Hoidoissa kuumeilevat

jep jemmyliini, äsken ninja tuolla potkiskeli mua jonki verran taas ni mieli on rauhallinen alhamdulillah. mulla on lugei muistuttava lääke cyclogest joka on progesteronia 400mg suppo iltasin pitää laittaa ja ei ol herkkua todellakaa olojen kans välillä. ne väsyttää kyl tehokkaast. mä en tajua miks mulle sanottii että pitäs raskauden loppuu käyttää niitä, mullaki käsitys et eka kolmannes ja sit loppuu ne. lisänä mulla on fragmine 5000ui anti xa injektio kerran päivään, mini aspirin kerta päivään. noi on loppuun asti.

Moro,

Ei tullut meille icsi-lasta. pp11 pientä tuhrua, pp12 hieman enemmän ja kipua ja pp13 hanat aukenivat, joten ei tarvitse edes testiä tehdä. Masentaa...
Olemme valmiit uuteen yritykseen ja soitankin siitä klinikalle mahd. huomenna. Tietysti kysyn ensin lääkärimme mielipidettä asiaan.
Riemukasta juhannusta kaikille:Heartred.

Täällä ei edistystä mihinkään suuntaan :sad001 Femaria söin yhen kuurin ja kun menin seurantaultraan, ei munasarjoissa ollut tapahtunut mitään. Tarkoitus oli aloittaa siitä pistokset, mutta lääkäripä bongas kohdussa polyypin. Joka selitti sen kun kahdet edelliset menkat ollu sellaset ettei oo millään meinannu tiputteluvuoto loppua. Hoidot seis ja aika polyypin poistoon. Polyyppi huonontaa mahdollisuuksia mahdolliseeen kiinnittymiseen, niin se pitää poistaa ennen hoitojen jatkamista.

Tulipa koettua kaks hyvin mielenkiintoista tutkimusta. Ensin tämä ilman mitään kivunlievitystä tapahtunut suolaveden ruiskutus kohtuun katetrilla, jotta saatiin hyvä kuva polyypistä :confused: (toimenpide sattu niin paljon että meinas yrjö lentää) :schocked028 Ja siitä parin päivän päästä päiväkirurgisenä polyypin poisto. Se ei ollut kovinkaan paha kokemus. Mutta siis hoidot seis syyskuulle asti kun naistenpoli on kiinni niin, että mun kierto kerkee alkaa elokuussa ennen ku sais varattua aikaa ultraan, niin en voi aloittaa femaria. :smiley-angry003

Ei ole nyt tullut täällä kauheana vierailtua, kun ihan tauolla nämä touhut ja mieli aika maassa...

Mukava kuulla että almanen hoidot pyörii ja edistystä tapahtuu :signs003
Pahoittelut jemmyliini :sad001
Gatusalle jaksamisia ja kaikkea hyvää :)

voi emiliana että joudut kokee noit vastoinkäymisiä mut parempi että nyt huomas ku myöhemmin ettei tilanne pahene. inshaAllah teillä tuliski ylläri tässä kesän aikana :) täällä kaikki hyvin olin kätilöllä käymässä et sais neuvolakortin ni eipä tullu sitä ja olin lähel tirvasta sitä sen puheiden takia. se sano et oon ekal kolmanneksel...öö rv 14+0 oli sillo eli tän maan oppien mukaa raskaus kestää 42-43vko eli tuolloin muka LA, lisäks mun kanava pitäs ommella muka kii ku vuodan lapsivettä, juu ei ol tullu eikä se ees tutkinu mitenkää, ei ol ees dopleria siel. oli passittamas mua jo sairaalaa ommeltavaks. mietin et mistä se on saanu opit et kätilöks päässy...minäki oisin parempi kätilö.

