Huhtikuiset 2019 ♡

Eilen epätoivoinen sydänäänten etsiminen dopplerilla:bored: eipä sieltä mitään kuulunut, tänää 9+2. Täytyisi varmaan ainakin viikko vielä malttaa, mutta kun ei niin ei. Onneksi toki tiedostan että harvalla ne äänet vielä kuulukaan. Vähäisetkin raskausoireet ovat tuntuneet hellittävät. Nännit vielä arat, mutta nekin vähemmän. Ja jos verensokeri pääsee laskemaan, niin sitten on kyllä pakko ampasta syömään heti. Täytyy myöntää, että itsellä on aika epätoivoinen olo :sad001 muutamalle ihmisille oon asiasta puhunut mutta tuntuu, että heistä on ihan hölmöä ajatella keskenmenoa. Varsinkin miehen äiti oli ihan ihmeissään että miks ei haluta vielä muille kertoa ja miten niin nyt pelkään, kaikkihan menee hyvin. Kyllähän todennäköisyydet enemmän ovat sen puolella, että homma menee loppuun mutta jonkun on siihen pieneenkin prosenttiin mahduttava... noh tälläistä täällä.

Eipä noita sykkeitä kannata vielä stressata kun eipä niitä neuvolassakaan vielä kuunnella juuri siksi ettei välttämättä kuulu :happy:
Siis tänään aamulla olin tuntevinani ekat liikkeet kun makasin mahallani :wideyed: edellisessä liikkeet alkoi tuntua todella ajoissa, jostain rv 13 eteenpäin ja mies tunsi jo potkut rv 15 eteenpäin. Mutta silti tuntuu kyllä oudolta. Semmoinen hipsutus tuntui millä muidenkin ekat liikkeet on alkaneet tuntua.

Nyt varmaan jo uskallan tänne kirjoitella, kun viikkoja jo tämän verran!

Meillä on kans dopleri, mutta en saa ääniä kuuluviin. Tiiä sit johtuuko siitä, että ”massaa” on enemmän ja kuulema istukka on aika edessä.

Kipuja on ollut enemmän ja vähemmän, huoli ollut kova... tällä viikolla tarkistettiin ja vauva oli kasvanu hurjasti, 44milliä oli jo pituus! Just ja just ehti lääkäri ottaa mitat, alkoi sellainen jammailu että.

Ensiviikon tiistaina olisi nt ultra, pelottaa!! Minulla oli raskaaksi tullessa lääkitys, joka saattaa aiheuttaa epämuodotumia. Toki se purettiin nopeasti pois, mutta pelottaa jumalattomasti.

Pelko juontaa juurensa 2013 vuoteen, entisen miehen kanssa lapsi syntyi ja tulin melkein heti uudelleen raskaaksi. Kävin kipujen takia paljon lääkärissä, mutta neuvolasta vain sanoivat, että johtuu siitä kun kohtu ei ole ehtinyt palautumaan. Rv 16 alkoi supistukset, pääsin ultraan ja vauva oli kuollut rv 15+8. Syynä istukan tulehtuminen...

Siksi tämä on aivan kamalaa, kun pelottaa. En tiedä miten kestän, jos tämän vauvan kanssa tapahtuu jotain, tai joutuisi keskeyttämään...

Toivottavasti Tynttiii kaikki menee hyvin <3

Mä sain äsken vasta varattua ekan neuvolan, on puolentoista viikon päästä.

@sontsu_ anteeksi tälläinen kysymys, mutta oletko normaalipainoinen/hoikka? Mietin itse kun vähän on tuota massaa tuossa että kannattaako niitä ääniä edes vielä pariin viikkoon etsiä :wideyed: bmi siis lievästi ylipainoinen. Tosin tiedän kyllä että äänten kuulumiseen vaikuttaa moni muukin tekijä..

@Tynttiii onneksi ei tarvii jännätä enää montaa päivää jännittää, tsemppiä :finger:

Tervetuloa Tynttiii! Et ole ainoa jota pelottaa. Varmasti todella rankka noin myöhäinen keskenmeno:sad001 Mun viime raskaus päättyi keskenmenoon, joka todettiin rv 10+1, mutta alkio oli kuollut jo useita viikkoja aikaisemmin. Mitään oireita keskenmenosta ei kuitenkaan ollut. Siitä on jäänyt pelko, ja nyt tuntuu, että ikinä ei voi tietää, mitä tuolla mahassa on meneillään. Joinain päivinä pelottaa enemmän ja joskus vähemmän. Mutta päivä kerrallaan:Heartred

Täällä kans taustalla pari varhaista km:a ja yksi kkm joka todettiin 8+3... Tänään kävin ostamassa dopplerin, yritin kuunnella sykkeitä jonkin aikaa, sain hyvin istukan kohinan kuulumaan ja välillä sieltä kuului vauvankin syke, mut hävis aina äkkiä :) Täytyy käydä ostamassa liukkaria kun ei tolla tavallisella rasvalla meinaa kuulua. Nyt viikkoja 8+6, edellisessä raskaudessa sain kuulumaan 7+4 äänet.

