Huhtikuun höpötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä syysmamille!
Olen ostanut kolmet äitiyshousut Hennesiltä ja olen ollut kaikkiin todella tyytyväinen. Lisäksi löysin normaalilta puolelta joustovytäröiset suorat housut jotka sopivat hyvin töihin esim. jakun kanssa.

Hennesiltä tuli ostettua myös kesäksi yhdet mammacaprit (oli hyvässä alennuksessa) ja pari siistempää mekkoa työkäyttöön. Niin ja ostin myös trikoomekon kesäksi vapaa-ajalle. Mun kaapista löytyy lähes kaikki mitä Hennesin äitiysmallistossa on tällä hetkellä saatavana :) Yksi valkoinen paitapusero pitäisi vielä löytää ja joku kiva hame töihin. Niitä ei Hennesiltä löydy joten vinkatkaa jos olette jossain törmänneet tällaisiin.

Tsemppiä syysmamille ja siskolle! Serkkuni on vasta 19-vuotias, ja häneltä on poistettu jo kahdesti kova patti samasta rinnasta. Kumpikaan ei onneksi ollut pahanlaatuinen, vaikka lääkärikin sitä aluksi vähän pelkäsi. Toisella kertaa oli uhka, että poistavat lähes koko rinnan, mutta leikkausvaiheessa selvisi onneksi, että pahkura oli oletettua pienempi eikä tarvittu paljoa leikata.

Itselläni oli 2 vuotta sitten kainalossa kananmunan kokoinen pehmeä muhkura. Se oli sellainen hyvänlaatuinen rasvakasvain, lipooma. Poistettiin ihan päiväkirurgisesti ja parani. Kyllä se säikäytti kauheasti, mutta vaikka rintasyöpä onkin yleinen, näitä hyvälaatuisia tapauksia on vielä yleisemmin. Älä siis huoli ennen kuin on huolen aika.

Muuten, kävin Hulluilla päivillä shoppaamassa muovikassillisen joustavia paitoja. Menen nyt sovittamaan, mitä tuli hankittua :).

Pitäsköhän osallistua tännekin ketjuun... mulla tuli aika pitkä jakso tossa välissä, etten jaksanut oikein olla mukana täällä foorumilla. Nyt taas tuntuu, että vois kirjoitellakin...

Äitiysvaatteista: Mullahan tuli maha aika aikaisin näkyviin. Tai ainakin se paisui sen verran että housut alkoi puristaa melkein heti. Onneks omistin yhet matalavyötäröiset, tosin oudonväriset housut. Ostin H&M äitiysfarkut viikolla 14. Minusta ne on tosi mukavat. Tosin pidän niissä vyötä, kun ainakin aluks tuntui, et ne valuu koko ajan. Mut se mahaosa on ihan mukava, sellasta pehmeää kangasta, ja muutenkin ovat joustavat ne housut. :) Sit oon pitänyt pidempiä paitoja, mitä on löytynyt kaapista. Kesäksi pitää varmaan keksiä jotain kevyempää housua :O En oo tähän asti käyttänyt legginsejä, ehkä pitää opetella...

Rintaliivikaupoille pitäisi mennä kanssa ihan heti. Oon pitänyt koko ajan näitä yksiä, jotka alkaa nekin tuntua vähän pieniltä. Ja nyt alkaa olla ongelma, milloin saan ne pestyä, kun mitkään muut ei käy. Ei vaan oo energiaa shoppailuun :/

Mun tekisi mieli päästä ostelemaan lisää äitiysvaatteita :) Mulla on yhdet äitiysfarkut, joita oon käyttäny toistaiseksi lähinnä jos oon illalla tai viikonloppuna lähteny jonnekin. Töissä oon käyttäny vielä normaalihousuja, vaikka vaihdankin ne heti pois kotiin tultua, mutta ei töissä oo silti liikaa ahdistanut. Mun vauvamaha on vielä sen verran pieni, että matalavyötäröiset housut menee kohtuudella päiväsaikaan. Se kasvava kohtu on tosin tunkenut mun vararavintoa ylöspäin, niin että siinä kohtaa on jo varsinainen pömppö, vaikkei vauva vielä sinne asti ulotukaan.

