Huhtikuiset 2019 ♡

Mua kans väsyttää ihan älyttömästi. Mielenkiinnolla odotan miten selviydyn koulussa alkusyksyn kun pitäis jaksaa lukea ja oppiakkin jotain :sleep011Kylmä on ollu monena päivänä ja nälkä tulee helposti. Alavatsalla on paineen tunne ja housut puristaa inhottavasti. Ihan hirvee turvotus jo nyt.
Onneksi olo on muuten ollu pääosin hyvä :)

Minä harrastan aika paljon liikuntaa. Tosin viime raskauden alusta lähtien vähän vähemmän kuin ennen raskautta. Viimeksi kävin salilla vielä 41+2 ja tyttö syntyi 41+4 :) Aattelin tässä tehdä kestävyysliikuntaa ja käydä salilla niin paljon kuin jaksan.

Keltainenkuu mulla samankaltainen tilanne. Tänään ultrattiin. Taas oli mun mielestä se kokematon ultraaja. Ruskuaispussi löytyi mut ei löytänyt alkiota tai sykettä vaikka viikoiksi laski 6+0. Viime raskaudessa syke löytyi vk 5+6 et vähän epätietoinen olo.
Lääkäri kyllä sanoi että huolet pois, kyllä se alkoikin sieltä sitte ajallaan löytyy
Koittais ottaa asenteen että tämä on nyt normaali rakaus, ku ei ole muuta osoitettu ja nauttia siitä

Tervetuloa vaan ja onnittelut plussista uusille!

Moikka! Tänä aamuna tein plussatestin kun oireita alkanut ilmaantumaan, vaikka oletetut menkat alkais vasta viikon päästä... Kierto ilmeisesti vähän sekaisin kun huhtikuussa loppui meidän nuorimman imetys ja menkat alkoi sit toukokuussa ja kierto heittänyt. Oon neljän lapsen äiti Keski-Suomesta, 2 lasta edellisestä avioliitosta ja 2 nykyisen aviomiehen kanssa. Neuvolaan ajattelin soitella joskus aikaisintaan viikon päästä niin näkee ollaanko sitä vielä raskaana vai ei, aina niin piinaavaa tämä alkuraskaus.

Liikunnasta ainakin olitte höpisseet, neljässä edellisessä raskaudessa oon liikkunut voinnin mukaan, ekassa ja vikassa alusta loppuun melko normaalisti lenkkeilin ja kahvakuulailin, tokan ja kolmannen raskauksissa liikuntakielto lyöty viimeistään rv20 paikkeilla kun tullut voimakkaita säännöllisiä supistuksia. Nyt toivoisin kans pystyväni liikkumaan ihan normaalisti loppuun asti ja pahoinvointi jos olis sellaista siedettävää, eikä alusta loppuun oksentamista :/

Toivottavasti pysyn täällä matkassa sinne huhtikuulle <3 Ilmeisesti johonkin 20.4. saattaisi osua laskettu aika, mutta tarkentunee sitten joskus ultrassa.

Tervetuloa uudet! :hello

Keltainenkuu ja FortunaVictoria. Toivottavasti alkio ja sykekin pian jo tulisi näkyviin niin saisitte huolen pois! Koska käytte seuraavassa ultrassa?

Mä varmaan varailen myös jossain kohdin alkuraskauden ultran. En usko että jaksan odotella np-ultraan sitä että kaikki varmasti kohdillaan. Täytyy vaan nyt miettiä ajankohta sille jos ovulaatio ollut sen viikon ainakin myöhässä. Yleensä tunnnen ovulaation tosi selvästi (vaikken sitä seuraile edes kummemmin) mutta tässä kierrossa ei oikein missään kohtaa tullu selkeää tunnetta siitä.

Missä vaiheessa te aiotte alkaa kertomaan raskaudesta muille? Heti alussa, ekan ultran jälkeen vai vasta myöhemmin?
muoks* näköjään aiheesta olikin jo puhuttu aiemmin. En vaan ollu lukenu kaikkia alkuketjun viesetjä.

Muokattu viimeksi:
Me mietittiin just miehen kanssa, että kerrottaisi meidän syyskuun alussa. Silloin pitäisi vaihtua 10. raskausviikko ja vaikka keskenmenovaara on edelleen olemassa, se on jo selkeästi pienempi, kun ne kaikkein ratkaisevimmat viikot on ohitettu.

