Hoidoissa kuumeilevat

Tähtitomu

Oman äänensä löytänyt
Löytyisköhän tämmöiseen ketjulle ois keskutelijoita?

Aina ei itseään tunne kuuluvaksi tuonne "normikuumeilijoiden" joukkoon vaikka siellä keskusteleekin. Sitä kun puhuu sitä omaa kieltää pp:eineen, lääkepiikkeineen muineen ja dpo:t on jotain ihan ihmeelistä :D
en halunnu tätä ketjua laittaa tuonne lapsettomien puolelle koska mekinhän kuitenkin kuumeillaan :wink

Voisin pitää tässä etusivulla listaa meistä kun ilmootte mitä riviin raapustellaan :)

KUUMEILIJAT:

Tähtitomu. . . . . . . . . 2.ICSI . . . . . . . . . . 08/13
 
voisin tähän sit ite alottaa. Ollaan kuumeiltu jo 17 vuotta. Tai siis minä oon, mies on vaihtunu välissä yms. Mutta kuitenkin siellä alkutaipaleella mentiin lääkkeillä ja ilman ja tjot meiningillä ja lääkkeillä ja kaikkee. Tämän nykyisen miehen kans vajaa vuosi yritystä ja lääkäriin. sieltäpä sit päästiinkin suoraan hoitoihin joita nyt mennään neljättä vuotta.
Mulla heikkoutene on PCOS ja joidenkin lääkäreiden mukaan endomaisuutta. Miehellä taas on huonosti liikkuvat simpat, niitä on normia vähemmän ja niistäkin paljon epämuodostuneita ja liikkumattomia.
Kerran on odotettu kaksosia, kerran tuulimuna, ja loput joko kemiallisia tai tyylipuhtaita negoja.
Tässäpä näin alkuun jotain infoo :)
 
Höpisen täällä sit yksiksein :D
Laskeskilin tuossa, että jos nyt oikein hyvin menee niin mun tarvii saada ultra aika jo samalle viikolle kun poli aukee :smiley-bounce012 ja jos ei yhtä paska tuuri oo kun viimeks niin siirtoon päästäis jo ennen puolta väliä elokuuta.
 
Tsempitys Tähtitomu! Nou ajoitukset kyllä repii hermoja, kun aina pitää jotain odottaa. Onnea matkaanne!
 
Niin se aika juoksee. nyt on "kesäloma" pidetty ja hoidot jatkuu. Huomenna sais soitella aikaa PAS:n ultraan, josko sit seuraavalla viikolla jo siirtoon pääsis :)
 
Hei miten teil menee tähtiromu...?
olis mukava kuulla nykysii kuulumisii, tosta viimesestä on kuiteski jo aikaa!! :D
 
kuumeilijoissa vaikka kuinka paljon hoidoissa olevia,
jospa kuitenkin itsekkin tulisin tänne, saisinkohan juttu kavereita..?

kp 12 löyty 19mm möhkylä,
Femar kierto jäikin sitten kp19, ei ovista, ei selitystä kierron lyhyydelle,
ja nyt taas kp 2
Femari kierrot eivät tuottaneet tulosta joten nyt välikierto joka käynnistetään taas teroilla,
ja ensi kierrosta alotetaan pistoshoidot.
olis mukava kuulla muilta pistoshoidoista ja miten on mennyt...?
 
Ois kiva jos tänne saataisiin kerättyä porukkaa, varmasti meitä on paljon tässä samassa veneessä :rolleyes::anyone

jaica, onko sulla pistoshoidot jo aloitettu?