Mutta nyt siis tekisi mieli saada lisää paremmin sopivia vaatteita. Osa yläosistakin alka olla jo huonoja. Ja ehkä tosiaan muutamat rintaliivit ois hyvä saada. Mulla on ollu kaapissa yhet jotka ostin joskus alennuksesta mutta jotka ei sitten ollutkaan oikeen hyvät, eikä oo olleet käytössä... ennenkuin nyt! Nyt ne on ihan sopivat ja tosi mukavat (Triumphin saumattomat). Muutenkin on ollut tässä vähän opeteltavaa elämään vähän isompirintaisena kun normaalisti olen pienirintainen. Mutta ihan mukava muutos :)

Noista rintaliiviasioista: olen huomannut, että on mukavampi nykyisin pitää kaarituettomia liivejä. Aikaisemmin kaikki liivini olivat kaarituellisia. On vaan ollut vähän haaste löytää tarpeeksi tukevia kaarituettomia, kun tämä etuvarustus on aina ollutkin kokoa 75D/DD riippuen mallista. Saas nähdä kuin suureksi etumus vielä raskauden myötä kasvaa, tähän mennessä ei mitään valtavaa muutosta ole ollut.

Mun piti lähteä viikonloppuna rintaliiviostoksille, mutta tulinkin kipeäksi :/ Pitäis saada edes pestyä nuo ainoat, joita voi vielä käyttää. Ne on jotkut halpikset, citymarketista, kaarituettomat, mutta yllättävän mukavat. Nyt vaan nekin jo tuntuu vähän jäävän pieniksi. Mun koko on ollut 75C. Oon miettinyt mihin kokoon oikein voisin siirtyä. Pitää tietysti kokeilla, mutta muistaakseni seuraava koko olisi 80C (?) ja olen vähän skeptinen ottamaan mitään 80-alkuista kokoa, kun mun ympärysmitta on siitä kohin aikas kapea. Ehkä voisin siirtyä suoraan 75D-kokoon :)

Toinen mitä oon miettinyt, olisi ostaa jotkut sellaiset toppimalliset urheiluliivit. Joku impact level 2 vaikka, niin olisi hieman mukavammat kuin sellaiset enemmän tuetut. Pitääkö kukaan urheiluliivejä silleen normaalielämässäkin?

Suosittelen tuota kuppikoon suurentamista ennemmin. Jos 75 ympärys on ollut hyvä ja tukeva niin voi olla että 80 ympärys voi huonontaa tukea. Näin ainakin mulla. Käytän joko 70DD tai 70E itse. 75 ympärys liian suuri..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Elenna, mä käytän tällä hetkellä melkein pelkästään noita urheiluliivejä! Hennekseltä ostettuja toppimallisia siis ja minusta ne on niiiiiiiin paljon mukavammat kuin oikeat liivit. Mulla ei kyllä rinnat ole vielä juurikaan kasvaneet, mutta ympärysmitta varmaan sitten on, koska tavalliset liivit alkoi ahdistaa ja jättää inhottavan painauman - pieniä siis ovat! En viitsisi vielä lähteä uusia ostamaan, jos vaikka rinta itsekin tässä jossain kohtaa kasvaa, joutuu ostamaan vaan moneen kertaan uusia. Eli toppimallisilla nyt mennään ja tyytyväinen olen!

Puapru: Muistatko minkä hintaisia ne toppimalliset on? Ja saako niistä riittävästi tukea? Mä oon yrittänyt ettiä semmosia suht hyviä urheiluliivejä mut kaikki maksaa vähän turhan paljon.. Mulla sellainen työ että pitäis tota tukeakin jonkin verran olla, mut ei viittis kovin kalliitakaan ostaa kun ei tiedä mihin nää lollot vielä tästä muuttuu..

Mitähän tää mun kroppa oikein nyt meinaa? Alkuraskaudessa oli pari viikkoa hirveää pahoinvointia, kun oksensin yöt ja aamupäivät, eikä töihin menosta tullut mitään. Nyt sitten oksensin taas eilis iltapäivästä aina yöhön asti ja piti hakea sairauslomaa. Terveysasemalle pääsyyn asti fiilis oli ihan ok, ajattelin et saan päivän saikkua ja sit taas jatkuu normaalisti, kun mulla välillä tätä pahoinvointia ollut (etenkin aamuisin) ja aina ajallaan helpottanut. Mutta arvatkaa sainko kivan paniikkifiiliksen, kun hoitaja alkoi kirjoittamaan suoraan sairauslomaa ehdottomat 3 päivää, mietti pitäisikö laittaa mut lääkärille ja käski suoraan acutan päivystykseen, jos olo pahenee tai ei ruoka ala pysyä sisällä. :s Sitä alkoi itsekin miettiä, että pitäisikö tässä enemmänkin panikoida ja onkohan vauvalla kaikki hyvin. Onneksi ei muuta oiretta ole ollut ja nyt olen hieman saanut syötyäkin, eikä toistaiseks ole tullut ylös. Mutta hieman kyl pelottaa tuon hoitajan panikointi... Laitoin neuvolaankin viestiä, että onko syytä huolestua, mut toistaiseksi en oo saanut sinne yhteyttä.