Mulla kans aina tuntunut aikaisin vauvan liikkeet, kohtu vahvasti kallistunut eteen päin. Kätilö totesi kolmatta odottaessa jo np-ultrassa, että varmaan tunnen liikkeet kun hän tunsi anturiin vauvan liikkeet :D

@sontsu_ anteeksi tälläinen kysymys, mutta oletko normaalipainoinen/hoikka? Mietin itse kun vähän on tuota massaa tuossa että kannattaako niitä ääniä edes vielä pariin viikkoon etsiä :wideyed: bmi siis lievästi ylipainoinen. Tosin tiedän kyllä että äänten kuulumiseen vaikuttaa moni muukin tekijä..

Ylipainoo on.. ja sillä mäkin olin vähän epäileväinen että löytyykö näin aikasin vielä mitään.

Täällä tänään vaihtui 11+0 <3 ens tiistaina ultra, jännittää ihan sikana. Varhaisultrassa käyty 7 vko:lla, joten siitäkin jo aikaa. Toivottavasti kaikki olis kunnossa <3

Edelleen oireina huimaus ja huono-olo, eilistä lukuunottamatta. Jospa tääkin alkais viikkojen lisääntyessä helpottamaan. :)

Onko täältä muuten paljon porukkaa tuolla salaisella puolella? :) Onko siellä aktiivisempaa keskustelua?

Onko täältä muuten paljon porukkaa tuolla salaisella puolella? :) Onko siellä aktiivisempaa keskustelua?
Ei siellä oikeen ole porukkaa, olis kyllä kiva jos olisi aktiivisempaa keskustelua täällä tai salaisella puolella :)

Warheart, on kyllä harmillisesti hiljentynyt tämä foorumi tässä vuosien aikana :(

Mulle tuli tänään np-ultraan aika. Se oli 5.10. Toissapäivänä oli eka neuvola ja ultrassa näkyi jalkojen liikkeet. Dopplerilla sain sykkeet kuulumaan 9+1. Tänään rv 9+4. Paljonko ootte mitannut alkion/sikiön sykkeeksi? Muutamana päivänä, kun oon kuunnellut, niin laskin 170. Tänään oli 160.

Illalla tuli pyyhkiessä useaan otteeseen vaaleanpunaista ja rusehtavaa vuotoa.. nyt aamulla ei enää tule, eikä siteessä ollut mitään. Mutta menkkamaista jomottelua on kyllä, ei mitään kovia kipuja kylläkään. Pelottaa silti ihan järjettömästi, vaikka todennäköisempää on, että kaikki on ok. Nyt rv 11+1. Ultra kolmen päivän päästä..

Illalla tuli pyyhkiessä useaan otteeseen vaaleanpunaista ja rusehtavaa vuotoa.. nyt aamulla ei enää tule, eikä siteessä ollut mitään. Mutta menkkamaista jomottelua on kyllä, ei mitään kovia kipuja kylläkään. Pelottaa silti ihan järjettömästi, vaikka todennäköisempää on, että kaikki on ok. Nyt rv 11+1. Ultra kolmen päivän päästä..
Varmasti huolestuttaa, vaikka pieni vuoto on usein harmitonta. Mun kaverilla oli kuulemma jotain vuotoa melkein koko raskauden ja ihan terve pieni poika tuli. Onneksi sullakin on ultraan enää vain parin päivää.

Minä kävin ke 9+5 ultrassa "omalla" gynellä, jolla oon asioinut aina. Kaikki oli ok mutta sanoi, että luultavimmin kun taas pääsen liikkumaan normaalisti alkaa kohdunsuu tihkua verta. Sama ongelma ollut aikaisemmissakin raskauksissa (2). Mulla on "diagnosoitu" verestävä kohdunsuu, joka aiheuttaa noita vuotoja muulloinkin. Luultavimmin tämän raskauden jälkeen se laseroidaan, jotta tihkuminen siitä loppuisi. Nyt kuitenkin kaikki ok, raajat erottui ja sydän tykytti vauhdilla.

Mulla kans muutamana päivänä tullut vähän verta ja ruskeaa sit seuraavana päivänä. Aiemmissa raskauksissa todettu tulevan kohdunsuulta kun siinä oli ektopiaa. Mä itse kans vähän huolestuin, mutta on mulla edellisissäkin raskauksissa ollut vuotoja ja kaikki hyvin :) Onneksi nyt ostin dopplerin niinpä saanut sydänääniä kuunnellessa vähän helpotusta..

Päätin kanssa ostaa dopplerin sitten nt-ultran jälkeen, jospa se sitten lievittäisi pelkoja! Nyt täytyy vielä tämä päivä kärvistellä vaihtelevan olon kanssa, huomenna soitan neuvolaan jos on vielä huolta. Jos vaikka olisi vapaata aikaa sydänäänten kuuntelulle siellä!

Takaisin