Tässä mun taustaa:
Toiveissa esikoinen ja yritys aloitettu 06/13, jonka jälkeen ei menkkoja :confused: ja marraskuussa marssin yksityiselle

11/13 Endometrioosi-diagnoosi

11/13 Terolut- kuuri kuukautisten käynnistämiseksi heti ensimmäisestä gynelläkäyntipäivästä lähtien 10pv ja jatkossa kp 15-24

Clomifen-kokeilu 2kk ajan: kp3-7, ultra kp10-12, ensimmäinen kierto 1tabl, toinen kierto 2tabl

Verikokeet ensimmäisen kierron 3-5 päivinä (tyreotropiini (kilpirauhanen), luteinisoiva hormoni, s-follikkelia stim. hormoni ja s-prolaktiini), joissa kaikki ihan ok, kilpirauhasarvoista tsh olisi gynen mukaan hyvä jos 1-2 ja mulla oli 2,18 eikä sitä tarvitse lähteä korjaamaan

12/13 Pcos-diagnoosi – eli kuukautisten poisjäännin syy

01/14 Lähete naistenklinikalle ja seuraavaksi ilmeisesti pistoshoidot, koska clomifenit eivät tehonneet

ja miehelle lähete simppatutkimuksiin

Naistenklinikka-aika on huhtikuussa ja simppatulokset tulee tällä viikolla



Nyt siis käytössä vain terolutit ja ovista oon vähän tikutellu, mutta minkäänlaista merkkiä siitä ei ole… Painoa oon tiputtanu tän alkaneen vuoden aikana reilun 7kg ja nelisen kiloa pitäis vielä tiputtaa normaalipainon saavuttamiseksi. Eipähän sekään sitten olisi rasitteena.
 
Emiliana de la Luna, onnea yritykseen!
Ymmärsinkö siis oikein, et miehen siippoja ei ole tutkittu vaikka clomit sulla oli alotettu?
Yleensä heti alkuu katotaan et miehen siipat on kunnossa, ja sit aletaan miettiin että mistä se voi naisesta johtua.

ja oottepa menneet vauhdilla, hienoa et on päässyt nopeammin, varmasti paaljon helpompaa itselle..
Endo ja pcos.. Miten sun endo on hoidettu?

Naikkarilla toden näkösesti tehdään aukiolo tutkimus, jos sitä ei oo tehty, ja katotaan et munatorvet on auki. ja sit tauko. ja nyt ko sulla on taukoo clomeista ni se on vaan hyvä ni et joudu sit lähetteen kans ootteleen.

Ei olla vielä alotettu pistoshoitoja, sitte ens kierrossa vasta.
Nyt on horminiton kk menossa kp 9, tarkotus oli käynnistellä taas teroilla mut mut...
tikutin tänään oviksen, aika voittaja fiilis! :D
Toka ovis siis vuoteen!!
 
Kiitos jaica!

Joo eli miehen simppatulos tulee tällä viikolla, ja mulla oli jo vuoden vaihteessa clomit 2kk kokeilussa, kp3-7, ultra kp10-12, ensimmäinen kierto 1tabl, toinen kierto 2tabl. Olin siis yksityisellä, kun julkiselle ois pitäny menkkojen olla poissa puol vuotta ehkäsyn lopettamisen jälkeen ja ajan ois saanu kahden kuukauden päähän. Eli kun menkkoja ei kuulunu ehkäsyn lopettamisen jälkeen 5 kuukauteen, varasin ajan yksityiselle. Siellä oli toiminta sitten tosi nopeaa! :)

Kolmen käynnin saldot:

Eka gyne kerta: endometrioosi diagnoosi menkkakipujen ja sisätutkimuksen perusteella. Nyt vaan tiedossa että ainakin yksi endopesäke, mutta sitä ei ole tutkittu enempää. Ehkä tutkitaan lisää jos ongelmat jatkuu? Terolut ja clomifen käyttöön heti

Toka gyne: Clomiultra ja siellä selvis pcos ja että en ovuloi edes clomifen 1 tbl-annostuksella. Clomiannostuksen nosto 2tablettiin

Kolmas gyne: Clomiultra. Ei ovulaatiota. Lähete naistenpolille ja mies simppatutkimuksiin.
Huomenna tulee simppatulokset. Että peukut pystyyn että siellä ei mitään...