Marsi, ihan varmaksi en muista tuota toppien hintaa, mutta epäilisin että 19,95 ehkä? Mun mielestä ne on kyllä mukavan napakat, mutta toisaalta mulla on kyllä pienet rinnat eli ihan en nyt osaa sanoa täyttääkö kunnollisen tuen tarpeen..

Mile, eikö se hoitaja yhtään vihjannut mistä moinen paniikki johtui? Tosi kurjaa, aiheuttaa sinullekin nyt (toivottavasti turhaa) huolta ja murhetta! Toivottavasti neuvolasta vastaavat sinulle pian.

Mile, eikö se hoitaja yhtään vihjannut mistä moinen paniikki johtui? Tosi kurjaa, aiheuttaa sinullekin nyt (toivottavasti turhaa) huolta ja murhetta! Toivottavasti neuvolasta vastaavat sinulle pian.

Kaipa se johtui ihan vaan tästä raskaudesta, koska kun sen kuuli, niin alkoi selittää lääkäreistä ja acutasta. (Oon huomannut, että tuolla laittavat heti 3 päivää saikkua mistä vaan pienestäkin asiasta, kun mainitsee raskauden, ja sittenkin painottavat, että aina saa soittaa, jos siltä tuntuu.) Mietti myös miksen ole neuvolassa (selitin ihan sen, että sinne ei saa niin hyvin aikoja ja tarvitsin vaan töihin sairauslomatodistuksen). Jotenkin itselle jäi sellainen olo, että sitä pelotti, että jos jokin onkin huonosti ja se ei tee asialle mitään. Mutta vaikka itsestä ei tunnu sen kummemmalta kuin aiemminpa pahoinvointi päivinä, niin kyllä tässä vähän pohtii, että onkohan kaikki ok. Haluan kyllä uskoa, että kaikki on hyvin.

Muoks. Ja itseä rauhoittaa vähän sekin, että juuri perjantaina (12.4.) oli neuvola ja kaikki arvot hyviä ja vauvan syke hyvä. Eikä tosiaan ole ollut kipuja, vuotoja, kuumetta tai muutakaan. Oksentelua ja sen aiheuttamaa heikotusta ja uupumusta. Nyt särkee vähän päätä, mutta oon syönyt tänään normaalia vähemmän ja niskat jumissa. Että näiden mukaan ei hälytä, siksi mietityttääkin tuo hoitajan paniikki. Voiko ne oikeasti olla noin hädissään vain koska olen raskaana?

Eikös nuo smartbrat oo vähän samantyyliset ku ne mitä ostostv mainostaa? Täytyy käydä koittamassa kun on toi tokmanni ihan naapurissa.. :)

Mile, kuulostaapa hassulta tuo hoitajan reagointi :O Minusta tuo kuulostaa siltä, että voisi joku mahapöpökin olla, ja silloin kai 3 päivää voi olla hyväkin? Mutta ei kai se tarkoita, että vauvalla mitään hätää olisi. Mulle ne ainakin ehdotti neuvolastakin mahapöpöä ihan vatsakipujenkin syyksi, vaikka mulla tais se heikotus olla vaan raskaudesta johtuvaa.. Eilen kävin työterveydessä tän flunssan takia, eikä se lääkäri ainakaan tuntunut hermoilevan raskaudesta. Antoi pari päivää saikkua, "kun en kerran vielä jaksanu mennä töihin". Katsoi se sitten kyllä asiaankuuluvasti korvat ja jotkut poskiontelon nesteet, kun sanoi että voi raskausaikana tulla hieman helpommin jotain tulehduksia.

Marsi ja puapru, kiitos rintsikkavinkeistä :) 75D voi kyllä olla mulle hyvä koko, on nuo rinnat sen verran kasvanu. Hennesin liiveihin oon minäkin hiukan varautunut, toisaalta ei niiden välttämättä tarvitsekaan olla urheiluliiveinä niin ihmeelliset, kunhan tukevat tarpeeksi normaalielämän tarpeisiin...ovat varmasti halvemmat kun monet urheiluliivit.

