Huhtikuun hölinät

Aika paljon riippuu onko kuin pahoinvoiva/alkuturvotusta tuohon painon kertymiseen. Ensimmäisellä kolmanneksella ei niin haittaa vaikka painoa ei tule ja toisella kolmanneksella alkaa noususuhdanne.

Itsellä ekaa odottaes pää pöntössä 4,5kk niin lopputulos laitoksella lähes +-0kg.
Nyt luultavasti tullut n. 3kg (ensviikolla toka neukku). Alku bmi19..

Rv15+5
 
Mulla ei oo ollu pahoinvointia käytännössä ollenkaan, ja sen kyllä huomaa... Vaa'alle en oo edes uskaltanu, mutta ruoka on maistunu siihen malliin että ei varmaan hyvälle näytä lukemat.

12+3
 
Onko kellään muulla sellasta oloa, että ei oliskaan raskaana? Mulla ei tunnu tällä hetkellä mitään oireita enkä oo yhtään tuntenut vauvan liikkeitä. Ihan huijattu olo...:bored:
Kyllä itekki tahtoo välissä oikeasti unohtaa, kun ei juurikaan oireita ole o_O toisaalta on ihan rentouttavaakin, kun ei se varmaan liiallinenkaa mietiskely oo parasta.
 
Ei ole täälläkään mitään ihmeempiä oireita, vatsan turvotusta lukuunottamatta, mutta tänään onneksi neuvola/lääkärikäynnillä kuunneltiin sydänäänet ja se helpotti taas oloa. Nyt sitten pitkä kolmen viikon odotus rakenneultraan. :) Hemoglobiinit oli taas alhaalla, tosin peräkkäisillä mittauksilla sain arvot 90 ja 110, joten ei hirveästi vakuuttanut tulosten luotettavuus. Alhaallahan ne tietysti on, jotta pitää miettiä miten saisi kohennettua.
 
eb884a2b206b1f7a18b3e9edc32a66f6


Tarkkailkaa pissaanne!
 
Kohta vaihtuu kuukausi.. :)
Millä mielin ihmiset keväässä?

Täällä ollut hiukka hiljaista.. :eek: Keskustelu vähän "tyrehtynyt" tai ehkä siirtynyt salaiselle puolelle?
 
Moi kaikille olen uutena täällä.
Kiva lukea näitä maha juttuja kun selvästi muilla sama tilanne/tuskailut kun mitä itsekin pohdin. Maha on putkahtanut jo mutta niin että ulkopuoliset voi arpoa onko se lihonut vai raskaana, eli ei ihan täysin selkeä vauva masu vielä. ja illalla ihan kamalat turvottelut.
Huomasin että monella muulla myös ollut pahoinvointia,täällä oli sama. Ihanaa nyt kun huonotolot lähtenyt ja ruokahalu tullut tilalle

Onko täällä muita joilla aikaisemmin takana sektioita? Joko suunniteltuja tai ei suunniteltuja. Täällä kaksi kiireellistä ei suunniteltua siis takana ja tämän kolmannen kanssa iso uhka että sektio tulee myös ja tälläkertaa suunniteltuna. Saa nähdä mitä synnytystapa arviossa sanovat. Mielelläni lähtisin normi synnytykseen...mutta tietenkin turvallisuus ensin.
 
Esikoinen syntyi sektiolla ja juuri kiireellisenä. Synnytystapa-Arvio siis tulossa. Luulen kyllä, et ihan normisynnytystä lähdetään kokeilemaan kun vain yksi sektio takana.
 
Kohta vaihtuu kuukausi.. :)
Millä mielin ihmiset keväässä?

Täällä ollut hiukka hiljaista.. :eek: Keskustelu vähän "tyrehtynyt" tai ehkä siirtynyt salaiselle puolelle?

