Huhtikuu 2013

Varasin tänään varhaisultraan ajan, joka on 13.8. Musta ei tunnu yhtään, että oisin raskaana ja oon alkanut miettii kaiken maailman kauhujuttuja (kiitos netissä roikkumisen).. Mutta pari viikkoo viel ja sit selvii :) Oon todellaki varovaisesti liikkellä. Rv :t tänään 5. Oireita ei oo muuta ku mahassa välillä tuntuu oudolta..
 
Uskomatonta, kuinka mieli vaihtelee... Eilen oli niin rauhallinen olo, ja oli vatsatuntemuksiakin ihan koko päivän. Tänään ei mitään. Ei siis ihan yhtään mitään. Ja tietty heti miettii, että onko jokin huonosti. No, huomenna ajattelin testata uudelleen (vaikka onko siinäkään mitään järkeä, kun vaikka raskaus olisikin mennyt kesken, raskaushormonia olisi varmaan vielä veressä pidempään). En kuitenkaan raaskinut ostaa digitaalista, kun samaan hintaan sain 2 tavallista testiä... Tämäkin on kyllä erikoista, en esikoisen raskaudessa tehnyt testejä enempää kuin sen yhden ainoan. Ehkä silloin oli oikeastikin enemmän alkuraskauden oireita ja siksi en katsonut edes tarpeelliseksi. Miehen kanssa sovittiin, että alkuraskauden uä:ssä voitaisiin käydä :) Ajattelin varata sen raskausviikolle 9. Eli tässä on nyt sitten reilut 4 viikkoa odoteltava.

Onko jollekin tullut uusia oireita? Muutamilla oli aiempia lapsia. Missä vaiheessa aiotte kertoa raskaudesta lapselle? Minä mietin, että pitäisikö kuitenkin odottaa rakenne-ultraan saakka??

merihevonen h 4+6 (jes, huomenna vaihtuu viikko!!)
 
Moikka!
Mä plussasin maanantaina kun oli kuukautiset myöhässä jo monta päivää. Ei ole suunniteltu tapaus (ensimmäisemme), mutta pidän sydämen ja mielen avoimena. Ei siis ehkäisyä oikein ole ollut käytössä, joten tämän siitä sitten voi saada :) Itse olen vm. -82 ja mies -84.

Tänään on ilmeisesti 6+0 ja LA on 3.4. - äitiysneuvolaan soittelin eilen ja mukava hoitaja laskeskeli. Sinne neuvolaan mennään 20.8. Olen aika ulapalla koko jutusta.

Oireilusta... Tissit on kipeät ja turvonneet/painavat ja nännit törröttää sekä alavatsaa vihloo (vähän kuin menkat olisi tulossa, nyt jo suurin vihlonta helpottanut). Alavatsaa ei oikein saa vedettyä sisään kun tuntuu että on jotenkin oudon turvoksissa ja kipeä. Ja välillä aina jokin vihloo hetken. Ehkä normaalia sitten?

Jännittävää tämä :)
 
Kivaa, tänne on tullut paljon uusia plussanneita - Onnea!

Tuntuu että täällä on paljon vähäoireisia, täälläkin löytyy yksi. 
Täällä ollaan vielä hyvin varovaisin mielin varhaisultraan saakka, meinaan varata alkuviikosta ajan rv 7+ . Oireiden vähäisyys huolettaa täälläkin, vähän alavatsalla nippailee useinmiten oikealle puolelle, rinnat aristaa hyvin vähän... siinä ne sitten olikin. :) Ei tässä auta kuin odotella ja yrittää olla rauhallisin mielin. :)

Tsemppiä kaikille!
 
Muuten aika normaali olo yhä mutta hittolainen miten nopeasti palaa pinna jos kaikki ei mene oman mielen mukaan.

Me varattiin varhaisultra ihan Helsingin keskustassa olevaan Femedaan, kaveri kehui ja se hinta oli kanssa ihan positiivinen ylläri kun muualle soitellessa lähenteli jotain 200 euroa ja sitten tuolla alle 100e. (nämä siis ilman kelakorvauksia). Meillä on tuo ultra heti 7+0.
Nyt tuli postissa neuvolan ohjelaputkin ja kaikki, jännittävää!
 
