Huhtikuiset 2019 ♡

Varovasti liityn mukaan :) tänään olis menkkojen pitäny alkaa ja testiin haalea viiva :) huomenna toivottavasti jo tummempi <3 esikoinen on meillä alle vuoden. Yrityskertoja ehti olla kolme imetyksen lopetuksen ja kierron palautumisen jälkeen :) oon niin onnellinen ja niin on mieskin <3

AnnaS, neuvolaanhan voi soittaa vaikka heti kun saa plussan, varaavat sitten ajan sopiville viikoille :) itse ajattelin heti maanantaina soitella jos viiva vahvistuu :)

Mäkin yleensä testailen ihan älyttömästi, mutta nyt olin päättänyt odottaa siihen että menkat on myöhässä. Ja terassiprojekti on muutenkin vienyt ajatukset muualle kun testaamiseen :D

Ihanaa odotusta kaikille :) toivotaan että kaikki pysyy matkassa mukana <3

Onnea plussanneille! :)
Fikus, meilläkin alle vuoden ikäinen esikoinen. :D

Joo, niinhän sinne voi. Mietin vaan, millon uskaltaa soittaa. Täytyy maanantaina kattoo tilannetta, jos viivat ei oo lähteny haalistumaan. Toki esikoisella olis 6.8. neuvola niin vois siinä samalla asian hoitaa, mutta ehkä noiden mahakipuilujen takia parempi hoitaa pois aikasemmin. :confused:

AnnaS, niin no eiköhän ne tuolle samalle päivälle laita, jos on vapaata vielä :) kaikki stressi tekijät parempi kuitenkin poistaa eli sen puolesta aikasemmin parempi :) itsellä ainakin tuntuu että en edes raskaudu, jos stressaan kauheasti. Nyt kun ajatteli tuota terassiprojektia koko ajan, niin heti onnistu :D

Kiva kun plussanneita tulee lisää :) Mulla pitäisi menkkojen alkaa vasta maanantaina, mutta tänään tuli (kun taas kerran testasin :hilarious:) rfsu:n testillä jo lähes yhtä vahvat viivat o_O neuvolaan soitan keskiviikkona, siihen asti olen vannonut odottavani :grin

Fikus, mäkin tässä kierrossa yritin ajatella kaikkea muuta ettei tulis sitä stressiä. Ehkä silti saatoin vähän miettiä kuitenkin :p

Minäkin olin ajatellu maanantaina soittavani neuvolaan. Tein tänään aamulla toisen testin ja viiva oli vahvistunu parinpäiväsestä [emoji173]️ vielä olis pari testiä kaapissa ja haluaisin saada jodsain vaiheessa clearbluen digiin raskaana 3+
Tuntuu jotenkin epätodelliselta olla kirjoittamassa täällä kun ollaan yli 4vuotta yritetty lasta.

Täällä myös samat ajatukset 1haaveissa <3 kanssa, laitoin digejä tilaukseen ja alkuviikosta teen ekan sit kun saapuvat. Nyt illalla piti pienet itkut tirauttaa, pienenpientä vuotoa oli ilmestynyt.. hoen itselleni että ei vielä ole aihetta paniikkiin, ja voi olla ihan asiaankuuluvaakin kun viivat kuitenkin todella hyvin vahvistuneet. Mutta seuraavat pari päivää varmaan näyttävät miten tilanne kehittyy.. :nailbiting:

Voi ei Keltainenkuu, toivottavasti pieni vuoto johtuis siitä, että pieni tarttuis vaan tiukemmin kiinni <3 varsinki kun viivat kuitenki vahvistuneet..
Vaikein asia tuossa tilanteessa on olla stressaamatta, mutta yritä olla stressaamatta..
Vaikka me ollaan yritetty jo yli 4 vuotta ja siihen väliin on mahtunu muutama km niin otan tän raskauden (vau, tuntuu oudolta sanoa noin.. hyvältä, mut oudolta) ihmeen rauhallisesti.. Ainaki toistaiseksi.. Mulla välillä tuntuu aika pahojaki menkkakipuja, mut toistaiseksi ne on menny ohi ja toivottavasti ne meneeki ohi vielä pitkän aikaa.

Niinpä, stressaamisella ei ainakaan auta tilannetta. Toistaiseksi tilanne ennallaan joten ehkäpä tämä tästä :) Oletteko jo kertoneet raskaudesta muille? Mulla (ihme kyllä) on levollinen olo ja tunne että haluan pitää tän pikku salaisuuden ihan vaan "meidän tiedossa". Esikoisen kanssa halusin heti kertoa ilouutisen kaikille :shy:

Hyvä et ei ainakaan oo pahentunu
Haluaisin toisaalta kertoa kaikille ja toisaalta haluan pitää just "meidän tiedossa", kunnes varmistuu että pysyy pikkuinen matkassa.

