Huhtikuiset 2019 ♡

Oonhan mä muutaman tässä jo tehny ja kun noita vielä aamulla katselin niin tummuu se viiva kuitenkin koko ajan. Nyt vaan sitä malttia (ihan on mun parhaita puolia, not! :angelic:) ja sitten myöhemmin uudestaan. Luultavasti ovulaatio on ollut tosiaan myöhemmin kuin oletetun kierron mukaan ja senkään vuoksi viiva ei vielä niin tumma kuin "pitäisi" olla :)

Mulla kanssa kierto on keskimäärin 29pv, mutta ovulaatio yleensä kp18-20.

Mulla oli myös ovis vähän hukassa tässä plussakierrossa. Ennen tätä kierto oli suhteellisen säännöllinen n. 30-31 pv ja ovulaatio kp 19-21. Nyt sitten just tässä plussakierrossa ovis ilmeisesti myöhästyi, ei ollut ovislimoja, enkä saanut ovisplussaa tikkuun. Luulin jo ovuloimattomaksi kierroksi. Lämmöt kuitenkin nousi niin, että niiden perusteella ovis olisi ollut kp 25. Mun oli siis pakko seurata ovista, että osasin aloittaa lugesteronit oikein oviksen jälkeen. Nyt kuitenkin mun vahvat viivat ja digitestit on antanut sellaisia tuloksia, joiden perusteella ovis olisikin ehkä sittenkin ollut jo pari kolme päivää aikaisemmin kuin luulin. Mutta kuka näistä nyt voi olla ihan varma:confused005

Täällä yksi uusi uskaltautuu ilmoittautua huhtikuisiin! Ensimmäinen raskaus kyseessä, joten olo tuntuu vielä tosi epätodelliselta. Kolme testiä tehty tähän mennessä, ja eilen sain jo lähes tasavahvat viivat testiin. Laskurin mukaan nyt olisi rv 4+5 menossa. Soitin tänään neuvolaan ja sain ensimmäisen ajan 29.8.
Oireet ei vielä kovin voimakkaita ole, lähinnä pissalla täytyy ravata jatkuvasti, pari kertaa ollut menkkamaista kipua, huimaa jos nousee nopeasti ylös, rintoja kutittaa välillä ja vähän närästää. Silti tosi epäuskoinen olo, että tosiaan olisin raskaana! Kuvittelin, että raskaaksi tullessani olisin heti vain autuaan onnellinen, mutta nyt jotenkin tuntuu, ettei vielä uskalla täysillä iloita. Oon sortunut googlailemaan ihan liikaa keskenmenosta ja tuulimunasta ym ja suoraan sanottuna pelottaa melkolailla. Tuntuu, että voin rauhoittua vasta, kun näen ekassa ultrassa sen sykkivän sydämen. <3

Tsemppiä kaikille odottajille ja onnittelut plussista! :Heartred

Ilmoittaudun mukaan! Meillä ennestään kolme tyttöä ja tämä raskaus tuli ihan shokkina, enempää ei pitänyt tulla. Ensimmäiset päivät plussan jälkeen oli melkoista tunne myräkkää, ajoitus oli tosi huono. Aloitan maanantaina parturiopinnot, remppa menossa rahaakaan ei olisi. Päätettiin jo että keskeytetään ja soitin neuvolaan ja sain ajan lääkärille. Tultiin kuitenkin toisiin aatoksiin lopulta. :) Kävin kuitenkin lääkärillä, kun aika oli kerran varattu ja piti kysyä muutenkin lääkkeistä mitä syön tällä hetkellä ja ne vaihdettiin sitten samalla kertaa sopivempiin. Laittoi myös lähetteen äitipolille koska tätä raskautta pitää luultavasti seurata tarkemmin, kaikki edelliset synnytykset nimittäin päätyneet sektioon. Tai viimeisin oli jo suunniteltu sektio. Sanoivat kuitenkin viimeisimmän sektion jälkeen, että kohdun seinät on edelleen paksut ja riski on lähinnä siinä jos istukka kasvaa kovasti arpeen kiinni, mutta se riski nyt kai on vaikka olis vain yksikin sektio takana. :think005 No nyt on kuitenkin ehtinyt jo sulatella asiaa ja eiköhän me tämänkin vauvan kanssa pärjätä jos hän maailmaan asti tahtoo tulla. :happy: Omien laskujen mukaan nyt olisi menkoista laskettuna 4+6, oviksesta laskettuna 5+1. Neuvola tietysti laskee sen 28pv kierron mukaan joten varmaan sen LA:n mukaan sitten mennään. Täytyisi huomenna muistaa soittaa neuvolaan uudestaan, että nyt kävikin niin että tarvinkin ajan neuvolaan ja raskaus jatkuu. :smiley-angelic006

Yllätyksenä tullaankin tähän ryhmään.

Viikko sitten plussattu digillä 3+, kun tajusin, että kuukautiset noin viikon myöhässä, tämän jälkeen rupesin tarkemmin miettimään, että viimeiset "varmat" kuukautiset olleet 10.5., seuraavat jääneet kokonaan pois, kolmannet kesäkuun lopussa outoa tiputtelua.

