Hoidoissa kuumeilevat

kiitos emiliana tsempistä, inshaAllah päättäis ulkoistaa ittesä iha vapaaehtosesti. ukko ettii mulle vadelmanlehtiteetä josko se vähä auttas ja sais supparit vahvistuu ne kun on kivuttomia edelleen ja epäsäännöllisiä. minä tässä ootan ja toivon sulle sitä plussaa :)
 
emiliana, se suunnitelma B olisi ollu annoksen nostaminen, mutta, ekassa kontrollissa (kp10) limakalvo oli niin ohut ja ei näkynyt yhtään follia kummallakaan puolella joten mentiin samalla annostuksella eli se 50IU/pvä... :) mutta sitten taas toisessa kontrollissa (kp 14) limakalvo olikin ihan bueno ja vasemmalla oli kasvamassa 16mm folli, en sit tiiä mitä tapahtui... :grin mut sitten yks annos laitettiin 75IU 50 sijaan ja ovitrelle laitettiin jo illasta, ensimmäinen kierto kun ovitrelleä ei laiteta kp 19 tienoilla... :grin ja positiivisena se et tässä kierrossa selvittiin 2 lekuri käynnillä normaalin 3 sijaan... :) seuraava mahdollinen kierto pistetään sitten se 75IU/pvä ja katsotaan tapahtuuko mitään... :) olisi ollut mahollista jo tän kierron jälkeen laittaa lähete sinne Helsinkiin (jonne kuulemma 6kk jonot kun kaikki etelä suomesta sinne menee jatkohoitoihin) mutta kun kerran sain itse päättää halusin, että kokeillaan vielä se yksi kierto näillä... :)

toivottavasti sulla emiliana noi auttais ja saisit sen plussan! :)

gatusa, vielä tsemppejä! :) toivottavasti se tyttö pian saapuis maailmaan! :)
 
Nessufly, se on hassua miten nopeasti muutoksia tilassa sitten voikin tapahtua kun on tapahtuakseen! Mulla ollu monesti sama että muutamassa päivässä on kasvanu folli oikean kokoiseksi ja limakalvo paksuuntunut. Jaa, se suunnitelma B oli vaan lääkemäärän nosto :grin Se on hassua kuin sitä jää jälkeenpäin miettimään, että mitäköhän lääkäri tarkoitti jollain, mitä ei hoksi kysyä paikan päällä. Mulle käy aika monesti ku mies kysyy jotain tarkentavia juttuja, niin ei oo mitään hajuakaan :p

Nyt mulla oli tämä piiiiitkä pistosjakso, mutta niin vaan 21 päivän pistämisen jälkeen siellä oli 20mm folli! :smiley-bounce012 Eikun pregnyl irrotuspiikkiä vaan perjantainkäynniltä mukaan. Tällä kertaa ovis sijoittuu kp 29 tienoille (normaalin 18/19 sijaan). Ja testauspäivä siirty jouluviikonlopulle. Harmi ettei nyt ennen joulua pääse testailee...:sad001 Kestettävä vaan :p


Mutta jotain hyvin hyvin jännittävää seuraa tästä että meni näin pitkäksi tämä kierto :eek: Eli kun tarkotus oli että seuraavat (mahdolliset) menkat ois osunu np:n joulusulkuun, niin ne meneekin sen verran siitä ohi että meillä ois inssi jo tammikuun alussa!!!:schoked025
Vähän on ristiriitaset fiilikset... Kun sen piti mennä tuonne tammi-helmikuun vaihteeseen, niin oisin ehtiny sulatella ajatusta. JA kun tuo mies ei oo niin kauhean innoissaan siitä....:smiley-ashamed008 Kun tämä koko lapsi-asia ei ole hänelle niin tärkeä kuin mitä mulle... :sad001 Ei kieltäydy mistään, mutta hieman pakotettuna on mukana. Todellakin toivon sitä plussaa tästä kierrosta, niin ei tarvitsisi lähteä inssitouhuihin...
 
emiliana, yllätyin itsekkin miten niin on käynyt ja niin nopeasti... :grin se annoksen nostohan se ainoastaan olisi ollut... :grin no ensi kierrossa sitten nostetulla annoksella... :) mut enpä mie koskaan siellä muista mitään tarkentavia kysyä vaan rupean miettimään asiaa vasta autossa, että hetkinen... :grin ja sillä lääkärillä tuntuu olevan aina niin kiire saada sieltä huoneesta potilas pihalle niin sekin vaikuttaa... :) toivottavasti tässä kierrossa teille se plussa tulisikin! :) jos vaikka pitkäksi venynyt kierto enteilisi sitä, että kierto venyy reilu 9kk lisää... :rolleyes: ja jos insseihin joudutte niin kamalasti tsemppiä niihin! :p

meillä tosiaan venyy (jos insseihin joudutaan) ensimmäinen vasta jonnekkin heinäkuulle tuon ruuhkan takia, siksi salaa toivon että tärppäisi viimeistään jonotus aikana... :grin
muutenkin kun meillä alunperin enemmän(ennen kuin se kuume kunnolla tarttui minuun) on innoissaan lapsesta ollut tuo mies, ja mitä kauemmin tässä koko ajan menee sitä huonompi omatunto minulla on asiasta.. vaikka teknillisesti vikaa ei ole kummastakaan löytynyt, koko ajan hakkaa takaraivossa että vika kuitenkin olisi minussa... :) mutta, toissa aamuna oli kyllä niin selkeät ovistuntemukset vasemmalla puolella (joka on todella harvinaista) niin toivo heräsi sen takia, vaikkakin pessimistinä ei pety niin pahasti... :)
 
