Huhtikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Soitin lääkärille, mutta kun oireet ovat lieviä, niin eipä onneksi tarvitse koronan takia tehdä mitään erityistä. Sain neuvoja, mitä lääkkeitä voin käyttää, mutta siinäpä se. Onneksi ei ole ollut kuumetta, vaan pelkästään nuhaa, yskää ja lihas/nivelkipuja. Toivottavasti nyt menee näin lievillä oireilla. 🤞 Jos meinaa kuume nousta, niin sitten kyllä otan parasetamolia, koska yli 38,5 asteen kuume voi vaikuttaa alkioon.

Tukostaipumukset minulta on tutkittu joskus monta vuotta sitten, eikä silloin ainakaan löytynyt mitään.

@Jadine onko sulla nyt ensimmäistä kertaa korona? Toivottavasti pääset lievillä oireilla!🙏 itse kävin helmikuussa inseminaatiossa ja seuraavana iltana koronaposi testiin 😪 silloin raskaus alkoi taudista huolimatta mutta päätyi keskenmenoon..

@Minya~ kävitkö jo ultrassa ja verikokeissa?

Täällä tosiaan dpo12 inseminaatiosta ja plussaa näyttää testit. Tuun varmaan pomppimaan alkuun ainakin molemmissa huhti- ja toukokuun ryhmissä kun ei tiedä meneekö neuvola kuukautisten vai inssin mukaan 😁 edellinen neukkutäti meni perinteisellä laskukaavalla ( 28pv kk kierto , ovis keskellä kiertoa) vaikka oli pidempi kierto itellä😁 nyt eri täti tulossa niin tiedä sitten!

@SuperTaateli Sairastin koronan tammikuussa, ja olen sen jälkeen saanut myös kolmannen rokotteen. Toistaiseksi on oireet olleet onneksi lievempiä kuin viimeksi. Silloin tammikuussa oli kuumetta.

Ootteko varannut jo ekat neuvola ajat? 😊 Mä varasin eilen ja saatiin eka aika 16.9., jäin vaan miettimään et onko se kauheen myöhään 😂 siitä 2-3vko sisään pitäisi olla se eka ultrakin sitten jo! Kai sen sitten saa varattua niin nopealla aikataululla? En tajunnut kysyä eilen sen puhelun aikana 😂 vai pitäiskö soittaa uudelleen ja varmistaa..

Meillä mies eilen illalla selaili sivustoja ja etsi pienelle täydellistä unikaveria 🤩😂 vähän mun sydän suli. Meillä molemmilla on lapsuudessa ollut sellaiset ykköspehmot (jotka rakastettu ihan rikki) niin miehelle on tärkeä, että pienelle tulee myös sellainen :)

Ootteko varannut jo ekat neuvola ajat? 😊 Mä varasin eilen ja saatiin eka aika 16.9., jäin vaan miettimään et onko se kauheen myöhään 😂 siitä 2-3vko sisään pitäisi olla se eka ultrakin sitten jo! Kai sen sitten saa varattua niin nopealla aikataululla? En tajunnut kysyä eilen sen puhelun aikana 😂 vai pitäiskö soittaa uudelleen ja varmistaa..
Mä käsitin että sinne NT-ultraan tehdään sieltä neuvolasta lähete :) eli eiköhän ne sillä varoitusajalla sen ajan saa. Meilläpäin eka neuvola on jo 6-7 viikolla ja sit ennen NT ultraa on neuvolalääkäri yleensä viikolla 8 jossa myös ultrataan. Jotenkin iso helpotus itelle kun käydään varhaisultrassa yksityisellä ja sit siitä parin viikon välein pääsee näkemään pikkuisen 😍