En ollut kiinnittänyt mitään huomiota tilanteeseen, ollut hirveä kiire töiden, muuton/rempan, esikoisen (1v 1kk) kanssa.

Miehen kanssa ei olla lasta nyt yritetty, mutta kerran tuossa toukokuussa ja kerran heinäkuussa "unohtunut" ehkäisy. :sorry:

Neuvolassa olin eilen ja sieltä laskivat 12+5, sanoin kyllä, että itse en oikein usko olevani niin pitkällä, oireita ollut vasta noin 2 viikkoa, mutta jokainen raskaus tietenkin erinlainen.
Heti täksi päiväksi varattiin nt-ultra, joka muuttuikin sitten varhaisultraksi.

Ultraaja laski viikoiksi 6+0, vähän jännitin, että onko mennyt alussa kesken ja jäänyt siihen kokoon, mutta hyvä syke kuulemma löytyi. ❤

Kuulemma mahdollista, että olen tullut raskaaksi tuossa toukokuussa, joka sitten mennyt kesken, josta esim. tuo tiputtelu voinut johtua, mutta olen tullut taas uudestaan raskaaksi heinäkuussa.. noh, se jää mysteeriksi. :confused004laughing7

Tervetuloa Diana, Jonttufantti88 ja Ariel17 :hello
Kiva kuulla tarinoita plussien takana.
Meilläkään ei ajankohta ehkä ihan paras mahdollinen. Vuosikin myöhemmin olis ollu parempi. Oikeastaan mä olin jo menossa poikkasemaan piuhat keväällä. Oli jo aika ja kaikki kun aloin epäröidä muuttuneen elämäntilanteen takia.
Mulla on itselläni 3 lasta edellisestä liitosta ja miehellä 1. Keväällä kuitenkin tuli tunne että josko me kuikuiten haluttaisiin vielä 1. Toiveissa tämä siis oli mutta ajankohta tulikin vähän nopeammin. Mulla myös koulu kesken ja olisin edes vähän pidemmälle sitä mieluusti käynyt. Uskon kuikuiten että kaikki mikä tapahtuu, tapahtuu syystä. Tämä pieni halusi tulla nyt. Sanotaa siis vaikka niin että toivottu yllätys :Heartred

Mulla on kyllä kovin raskaana oleva olo. Aina tullut tää turvotus ihan tosi alussa ja montaa viikkoa en oo pystyny normihousuja pitämään kun jo puristaa. Painaa mahaa niin että sattuu.
Jotenkin silti haluan odotella sen vahvan plussan ennenkuin varailen neuvolaa.

Muokattu viimeksi:
Onnea uudet plussanneet ❤

Onko odottajissa liikuntaa harrastavia? salilla kävijöitä? ratsastajia?

Pakkohan mun oli se digitesti nyt tehdä tänään aamulla. Raskaana 1-2 näytti eli ovis olis ollu tosi myöhään. Olisin kuvitellu että edes 2-3 olis tullu näyttöön. Noh, eiköhän se siitä lähde nousuun jos kaikki kunnossa :)

tiiinnna Mä lenkkeilen ja käyn salilla. Viime raskaudessa kävin salilla viikolle 38 asti ja nyt meinasin että samalla tavalla liikun koko raskauden jos vaan olo sallii.

Tiiinnna, mä olen harrastanut yhtä aika vauhdikasta ja vähän tapaturma-altista lajia, jossa on aika kovia treenejä. Nyt on ollut kesätaukoa, mutta ensi viikolla alkaisi taas. Mulla on kuitenkin tällä viikolla ollut niin paha olo, etten voisi kuvitellakaan selviäväni hengissä treeneistä:sad001 Pelkkä koiran kanssa kävely on ollut ihan tarpeeksi rankkaa ja välillä on siinäkin ollut pakko pysähtyä yökkäilemään. Mun on varmaan ihan pakko ainakin toistaiseksi jättää ne treenit. Oon kyllä vähän kade ihmisille, jotka pystyy treenaamaan enemmän tai vähemmän normaalisti läpi raskauden:sorry:

Mulla esikoisen raskaus oli sen verran haasteellinen, etten saanut pientä kävelyä lukuun-ottamatta liikkua. Sekin kiellettiin viikolla 29. Oli kyllä henkisesti rankkaa, kun on tottunut liikkumaan säännöllisesti. Toisen raskauden aikaa lenkkeilin mutta jotenkin kuntosalille en uskaltautunut ollenkaan. Tiesti esikoinen oli sen verran pieni, että elämä oli aika aktiivista silloin muutenkin.

Tutustuin toisen raskauden jälkeen yhteen personal trainerinakin toimivaan (erikoistunut synnytyksen aikaiseen ja jälkeiseen liikuntaan) ja nyt haaveilin ottavani hänet mukaan koko raskausajalle tai ihan synnytyksen jälkeiseen palautumiseen asti. Liikunta on omalle mielenterveydelle ja jakamiselle todella tärkeää, niin koetan tehdä sitä tavalla tai toisella.