Minä olen ollut ihan fiiliksissä, rakastan kevättä. :happy: Ja kesää! Ihanaa kun kylmyys ja pimeys on väistynyt viimein.
Samaa olen katsellut, että kovin on hiljaista täällä. Mutta ehkäpä kaikilla on sitä kevättä niin rinnassa, että ei jouda foorumille kirjoittelemaan? :woot:
 
Täälläkin yksi kesän lapsi, mieliala korkeella kesän lähestymisen myötä. :) Oon jo ihan fiiliksissä tulevasta kesästä ja iloinen siitä että saan kesällä odottaa. :happy: Moni varmaan ajattelee, että niinhän sä luulet, mutta näin se vaan on. :grin Mielialaa nostattaa myös se, ettei tarvitse enää salailla, eilen kerrottiin kaikille että meillä odotetaan vauvaa, nyt saa rauhassa kasvatella mahaa. Ihana oli huomata miten niin moni on aidosti onnellinen meidän tulevasta pienestä. ❤️
 
Näin huhtikuun vikana on hyvä tulla vielä höpisemään :happy: Maanantain isoin uutinen on se että vedin kaverilta saadut mammafarkut ekaa kertaa jalkaan ja vitsit nää on mukavat!! Se on nyt varmaan hyväksyttävä että turha kiusata itseään niillä normifarkuilla - maha on selkeästi nyt kasvanut. Tosin ei vielä mun mielestä sellainen söpö pömppis, enemmän vaan sellainen pullukka olo, et jengi voi vaan arvailla oonko lihonut vai raskaana :wink yöllä myös heräilin kun vatsaa kiristeli - olisikohan ne niitä kuuluisia harkkasupistuksia?! Mitään liikkeitä ei ainakaan vielä tunnu, tai ainakaan niitä en tunnista. Nyt siis 17+4 ja ensimmäistä kertaa näin pitkällä raskauden kanssa niin kaikki on kyllä uutta ja ihmeellistä. Työt ei motivoi yhtään, saako jo alkaa laskemaan viikkoja mammikseen :smiley-ashamed008

Mahtavaa vappua kaikille!!
 
Mä oon myös niiiin kevät ihminen! Ihanaa kun saa ulkona haravoida ja istutella kukkia. Juuri sopivan lämmintä ulkotöiden tekemiseen(Ei liian kuuma tai kylmä). Ja kesä vielä edessä.
Esikoinenkin on syksyn lapsi ja musta oli tosi näppärää kun ei tarvinnut tuskailla itse talvivaatteiden kanssa. Mitähän sitä olisin saanut päälle pakkasilla, kun en olisi raaskinut mitään odotusajan takkeja ostella. Mulla ei ole ollut lainkaan mitään mammavaatteita. Samat kauhtanat päällä oon mennyt ja taidan mennä edelleenkin: t-paidat, legginssit (farkkuihin en ole mahtunut enää esikoisen syntymän jälkeen), hameet jne.
 
Oih! Ihania kevät kuulumisia! :)
Itse myös kevät ihminen ja luonnon heräämistä mukava katsella. Pääskysiä odotan tulevaksi :Heartred

Nyt muuttokuormaa uuteen kotiin ja rakentelua. Kukkia ehkäpä äitienpäivänä istutettavaksi :wink Saa kesän rauhaantua perheen keskiöön rakennelen pesää ja odottamaan syksyä leppoisammin :)

Mukavaa Vappua kaikille!
 
Olen täs pitkän aikaa miettinyt, tunnenko vauvan liikkeitä vai jotain muuta vatsassa. Eilen oli niin selkeää myllerrystä, että se oli kyllä pakosti vauva. Mua vain hämää se kun jotkut puhuvat hipaisusta ja kutittelusta, ja tämä tyyppi kyllä tuntuu ennemminkin venyttelevän kohdun seinämiä suuntaan jos toiseenkin - on siis sellaista jännää myllerrystä. Se on ollut aikaisemmin helpompi tuntea vatsallaan maaten. Bussissa istuessakin toissapäivänä tuntui myllerrystä mutta ei siltä tärinältä saanut rauhaa tunnustella onko lapsesta aiheutuvia tuntemuksia. Mä kuvailisin sitä hipaisun sijaan ennemminkin sellaiseksi muljahteluksi tai elohiirimäiseksi tunteeksi.

Tuntevatko kaikki muut niitä kutitteluja? Hämmentävää! Mulla on täällä joku voimamimmi/-hemmo! 17+4.
 
Takaisin
Top