Endoa ei ole hoidettu oikein mitenkään. Menkkakipuihin mulla on jo useampi vuosi ollu vahvat lääkkeet, mutta ihana julkinen puoli ei ollut muuta kuin kirjannut että endo-epäily. Eikä tietenkään mulle sanottu mitään, eikä asiaa tutkittu sen enempää :mad: Ikää mulla juuri täytetty 30v niin ois ehkä vaikuttanu näihin lapsentekoaikatauluihin, jos olisi ollut tiedossa että luultavasti ongelmia tiedossa.

Kiva tietää vähän että mitä siellä ekalla käynnillä tehdään, kiitos! :rolleyes:

Vitsit, pitää munkin vissiin tikutella vähän ahkerammin sitä ovista, kerta se oikeesti vois tulla tollei paljon harvemminkin! Onnea jaica oviksen hyödyntämiseen!:wink
 
Juu joillaki ovis tulee just muutaman kerran vuodessa,
ja usein ei ookkaan sit menkkoja,
Mulla on käynnistetty menkat kesäkuusta lähtien. miinus yks kierto, jollon oli ovis!
Eka liki puolvuot terot, saatiin vuoto käynnistyyn,
sit Femar vastaava ko Clomit, eka kiero ovis, joka jäi labrois tosi alas arvoistansa,
kierto lisää, ei vastetta
kierto tupla annoksella, ja kierto jäi siihen kp 19
ja nyt ei mitään käytös mitään ja megaaikanen ovis! :D

Endohan voi tehdä just sen ettei raskaudu tai tulee keskenmenoja.
sitähän pitäis hoitaa!!
Kuulostaa tosi kumalle.

juu julkisella ei edetä minneen ennne ko miehen siipat on stekattu, ja luulis et ykistyiselläki ne kuuluis ihan kärkeen.
 
Muokattu viimeksi:
Se gyne tais sillon jotain sanoa että mikäli endometrioosipesäkkeitä ei ole muita kuin se jonka hän tunnustelemalla löysi, niin sen ei pitäisi vaikuttaa raskaaksitulemiseen. Eli ilmeisesti asiaa tutkitaan lisää sitten jos siltä näyttää. :confused:

Mä nyt ootan ihan hulluna sitä huhtikuun naistenpolin aikaa, niin sais taas selvyyden että miten edetään :excited001:smiley-ashamed008

Mitenköhän kun se gyne määräs noi terot, eikä ollu sitten puhetta että kuinka kauan niitä syön. Jossain oon lukenu että puoli vuotta sais syödä ja sit pitäis pitää tauko, onko tietoo? Mulla onneks on se n.p aika ennen ku ylittyis se kuuden kuukauden aika, sillon viiemistään saan varmuuden :)

Ai niin! Mies sai "täydet pisteet" simppatestissä :talk017
Eipähän tarvi sitä sit murehtia...
 
onnea hyvistä tuloksista emiliana mutta harmi että noin kävi sun kohalla että tuli huonompi diagnoosi. tsemppiä.

jaica tsemppiä sinullekin.

minäki sit liityn varmaa tänne vaikkei vielä hoidoissa ollakaa mut sinne ollaa joutumassa varmaanki. eli meillä minä olen kunnossa mut miehellä onmorphologian puolesta erittäin huonolaatu eli epänormaaleja suurimmaksi osaksi ettei onnistu helpolla, siitä syyt minun keskenmenoille, sellai 2v yritetty nyt luomusti ja vain keskenmenoja tullu tuloksena.
 
Kiitos Gatusa :) Täytyy vaan olla onnellinen ettei sentään meillä molemmissa ollut vikaa. Ja uskoa siihen että on vielä mahiksia. Vielä en kyllä tiedä että millanen mun tilanne on, että miten ne tulevat hoidot tulee ja tuleeko tepsimään. Clomifeneihin kun ei ollut mitään reaktiota, eli en ole tässä ovuloinut lainkaan ehkäisyn poisjätön 06/13 jälkeen. Mutta ollaan valmiita tulevaan ja tehdään se mitä tehtävissä on.

