Hoidoissa kuumeilevat

Gatusa tuo hintataso on kyllä aikamoinen, eikö siellä muutenki oo se rahan arvo aika eri ko täällä..?
Tai sellanne käsitys miulla on. korjaa vaan..
Toivottavasti saatte asiat kuntoon, ja kunnon ratkasun.
Tuo on tooosi raskasta siullekki, ja ei kenenkään pitäsi joutuu elämään lapsettomuuden kanssa.

Usein ajatellaan, et esikko helpottaa lapsettoman pariskunna oloa, mut kyl se lapsettomuus tuntuu vielki ihan hirveelle vaikka on esikko..
Itelläni on 8v veljeni kanssa ikäeroo, ja ei ikinä olla oltu läheisiä.
Omalle lapselle haluisin antaa sisaruksen, jotta hän saisi tuntea sisarus rakkautta!
Serkkuja hän tuskin ikinä saa, ja miehelläni ei ole sisaruksia.
Menipä tää.... :)

kp 14
Täällä mielialat taas heittelee laidasta laitaan. Huh..
Hyvä paha hyvä paha.. Menkatko ne taas jo tekee alkuaan vai mitä tää on.
Masussa ollut lämmin tunne ja pehmeitä supistuksia,
ei siis niitä perus kovia viiltäviä mitä yleensä enne menkkoja..

euro on vähä yli 2-kertaa mein valuutan arvo joten mein hinnat voit tuplata eli reilu 3000-6800dinaaria. kyllähä se on raskasta ja nyt sit otin yhteyttä lääketieteelliseen siihe joka tutki ukon näytteen ni totes että pitää tutkia lisää.

Toivottavasti siel olis ollut vaan huono näyte erä, ja uusissa tukimuksissa tuliski paremmat tulokset,,, toki tää on taas tätä toiveajattelua.
:/

Gatusa, no joo luulis tollasen vaikuttavan.
kolmekuukauttahan ne siellä kehittyy ja tais siis syntymästä ulos ---> tulooon
ja miehen elintavat siinä välillä vaikuttavat.
Super terveellinen ruokavalio käyttöön, runsaasti puhdasta vettä ja alkoholi ja tupakka kokonaan pois.
Toivottavasti siipat paranee, ja toi olis todellaki hetkellistä.

Pelkkä flunssa voi vaikuttaa siippoihin,
ja meille sanottiin sillo et ei kandee pelästyyn vai oliski huono näyte sit otetaan vaan uudelleen muutaman kuukauden pääst et erä on vaihtunut.

Täällä taas kp 19
terolut pv 5
Mielialat ihan maassa... :/ koht tulee taas menkat huoh..
viimekshän ne oli jo alkamassa täs vaihees.
no jos alkaa isot supistelut muutaman päivän sisäl ni tietää et ne tulee jo..
vois vaan tullakki, pääsis alottaan seuraavat hoidot..
Mitään oireita ei siis oo, ja ne olis jo tulleet ko oli se ovis kp 9

juu no me ollaa muslimei ni ei juoda eikä polteta. ruokavalio on todellaki terveellinen et lisävitskui ainoastaan voi ottaa. tosin nyt heräs epäilys et onko mulla käyny niin et oon sittenki pieninpäin vaikka oli 4,5pvä menkat tuossa joku aika sitten ku oireita on ja rinnat ja alavatsa tuntuu kasvaneen ja venytyskipui on välil alavatsas aikalailla. nälkäki on aikamoinen jo väsymyksestä puhumattakaan.

toivottavast saisit ylläriplussan kuitenki nyt tai sit hoitojen avulla tulis plussa :)

Gatusa, okei.
no joo.. no stressi vaikuttaa sit miehelläkin. niinko naiselki, mut mites oot sterssaamatta.
no niinpä! :)

Oi oi luinki tuolt toisest topiikist et oot oireillut... :)
Nyt toivotaan parasta!! oi olispa tärppi käynyt.

no joo tääl ei paljoo ootella mitään. tai no ootellaan,
mut vasemmal puolel taas toi munasarja särkee... :/

hyvä kysymys jaica miten olla stressaamatta. juu oireit on mut en tiä mist johtuu, saapi nähä tietty plussaa toivon ja jos ois plussa ni mahikset ois et oltas mahdollisest jo jossai viikol 6+-7+ ainaki.

toivottavast saat plussan jaica.

