Huhtikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainaki viime raskaudessa, kun kävin niin kuunneltiin viikkoja oli tyyliin 9+5. Hoitaja ei kyllä mitään takuita antanut kuuluvuudelle, mutta olin jo kotidopplerillaki sykkeen löytänyt ennen neuvola aikaa. :Smiling Face With Smiling Eyes:
Hei, hyvä muistutus. Kohta voi, jos kaikki hyvin menee ja tarrasukat on matkassa, kaivaa kotidopplerin kaapin perukoilta ja aloittaa kuuntelut ❤️😎

Ainaki viime raskaudessa, kun kävin niin kuunneltiin viikkoja oli tyyliin 9+5. Hoitaja ei kyllä mitään takuita antanut kuuluvuudelle, mutta olin jo kotidopplerillaki sykkeen löytänyt ennen neuvola aikaa. :Smiling Face With Smiling Eyes:
Minäkin olin hyvin varma, että ekassa raskaudessa sillon heti aluksi kuunneltiin. Mutta nyt on eri neuvola ja tosiaan asiaa kysyin puhelimitse ja sanottiin, että heillä kuunnellaan vasta ensimmäisen ultran jälkeen 🙁

Täälläkin kovasti mietinnässä tuo kotidopplerin hankinta. Ei taitaisi kuitenkaan vielä mitään kuulua (5+6), joten yritän malttaa mieleni. Etten sitten stressaa sitä, jos mitään ei kuulu. 😄 Varhaisultraan vielä 11päivää.

Täällä oireet, kuten rintojen arkuus ja etominen, olleet pari päivää lähes olemattomia. Toivottavasti olisi vain normaalia vaihtelua, eikä merkki mistään ikävästä. 😕

Aion ehdottomasti hankkia kotidopplerin, angelsounds perusmalli ollut ja hyvin toimi 😄❤️ 10.viikolla muistaakseni kuulin toisessa raskaudessa ekan kerran äänet , mutta sinne on vielä pitkä aika!😄

Minulla on ensimmäisen raskauden jäljiltä vielä doppler, Sonoline-merkkinen. Siihen on tosin vielä aikaa ennen kuin niitä sydänääniä voi kuunnella... Kauheaa tämä alkuraskaus, kun ei voi yhtään vielä tietää, onko kaikki hyvin vai ei. Ultraankin on vielä 10 päivää. 😕 Korona sentään onneksi alkaa helpottaa.

Minulla on ensimmäisen raskauden jäljiltä vielä doppler, Sonoline-merkkinen. Siihen on tosin vielä aikaa ennen kuin niitä sydänääniä voi kuunnella... Kauheaa tämä alkuraskaus, kun ei voi yhtään vielä tietää, onko kaikki hyvin vai ei. Ultraankin on vielä 10 päivää. 😕 Korona sentään onneksi alkaa helpottaa.

Niinpä, jotenkin turhauttavaa , onnellisuuden ja pelon sekaisia tunteita kun teoriassa raskaana ollaan mutta realiteetit voi olla (tai tulla olemaan) jotain muuta😰😰 sitä toivoo parasta ja pelkää pahinta!

Onneks korona alkaa helpottaa siellä! 🙏

Pääseekö varhaisultraan julkisella kuinka helposti? ☺️ Mulla olis ensimmäinen raskaus, mutta endometrioosia löytyy ja en ookkaan ihan 100% varma mun kierrosta, koska mulla 6,5miu testi näytti negatiivista 2pv ennen menkkoja 😅

Pääseekö varhaisultraan julkisella kuinka helposti? ☺️ Mulla olis ensimmäinen raskaus, mutta endometrioosia löytyy ja en ookkaan ihan 100% varma mun kierrosta, koska mulla 6,5miu testi näytti negatiivista 2pv ennen menkkoja 😅
Tossa taitaa olla alueellisia eroja. HUS:n alueella ei taida päästä ollenkaan, eli yksityisellä on käytävä, jos haluaa käydä 🙄

hassu kysymys, mutta onnistuuko äänien kuuntelu perus stetoskoopilla? 😅

En oo muuten koskaan tullut ajatelleeksi! 😂😂😂 hauska 😂😂 oispa kiva päästä testaamaan!😂

Riippuu tosiaan ihan paikkakunnasta ! Todella vaihtelevat käytännöt! Itse kans asun HUSin alueella ja jos ei oo mitään "häikkää" niin turha toivoa VU:aa 🙄🙄 voisin kyllä silti kysäistä varuiksi neuvolasta, josko yksi km riittäisi syyksi - tuskin, mutta yrittänyttä ei laiteta?? 😁

Meillä varhaisultra julkisella kuuluu protokollaan viikolla 8. Tosin mä en malta oottaa sinne asti joten käydään eka yksityisellä ja meillä toi VU meni viikolle 9 häämatkan takia.