Mä käsitin että sinne NT-ultraan tehdään sieltä neuvolasta lähete :) eli eiköhän ne sillä varoitusajalla sen ajan saa. Meilläpäin eka neuvola on jo 6-7 viikolla ja sit ennen NT ultraa on neuvolalääkäri yleensä viikolla 8 jossa myös ultrataan. Jotenkin iso helpotus itelle kun käydään varhaisultrassa yksityisellä ja sit siitä parin viikon välein pääsee näkemään pikkuisen 😍
Joo noniin hyvä.. mä en ikinä tajua kysyä siinä puhelimessa niitä juttuja kun kaikki kysymykset tulee mieleen heti kun lopettaa sen puhelun.. 😂 Löysinkin just semmosen "aikataulun" missä luki millä viikolla on mitäkin käyntejä täällä päin ja ainakin niiden perusteella ollaankin ihan aikataulussa! 😊 Nyt tekis kyl entistä enemmän mieli varata se varhaisultra, kun syyskuun loppuun/lokakuun alkuun on niin pitkä aika 😆
Hassua että eri paikkakunnilla on erilaiset nää systeemit! Mistähän se johtuu? 😁

Keskiviikkona soittelin neuvolaan ja aika 6.9., jolloin rv 7+6, yllättävän aikasin sain tuon ajan, varsinkin kun en ole ensisynnyttäjä. Samalle päivälle oltiin jo aiemmin varattu aika varhaisultraan yksityiselle. Aika tuntuu matelevan nyt, kun on näitä etappeja odotettavissa! :Upside Down Face:

Keskiviikkona soittelin neuvolaan ja aika 6.9., jolloin rv 7+6, yllättävän aikasin sain tuon ajan, varsinkin kun en ole ensisynnyttäjä. Samalle päivälle oltiin jo aiemmin varattu aika varhaisultraan yksityiselle. Aika tuntuu matelevan nyt, kun on näitä etappeja odotettavissa! :Upside Down Face:
Joo no mulla on sitten jo 8+4 kun tuo eka neuvola 😅
Aika kyllä matelee tällä hetkellä! 😂 onneks töissä pitää kiirettä niin arki menee ihan vauhdikkaasti kuitenkin 🙈

Joo noniin hyvä.. mä en ikinä tajua kysyä siinä puhelimessa niitä juttuja kun kaikki kysymykset tulee mieleen heti kun lopettaa sen puhelun.. 😂 Löysinkin just semmosen "aikataulun" missä luki millä viikolla on mitäkin käyntejä täällä päin ja ainakin niiden perusteella ollaankin ihan aikataulussa! 😊 Nyt tekis kyl entistä enemmän mieli varata se varhaisultra, kun syyskuun loppuun/lokakuun alkuun on niin pitkä aika 😆
Hassua että eri paikkakunnilla on erilaiset nää systeemit! Mistähän se johtuu? 😁
Meillä eka neuvola on rv 6-7, mulla vaan siirtyi viikolle 8, kun oltiin vielä lomareissussa. Ja täällä ultrataan normaalisti, ongelmattomassa raskaudessa vaan kaksi kertaa, niskaturvotus- ja rakenne ultra. 😬 Itselläni on, toisaalta tavallaan "onneksi" ollut aiemmin vähän ongelmia niin pääsin julkisella alkuraskauden ultraan rv 6, mutta nyt onkin piinaavat viikot syyskuun loppuun, onko kaikki edelleen hyvin ja jatkuuko raskaus normaalisti. 😬 Mun mielestä kaksi ultraa on liian vähän, mutta neuvolassa ja (eripaikassa) neuvolalääkäreillä ei kuulemma ole ultrauslaitteita. 🙄

Mä varailin noita aikoja myös eilen. Meillä eka neuvola on vasta viikoilla 8-10 ja sain ajan 14.9. Varhaisultraan olen menossa 6.9., jolloin on meneillään rv 7+2 😊 On tää kyllä niin ihmeellistä aikaa. Pää ihan pyörällään kaikenlaisista asioista. Mies yllätti, kun alkoi pohtia, että ketkäs pyydettäisiin lapsen kummiksi. Ihan niin pitkälle en ollut vielä itse päässyt 😁🙈

Muokattu viimeksi:
Takaisin