Mulla on vähän ristiriitainen fiilis tuosta varhaisultrasta. Viime raskaudessa käytiin, kun viikkoja piti olla 7+0, mutta alkio vastasikin 6+2. Syke kuitenkin löytyi. Mulla jäi huono fiilis siitä pienemmästä koosta ja myöhemmin raskauden todettiinkin menneen kesken noin viikko sen ekan ultran jälkeen (keskeytynyt keskenmeno). Nyt en haluaisi ahdistua ja pettyä samaan tapaan, mutta kuitenkin haluaisin nähdä mahdollisimman pian, että kaikki on ok. Viikkojen perusteella voisin hyvin mennä jo ensi viikolla, mutta pitäisikö kuitenkin odottaa vielä pari viikkoa?:confused005

Itselläkin vähän ristiriitaiset fiilikset varhaisultran suhteen. Viime raskaudessa minulla oli vähäistä rusehtavaa vuotoa silloin tällöin, jonka vuoksi juoksin ultrassa tarkistamassa tilannetta. Ensimmäisessä ultrassa epäiltiin tuulimunaksi (viikot jotain 5) ja seuraavassa huomattiin että viikot vähän laahaa perässä, mutta sydänääni löytyi ja kaikki todettiin olevan kunnossa. Tästä pari viikkoa ja vessan pytty oli veressä, kävin ultrassa ja todettiin kkm.

Haluaisin käydä varhaisultrassa nyt jollain viikoilla 8, jotta saisin mielenrauhan, mutta tiedän etten saa mielenrauhaa, koska viimeksikin tuo mielenrauha osoittui virheelliseksi tunteeksi. Toisaalta en halua mennä, toisaalta haluan :sad001 Oon miettinyt nyt, että haluanko tietää mahdollisimman pian, onko kaikki kunnossa vai haluanko tietää vasta np-ultrassa. En ole vielä varannut ultra-aikaa, lähinnä nyt ahdistaa koko asia.. :sad001 Toki jos kyseessä olisikin tuulimuna tms., ehkä haluaisin mahdollisimman pian hoitaa asian alta pois, jotta uutta raskautta päästään yrittämään o_O huoh... Ensin oli hankalaa päästä raskaaksi, ja nythän ne ajat vasta haastavia on! :facepalm:

Mun tekisi niin mieli kertoa joillekin ystäville. Mut koitan sinnitellä varhaisultraan jos kykenen! :D

Yhdelle ystävälle oon kertonut ja äidilleni, joka tosin ei osaa olla hiljaa, joten taitaa ainakin yksi mun siskoista tietää myös. :facepalm: Mutta eipä tuo haittaa äiti nyt vaan on semmonen. :hilarious:

Oon mäkin kertonut jo aika monelle ystävällä:) Mutta vanhemmille kertominen tekee koko hommasta ”virallisempaa”, siksi kerrotaan vanhemmille vasta myöhemmin.

Minäkin oon muutamalle ystävälle kertonut, mutta perheille vielä ei.. ehkä sitten 12viikon ultran jälkeen. Jos vain malttaa sinne asti :)

Täällä muutama mainitsi opiskelevan. Mites muut? Oletteko töissä, kotona, opiskeletteko?
Itse arkityössä. Tänään viimeisellä kesälomapäivällä..

Me kerrotaan sukulaisille varmaan joskus np-ultran jälkeen ja muut sit huomaavat joskus, että oon raskaana tai viimeistään kun vauvan kanssa jossain näkee :D En jaksa sitä älytöntä hössöttämistä ja kyselyä, kun moni alkaa ihan vaan uteliaisuudesta pitämään yhteyttä, joten he jotka ovat muutenkin tekemisissä, niin huomaavat kyllä oksentelusta ja mahankasvusta miten asiat on.

Minä oon kotona hoitamassa muksuja, nuorimmat vielä alle 3-vuotiaita. Sitten kun on lapset hoidettu, niin tarkoitus olisi lähteä opiskelemaan, joko jotain liikuntaan liittyvää, fysioterapeutiksi, tai ravitsemusterapeutiksi :)

Minäkin oon kertonut kahdelle ystävälle ja äidille. Äidille oli pakko tunnustaa, kun hän tuossa viime tiistaina sanoi minulle, että olet raskaana, vaikka et sitä vielä välttämättä itse tiedä.. :joyful: Olin juuri jaarritellut hänelle narttu kissani outoa käytöstä, josta hän päätteli minun olevan raskaana.

Itse olen töissä, nyt lomalla vielä pari päivää.

Itse myös töissä, ei niin mieluisassa työpaikassa.. opiskelen työn ohella, uusi ammatti on haaveena mutta opinnot etenee etanan vauhtia. :D Saa nähdä, jaksaako/ehtiikö äitiyslomalla opiskella paremmin vai entistäkin huonommin!