Hei miten te aiotte kertoa perheille, ystäville jne? Mä haluisin tehdä tai järjestää jotain spesiaalia, varsinkin isovanhemmille! 😍 Ku vaan keksisi, että mitä se ois 😅

Hei miten te aiotte kertoa perheille, ystäville jne? Mä haluisin tehdä tai järjestää jotain spesiaalia, varsinkin isovanhemmille! 😍 Ku vaan keksisi, että mitä se ois 😅
Meillä on lääkäri ja ultra mun äidin synttäripäivänä joten ajattelin sen ultrakuvan kanssa mennä mummoa onnittelaan :) pienille serkuille meinasin tehdä jonkun aarteenetsintä tyyppisen. Sukupuolen paljastamiseen tulee todellakin kaikki confettitykit ja ilmapallot 😂

Mun taustalla olis täytynyt odottaa jonnekin ties kuinka pitkälle jonkin iloisen yllätyksen kanssa, ja salailu olis vaikeuttanut liikaa elämää. Joten on jo kerrottu mun vanhemmille, ja erityisesti painottaen sitä, että raskaus on ihan alussa ja vielä voi tapahtua mitä tahansa. 😔 Itselläni siis takana 3 keskenmenoa, toinen vanhemmistani tietää niistä ainakin yhdestä, ja toinen oletettavasti kahdesta. Ja nyt siis mulla ne hepariinipistokset ja vatsa ihan mustelmilla niistä, joten oli pakko kertoa kun mentiin vanhempieni mökille pitkäksi viikonlopuksi uimaan&saunomaan. Voi olla, että joudun vastaavissa merkeissä kertomaan vielä muutamille muillekin, ettei kukaan käy esikoisen kuullen isoon ääneen kyselemään mun vatsan järkyttävästä ulkonäöstä. 😬 Esikoisen kuullen kun ei auta totuutta kertoa vielä moneen kuukauteen, kun en halua päätyä selittelemään sille mitään vauvan kuolemasta jos käviskin huonosti. 😬

Riippuu paikkakunnasta ja lääkäristä. Meillä on turha edes kuvitella ongelmattomassa tilanteessa, mutta toisaalta olen kerran päässyt ihan helposti vain sillä syyllä, että takana oli 2 keskenmenoa ja itseä huolestutti&pelotti, vaikka siinä kyseisessä raskaudessa ei ollutkaan mitään erityistä oiretta tms.

Tuntuu vielä tosi kaukaiselta ajatukselta kertoa, kun en vielä oikein itsekään usko, että tämä raskaus menee hyvin. Mutta todennäköisesti kerromme skypen kautta minun vanhemmilleni, kun emme ole menossa käymään niihin aikoihin. Kivointa olisi, jos esikoinen kertoisi, että hänestä tulee isoveli.

Tää tulee olemaan jännä😅 kerron äidille varmaan ensin, aikaisintaan varhaisultran jälkeen. Hän tulee (taas) järkyttymään, jo pelkästää hedelmöityshoitoihin yksin lähteminen on "sulaa hulluutta" 🙄 meidän perheessä perinteiset arvot ovat normi ja kaikki sen ulkopuolelta on aaaaivan liian iso asia mun mielestä , hirmuinen taivastelu - suuntaan tai toiseen😅 asun kaukana muusta perheestä (paitsi äidistä) , joten kuvalla/viestillä varmaan täytyy kertoa. Tai sitten lapset kertoo videolla 😁😁 yks ystävä tietää jo, on ollut mukanakin klinikalla. Toiselle kerron kun nähdään seuraavan kerran ja no.. sukulaiset pikkuhiljaa 😁

Takaisin