Höh Emiliana de la luna :sad001 onpa ikävä kuulla, että edistystä ei tapahdu. Tietenkin silloin mielikin on maassa. Voihan polyyppi sentään! Mutta, on tää vaan pitkä pitkä projekti (tiedän tätä sanaa ei sais käyttää). Kyllä mä ainakin uskon, että huono onni ei voi loputtomiin saakka kestää. Ja tosiaan, parempi että nyt huomattiin eikä tilanne päässyt pahenemaan!
Koita jaksaa, nopeest tää aika menee!

gatusalle voimia neuvolakäynteihin. Ja tottakai myös muutenki! Kiva tunne varmast ku kätilö ei tunnu asiantuntijalta..

Mäkään en oo vähään aikaan täällä taas käyny.
Mulla on nyt piinaviikko meneillään... Aikasintaan viikon päästä vois menkat alkaa. Ja siis toiv ne EI ala!!!
Pistokset on pistelty ja tällä kertaa riitti 7päivää, ku viimeeks piti pistää 15päivää. Et kai nää munasarjat ehkä alkas pikkuhiljaa toimimaan?! :) Miinuspuolena inssiä ei tehtykään, koska olis osunu viikonlopulle. Mutta sen ei pitäs meidän tapaukses haitata, koska ainoo vika oli mun ovulaatio-ongelmat... Mitään tuntemuksii ei oo suuntaan eikä toiseen. Ei ehkä pitäskään?
Tuun kertoo jossain vaiheessa tilanteen edistymisestä!

Tsemppiä kaikille!!

almanen ei mulla ole kuulemma asiaa neuvolaan, ainoastaa lääkärikäynnit kerran kuussa ja se passaa hyvin mulle :) ne sisältää ultran :) tsemppiä piinaviikoille ja plussatuulia.

Eeehh, kp 1 tänään :sad001... Odotin kyllä vasta ensi viikolle(tai siis en odottanut), mutta näin kävi. Mulla ei vielä koskaan ole ollut näin lyhyttä kiertoa kp 26. Tosi kummaa!
No. Nyt sitten taas välikiertoa ja elokuussa sit jatketaan. Mua vaan ihmetyttää että voisiko mulla olla joku kiinnittymisongelma tjtn? Kun lääkitys ja ovulaatiot ja kaikki on kunnos, mutta silti näin tapahtuu joka kerta.
Täytyy ottaa seuraavan kerran puheeksi lääkärissä.

Ihanaa kesää jokatapauksessa ja plussia teille muille täällä :)

).( Hyvin huomaa kuinka nyt kierto taas pyörii normaalisti polyypin poiston jälkeen. Pari kuukautta kun oli ihme tihkuttelua ennen ja jälkeen menkkojen. Ompahan kaikki nyt siltä osin kunnossa, niin pääsee elokuussa ehkä alottelee Femaria ja niitä pistoksia :) Jospa nämä munasarjat saataisiin toimimaan...

Almanen, munkin mielestä voi sanoa että projekti :grin Siltä tää ainakin tuntuu :confused:

hienoa emiliana että kroppa alko toimii paremmin nyt :) plussatuulia sinulle.

täällä eka päivä ramadania takana mut ite en paastoa raskauden takia, pitää 2 kertaa päiväs tehä ruoka mut alhamdulillah tein 2 päivän iftarit tänää, ainoastaa huomen pitää lounas kehitellä itelle ja esikoiselle.

Mitäs tänne kuuluu? Onko muita vielä täällä?

Syksy on tullut ja naistenpolikin auennut kesätauolta. Tuntuu että toukokuusta on jo pieni ikuisuus ja sitäkin mahtavammalta nyt tuntuu kun on takana ensimmäiset pistoshoidot. Ne mitä olen odottanut viime vuoden lopulta lähtien!

Nyt siis käytössä:
Terolut kp 15-24 (kierto on tällä hetkellä ollut 24-25 pv)
Femar 2 tabl kp 3-7
Gonal-f kp 10---- (n viikon ajan?) annostuksena alkuun 37,5 ml

Seurantaultra oli kp 10 ja kp 13 (eli huomenna) seuraava käynti. Huomenna mahdollisesti pistosannostusta nostetaan. Sivuoireita tuli, mutta ovat pieniä: polttelua vatsassa, vatsa on kipeä/kuplii/sekaisin, päänsärkyä, väsymystä, välillä viiltää vatsan sivua. Neulakammoiselle pistäminen aikamoinen haaste, pistäminen mun on tehtävä selältään, muuten alkaa pyörryttää. Itse pistäminen on helppoa eikä satu.