Naistenpolin ensikäynti takana ja taas astetta viisampana :wink

Käynnille oli täytetty esitietolomakkeet ja aluksi käytiin näitä asioita vähän läpi. Sitten oli minulle sisätutkimus ja munasarjojen ultraus pcos-tilanteen katsomiseksi. Lääkäri sanoi että munasarjojen tilanne on haasteellinen ja että pitää olla kärsivällinen (todellakin mun vahva ominaisuus :p), mutta ovulaatio kyllä hyvällä mahdollisuudella saadaan toteutumaan. Ja ovulaation jälkeen on normaalit mahdollisuudet aikaan saada raskaus :)

Sitten tuosta spermatutkimuksesta, niin lääkäri sanoi että tärkeintä on siittiöiden määrä.
Tulokset:
siittiöiden tiheys 248 milj. (viitearvo- yli 15 milj)
kokonaismäärä 694 milj. (viitearvo- yli 39 milj)
(viitearvot tuloksissa yksikkönä x10 potenssiin 6, eli meinaa samaa kuin miljoona)
niin lääkäri totesi että tulos on erinomainen. Siittiöiden muoto eli normaali/epänormaali, ei tässä tilanteessa ollut mitään väliä, koska määrä oli erinomainen. Koska sitä olimme miettineet kun normaaleja oli vain 9%, mutta siis kokonaismäärän vuoksi tulos erinomainen.

Miehelle ei määrätty jatkotutkimuksia, verikoe olisi laitettu jos siittiöiden määrässä olisi ollut toivomisen varaa.

Minulle määrättiin vino pino verikokeita ja sokerirasitustesti. Kokeet otetaan kp 2-5 välisenä aikana ja osa verikokeista vaatii oton klo 8-10. Ja niihin tai ainakin osaan pitää olla 12 h paasto. Sokerirasitustestiin (Pt-GlukR2h) tulee aikaa varata 2h 15min. Paastosokeri minulla ollut ok, mutta pcos altistaa insuliiniongelmiin, niin tämä on hyvä katsoa. Jos arvoissa häikkää, niin se olisi sitten korjatavissa ilmeisesti metformiinilla (?). Ei ihan kaikki jäänyt täysin päähän käynnillä, tuli niin paljon tietoa että huhhuh.

Kokeiden tulosten jälkeen katsotaan jatkoa, eli mahdollisesti pistoksia. Nyt tarkoitus aloittaa verikokeiden jälkeen Clomifen 50mg 2tbl 5 päivän ajan.

hienoa että sait jokseenkin positiivisia uutisia nkl käynnillä, vaikka sanoivatkin haasteelliseksi ni on mahdollista ja hyvä että miehellä on kaikki ok. inshaAllah teille tulee plussa piakkoi ja oma pienokainen :)

on: täällä luomuna yritetää edellee, pari negaa tehty eri aikoina ku ei tienny oliko ensinnäkää normi menkat tuos aiemmin ku oli lyhyet ja nega tuli joten ei ollu valemenkat, sit oviksen luulin olleen melkei heti viime menkkojen jälkee ja testasin kp 23 negan ja nyt dpo 9-15 menossa ja syy miksi noinkin laaja arvio on se että tarkkaa oviksen ajankohtaa en tiedä. millokoha uskaltas testata ku ukko sano tuovansa testin ja minä ku en malttas millää oottaa testaamista. kp 37/X menossa viime kierrot ollu 41-43pvä.

täällä dpo 10 menossa ja sain 25 herkkyseen haamun tänään...inshaAllah se vahvistuu tuossa loppuviikosta ja pysyy matkassa loppuun asti :) luen jatkossaki tein juttui mut toivottavast tää valaa vähä toivoo teihin ku meillehä sanottii ettei luomust tulis mitää.

Onnea niin niin isosti Gatusa!!
On niin hienoa nähdä näitä ihmeitä, toivottavasti pieni pysyy matkassa..

Täällä jännäillään olisko kystä lähtenyt pois sillo viime kivuissa muutama päivä sitten.
Pääsis alottaan vihdoin ne uudet hoidot.

kiitos jaica, inshaAllah se kysta on sulta lähten ja pääsisitte alottaan hoidot ja saisitte plussan... :)

Heippis tällekin puolelle!

Minulla alkaisi seuraavasta kierrosta IVF pitkän kaavan mukaan. Lääkkeet on jo hankittuna. Minua lähinnä pelottaa tai mietityttää hormonien aiheuttamat sivuvaikutkset. Pelkään, että minusta tulee kauhea "riivinrauta" ja käyn muutenkin jo kovilla olevan mieheni hermoille... Ja toiseksi olen kuullut, että ne hormonit voivat lihottaa melkoisesti. Onko näin? Voi kuulostaa pinnalliselta, mutta oman lapsen vuoksi olen kyllä valmis uhraamaan paljon. Olisiko kenelläkään ivf-hormoneista kokemusta?

).( Kp 23/28-29. Ovista en tiedä , sillä olen jättänyt tikuttamisen pois.

Muokattu viimeksi:
Ei oo viel kokemusta, mullakin tos jääkaapissa oottaa setti,
viime kierrossa ei saatu alottaa ko se kysta löyty, mut jos olis nyt lähtenyt pois nii saatais pistoslupa!! :D

Vaikee sanoo.
Meil liki samat kp menossa joten kohtahan se tiedetään.. IIk
Itteeki kyl jännännyt.. ja juts viimeks jännäsin ihan hulluna..