Meillä on varhaisultra jo 6+6 (10.8.12) kun mies lähtee pidemmälle työreissulle ja haluamme yhdessä nähdä onko nassikoita 1 vai 2. Ainiin ja ihan Lahdessa Terveystalolla.

Täytyy kirjoitella enemmän kun on aikaa, ihanaa tulevaa viikonloppua kaikille, meillä kesäloma ja putkiremontti + sauna & kph-remppa :D ei millään jaksaisi, olo on kuin rantapallolla (miten voi näin paljon turvottaa!?!) ja väsyttää vaan koko ajan.
 
Onpa hienoa, kun meitä alkaa olla jo hyvä porukka ja vielä on koko kuukausi aikaa uusille odottajille!

Terveydenhoitaja soitteli tänään ja onnitteli kovasti :) Tunnetaan jo yli 4 vuoden ajalta, kun kävin hänellä jo ensimmäisen raskauden aikaan. Käynti varattiin syyskuun alkuun, vie kuulemma 2 tuntia. Aika yllättävää, että "kakkoskierroksellakin" olijat otetaan noin syvällisesti vastaan. 

Tänään on ollut joko oikeasti enemmän oireita kuin eilen, tai sitten vain ne ovat mielikuvituksen tuotetta. Alavatsalla on ollut paineentunnetta, rinnat on ollu oudot (ei aristavat, mutta jotenkin erilaiset) ja päivällä oli ehkä pientä pahoinvointia (tai vain kuvittelen lahjakkaasti kaiken :D). Tein aamulla taas uuden testin, kun olin eilen ihan varma, että on tainnu alkion matka tyssätä heti alkuunsa. Oli taas lohduttavaa nähdä plussa ;) Vielä on yksi testi kaapissa ja ajattelin tehdä sen sunnuntaina tai joskus ensi viikolla, ja sitten täyskielto päälle, yhtäkään raskaustestiä en saa enää ostaa!

Tiedättekö, myydäänkö kirjakaupoissa jotakin odotuspäiväkirjoja? Olisi niin kiva täyttää jotain sellaista vähän vauvakirjatyyliin...

Testi la 28.7 Testi ma 30.7Testi to 2.8

Huomasin, että tänne voi lisätä kuviakin... Tässä on siis testit vasemmalta oikealle lauantaina 28.7 - maanantaina 30.7 - torstaina 1.8 JEE!!

merihevonen h5+0
 
http://www.vaestoliitto.fi/nettikauppa/vanhemmuus/

tämmöinen löytyi

Vierailija - 15.11.2010 21:47  (2/2)

raskauspäiväkirja

Ainakin Libero.fi sivuilla on ihan kiva kirjanen, johon voit joka viikko kirjoittaa omaia tuntemuksia yms. ja viereisellä sivulla on yleistä ko. vkosta. Kirjaan saa liitettyä 12 kuvaa ja kun kirjanen on täysi saat sen tilattua itsellesi n. 13 e hintaan. Täyttelin sitä toiselle lapselleni ja nyt ollut kiva katsella sitä kun kolmatta odottelen :) Toivottavasti tästä apua sinulle ja onnea odotukseen!
 
Kaikenlaisia jänniä tuntemuksia massussa :) 
Mulla on eka neuvolakäynti 27.8., jännittää jo nyt.. ja pelottaa ihan suunnattomasti!! Mulla on koko ajan tunne, ettei kaikki oo hyvin, vaikkei mitään syytä sinänsä oo pelätä semmosta. Mutta kun niin monella näkyy olevan keskenmenoja omassa historiassa, niin sekin vielä ruokki enemmän tätä mun pelkoa. Mut kaikki sormet ja varpaat ristissä, että vauva ois oikeessa paikassa ja vois hyvin! :) 
 
vivan2 - Okei, itse kävin edellisessä odotuksessa joka todettiin rv 12+ tuulimunaksi niin jorvissa. Asustellaan klaukkalassa, muutettu vasta 1 1/2 vuotta sitten tänne Espoosta niin en tiedä yhtään mitään nurmijärvestä. :D Meinasin varata ajan yksityiselle joko espoonkeskustaan terveystalolle tai sitten leppävaaraan mehiläiseen, soitan molempiin ja kyselen hintoja, edullisemmasta varaan ajan. :)