Pistoskynänä hinta hieman yllätti, n 100 euroa tuli kustantamaan tuo 300ml. Tällä hetkellä kun annos on pieni, ei hinta ole paha, mutta entäs sitten kun annosta nostetaan?

Onko kokemuksia että minkälaisia annoksia tuota Gonal-f:ää yleensä annetaan?

täällä ollaan emiliana kiva kuulla sinusta. hienoa että hoitoja saa nyt jatkettua, inshaAllah hoidoista on apua sinulle. minä olen rv 22+3 menossa ja tyttö on tulossa inshaAllah ainaki hän on tosi aktiivinen mutta saan yöt nukkua alhamdulillah.

Ihana Gatusa että sinulla kaikki hyvin ja pikkuinen tyttö kasvaa masussa hyvää vauhtia :)

Nyt kp 23
kp 20 oli np käynti ja siellähän oli 17mm follikkeli! :smiley-bounce016

Hyvä ettei itku tullu ku olin niin ilonen, tässä on nyt odotettu reippaasti yli vuosi tätä että edes ovuloisin, niin tunne oli ihan käsittämätön. Ja ultrassa näky, että on joko toinen pieni tai samankokoinen lisäks ja lääkäri joutu varottelemaan kaksoisraskauden mahdollisuuden noususta. Mut se nyt ei tällä hetkellä ole mulle mikään huolenaihe...

Mä sain kp 21 Pregnyl- munasolun irroituspiikin ja ovulaatiopäivä ois siis tuo samainen 30.8. Sen pregnylin pistäminen oli vähän haastavaa, kun piti sekoitella kuivaainetta suolaliuokseen lasiampulleissa, niin ekakertalaiselta meni melkein puolituntia operaatioon. Gonalit onnistu jo vaikka töissä, mutta pregnyl oli hyvä tehdä kotona.

Nyt sit vaan odotellaan pari kolme viikkoa, raskaustestejä on kaapissa siltä varalta että menkat ei ala. Kuinkahan kauan maltan olla testailematta? :smiley-ashamed008:grin

Koitan pysyä realistisena, mutta kauhee iskuhan se tulee olemaan jos menkat alkaa... Mies vähän koittaa toppuutella, etten tippuis ihan kauhean korkealta toivoineni...

Eli tähän kiertoon oli
(menkkoihin terolutit)
kp 3-7 Femar 2 tabl/päivä
kp 10-15 Gonal-f 37,5
kp 16-20 Gonal-f 75 (yht kaks Gonal kynää)
kp 21 Pregnyl

Mitäs tänne muille kuuluu? :rolleyes:

onnea emiliana hyvist ultrakuulumisista, inshaAllah saat plussan kierron lopussa :)
meillä neiti kasvaa hyvin ja lääkäri ennen ultraa oli että mulla on iso vatsa. neidin paino 614g ja vastas lauantaina ultrassa 24+0 eli 2 pvä aikaistu LA :) vuodelepoon kyl jouduin supparien ja kipujen takia.

jos nyt itsekkin tänne liittyisi keskustelemaan, jos vaikka sitä juttu seuraa vielä täällä käy... :) eli meillä se tilanne, että esikoista yritetty 8/10 asti ilman ensimmäistäkään plussaa... :) tutkimuksissa käyty viime vuoden kesästä asti (julkisella) ja clomit oli kierrossa mukana alkuvuodesta... :) ja nyt jännäillään sitä, että 16.9. on lääkäri aika ja sitten aloitellaan pistoshoidot... :eek: jänskättää kun ei yhtään minkäänlaista hajua ole niistä... :grin

Tervetuloa jutustelemaan Nessufly! :welcome

Ainakin minä täällä hengailen :) Eka pistoskierto takana ja nyt kiertopäivä 2. Kovasti oli odotuksia että kuukautiset ei oiskaan alkanu, mutta sieltähän ne vaan kurvasi kylään... Samantein ku tein naga raskaustestin niin ne alko :sad001