Esikoinen on perhepäivähoidossa ja alustavana ajatuksena on, että menis sitten ensi syksystä puolipäiväiseen leikkikerhoon. Poika on silloin jo 3,5 v., niin sais nähdä kavereita ja olis vähän muutakin virikettä kuin äitin ja vauvan kanssa kotona oleminen..

Ajateltiin kertoa vauvauutiset vasta nt-ultran jälkeen. Ekaan neuvolaankin on vielä neljä viikkoa, eli piiitkän aikaa saa tässä vielä odotella.. Siskolle oli kyllä jo pakko kertoa ja muutama ystävä saa pian tietää, kun lähdetään yhdessä juhlimaan ja arvaavat kyllä kertomattakin, miks oon vesilinjalla. :D

Mä oon kertonut muutamalle läheisimmälle ystävälle ja siskolle sekä miehen siskolle. Olen avautunut sen verran meidän lapsettomuudesta kyseisille henkilöille, että siksi kerroin niin aikaisin. Kerron mahdollisesti omille vanhemmille varhaisultran jälkeen, miehen vanhempia nähdään vähän harvemmin, niin heille ehkä vähän myöhemmin. Työnanatajalle ajattelin kertoa joskus vk 14-15 näillä näkymin, jos kaikki ok. Teen sellaista työtä, että pitää olla aikaa etsiä ja perehdyttää sijainen.

Hei, uskaltautuisinkohan siirtyä tänne eilisen plussan jälkeen. Kirjoitinkin jo tuonne vauvakuumeisiin, etten meinaa itsekään uskoa tätä todeksi. Ikää mulla on jo aika paljon, 37v, mutta niin vaan saatiin pulla uuniin näköjään.:p

Laskurilla kuukautisista laskettuna LA olisi 17.pv ja ovispäivän perusteella 15.4. Ja arvatkaa, olin viimeksikin huhtikuisissa, lasketuilla ajoilla ei ole kuin pari päivää eroa!:joyful: Mutta vuosia ehtii tulla 9 siihen väliin.o_O Tunnen itseni tavallaan jopa vähän ensikertalaiseksi tästä johtuen. Niin hyvin on kaikki unohtunut välillä.

Tekisi mieli kertoa kaikille, mutta nyt pitäisi malttaa. Jos kuitenkin käy vielä huonosti. Jospa täältä saisi juttuseuraa samassa tilanteessa olevista.

Keltainen kuu, (toivottavasti muistan oikein) Kirjoitit, että lopetit vehnänalkioöljykapselit kun raskauduit? Eikö niitä ole suositeltavaa käyttää?
Mullahan on tuossa puoli pulloa vielä jäljellä ja olin ajatellut käyttää loppuun, kun tekeehän se iholle ja hiuksillekin hyvää.
Raskaus multivitamiini ja kalaöljy mulla ollut myös käytössä jo valmiiksi.

Mun pitäs tosiaan maanantaina alottaa uuden ammatin opiskelut ihan kokopäiväisesti. Toivottavasti ei tuu mitään hirveitä pahoinvointeja, että pystyy koulussa olemaan. Hienosti haastattelussakin silloin sanoin kun kysyttiin miksi hain kouluun, että nyt kun lapset on tehty niin pystyy ehkä paremmin keskittyä opiskeluun ja itseensä. :laughing001

Kosmoskukka, onnea plussasta! Muistankin sut tuolta kuumeilu puolelta :happy: täällä sama tilanne, laskettuaika heittää kahdella esikoisen laskettuunaikaan :grin

Lopetin ne siksi kun en varmaksi tiennyt saako niitä syödä. Ajattelin että otan varmanpäälle, täytyy neuvolassa ensikäynnillä kysyä saako niitä syödä. Minullakin positiivisesti vaikutti myös ihoon, raskautumisen lisäksi :rolleyes:

Mun pitäs tosiaan maanantaina alottaa uuden ammatin opiskelut ihan kokopäiväisesti. Toivottavasti ei tuu mitään hirveitä pahoinvointeja, että pystyy koulussa olemaan. Hienosti haastattelussakin silloin sanoin kun kysyttiin miksi hain kouluun, että nyt kun lapset on tehty niin pystyy ehkä paremmin keskittyä opiskeluun ja itseensä. :laughing001

Mulla myös jatkuu ensi viikolla opiskelut, jotka aloitin nyt, kun elämä on niin helppoa jo isojen lasten kanssa.:laughing014 Ihan jopa vähän voi nolottaa, kun asia käy ilmi.

Mä oon ollut hätäinen sen kertomisen suhteen, muutama kaveri ja molempien vanhemmat tietää jo [emoji28] en vaan malttanut olla hiljaa vaikka näin varhaisilla viikoilla mitä vaan voi tapahtua

Takaisin