”Kiva”, että täällä on muitakin, joilla on km (tai useampi) taistalla. Km on tietysti ihan hirveä kokemus, mutta on kiva kuulla muiden saman kokeneiden ajatuksia tästä aluillaan olevasta raskaudesta. Jos kaikki menee hyvin, tää olis meidän esikoinen.

Eilen kerroin heti yhdelle ystävälle ja tänään muutamalle muulle. Parille kaverille kerron sitten, kun nähdään naamatusten ja perheille kerrotaan varmaan vasta joskus np-ultran aikaan, jos sinne päästään. Aikaisemman keskenmenon takia ollaan aika varovaisin mielin, enkä halua, että vanhemmat innostuu heti liikaa, mutta joutuu sitten pettymään.

Tää on kiva foorumi, kun vertaistuki toimii :) Uskon että itselläkin keväinen kohdunulkoinen vaikuttaa siihen, että en halua vielä kertoa. Katson ehkä siihen varhaisultraan saakka, ja sitten pohdin kertomista. Ellei läheiset jo huomaa ennen sitä että jotain on meneillään.

Täällä kanssa huhuilee huhtikuussa pikkuisen saava ❤️
Laskettu aika neuvolan mukaan 2.4-19, 14 päivä on varhaisultra huonon raskaustaustan takia.

Ennestään edellisestä liitosta 1 lapsi, 5v tyttö tämä pyörykkä on minun ja nykyisen ensimmäinen.

Ensimmäinen lapsi syntyi -13 ja samana vuonna synnytin kuolleen rv16. Siitä seuraava keskeytyi rv10, sitten kohdunulkoinen.
Joten kyllä tämä raskaus pelottaa! Mitä jos, mitä jos... yrittänyt vain tsempata itseään, että kaikki menee kuten kuuluu!

Nyt rv 4+6

Onko muilla alavatsa ja -selkä kipeinä? Mulla ollut tänään ihan järkyttävän kipeitä molemmat:sad001 väsyttää myös ihan hulluna, mutta toi meidän taapero ei oikein anna äiskän nukkua:rolleyes:

Alaselkä on kyllä ihan jumissa, huomaa hyvin silloin kun menee lattialle selälleen :/ todella monella ollut keskemenoja, toivotaan että nyt kaikkia onnistaa :) peukut pystyyn!

Minä kerroin yhdelle ystävälle, joka on myös raskaana ja tietää yrityksestä. Ja toiselle ystävälle kerron myös heti kun nään, on myöskin raskaana ja tietää yrityksestä :)

Ihanaa kun on kolmekin kaveria kenellä on 4 kuukauden sisään lasketut ajat

Täällä kanssa tänään selvinnyt, että raskaana ollaan ja laskettu aika olisi hedelmöittymisestä laskettuna 7.4. (kuukautisista laskettuna 1.4.). Ensimmäinen olisi tulossa, jos nyt kaikki menee hyvin. Yritystä on takana jo 2,5 v. ja tämä on ensimmäinen raskaus, joten ei tätä meinaa uskoa todeksi. Liuskatestissä oli kuitenkin tänään ihan vahva viiva ja clear bluen viikkonäytöllinen testi näytti raskaana 1-2. En ole testannut aikaisemmin, kun palattiin juuri lomamatkalta kotiin. Nyt pidetään peukut pystyssä, että raskaus etenisi ongelmitta.

Kysyisin kokeneemmilta: Lasketaanko virallinen la aina edellisistä menkoista, kunnes tarkistetaan ultrassa? Onnea vielä teille kaikille muillekin odottajille!

Mulla ei ole selkäkipuja ainakaan vielä ollut, sensijaan kohdussa on tuikkivaa kipuilua aika ajoin. Ja tissit on kipeät! Hmm mielestäni la lasketaan menkoista, ja muutetaan sitten ultrassa laskettu aika vastaamaan sikiön kokoa jos tarvetta on?

Mulla ei ole oikein mitään oireita, välillä tulee hirveä väsymys ja jano, mutta ne nyt saattaa johtua tästä helteestäkin.

Kyfi: se ”virallinen” la lasketaan lähtökohtaisesti menkoista. Sen mukaan yleensä saa esim. ensimmäisen neuvola-ajan ja yleensä myös ultra-ajat, . Näin mulla oli siis keskenmenneessä raskaudessa, vaikka kerroin, että mun kierrot on huomattavasti pidempiä. Keskenmenneen kierrossa ovis oli vasta kp 27 ja nyt tässä plussakierrossa se oli ilmeisesti kp 25. Mähän kuuluisin ton menkkojen mukaan lasketun ajan mukaan vielä maaliskuisiin, mutta koska 99 % varmuudella la siirtyy viimeistään np-ultrassa huhtikuun puolelle, tulin tänne kirjoittelemaan:) Hedelmöitysajankohdan mukaan mun la oli jossain 7.-9.4.19

Takaisin