Hurjan rankan kuulonen tuo teidän yrityshistoria Gatusa, olen pahoillani :sad001
 
eipä sille oikein voi mitään emiliana jos noin käy. toivottavasti te saatte apua jollain keinolla, ivf tai icsi vaikka jos ei muu auta. meillä nuo löydetyt hinnat on sellaset et eipä ol hirveest muita mahiksia ku yrittää luomusti ellei pysty osissa maksamaan. vastoinkäymisiä on juu riittäny.
 
Emiliana, teroissa lukee vissiinki se 6kk,
mut tosissaan mä oon syönyt viime kesästä, et uuden puolen vuoden ressun ne vaan anto.
Eikähän se oo niin et ko kontroloidaan nii voidaan pitempiiki aikoi käyttää, jotkuhan syö noitakin vuodesta toideen, ko hoitomuotoja on montoa. huonoja puolia vaan pitkälle käyttöajalle löytyy, mm aikasemmat vaihdevuodet, toisaalta täällähän kärsitään jo vastaavista oireista pcos:ssän takia..
Vastaukisa varmasitikki saat paljon ekalla polokäynnillä, muistat vaan kysellä niin niin paljon!

Gatusa: Kuinka siellä menee noi hoitojut? pelkät ykistyiset, mut mitä hintatasoa ne on?

Meillä mietittiin et jos ei oltais saatu nyt noita pistoshoitoja, ni oltais menty ykistyiselle.
Toisaalta mietin oonko valmis noihinkaan. Tää prokkis on ollu jo sitä verta pitkä et paljon on kerinnyt miettiin.
Esikoista yritettiin se vuos. siis sillä meisingillä et olis kiva ko alkais jo tuleen.
Tätä toista on ootettu nyt se 3 vuotta, ja ehkäsy jätettiin sillo liki 2v sitte pois.
 
jaica täällä on 2 klinikkaa jotka tekee esim. ivf/icsi hoitoi, hintataso on jotai 1500-3000€ luokkaa ku kääntää paikallisesta rahasta. en tiä tehääkö täällä sairaalassa niit, sen tiän ainaki yhest klinikast et seuranta ei kuulu hintaan vissii eli ovest ku pääset ulos ni oot omillas onnistu tai ei. vakuutus sisältyy hintaan. pitää ottaa selvää asioist ja jos tässä nyt työasiat menee hyvin ni sit voi oikeest mennä tarvittaes sinne ICSI hoitoon.
 
Hei tännekin! Huutelen tuolta pidemmän kaavan mukaan yrittäneiden puolelta. En aina jaksa olla kovin aktiivinen kirjoittelija sielläkään puolella, joten voi olla, että tänne kirjoittelu jää vielä vähemmälle, mutta kerrottakoon nyt tässäkin ketjussa, että meillä yritystä alkaa olla jo kohta neljä vuotta ja nyt meneillään OI-hoidot. Mulla lääkitys menee niin, että kp 3-7 1 tabletti clomifenia ja sitten pistoksia. Tällä kierrolla kp 11 ja 12 menopur ja kp 13 pregnyl. Jos ei nyt tärppää, niin ensi kierrolla aloitan menopurin pistämisen heti clomifenin perään. En odota sitä yhtään innolla, mutta eiköhän siitäkin tarvittaessa selvitä, koska tähänkin asti oon noista pistämisistä selvinnyt... :oops: Kunhan tässä jonkin verran painoa saan pois, niin siirrytään todennäköisesti yrittämään IVF:n avulla. Tietysti toivon, että tärppäisi ennen sitä...

Hurjan paljon kaikille tsemppiä ja voimia yritykseen ja hoitoihin. :Heartred
 
saapi nähä onko mulla edessä sama sit jos työkuviot menee sillai et saan tarpeeks rahaa. ukon haave autosta vaihtu ICSI:in.
 
Takaisin
Top