Heppaillut koko pienen ikäni. Mutta taukoa oli muutama vuosi, enkä edellisten raskauksien aikaan edes käynyt hevosen selässä. Nyt ihan omien tuntemusten mukaan ajattelin jatkaa ja lopettaa heti kun alkaa siltä tuntua, tai menee riskialttiimmaksi.

Täällä kans salilla käyntiä. Nyt kesällä vain vähän ollut epäsäännöllistä. Viime raskaudessa kävin vielä 40+6 tekee kunno jalkareeninkin. Ja tyttö synty 41+0 :D
Ajattelin nyt taas palata enemmän reenailee, siitä vaan saa niin paljon energiaa tähän väsymykseen!

Mulla oma työ on aika fyysistä ja vapaa-ajalla taapero juoksuttaa, joten muu liikunta on jäänyt vähemmälle :D nyt kun jään töistä pois kuukauden päästä (kausiyrittäjä) , niin tarkoitus aloittaa kävelylenkit ja uiminen :)

5+6 ja aika vähän oireita..lähinnä ihan kamala väsymys (oli jo ennen raskautta) ja raskaat tissit :D välillä juilii vatsasta, mutta siinä se. Eilen oli pakko tehdä varmistustesti iltapäivällä, ja kyllähän se oli hyvin vahvasti positiivinen edelleen :grin Vielä pohdin sitä varhaisultraa, vaikka esikoisesta en siinä käynytkään..

Mä voisin vaan syödä, syödä ja syödä! Ja nukkua. Mulla toi liikunta on aika vähäistä. Just oli tarkotus alkaa pudottaa painoa (jota on ihan liikaa) ennen kun tuo ylläriplussa tuli. Yritän nyt kuitenkin alkaa liikumaan enemmän, vaikka ei nyt sitten mitään painonpudotusprojektia tähän pystykkään ottamaan. Tällä hetkellä vaan tuntuu että voisin ahtaa suuhuni kaiken mitä jääkaapista löytyy. :angelic: pikkusen kiristelee mahaa nytkin kun tuli ahmittua, no kohta kuitenkin oksettaa kaikki. :hilarious: Neuvolaankin sain ajan varattua, 29.8 olis aika ja neuvolan laskuilla silloin olis 7+4. Aika aikaisin. :think005 Muistelisin että viime raskaudessa oli aika myöhään.

Nyt olis rv4+5, jos nyt aletaan tuon neuvolan mukaan laskemaan, vaikka todellisuudessa olis kyllä jo enemmän.

Mie tein haalean positiivisen eilen, ja tosi tumman positiivisen tänään, edellisistä kuukautisista olis nyt tasan 6 viikkoa [emoji51] neuvolaan sain ajan 2 viikon päähän. Vähän kyllä pelottaa ja jännittää kun edellinen raskaus meni kesken tän vuoden äitienpäivänä viikolla 6+3

Täälläpä on tapahtunut paljon. Onnea plussanneille!

Täällä alkoi tosiaan sunnuntaita kivut vasemmalla puolella ja jatkuivat vielä alkuviikonkin. Tiistaina ottivat naistentautien päivystykseen, jolloin oli siis rv 5+1. Kohdussa näkyi raskausmateriaalia, ruskuaispussin gyne erotti. Sykettä ei vielä näkynyt. Eli ihan on oikeassa paikassa tämä tälläkertaa :happy: kivut joutunevat arpikudoksen elämisestä. Vähän jäi mietityttää kun pelkkä ruskuaispussi näkyi, mutta gyne ei ollut siiitä lainkaan huolissaan. Täytys nyt vaan malttaa oottaa.

Keltainenkuu, ei kai 5+1 voi mitään muuta kuin ruskuaispussi näkyäkään? Alkio on kuitenki vasta noin millin kokoinen, joten ei sitä varmaan pysty vielä hyvilläkään laitteilla erottamaan? Ja sydänkin alkaa sykkiä vasta pari päivää tuon jälkeen. Pääasia, että näkyi oikeassa paikassa:)

Mrs R olet varmasti oikeassa. Nyt täytyy vaan antaa pienelle aikaa kehittyä <3 Täällä syödään myös multivitaa raskaana oleville, vehnäalkioöljykapselit lopetin kun plussasin. Jäätävä väsymys on koko ajan ja rinnat on niin arat ettei vatsallaan pysty nukkumaan. Etominen alkanut myös viime päivinä.

Miten tässä saa oikeesti ajan kulumaan sinne varhaisultraan [emoji28] vielä 11 päivää. Oon jo aatellu et meen tuhlaa rahani mehiläisee aiemmi mut kai se on maltettava mieli. Viimeksi kävin 6+0 ja näkyi jo syke.

Oireetkin olleet kyllä aika selviä jo ennen plussaa mutta en uskaltanut vielä uskoa niihin. Etovaa oloa ollut jo toista viikkoa, alavatsaa nipistelee ja on paineen tunnetta, väsymys on ihan sietämätöntä ja äkilliset liikkeet tai aivastus tuntuu tosi kipeänä repivänä ja viiltävänä kipuna

Takaisin