitä varmaan tulee tämä istuvuusongelma... Huomasin, että Ellokselta saa myös jotain mammavaatteita, ja siellä on farkuissa saataville normaaleja (=bootcut) lahkeita!! Joudun ehkäpä tilaamaan!!!Henneksellä siis oli täällä ainakin vain pillimallisia mitkä ei ole kovin edustavia tällaisella paksureitisellä ja isoperseisellä ihmisellä. emoticon
 
Mä olen käyttänyt äitiyshousuja jo viikosta 8 alkaen. On ne vaan niin sairaan mukavat päällä. Taidan jatkaa niiden käyttöä vielä raskautumisen jälkeenkin :-)

Henkkamaukan on kahdet ja yhdet on mamamikäliedelisius. Nyt pitäisi lähteä etsimään legginsejä jostain, osaisiko ihmiset suositella tai kertoa missä olisi hyvä valikoima äitiysvaatteita? Nykyiset olen kaikki hakenut kirppareilta, mutta leggareita ei ole siellä tullut vastaan..

Ihanaa kun tulee kevät, päivät on pidentyneet ihan valtavasti ja energiatasot ovat selkeesti nousseet alkuvuodesta. Koiran kanssa lenkkeilyt on hiukan lyhentyneet, mutta kohta kun pääsee taas metsään ilman ettei kastu polviin asti niin lenkit helpottuu. Tuo pappakoira kun lenkittää irrallaan itse itseään :)
 
Takaisin
Top