Huhtikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä eka neuvola on rv 6-7, mulla vaan siirtyi viikolle 8, kun oltiin vielä lomareissussa. Ja täällä ultrataan normaalisti, ongelmattomassa raskaudessa vaan kaksi kertaa, niskaturvotus- ja rakenne ultra. 😬 Itselläni on, toisaalta tavallaan "onneksi" ollut aiemmin vähän ongelmia niin pääsin julkisella alkuraskauden ultraan rv 6, mutta nyt onkin piinaavat viikot syyskuun loppuun, onko kaikki edelleen hyvin ja jatkuuko raskaus normaalisti. 😬 Mun mielestä kaksi ultraa on liian vähän, mutta neuvolassa ja (eripaikassa) neuvolalääkäreillä ei kuulemma ole ultrauslaitteita. 🙄
Toi tuntuu kyllä hassulta ettei oo ultrauslaitteita kun työskennellään neuvoloissa 😅 täällä meillä ihan sama homma, ultrat sairaalalla sitten aina..
On kyllä hirveen vähän nuo kaksi ultraa.. 😳 hyvä että pääsit kuitenkin extra tsekkaukseen, vaikka onkin nyt pitkää odotella seuraavaan 🤔

Tervetuloa kaikki uudet! Ihana, kun alkaa olla jo enemmän keskustelua täällä, niin ei tarvitse ihan yksinään höpöttää. 😊

Minulla onneksi lääkärillä, joka seuraa raskauttani, on joka tapauksessa ultra, ja hän myös ultraa oikeastaan joka kerralla.

En oo varannut vielä mitään kun virallinen testauspäiväkin vasta ylihuomenna 😁 mutta katselin kalenteria ja aattelin tuonne 12.-16.9 viikolle saada neuvolan JA varhaisultran (omakustanteinen yksityisellä). Tietää sitten ennen töihin paluuta että onko tuolla vatsassa elämää 😁❤️

Hei vaan kaikki! Minä myös liityn tänne huhtikuisiin. Jännää on, mulla esikoinen täyttää vuoden parin viikon päästä, eli pienellä ikäerolla tulee :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:. Luulisi olevan kaikki raskaushommat tuoreessa muistissa, mutta niin vaan vauvavuosi on täydellisesti tyhjännyt aivot :Face With Tears Of Joy:.
Ihanaa kun pienellä ikäerolla sisarukset 😍

Ootteko varannut jo ekat neuvola ajat? 😊 Mä varasin eilen ja saatiin eka aika 16.9., jäin vaan miettimään et onko se kauheen myöhään 😂 siitä 2-3vko sisään pitäisi olla se eka ultrakin sitten jo! Kai sen sitten saa varattua niin nopealla aikataululla? En tajunnut kysyä eilen sen puhelun aikana 😂 vai pitäiskö soittaa uudelleen ja varmistaa..
En oo vielä varannut! Oon tosiaan lomalla ja mietin tässä että soittelisinko täältä jo neuvolaan vai odotanko kiltisti Suomeen asti. Esikoinen täällä tulossa, eli kaikki pirkkaniksit ja ässät hihasta saa antaa 🤣 Vauvan koon seuraamisappeja oonki jo lataillu. Tänään myös nipistelyy/vihlontaa alavatsassa!

Ootteko varannut jo ekat neuvola ajat? 😊 Mä varasin eilen ja saatiin eka aika 16.9., jäin vaan miettimään et onko se kauheen myöhään 😂 siitä 2-3vko sisään pitäisi olla se eka ultrakin sitten jo! Kai sen sitten saa varattua niin nopealla aikataululla? En tajunnut kysyä eilen sen puhelun aikana 😂 vai pitäiskö soittaa uudelleen ja varmistaa..
Mä varasin ajan neuvolaan ja sain kans samalle päivälle, eli 16.9 :Smiling Face With Smiling Eyes:! Mulla pitäs olla sillon 9+5, eli aika lyhyellä odottelulla siitä sitten NT-ultraan.

Muistaako joku tarkemmin, mitkä ne oli ne verikokeet(?) mitkä piti ottaa mieluiten 10+0 ? Ihmettelen miksei niistä puhuta missään ja sen mukaan varailtaisi neuvoloita että ehtis järkätä optimaalisen ajan myös niille kokeille 😅

Tokassa odotuksessa itsellä meinas tulla ongelmia aikataulujen kanssa kun labra piti varata 10+0 ja neuvola oli tyyliin viikkoa aiemmin. 3-vuorotyöläisellä on arpapeliä milloin sattuu vapaat kohdilleen ja kun on arkivapaita ni työnantaja ei hyvällä katso jos on jonkin tk käynnin takia sit pois töistä kun vapaallakin voi käydä.. toki pakko on pakko , mutta en haluaisi vielä kertoa raskaudesta työnantajalle 🙄

Ite en aio soittaa ees ennen ar ultraa, joka on rv 7+0. Meillä on eka neuvola n. Rv10 ja viime neuvolan priima kohtelun jälkeen en todellakaan mee sinne ennenkun on ns. pakko. :Face Without Mouth:

En oo vielä varannut! Oon tosiaan lomalla ja mietin tässä että soittelisinko täältä jo neuvolaan vai odotanko kiltisti Suomeen asti. Esikoinen täällä tulossa, eli kaikki pirkkaniksit ja ässät hihasta saa antaa 🤣 Vauvan koon seuraamisappeja oonki jo lataillu. Tänään myös nipistelyy/vihlontaa alavatsassa!
Ja kaikki muutkin erityisesti esikoisen odottajat: olettehan jo aloittaneet folaatin syönnin? Nimenomaan nämä ekat viikot kaikista tärkeintä aikaa folaatin kannalta ja neuvolan kautta tieto voi tulla vähän myöhässä. 😕