Yhestä oppaasta just luin, että "kannattaa hankkia kunnon äitiysliivit jo raskauden puolivälissä"...mitähän sillä tarkoitettiin :O Ihan imetysliivejäkö? Yks vaihtoehto olis mennä sokkarille ja kysyä ihan myyjältä neuvoa....

Mile, kuulostaapa hassulta tuo hoitajan reagointi :O Minusta tuo kuulostaa siltä, että voisi joku mahapöpökin olla, ja silloin kai 3 päivää voi olla hyväkin? Mutta ei kai se tarkoita, että vauvalla mitään hätää olisi. Mulle ne ainakin ehdotti neuvolastakin mahapöpöä ihan vatsakipujenkin syyksi, vaikka mulla tais se heikotus olla vaan raskaudesta johtuvaa.. Eilen kävin työterveydessä tän flunssan takia, eikä se lääkäri ainakaan tuntunut hermoilevan raskaudesta. Antoi pari päivää saikkua, "kun en kerran vielä jaksanu mennä töihin". Katsoi se sitten kyllä asiaankuuluvasti korvat ja jotkut poskiontelon nesteet, kun sanoi että voi raskausaikana tulla hieman helpommin jotain tulehduksia
.

Joo, on sekin mahdollista, että joku pöpö iskenyt. Oon töissä päiväkodissa, niin sieltä saa mitä milloinkin. En itsekään ymmärtänyt hoitajan suurta huolta, koska aika kestäviä nuo vauvat on ja kyllä sitä raskaanakin saa tauteja siinä missä muulloinkin eikä se aina tarkoita, että jokin on vauvalla huonosti. Lepään nyt nämä saikkupäivät ja jos huomenna on vielä heikko olo, niin koitan uudestaan saada neuvolaan yhteyttä ja kysyä sieltä mielipidettä. Tokihan se on hyvä olla tarkkana, kun oon raskaana, mutta tuo hoitajan reagointi pikemminkin aiheutti huolta. Nyt oon sit mittaillut lämpöä ja verenpainetta yms. tässä kotosalla ja kaikki näyttää hyvältä (verenpainekin normaalia parempi).

Marsi Joo just niitä mitä tvshopissa mainostetaan, mutta vaan Tokmannin versio :D Mie oon tykänny tosi paljon!

Mä pääsin eilen katsomaan alle viikon ikäistä vauvaa....! Kyllä se vaan oli pieni, ei auta kuin ihmetellä. Ja toisaalta iso, jos ajatellaan sitä, mistä se maailmaan putkahtaa.... ;) Kummiksikin minua pyydettiin. Huomenna lähden katsomaan äitiäni ja siskoani perheineen. Siskolla on edelleen kovin jännät paikat, laskettuaika oli viime perjantaina eikä vieläkään mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta. Luulen, että en tällä reissulla varmaan pääse ihan pienen pientä vauvaa näkemään, ja se on kyllä pieni pettymys... mutta eihän näitä voi määrätä! Olikos kenenkään muun perheessä/lähipiirissä tulossa lähiaikoina muita uusia tulokkaita?

Mä olen saanut kokeneemmilta neuvoksi hankkia tälläiset. Ovat kuulemma todella hyvät. Ihan arvokkaat, mutta kuulemma hintansa väärtit. Sopivat jo raskauden aikana, tukevat hyvin jo sairaalassa, kun maito nousee rintoihin, ja sitten käyvät myös imetyksessä. Kuulemma jotain muutakin ihan ehdotonta oli tuossa kaupassa - ainakin joku liivin suoja (kuulemma niin nannaa haavoittuneille ja kipeille nänneille) ja sitten joku todella riittoisa voide.

http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=23_65&products_id=1857

mä sain sukulaiselta ison jätesäkillisen mammavaatteita joten itse ei tarvitse niin paljoa ostaa, mutta kylläpä sitä varmaan tulee mieli itsekkin ostaa.. Rintaliivit on ainot mitä ei vielä ole, enkä ole hankkinut.. :)

Itsellä työkavereille on juuri syntynyt tai on tulossa vauva.. Meidän perhetuttu sai juuri kaksosvauvat!! kyllä oli pieniä ja ihania! <3
Äidilläni nuorin on 2 w.. ei taida jaksaa "mummo" niin paljoa mummottaa ku menee varmaan energia nuorimmaiseen.. Mutta innolla odotan kun pääsee näkemään kun pikkusisko ja oma vauva leikkivät yms..:)

Takaisin