Huhtikuiset

Maaliskuisista huutelen (la kylläkin 31.3 ;) ) että multa just eilen poistettiin viisuri vasemmalta ylhäältä, puudutteesta jätetään joku ainesosa lisäämättä koska sitä ei ole tutkittu raskaana olevilla :) huomenna oon menossa paikkauttamaan reiän ja ei kuulema raskaus ole mikään este.
Ainoastaan jos hampaan poisto pitää tehdä leikkauksella niin se pyritään siirtämään siihen kunnes lapsi on syntynyt (antibioottien ja kipulääkityksen tarpeen takia).
Itellä nyt siis menossa 10+6 ja hammaslääkärit kovasti vaan onnittelivat raskaudesta! :)
tsemppiä kaikille odottajille <3

Jannski, en nyt oo ihan varma muistanko oikein, mutta mun mielestä suuhygienisti tekee myös hammaskiven poistoa. Ite varasin just suuhyggelle ajan ja sain lokakuulle, koska oon raskaana. Muuten ois pitäny ilmeisesti jonotella puolisen vuotta. Ilmeisesti ne tähtää niin että keskiraskauden aikana sais kaikki hammasvaivat hoidettua. Ja ajanvarauksessa sanottiin että suuhygge voi samalla tarkistella suun että miltä näyttää ja jos on tarvetta, ohjata sitten vielä hammaslääkärille.

Hyvä tietää :) Meillä täällä päin onneks saa ajan suht pian vaikka ei raskaana oliskaan, ihmeellisen hyvää kunnallista palvelua :)

Joo, nyt muistin. Mulla oli viime raskaudessa eka käynti suuhygienistillä ja se poisti hammaskiveä.. :)

Maanantaina kävin siel ultrassa ja vahva syke löytyi ❤️ ja vastasi viikkoja 6+4-6+6 ja omien laskujen mukaan olisi ollut 7 . Et laskettu aika 26-28.4. Nyt olen helpottunut.

Täällä ihmeellistä huonovointisuutta. Ja eilen oli sellainen olo et pitäisi oksentaa ja refleksi tuli mut en saanut oksennetuksi. Voisi parantua olotila jos saisi. Ja lämmin ruoka jotenkin etoo, mut suklaa menee

Nyt ois torstaina eka neuvola. Jotenkin jännitän sitä kun muutettiin tuossa kesällä toiselle paikkakunnalle ja uudet tädit ym. Vaikkakin on jo neljäs raskaus mut edellinen päättyi tuulimunaan toukokuussa.

Tää väsymys on siis ihan sairasta. Mä eilenkin surffailin netissä tabletilla ja olin siis nukahtanut istualleen sängyssä valot päällä. Sit siin heräsin laitoin tabletin pois ja menin makuuasentoon ja nukahdan uudestaan, en ees jaksanut valoja sammuttaa. Mies oli jossain vaiheessa ne sammuttanut. Tänään kun tulin töistä niin oli pakko purkkaa syödä et pysyisi hereillä. Ei oo kiva ollenkaan.

Jannski, meille pitäs tullu kutsu hammastarkastukseen, kun meni neuvolan kautta :D

Onnellinen, mulla se pahoinvointi alko joskus viikolla 6. Ja se ultra on todella helpottava! Aika tuntuu olevan aina nii pitkä seuraavaan ultraan..

Hannamn ei meil ei raskauden aikana oo ilmasta hammashoitoa, ite pitää huolehtia :( Muutama vuos sitten oli mut yllättäen se lopetettiin.

Saatan siirtyä toukokuisiin, jos niin pitkälle päästään. Vau-laskuri antoi 31.4. mut neuvolan terkan "kiekko" 1.5. Katotaan sit nt-ultrassa tarkempi aika...

Ainiin Hannamn! Mulle kolahti postiluukusta pari päivää sit syyskuun Vauva-lehti (kyllä, sorruin tilaamaan sen:D) ja siellä oli juttu naisesta, joka kärsi samanlaisesta pahoinvoinnista, kuin sä. Olo helpotti ekan kolmanneksen jälkeen ainakin tällä artikkelin naisella:) Kannattaa lukasta, jos muiden tarinat kiinnostaa/tsemppaa!:)

Ei meilläkään oo hammashoito ilmaista raskauden aikana, mut vanhemmat pääsee jonon ohi kuitenkin.. muuten sais jonotella vähintään sen 3kk.

Musta tuntuu et täällä pääsee aina akuutimmat ohi ja raskaushan on "akuuttia" kun lyhyt aika tehdä hoitoja ja pahat hampaat saatava hoidettua :) Meillä on olematon terveydenhoito mut hammashoito pelaa erinomaisesti :) Onneks on vakuutukset yms niin ei tarvii muuallakaan jonotella. :)

Mitä mun pitäis tehdä.. klo 17 asti ollut alaselkä ja alavatsa tosi kipeet ja nyt se on jo tosi polttava paha jatkuva kipu. Mulla eka ultra oli hyvä eli ei voi olla kohdun ulkoinen. Pitäiskö kuitenkin mennä lääkäriin?

Mä menisin Muffeli huomenna aamulla varmuuden vuoks tarkistuttamaan, että kaikki ois varmasti ok. En tiiä, onko tollanen kipu normaalia, mutta oon ainaki ite sen verran vainoharhanen että ainaki oman mielenrauhan kannalta ois hyvä käydä.

Soitin päivystykseen ja pääsin suoraan naistentautien päivystykseen. Mulla se huono et huomenna oon tytön kanssa yksin niin menisi niin pitkälle et sanoivat et tuun tänne. Nyt "kätevä" kun tyttö nukkuu miehen kanssa.

Takaisin