Toi tuntuu kyllä hassulta ettei oo ultrauslaitteita kun työskennellään neuvoloissa 😅 täällä meillä ihan sama homma, ultrat sairaalalla sitten aina..
On kyllä hirveen vähän nuo kaksi ultraa.. 😳 hyvä että pääsit kuitenkin extra tsekkaukseen, vaikka onkin nyt pitkää odotella seuraavaan 🤔
Niin tuntuu hassulta. Toisaalta ymmärrän kyllä täällä meillä, kun asun pikkukylällä missä syntyy ehkä parikymmentä lasta vuodessa, ettei ole oman tk:n neuvolaan investoitu kallista laitetta. Mutta sitä en ymmärrä kun äitiysneuvolan lääkäri on jo "isommalla kylällä" ihan isossa tk:ssa, ja esikoista odottaessa terkkari laittoi mut lääkärille nimenomaan mun valitettua alavatsakipuja, niin ei ultrattu. 😳 Ultraus vaan sairaalan äitiyspolilla.

Mua alkoi nyt ihan kunnolla ärsyttää ja tympiä noi hepariinipistokset. 😡 Piikittäminen jo muutenkin ärsyttää... Nyt olis vielä hyvät kelit lähteä esikoisen kanssa rannalle tai kaveri/sisarusporukalla mökille saunomaan ja paljuun, mutta mun vatsa!! Se on ihan violetin ja keltaisen kirjava, täynnä isompaa ja pienempää, tuoreempaa ja vanhempaa mustelmaa, niin enhän mä voi lähteä mihinkään, ellen halua selittää koko juttua kaikille paikalla olijoille. 🤬🤯 Ja kun olen teinistä asti käyttänyt bikineitä, niin ihan yhtäpaljon huomiota herättäis sekin, jos nyt yhtäkkiä kesän lopussa ostaisin kokouikkarin. 🙄 Eikä täältä edes läheltä saa mitään uikkareita, pitäis lähteä ajeleen tunnin päähän. 😖

Ja kaikki muutkin erityisesti esikoisen odottajat: olettehan jo aloittaneet folaatin syönnin? Nimenomaan nämä ekat viikot kaikista tärkeintä aikaa folaatin kannalta ja neuvolan kautta tieto voi tulla vähän myöhässä. 😕
Todella hyvä vinkki! Mieluiten kannattaa aloittaa jo ennen yritystä, mutta ihan viimeistään plussatestin jälkeen.

Mäkin sain neuvola-ajan vasta 15.9, sillon 9+3. Ja ultra tosiaan menee siitä vielä sit sen parin viikon päähän vähintään. Me päädyttiin siihen, ettei käydä varhaisultrassa. On se kuitenkin aika kallis visiitti. Mutta on kyllä aika kamalaa odottaa vielä yli kk, että pääsee ekan kerran näkemään onko kaikki ok.
Jotenkin olin muistellut, että sydänääniä kuunneltaisiin jo ensimmäisessä neuvolassa, mutta kuulemma ei...
Ekassa raskaudessa ultrattiin paljon tiheämmin erinäisistä syistä ja sattumalta ensimmäinen ultra oli jo vk6 ja toinen vk 8. Jäi tämä odottelu käymättä läpi 😄

Söin aijemmin, reissun ajaksi lopetin kun olin ihan varma etten nyt plussaa, pitääkin täällä ostaa apteekista nyt lisää!

Mulla ollu toukokuun alusta asti mamma vitskut käytössä ja nyt reilu kuukauden raskaus omega lisäksi.. 😊 mä aloitin pari kk ennen yrityksen aloitusta syömään niitä! 😊

Mä oon syönyt mammavitskuja enemmän ja vähemmän jo varmaan vuoden päivät. Säännöllisesti ehkä pari kolme kuukautta. Sen verran on ollut vauvakuumetta ja varhaisia kemiallisia keskenmenoja ennen tärppiä, että on ollut motivaatio vitskuihin kohdallaan 😁 Toisaalta, eihän noissa oikeastaan mitään väärää ainesosaa edes ole, että monivitamiinina on mennyt ihan hyvin 😇

• Tykkään
Reaktiot: MM
Mäkin sain neuvola-ajan vasta 15.9, sillon 9+3. Ja ultra tosiaan menee siitä vielä sit sen parin viikon päähän vähintään. Me päädyttiin siihen, ettei käydä varhaisultrassa. On se kuitenkin aika kallis visiitti. Mutta on kyllä aika kamalaa odottaa vielä yli kk, että pääsee ekan kerran näkemään onko kaikki ok.
Jotenkin olin muistellut, että sydänääniä kuunneltaisiin jo ensimmäisessä neuvolassa, mutta kuulemma ei...
Ekassa raskaudessa ultrattiin paljon tiheämmin erinäisistä syistä ja sattumalta ensimmäinen ultra oli jo vk6 ja toinen vk 8. Jäi tämä odottelu käymättä läpi 😄

Ainaki viime raskaudessa, kun kävin niin kuunneltiin viikkoja oli tyyliin 9+5. Hoitaja ei kyllä mitään takuita antanut kuuluvuudelle, mutta olin jo kotidopplerillaki sykkeen löytänyt ennen neuvola aikaa. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Takaisin