Huhtikuiset

En oo seurannut tota äitiyshousukeskustelua, mutta mainitsen vain, että itse ostin tätä raskautta varten NameIT:stä housuja ja paitoja (sekä äitiys- että imetyspaitoja). Ei mitään edullisia, mutta tosi hyvännäköisiä. Edelliseen raskauteen ostin H&M:stä, mutta niissä farkuissa se mahatuubi oli pitkään tosi löysä eikä ne näyttänyt kovin hääppöisiltä. Sama juttu paidoissa, ihan liikaa tilaa mahan kohdalla.

Pihla hm mammavaatteet on vähän omituisia, joissain pituus on liian lyhyt ja sit talvitakista mulle meni koko S vaikka oon kokoa m ja silti oli reilu :o

Tää lähtee nyt ystävän vauvakutsuille. Sen samaisen joka tuli viikko mun keväisen keskenmenon jälkeen ilmoittamaan et on raskaana. En voinut tietty kertoo keskenmenosta enkä ole vieläkään kertonut kuten en myöskään tästä raskaudesta vielä. Katotaan kuinka herkkis olen illan aikana LA olis ollut 14.11. eli 2 viikkoa kaverin LAn jälkeen...

En oo pariin päivään ehtinyt täällä pyöriä, niin jäi tuo äitiyshousukeskustelu vähän kesken. Tilasin nyt sitten mammas.fi sivustolta mamalicious äitiysfarkut mustana. Näissä ei oo masutuubia, vaan säädettävä tuo vyötärösysteemi. Vaikuttaa ihan hyviltä. Tottunut vaan käyttää korkeavyötäröisiä housuja, niin on vähä tottulemista tähän normaalikorkeuteen.:)

Alkanut tuo mahakipu hälvenemään. Nyt tuntuu kovia rwpäisy kipuja noustessa tai kävellessä. Rauhottunu kyl illan aikana. Huh ei varmaan ollukkaa mitään muuta ku kystan puhkeamis oireita. Ikinä tuntunu noin pahalta puhkeaminen. Ei oo ollu mitään pientä vuotookaan enään. Huh kyllä se pikkunen sielä vielä on. Kyllä sitä menis lapsiveet jos se kesken menis tässä vaiheessa. Toivon että pikkuinen olisi ja pysyis. Vielä on monta viikkoa odoteltavaa että pysyis keskosena hengissä olemaan. Toivotaan meille kaikille että pikkuset pysyy loppuun asti. Voihan vauva <3 rv 12+4. Hurjaa kohta alkaaki jo 14 viikko.

Joo henkkamaukan paidat oli liian isoja, imetystopitkin kauheita telttoja. Oon kans M-kokoa mut olis tarttenu ottaa S. Sitten housuissa oon kokoa 38-40, mutta henkalta piti ottaa koon 42 housut. :O Nyt lämmitti mieltä kun ostin 27-tuumaiset matalavyötäröiset äitiyshousut NameIT:stä. Vielä kun ne mahtuis sit kun oikeesti on tarvetta niille... Kummasti syksyisin aina alkaa rasvavarastot lisääntymään...

Minä sain tänään siskolta kasan äitiysvaatteita, tosi kiva, niin ei tarvii niin paljoa ostaa! :) Talvitakin joutunee hommaamaan ja housuja, kun en oo muuten mitenkään reilun kokoisia vaatteita harrastanut, vaan kaikki on tyköistuvia.

Tänään lähdetään viikoksi Espanjaan, mukana vaan ihania löysiä hellemekkoja ja bikineitä! :)

En tiedä, tuleeko tämä kuva miten tähän esille, mutta ajattelin kokeilla. Olen tänään ollut tyhjentämässä Mummun ja pappan asuntoa (kumpikin nyt kuolleet), ja otin mukaani perheen lääkärikirjan vuodelta 1948. Mielenkiinnosta lueskelin raskautta ja synnytystä koskevia osioita ja kyllä tuli tuskanhiki! Jos tämä ei kuvana näy, niin kirjoitan vaikka myöhemmin otteen tästä, voi sitten jokainen miettiä, kuinka paljon maailma on muuttunut..

Liitteet

• P_20151003_180016.jpg
    P_20151003_180016.jpg
    578.4 KB · Katsottu: 66
Onneksi nykyään on hyvät seurannat, niin voidaan hyvissä ajoin puuttua asiaan, jos vauva on väärässä tarjonnassa. Ihan järkyttävää millaista 80-luvulla on voinut vielä olla.. en olisi ikinä uskonut, että noinkin on joskus tehty, huh huh!

Äitiysvaatehankintoja yritän tehdä maltillisesti, sillä edellisestä raskaudesta on vielä tallessa paitoja ja housuja. Tänään yhdet tavan farkut eivät ainakaan menneet enää kiinni, vaikka viime viikolla ne vielä mahtuivat. Äitiystoppatakkia en vielä osta, hm:ssä tänään tuli pyörähdettyä eikä siellä vielä ainakaan ollut edes myynnissä niitä :o Toivottavasti maha ei hirveän isoksi kasvaisi, niin jospa sitä pärjäisi omalla parkatoppatakilla :)

Mun eno kuoli synnytyksessä 60 - luvulla, kun oli jotenkin väärässä tarjonnassa syntymässä. Kätilö päätti sitten työntää lapsen takaisin sisälle, kun oli jo osa "syntynyt".. Onneksi eletään jo 2010 lukua..