Pistokset menee niin, että saat reseptin esitäytettyyn Gonal-f "kynään" jolla sitä tiettyä annosta sitten pistellään. Vähän jänskää hommaa, mutta ei satu eikä mitään. Pyrkivät että ultrauskäynti ja samalla pistosten aloituspäivä sijoittuisi sinne kp 10 tienoille. Mulla tuli viimeks neljä käyntiä polilla 11 päivän aikana, vilkaisevat siis munasarjoihin että tapahtuuko ja mitä tapahtuu. Ja viimeks kp 21 oli pregnyl-piikki, joka siis irroittaa munasolun. Nämä päivät ja kestot voivat siis vaihdella, mutta antaa vähän suuntaa miten voi mennä. Pistely saattaa olla paljon pidempi aika, tuo 11 päivää oli vissiin aika nopeaa.

).( kp 2 ja Femar alkaa huomenna. Aika varattu npolille kp 11, että taas mennään.:rolleyes:

pahoittelut menkoista emiliana, inshaAllah tällä kertaa onnistuisitte vihdoinki :)

täällä minäkin vielä eli pitkäkaavalainen kans tosin plussannu alhamdulillah. viel ois vuodelepoa 2vko jälellä ku tänää 26+0 vihdoin, tulipa ilkee ylläri tosin ku auttelin vähä ukkoa ni alko harkkasupparit tuleen tiheeseen tahtiin ja muutenki huono olo ja alaselkä kipeyty. saapi nähä saanko mä seuraaval lääkärikäynnil luvan alkaa elää normaalisti vai pitääkö pysyä vuodelevossa ku aiemmin ollu kunnon supparei.

kiitos emiliana ja pahoittelut menkoista... :sad001 tsemppiä tähän kiertoon! :)

gatusa, toivotaan, että saat alkaa elämään normaalisti! :) ei ole kivaa tuo vuodelevossa oleminen... :sad001

täällä nyt kp 20 ja jännäily siitä, että alkaako menkat vai ei (ettei tarvisi niitä pistoksia aloittaa)... :) muuten ens kierrosta kp 4 eteenpäin puregonia piikitellään 50IU/pvä (oli yhdeltä ampulilta n. 150€ ja 6 piikitykseen riittää) ja tietysti siinä lääkärikäynnin yhteydessä en tajunnut kysyä että kuinka monta päivää piikitetään, netistä löysin, että normaalisti 7-14pvä... :) pitää varmistella asiaa sitten jos menkat alkaa, kun soittaa kontrolliultra aikaa joka sitten on kp 9-11... :) ovitrelleenkin (tämä siis munasolun irroittamista varten) resepti on, mutta en kuulemma saa ostaa sitä samaan aikaan ampulien kanssa... :)

tsemppiä nessufly että ois nyt tärpänny etkä joutus alkaan piikitteleen enempiä lääkkeitä se ei ol kivaa, ite joudun meinaan koko raskauden ajan piikitteleen ja nieleen lääkkeitä. täytyy toivoa että sais alkaa taasen normaaliin elämään orientoitumaa mut eipä näytä kovin lupaavalta tällä hetkellä kyllä ku melkei päivittäin ollu supparei jossai muodos eli joko harkka tai varsinaisia. aika kuluu neuloessa ku ei voi muutakaa tehä, tänään 27+0 ja ens lauantaina ois sit lääkäri taasen ja saa kuulla vähä mikä on tilanne. viimeks oli että on iso vatsa (no eipä näköjää tämä mamma pieniä lapsia tee ku esikko oli kiitettävän kokonen kans eli ekaa virallista painoarviota odotellessa et mitä lääkäri tuumaa koosta) ja neiti oli kyllä muutaman päivän odotettua pidemmällä koon perusteella joten en odota pientä ja heiveröistä tulevaksi, kunha mielellää ei menis paljoo yli 4kg:n ja mieluiten ois alle 4kg syntyessää veli ku oli aikoinaa 4396g :)

Takaisin