Heipähei!

Liittyisin joukkoonne, tätä aloin lueskelemaan ja mietimpä miksen kirjottais :)
Kiva huomata, että onnistumisia myös tulee! Se valaa toivoa, kyllä. Gatusalle isoja onnentoivotuksia ja lisäonnea matkassa pysymiseen! Toivottavasti muillekin tulisi positiivisia uutia lähiaikoina!

Itsellä on siis parhaillaan menossa ensimmäinen pistoshoito. FSH-hoito? Yhdistettynä inseminaatiolla. Reilu viikko oletettuihin menkkoihin. Ja ei kyllä nii millää jaksais odottaa...Mulla ei ollut muuta lääkettä mukana kuin juur ne pistoslääkkeet. Hyvin sujui. Lääkärissä ja verikokeissa tosin on saanut rampata kokoajan huhhuh mitä säätöä välillä (kun mukaan muut kiireet):gen113Julkisella olemme...
Tätä ennen oli yksi välikierto ja sitä ennen clomit 1tbl/kp 3-7 5kk ajan. En raskautunut, mutta ovis oli tapahtunut ainki ekassa kierrossa verikokeen mukaa.
Yritystä alkaa olee takan jotai 1,5 vuotta. Olemassa on myös yksi pieni kaksi-vuotias, joka sai alkunsa 1v 5kk yrityksen jälkeen ekasta clomi+tero kierrosta. Mulla on todettu hormonipolilla rakkulaisuutta munasarjoissa, joka siis vaikeuttaa raskautumista. Kaikki maholliset testit+verikokeet on tullu tutuiksi. Niissä kaikki on ollu aina täysin ok. Ja mies nyt onneksi oli täysin ok, joten pitäisi olla helposti korjattavissa. Vaikka aikaa voi mennä, täytyy olla todella kärsivällinen!

Kärsivällisyyttä taidetaan tarvita me kaikki! :D Ja niitä tsempityksiä! Mutta ehkä lopussa se suuren suuri kiitos sitten seisoo! :)

tervetuloa almanen ja plussatuulia, inshaAllah pistoshoidosta on apua sinulle :) kiitos onnitteluista ja tsempistä se tulee tarpeeseen, kyllähä se tuli meille yllärinä ku samassa kierrossa mitä lääkäri sano ettei raskaus ala miehen takia ni tuliki plussa. mies oli alkan vetää mun kehotuksesta foolihappoa 5mg päivässä (vesiliukonen vitamiini joten ei yliannoksen vaaraa ja me kun ei sitä foolihappoa tarpeeks ravinnosta saada). oli kyl hupaisaa jälkikätee ja nyt jos kaikki menee hyvin ni on kiva mennä sille lääkärille näyttää että tässä on sun "ei saa luomusti lasta". tiistaina onkin lääkärikäynti ja pyydän että kattoo kuinka pitkällä olen ja onko syke havaittavissa ja onko kaikki kunnossa.

Täällä yksi lapsettomuushoitoja läpikäyvä kuumeilija!:) Toukokuussa edessä 2. Ivf. Missä vaiheessa muut on hoidoissa menossa?

Tännehän on löytänyt muutama uusi mukaan, tervetuloa! :greet025

Onnea Gatusa:smiley-angelic003 Toivottavasti kaikki menee hyvin! Uskomatonta tuuria, että just kun lääkäri on antanu tuomioo niin sit tärppää *peukku*

Mulla nyt kokeiltiin julkisella yks kierto clomeja 2tabl kp3-7. Ei mitään vastetta, eli en ovuloinu. Pistoshoitoja ei vielä alotettu kun oli just naistenpoli kiinni silloin kun ois pitäny alkaa. Muut testitulokset oli pcos-asteikolla ok, eli ne raskauden aikaansaamiseen tarvittavat hormonitasot on vähän vinksallaan... Insuliineja ei ollu vielä tullu, jos niissä jotain häikkää, niin alotetaan metformiini.

Nyt määrätty clomien tilalle Femar (mutta rinnakkaislääke joka kymmenen kertaa halvempi). Sitä en oo vielä päässy alottaa, mutta on kuulemma toiminu paremmin jos ei clomit toimi. On vissiin aika tuju lääke, toinen käyttötarkoitus on tietyntyyppisen rintasyövän yhetydessä...:confused: Siinä siis yhtälailla koitetaan saada ovulaatio aikaiseksi ja ultraus kp 10-12

Almanen, meillä taitaa olla samat tilanteet tulossa. Eli pistoshoitoja pitäis aloitella kohta!Kerrohan sitten käyttökokemuksia :wink
Femi, meillä aika alkutekijöissä vielä hoidot. Eikä tähänastiset kokeilut ole tuottaneet mitään tulosta...

Muokattu viimeksi:
Takaisin