Hyi kamala! :eek: onneksi tosiaan eletään 2010-lukua! Hyi, kauhee miten ne äiditkin on joutuneet sit kärsimään :confused:

Oli tuo kyl aika tekstiä. Lähde tuossa sit levollisin mielin synnyttään.. Onneks asiat on tänä päivänä näin hyvin! Täytyy jossain vaiheessa vielä liittää yksi tekstinpätkä, missä oli asiaa hedelmättömyydestä. Kaiken kaikkiaan kun miettii, ni sillon raskautta aavisteltiin, mut varmaksi asia tuli vasta 4,5-5kk ennen synnytystä, jolloin tunnettiin lapsen liikkeet. Siitä vasta laskettiin arvioitu syntymäpäivä! Tänä päivänä testin voi tehdä jo hiukan ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa. Tämä iltainen lukutuokio on kyllä tuonut aika tavalla perspektiiviä tämän päivän raskauteen ja synnytykseen.

Tämä teksti siis käsittelee lapsettomuutta.. Tänä päivänä tällaisesta kirjoituksesta saattaisi tulla jonkinlaista kohinaa. Pistääpä miettimään, et olenkos minäkin näin kevytkenkäinen, kun olen tupakoinut ja käytän kahvia..

Liitteet

• P_20151004_092820.jpg
    P_20151004_092820.jpg
    715.1 KB · Katsottu: 51
Oon joskus miettinyt et ennen ei olisi varmasti minä tai meidän esikoinen synnytyksestä selvitty :(

mä myös juon kahvia ja poltin ennen tupakkaa. Ajattelin aina että lopetan tupakoinnin plussan jälkeen. Esikoista tehtiin vuosi ja varasin jo aikaa lapsettomuus tutkimuksiin. Lopetettiin molemmat miehen kanssa tupakointi ja tsädääm! ekasta savuttomasta kierrosta olin raskaana! Se meni kyllä hyvin nopeasti kesken ja alotin tupakoinnin uudelleen. Vauvaa ei kuulunut muutamaan kuukauteen ja lopetettiin miehen kanssa taas tupakointi. Ja taas ensimäisestä savuttomasta kierrosta raskaana, josta sitten meidän esikoinen syntyi täysin terveenä :) sorruttiin alkuvuodesta taas tupakkaan miehen kanssa ja toukokuussa jätettiin ehkäisy pois. Pari kiertoa poltin ja taas lopetin (viimeistä kertaa, enää en alota!) miehen kanssa yhdessä, ja taas tärppäsi heti kun lopetettiin! Että kannattaa kyllä miettiä niitä tupakan myrkkyjä ja vaaroja varsinkin raskaana ollessa ;)

Muffeli, ei tosiaan ollut tarkoitus järkyttää, itse lähinnä koin tekstit niin, että saa todella olla iloinen tämän päivän neuvolaseurannoista, ultrista jne. Meillä on asiat tosi hienosti ja pystytään luultavasti paljon enemmän keskittymään itseemme ja syntyvään lapseen, kun voimme luottaa kaiken menevän hyvin. Vaikka itse koen toisinaan noi neuvolakäynnit turhiksi, niin kyllähän tämän fysiologisen puolen tarkkailu ainakin on todella tärkeää. Eikä tuollaista tekstiä kyllä tänä päivänä painettaisi mihinkään kirjaan, mitä raskaana olevat saattaisivat lukea!
Olet oikeassa kilppari tuosta tupakasta, lähinnä tuossakin tekstissä huvitti tuo "tyyppi", että tupakoiva nainen yhdistettynä kahviin, alkoholiin ja eroottisiin seikkailuihin on itse aiheuttanut lapsettomuuden. Mutta miesten tupakoinnista ja huumeiden ym. käytöstä vielä tuolloin ei mainita mitään, vaikka miehestäkin tiedettiin lapsettomuuden johtuvan.
Meillä olisi 5-vuotissynttärit tulossa parin viikon päästä. Olisko jollakulla heittää jotain herkullista kakkutäyte-ehdotusta? Aina laittanut suurinpiirtein samat täytteet ja nyt tarttis keksii jotain muuta. Prinsessalinna-kakku on tilattu, eli sais varmaan olla jotain liivatepitoista, ni sais tornitkin pystyyn. Ehdotuksia otetaan vastaan!

Ootteko miettineet rokotusasioita vauvalle? Tuli vaan mieleen tuossa kun kurkkasin neuvolakorttiani ja siellä oli rasti kohdassa "ei suositella tuberkuloosirokotetta". Jäin sitten pohtimaan kun mulla on suvussa ollut tuberkuloosia, sekä isä että mummi ovat sairastaneet sen. Itellä on rokote ja tiirailin miehenkin rokotuskorttia, oli sielläkin merkintä että on laitettu. Onkohan toi sitten vaan nykyään niin harvinainen tauti ettei enää rokoteta? Mä kun ajattelin että haluan mun vauvalle laitettavan varmaan kaikki maholliset tarvittavat rokotteet, ellei niistä nyt ole mitään huomattavaa haittavaikutusta.

Tuosta tupakasta, mä en ole polttanut vakituisesti (joskus jos olen ottanut alkoholia ni saatoin polttaa tai satunnaisesti muuten), mutta mies on polttanut kymmenisen vuotta. Hän lopetti parin kuukauden ajaksi aika pian sen jälkeen kun aloitettiin vauvan "yrittäminen", ei mitään tehoa. Aloitti uudestaan ja sieltä sitten kumminkin tärppi tuli pari kk myöhemmin. :) Nyt oon yrittänyt narista että lopeta jo, mutta edelleen tyytyväisenä kessuttelee... Kyllä lupaili että ennen vauvan syntymää lopettaa, mutta saas nähä :D

Takaisin