Odotusajan kirja olisi todella mukava, vaikka neuvolastahan saa sen äidille/isälle kirjasen. Siinähän on kanssa odotusajan tuntemuksia ja yleistä, kuvapaikkoja ym. Mutta ihan oma kirja pelkästään odotusajasta olisi kyllä kiva, täytyy itsekkin hankkia varhaisultran jälkeen jos kaikki hyvin. 

Tällä oli kovasti eilen masussa tuntemuksia, oikealle puolelle alavatsalla pisteli kovasti sekä välillä tuli äkillisiä kovempia kipukohtauksia jotka meni kyllä nopeasti ohi, tuntui hieman sellaiselta pisävältä kovalta kivulta. Välillä on myös tossa häpyluun päällä tuntunut outoa kihelmöintiä, onko muilla ollut samanlaisia tuntemuksia? :) 
Tänään tein vielä yhden joka saa nyt jäädä viimeiseksi raskaustestiksi, tänään tuli tikkuun kaksi yhtä paksua ja punaista viivaa, eli ainakin raskaushormoni on kehossa noussut. <3
 
Mulla oli muuten tossa ekassa (onnistuneessa) raskaudessa alkuraskaudessa tosi kovat kivut varsinkin öisin. Supisteli tosi rajusti ja olin jo vakuuttunut kohdunulkoisesta. Olin siis kivusta ihan kaksinkerroin uikuttamassa. kaikki oli silti normaalisti. Toi tovi sitten keskenmennyt raskaus ei taas oireillut juuri mitenkään. Tuli vaan plussa ja sitten muutaman vk päästä km.

Mulla nyt 4+4. Tissit on kipeät ja alavatsassa turvonnut ja välillä herkkä olo mahassa. Jos menee samoin kun ekassa raskaudessa, niin pahoinvointia odottelen joskus vk 7-8 alkavaksi. Se oli minulla aivan järkyttävää. Neuvolakin on nyt varattu ja ar-ultra. Molemmat tämän kuun loppupuolelle. 
 
Mulla ei hirviästi toistaiseks ole mitään oireilua. Vasemmalle puolelle alavattaa, tuohon lonkan tuntumaan kuitenkin sattuu inhottavasti :/ oon yrittäny ettiä mukavaa asentoa mut aina se epämiellyttävä kipu tulee. Ei veä kippuraan, mutta tuntuu vaan semmoselta paineelta. Toivottavasti kuuluu vaan asiaan, eikä ole esim. kohdun ulkoinen. Valkovuoto on lisääntyny ja eilen vähä turvotti. Muuten ei mitään. Mies tulee tänään kotiin vapailtaan (oli kotonaan käymässä), ihana päästä kainaloon... Jos tässä sais muuta mielen päälle ;)
 
No onpas meitä tosiaan paljon! Hienoa!
Minulla oli heti kiinnittymisen jälkeen alavatsassa sellaisia kramppeja, että aavistelin jo tärppiä.. Vielä vatsa kramppaillut ja eilen kun nousin kyykystä seisomaan kramppasi vatsaa niin että piti aivan irvistää... Väsymystä oli enemmänkin alkuviikosta, nyt ehkä hieman helpottanut. Vettä saa juoda niin paljon kun ehtii kun suuta kuivaa ja nälkäkin on useammin. Eilen meinasin töissä pyörtyäkin kun nousin seisomaan liian nopeasti.
En ole vielä neuvolaan soitellut, kun odottelen työvuorolistoja , jos saisi ajan sopivasti eikä tarvitsisi töissä poissaoloja selitellä. Mekin mietittiin ultrassa käyntiä, mutta einakaan vielä en ole varannut ja olen vain päättänyt että kaikki on hyvin ja nyt nautitaan raskaana olemisesta.
Olen kertonut lähemmille parille lähimmälle ystävälle ja ysäväpariskunnalle piti varoitaa, ettei välttämättä päästä heidän huhtikuisiin hähin :)
Minä olen ihastunut tähän "itseni kuunteluun"!! Tänäänkin pitäisi siivota, mutta olen makoillut sohvalla ja odottanut että aloitan sitten kun tuntuu että jaksaa kiinnostaa ;) Ei saa rasittaa itseään liikaa! :D
 
