Huhtikuiset 2019 ♡

Meillä on 3 kissaa, 1 narttu ja 2 urosta (kaikki leikattuja). Narttu kissa juoksee mua karkuun ja katsoo mua nurkan takaa päilyilen. Uros kissat pyörii mun jaloissa kokoajan kuin mitkäkin kukot tunkiolla. Varmaan tuo nakku kissa on pettynyt, että lisäännyn ja urokset kuvittelee, että ovat astuneet mut paksuksi :laughing002

Mä tiesin olevani raskaana, kun narttu kissa kävi kakkimassa miehen peittoon ja olohuoneen matolle. Osoittaa kunnolla mieltään. Tuo nakku harrasti tuota kakkimista esikoisestakin ja lopetti sen aika nopeasti.

Onko teillä nenä tukossa ja miten sitä hoidatte? Mä oon ollu ihan tukossa useamman viikon ja käyttänyt Naso-ratiopharm -nenäsuihketta. Siitä on niin ristiriitaista tietoa, että saako sitä käyttää vai ei. Oon miettinyt, että pitäisi varmaan vaihtaa tuotetta ihan keittosuolaliuokseen. Rv 8+2.

Mulla on nenäkannu käytössä. Allergiasuihkeita saa käyttää, nenän verisuonia supistavia ei sais käyttää. Yks mistä voi kysyä niin yliopiston apteekin chatti :)

Np-ultra varattu 19.9.! Jännittävää, sitten se selviää onko tuolla ketään :nailbiting:
Nyt menossa 9+3, ja oireet vaihtelee tosi paljon päivittäin. Välillä ei oo oikein mitään ja sit on päiviä, milloin on huono olo koko ajan ja tissitkin kipuilee. Tänään kärsin migreenistä :dead: panadoli ei juuri auta ja buranan kanssa vielä emmin..kun viime raskauden aikaan sitä ei saanut käyttää ja nyt se on muuttunut:bookworm: jotenkin silti mietityttää sen käyttö..

Menisipä pari viikkoa nopeasti, että pääsisi ultraan katsomaan tilanteen! En kestä tätä epätietoisuutta ja oireiden vaihtelua:arghh: Edellisessä raskaudessa tunsin ekat liikkeet rv16, niitä odotellessa :Heartred Sitten ainakin on jotain konkreettista, mitä seurailla!

Onko kellään kokemusta tästä dopplerista https://www.raskauskeiju.fi/angelsounds-doppler-jpd-100s-kotidoppler
Tekis mieli tilata mut jos tää onkin ihan kakka ettei kuulu mtn :confused:
Mulla on just toi ja helposti löyty äänet jo 9+1 ja hyvin kuuluu. Ainut miinus tolle laitteelle(en toki tiedä onko muutkin dopplerit samanlaisia) on se, että jos tekee äkkiliikkeitä tai irrottaa koneen vatsalta niin ai saakeli että meinaa kuulo lähteä. Mut äkkiä opin varovaiseksi:grin Ja toki kun tommonen halpis on niin ei esim saa kaiuttimeen kii ja ei näy ne sykkeet ruudulla tms. Mut hyvin toimii asukkaan elossaolon tarkistukseen!

Sontsu_ me ostettiin esikoista odottaessa tuollainen doppleri. Hyvin toimi ja toimii edelleen, rätisee vaan aika kovasti. Nyt tilasin sellaisen kaiuttimella olevan, niin helpompi esikoisen kanssa kuunnella kun ei tarvitse kuulokkeita.

Mä olin kanssa huolissani kun ihan oireeton olo, vihdoin eilen löysin doplerilla sydänäänet hetken kun haeskelin!! Huh,miten helpottavaa! :love7

8+4

Varmasti ihanaa kuulla ne:joyful: Ja kiva kuulla että löysit noin paljon ennen sitä 12viikkoa. Kävin tänään matkahuollosta kysymässä, että voisiko antaa sen doppleripaketin miehen lähettämällä saapumisilmoitus tekstarilla. No kuten arvata saattaa, niin sinne jäi laite. Huomiseksi siis jää sydänäänten etsiskely.:Heartred:Heartred
Tänään 8+0

Kävin tänään naistentautien polilla kontrollikäynnillä. Sikiö voi hyvin, mutta kohdussa edelleen nyt jo 4cm kokoinen hematooma. Mutta nyt ei ole minkäänlaista vuotoa ollut viikkoon, huh. Lääkärit olivat sitä mieltä, että turha sitä on seurailla ja jos alkaa vuoto tai kivut niin sitten näytille. Ja kun kyselin yhdyntä ja uinti kiellosta, että onkohan vielä voimassa, niin totesivat etteivät tiedä, että voinhan mä kokeilla. Minusta käynti oli aika järkyttävä ja vasta viikko sitten kiellot määrättiin tulehdusriskin vuoksi niin jäi vähän ihmetyttämään. Ja käynnin aikana lääkärit puhuivat vain keskenään esim kun ultrasivat minua ja eivät minulle näyttäneet/puhuneet vaan toisilleen oikein järkyttyneenä että "ompa kookas" ja kun kysyin että mikä niin sitten kertoivat puhuvansa hematoomasta. Jäi vähän kurja mieli miten kohtelivat ja harmitti kun mies ei päässyt käynnille mukaan. Eli taas ei voi kun odottaa ja toivoa parasta, että jos vaikka hematooma pienenisi ja kuivuisi pois niinkuin joillain on käynyt ❤️ Ei voi kyllä yhtään nauttia tästä raskaudesta, kun kokoajan pelottaa ..

