Huhtikuiset

Nykyään ei taideta tota tuberkuloosirokotetta antaa ellei oo riski saada se lähipiiriltä tms, meillä neuvolassa aina kartoitettu riski ja sit merkattu annetaanko vai ei.

Muakin kyllä mietityttää toi tubi... Aiemmin jo täällä jossain vähän keskusteltu siitä. Tiedän että harvinainen ja siks ei nykyään rokoteta, mutta kun nykyään tota pakolaisvirtaakin on + paljon turismia nii ootan vaan että koska se tubikin taas leviää :/ Tuleehan sitä tuolta idästäkin kai jo... ties mitä resistettejä kantoja??? Noh terkkari merkannu meilleki ettei rokoteta
.. Tokihan tubi vaatii pitkän altistuksen, mutta miksei sekin mahdollista nykyään. Kaikki rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet kyllä vauvalle vähintään tahdon. Ja varmaan itelle se influenssa rokote nyt kans. Ja ekat kuukaudet vauvan kanssa, ennen ku saanu rokotteet, varmaan hysteerisesti välttelen väenpaljouksia ja pikkulapsia kun nykyään taas niitä jotka ei rokota lapsiaan ja sitte vauvat saa hinkuyskää, tuhkarokkoa leviää ym :/ Sorry avautuminen, muuten yritän hyväksyä erilaiset mielipiteet, mutta kyllä noista perusrokotteista, jotka ollu iät ajat käytössä, kieltäytyminen suututtaa!

Meillä suvussa myös ollut tuberkuloosia ja ei myöskään rokote tarvetta. Ei esikoinenkaan saanut.

En muista missä ketjussa puhuttiin maitohappobakteereista, niin kysyn täältä. Mitä valmistetta käytätte? Itselläni on tällä hetkellä käytössä raskausajan monivitamiini, omega-3 ja satunnaisesti otan illalla magnesiumia, jos tuntuu, että on tarvetta. Ajattelin, että olisiko hyvä syödä noita maitohappobakteereja, mitä ootte mieltä?

Mä syön maitohappoja, just luin artikkelin et voi ehkäistä vauvalla koliikkia ja muitakin terveysvaikutuksia. Ja maitohapot itellekin hyvä :) En oo huonoihin vaikutuksiin törmännytkään. Syön lacto7 tai sit sitä ladyversiota jos on pissiittituntemuksia.

Mä en oo syönyt maitohappobakteereja enkä kyl oo antanut esikoisellekaan...en oikein oo ymmärtänyt mitä hyötyä niiden syömisestä tai antamisesta on? Pitäis kai perehtyä asiaan paremmin. Meidän tyttö ei ainakaan oo yhtään enempää ollut kipeenä kuin kavereiden lapset jotka syö niitä. Päin vastoin...on tainnut olla jopa hiukan terveempi, välttänyt korvatulehdukset yms. Mut kai niistä voi olla jollekin hyötyä...voisinkin testata nyt raskausaikana, kun on lomareissun jäljiltä paketti syömättä (annoin vissiin yhden kerran tytölle matkalla sellasen ja sit unohdin koko jutun).

Ainakin antibioottokuurin aikana (mutta ei yhtä aikaa antibiootin ottamisen kanssa vaan eri aikaan päivästä kuin lääke) ja sen kuurin jälkeen (jotkut suosittelee jopa puoli vuotta) suositellaan ottamaan maitohappobakteeria. Koska se antibiootti tappaa kaikenlaisia bakteereita, myös niitä mahan hyviä bakteereita. Mun mies on sairastanut antibioottiripulin, joka ei kuulosta niin pahalta, mutta on siis vakava, sairaalassa hoidettava tila ja kehitysmaissa ihan tappaa ihmisiä. Juurikin siis johtuu siitä kun antibiootit tappaa koko bakteerikannan ja sitten ne pahat bakteerit, jotka on vaikka resistenssejä, pääsee sitten jylläämään.

Mä oon raskausaikana aina ihan pölähtänyt noihin vitamiineihin, justiinsa luin ohimennen että magnesium ehkäisee vauvan aivovaurioita! Syön ite siis multitabs raskausvitamiineja, maitohappobakteereja, foolihappoa ja magnesiumia vielä erikseen, niitä kalaöljykapseleita ja kalkkia kun en maitotuotteita pahemmin käytä.

ensimmäisessä ultrassa käyty, olo mitä onnellisin ku näki että kaikki on kunnossa :)♡
mää oon syöny vitamiineja vaan neuvolan suosittelemia foolihappoa ja d-vitamiinia ja niitäkin huonolla menestyksellä eli aina ku vaan muistan :D

Mä syön Multivitan raskausvitskua ja lisäks foolihappoa ja kalkki-deetä. Foolihapon jätän pois kun purkki loppuu piakkoin. Deetä tulee noista yhteensä 30mikrog ja virallinen suositushan on se 10. Neuvolantäti oli varovainen antamaan muita ohjeistuksia mut ulkomaillahan raskaana olevat syö moninkertaisesti meihin nähden D-vitamiinia ja olen kuullut että d-vitamiinin riittämätön saanti vois olla yhteydessä erinäisiin kehityshäiriöihin...

Mulla on vaan jotain pirkan monivitamiineja eikä oo varaa ostaa muitakaan.. magnesiumia löytyy myös, mut oon tosi huono muistamaan syödä niitä.. :oops:

Mä oon syönyt minisunin mama -vitamiineja alkuraskaudesta lähtien. Aluks oli kyllä hankala syödä noita kun musta tuntui että ne lisäsivät pahoinvointia ja olinkin pari viikkoa ilman. Sitten siirsin tabletin ottamisen iltaan, vähän ennen nukkumaanmenoa pistin sen naamaani ja ei sitten enää pahaa oloa sen takia ainakaan ole tullut. :) Lisäksi oon joskus napsinut vähän maitohappobakteereja.

Mä oon yrittäny syödä Multivitan raskaus- ja imetysnappuloita, mutta oon ihan pirun huono muistamaan niitä:D Muutama vuos sit mulla oli aika paljon lääkkeitä käytössä ni säilytin dosettia kahvinkeittimen vieressä ku ois ilman sitä dosetin kalenteria jääny lääkkeet syömättä:D Ehkä täytyy kaivaa se taas käyttöön :D

Joko joku on tuntenut vauvan liikkeitä? Minä en ja odotan sitä niinku kuuta nousevaa :) nyt kun pahoinvointi on vihdoinkin alkanut loppua niin pystyy keskittymään itse vauvaan, ainakin hetkittäin..kun on tuo esikoinen joka vie oman huomionsa :) mulla viikkoja sunnuntaina poksahtaa 15+0 mutta ultran mukaan jo tänään!

Mä alotin tänää raudan ku hemoglobiini oli tipahtanu :/ mä oottelen innolla noita vauvan liikkeitä :D

Hei olispa jo kiva tosiaan tuntea niitä vauvan liikkeitä....tällä hetkellä tuolla mahassa vaeltaa vaan ilmaa. Välillä kyllä se aiheuttaa sellaisia muljahduksia suolistossa että tulee ihan mieleen esikoisen potkut mahassa. Mutta ei mitään oikeaa varmaan vielä ole tulossa pitkään aikaan...hipsuttelutkin pistän suoliston piikkiin :)

Neuvolassa sanoi, että monet, jotka on ollut aiemmin raskaana, tuntee liikkeitä jo 15-16 viikolta alkaen. Pääasiassa kai johtuu siitä, että tietää mitä tunnustella.

Takaisin