kirjoitampas mieki tänne. Plussasin tänä aamuna 5+4. En aikaisemmin testannut koska kierto on välillä myös heitellytkin. Mutta oireet pukkas päälle ni testiä kehiin. Nyt toivon vaan
että pikkune pysyy mukana <3
 
Jos minäkin tunkisin itseni tänne mukaan! :) Tuossa viimeviikon perjantaina tein ensimmäisen testin, johon tuli haalea viiva. Lauantaina sitten uudestaan ja sama homma. Tiistaina tein kolmannen, johon tuli selkeä plussa niin ehkä mä nyt sitten jo uskon! :D Elis raskauslaskurin mukaan täällä olisi laskettu aika 5.4, ninkuin lukemani perusteella muutamalla muullakin:). Toki tuo voi matkalla vielä muuttua (esikoisella hyppäs ensimmäisen ultran jälkeen eteenpäin +4päivällä). Elis täällä kirjoittelee 27-vuotias keski-suomessa asusteleva jo yhden lapsen äiti. Esikoinen syntyi kesäkuulla 2010. Palasin nyt tänne palstalle uudestaan syystä, että tämä on ehkä paras vauvafoorumi, jossa ei ole ns."häiriköitä", ja kesäkuu2010 ryhmäläisten kanssa treffailtiinkin, sain uusia ystäviä ja ennenkaikkea lapselle pientä seuraa! Edellisen raskauden jälkeen laitettiin kierukka, joka otettiin nyt tuossa toukokuussa pois. Oltiin asenteella, että toinen tulee kun on tullakseen..Esikoista yritettiin yli 1,5 vuotta, joten tämä kävi nyt äkkiä, tasan kuukausi kierukan poistosta niin eikö masussa ole taas elämää! :) Ensimmäisen neuvolan sain vasta 20.8, enkä millään jaksaisi odottaa! Toivotaan nyt, että kaikki menisi hyvin ja että pieni olisi takertunut kovasti kiinni. Samaa toivon teille kaikille muillekkin! :)
 

Haikeana täällä lueskelen teidän kirjoituksia.
Minun kohdalla kävi nyt niin että olo joka minulla oli siitä että kyllä ne menkat sieltä tulevat, piti paikkaansa :( eli tänään alkoi vuoto ja on kyllä niin voimakasta että en pysty uskomaan että sisällä vielä jotain pysyisi.
Mutta minä olen sillä asenteella että on mukava tietää että edes jotain saimme alulle, koska testiin sen kaksi viivaa sain, vaikkakin toinen olikin haalea. Minulla kun on ollut jonkin sortin pelkoa siitä, että en pystyisi tulemaan edes raskaaksi. Tästä on siis hyvä jatkaa :)
Toivotaan että pääsen tulevina kuukausina liittymään uudelleen johonkin odottavien ketjuun. Tässä ketjussa olisi kyllä ollut niin mukava olla mukana.
Toivon teille kaikille hyvää ja onnellista odotusta. Ja muistakaa, että kaikella on joku tarkoitus. Itse haluan uskoa että kaikki mitä tapahtuu on osa jotain suurempaa suunnitelmaa !
 