Minkälaisia tuntemuksia teillä on ollut masuissanne? :happy:

Mulla yleensä iltaisin maha ihankuin raskausmaha jo pullottaisi. Välillä myös vähän "kipuilua", mutta en tiiä liittyykö ruuansulatukseen vai raskauteen.

Mahaa kutittaa jatkuvasti :grin ja selkeästi on maha pömpöllään, osa toki on vaan turvotusta! Välillä alavatsaa kiristelee/jomottaa. Mulla on nyt RV 10+3.
Mun pahoinvointi on nyt myös lisääntynyt! :meh: Aikaisemmin sitä oli vasta iltapäivällä ja illalla, mutta nyt alkaa jo pian aamupalan jälkeen ja jatkuu illalla niin pitkään, kunnes saan nukahdettua :arghh: Oksentanut en oo vieläkään, mutta ihan järkyttävä olo on kyllä :hungover:
Tänään kävin aamulla verikokeissa (sikiöseulonta) ja ens viikolla on kauan odotettu ultra! :nailbiting: Varhaisultrassa en siis ole käynyt.

Mulla alavatsalla jo huomaa kun kohtu noussut vähän esille, tuntuu ihan selkeästi kämmenelle, vaikka viikkoja vasta 8+3. Minä kyllä viidettä odottelen, että maha varmaan pomppaa taas esille hyvin ajoissa ja loppua kohden sit tasaantuu kasvu :)

Mulla alavatsalla ja alaselässä sellainen samanlainen jomotus koko ajan kuin ennen menkkoja on, sit tulee terän viiltäviä kipuja jos yöllä kääntää kylkeä liian nopeasti. Muistaakseni aina samanlaista ollut alkuraskauksissa.

Mulla on iltaisin sellainen ”puolessa välissä” raskausmaha. Ihan siis alkaa jo tuosta ylämahasta. Olen ihmetellyt, että miksi nyt näkyy kaikki syöminen heti kauheana pallomahana. Ihan selvästi siis pullottaa aina syömisen jälkeen.

Huomenna tulee 9 viikkoa täyteen. Eka neuvola vasta 11+0. Edelleenkin se tuntuu kovin myöhäiseltä, mutta ehtiihän siinä varmaan sitten kuitenkin vielä verikokeet ottaa ja nt-ultrassa käydä.:confused: Hölmöltä tuntuu, kun vieläkään en siis varmaksi edes tiedä, että tuolla mahassa olisi oikeasti vauva kasvamassa, kun en ole missään varhaisultrassa käynyt. Miehen kanssa ollaan etsitty sydänääniä, mutta sellaista tasaista selvää jumputusta ei olla löydetty.

Täällä tosiaan ilmeisesti 7+2 ja maha on selvästi turvonnu. Farkkuja ei voi kuvitellakkaa pitävänsä jalassa, joten nyt on menty mekko linjalla.. Tuntuu, että kohta kaikki jo huomaa mahan paisunneen.. Tuntu jo yks päivä, että sisko vähän jo epäilee mun olevan raskaana :grin tai ehkä kuvittelin. Niin ja tuntemuksena on välillä ollu yllättävän kovaakin kipua alavatsalla..

:sad001:arghh::arghh::arghh:
Täällä tuntemuksina huimaus ja välillä aika kovatkin kivut alavatsalla. Muutaman kerran iskenyt sellainen ”nyt alkaa menkat”-olo joka mulla säteilee reisiin. Mulla siis aina menkkojen aikana reisikipuja ja nyt ollut muutaman kerran sitä samaa, kestänyt tosin vaan muutaman sekunnin. Välillä tuntuu vatsassa kunnon jomotuksia, mutta ei ehkä enää menkkamaisia. Huomenna 9+0. Kalvaako muilla edelleen pelko keskenemenosta? Siis sillä tavalla että aina ahdistaa mennä vessaan?
Hauska juttu on se, että voin melkeempä varmuudella sanoa missä kohti kaveri on. Alusta asti ollut samassa kohdassa tuntemuksia ja ultrassa näkyi juuri sillä puolella missä näitä tuntemuksia on ollut eniten. 3 pitkää viikkoa olisi vielä edessä. Meillä jo muutama sukulainen tietää ja miehen vanhemmille eka tulossa. Anoppi mennyt jo nyt ihan sekaisin vaikka oon yrittänyt sanoa että en halua vielä puhua tulevasta vauvasta kun kaikki on vielä auki ja siitä puhuminen vain tuntuu vahvistavan aitä pelkoa mitä saattaa menettää..

Mulla on edelleen oireina lähinnä pahoinvointia ja lisäksi oon väsyneempi kuin yleensä. Luulen että mulla on hemoglobiini varmaan alhainen kun se ei koskaan oo erityisen hyvä ollut. Oon onneksi oppinut vähän kontrolloimaan tuota pahoinvointia syömisilläni mutta oksennan silti edelleen nelisen kertaa päivässä...

Mulla on nyt rv 10+3, kävin eilen verikokeissa ja parin viikon päästä on np-ultra. Mua ei vielä niinkään huoleta keskenmeno vaan enemmän oon edelleen epäileväinen että onko siellä mahassa edes ketään kasvamassa. Jotenkin tuntuu niin kummalliselta että tein tasan kaksi raskaustestiä ja siinä se. En oo käynyt varhaisultrassa tms niin jotenkin epäilyttää että täytyy luottaa vaan niihin kahteen tikkuun siihen asti kun sinne ultraan päästään ja saadaan tietää onko siellä mahassa ketään :smiley-ashamed008

Takaisin