Kirjoitin jo tuonne esittelyyn, että minun tilanne on hieman sekava ja tosiaan vakituista parisuhdetta ei ole. Tässä tämän pvän aikana on selvinnyt, että mies tahtoo, että keskeytän raskauden.. hänenki elämässään kaikki asiat ovat aivan sekaisin ja tämän pienokaisen tulo mutkistaisi tilanteita entisestään. 
Olen siis tilanteessa, että joudun miettimään mitä meinaan tehdä.. Olen ajatellut, että olen jo siinä iässä, että en nää vaihtoehdoksi keskeyttämistä. Tiedän pystyväni huolehtimaan lapsesta yksinkin, jos asiat menee niin. Minulla on mahtava tukiverkosto ympärilläni, en varmasti joutuisi jäämään yksin vauvan kanssa. 
Tuntemuksia on ollu massussa koko päivän ja pieni muistuttaa mua koko ajan ihanasta olemassa olostaan :) 
Jos jollain herää ajatuksia koskien tilannettani, niin kertokaa ihmeessä... 
 
Kaarina84: Suuret pahoittelut!     
    Mukava, että olet kuitenki positiivisella mielellä. Kyllä se vauva vielä sieltä tulee. Ja jos yritetään vielä positiivisempia olla, niin aina parempi aikainen km kuin esmes viikolla 12. Minäkin just tuota mieltä, että kaikella mitä meille tapahtuu on jokin suurempi tarkoitus. Onnea teille uuteen yritykseen! 

Milly82: Jos susta ittestä tuntuu, ettet keskeyttää halua ja että vauvan kanssa pärjäät yksinki, ni en minä kyllä näe mitään syytä tehdä aborttia. Ja kun tukiverkosto tulee olemaan hyvä,niin minä näen asian niin,että isä se on joka mitään menettää jos ei lapsen elämään tahdo osallistua. Ja parempi se on, että tietää miehen kannan jo näin aikasessa vaiheessa, eipähän toivo turhia ja turhaan myöhemmin pety. 
Kyllä sulla sen verran hyvältä tuo tilanne kuulostaa kuitenki, että voit ottaa vastuun vaikka yksinki. Ja tottakai sitä miettii sitäki, että mitä jos keskeytän tämän enkä enää ikinä raskaudukaan.
Toisaaltaan se vauva kyllä oikeasti muuttaa elämää ja paljon. Vaikka kaksiki vanhempaa ois, niin raskasta se on. Itelle oli kyllä melkonen järkytys se, kui paljo vauva oikeesti vaatii sitte todellisuudessa, vaikka on ollu tiedossa et vaatii paljon. Se univaje tulee olemaan kauhea, mutta seki toki helpottaa että voi nukkua vauvan kanssa päikkärit jos osaa. Ja tukiverkosto kerran on, niin ehdottomasti siihen sitte nojata varsinki kun yksin on vastuussa kaikesta. 
Mutta pointti on se, että jos tiedät mihin rupeat niin varmasti tulet pärjäämään! On tässä maailmassa kasvatettu paljon lapsia ilman toista vanhempaa ja hyvin on pärjätty! 

(.) Pitihänstä mullaki tehä vielä tänä aamuna yks testi ja olihan se viiva vahvistunu. Pelottaa vaan aina kun mahaa alkaa juilii menkkamaisesti, et nyt se meni kesken. Huoh, jospa tuohon juilimiseen joskus tottus niin ettei tarvi joka kerta juosta vessaan kattoo, et joko vuotaa. Mulla siis ennen esikkoa oli 2 km, toinen viikolla 7 ja toinen viikolla 6. Mutta tulee km, jos on tullakseen, sillehän ei mitään voi. Pelko on vaan vielä suurempi sen takia, ku ekasta kierrosta tärppäsi. Tuntuu niin hullulle, että ME kuuluttas niihin onnellisiin 20%, jotka heti raskautuu ja pysyy vielä mukanaki. Mutta eihän tässä auta ku odotella. Jos ei 13.viikolle malta oottaa,niin miten sitte 9kk!!??!! Ja pelkästään tätä yrittämisen alottamistaki ootin 10kk, joten tänhän pitäs olla helppo nakki (niinpä niin....) 
 
 
Takaisin
Top