Noniin hei vaan kaikille! Olen aiemmin vuonna 2012 pyörinyt paljonkin täällä vaun foorumeilla kun pcon vuoksi ei tahdottu esikoista saada alulle. Nyt tuo esikoinen on sitten jo 1 v ja 7kk ja hänen syntymästään asti ollaan miehen kanssa toista lasta yritetty tuloksetta. Minun pco:kin parani edellisen raskauden myötä joten tällä hetkellä ongelmana on vain toistaiseksi tunnistamaton ovulaatiohäiriö. Olemme aloittaneet tämän toisen kanssa heinäkuussa hoidot yksityisellä ja viime kuussa siirryimme kunnan puolelle. Tähän asti on tehty neljässä kierrossa vain OI:t, tämä kierto ollaan hoitotauolla ja ensi kierrosta aloitetaan rääpimään inseminaatioita, joista en usko olevan mitään hyötyä, koska onnistun kyllä raskautumaan ihan kotioloissakin, mutta kaikki ovat menneet varhain kesken. Tässä nyt lyhyesti meidän tilanne. Pitänee lueskella että löytyykö täältä tuttuja nimimerkkejä :)

Kp 22, Dpo 7-11
 
Hei mame, tervetuloa joukkoon! :welcome

Meillä sama homma, neljä koti- OI:ta ja sit seuraavaks inseminaatio tueks, vaikka miehessä ei vikaa. Mut mulla paha pcos. Toiveikkaana sinne. Täällä ei oo kauheana inseminaatio-porukkaa ollukaan, nyt meitä ois muutama sentään :rolleyes:
 
emiliana de la luna: Haha kiva kun ollaan ihan samassa vaiheessa :'D Missä vaiheessa sun kierto on nyt? Meilläkin miehen setit on ihan priima kamaa, mut täällä seinäjoella ainakin on PERIAATE että aukiolotutkimus ja inssi tehdään aina ennen järeempiä hoitoja. Se on aika idioottimaista koska mun lääkärikin oli mun kanssa samaa mieltä että meidän kohdalla nuo on ihan turhia koska oon kuitenkin ihan kotioloissa onnistunut 8kk aikana raskautumaan kolme kertaa mutta sitten ovat varhain menneet kesken.
 
Laitanpa tänne viestiä olisiko kukaan pas hoidossa nyt tai vuoden alusta aikomuksissa aloittaa kun meillä tarkoitus olisi helmikuussa aloittaa lääkkeellinen pas kun pakkaseen jäi viime ivf hoidosta 9alkiota..ja toista kuumeillaan jo kovasti :) aiempia viestejä kun luin ja joku kysyi hormonien vaikutuksista niin itsellä ainakaan ei vaikuttanut mielialaan tai painoon.. Ja eka hoitokerralla luulinkin ettei siellä mitään tapahdu mutta nyt se tuhisee tuossa vieressä..itsellä ongelmana ollut ovuloimattomuus,endo ja pcos..
 
Nyt kuulkaat jännittää.

Me ollaan tänään oltu miehen kanssa jännän äärellä. Saa nyt nähä onko tässä taas yksi kemiallinen raskaus menossa vai voisiko sitä jopa olla raskaana ihan oikeastikin.

Kp 26 ja Dpo 11-14 menossa.

Tässä aamulla tehty pregcheck 25 mIU.

viivaa.jpg

Ja nyt iltapäivällä 3 tuntia pidätetystä virtsasta tehty elivo 25 mIU.

viivaa2.jpg
 
Muokattu viimeksi:
onnea mame inshaAllah kaikki menee hyvin :)

tervetuloa uudet :)

täällä neiti syntyi 17.12 sektiolla klo 23.40, sai täydet pisteet alhamdulillah. eilen illal tultii anoppilast missä olin toipumassa sektiosta mut eipä se mitää kovin hyvää toipumist ollu ku hirvee stressi anopin ja ukon takia. kohtelivat ku en ois ikinä vauvaa hoitanu ja mullaha on jo yks ennestään...eivät kuunnelleet ja tuputtivat kaikkea mahollista ohjetta jne. meni hermot.
 
Noh nyt ei varmaan enää voida puhua ainakaan kemiallisesta raskaudesta kun tänään kp 27, dpo ~14 testi näytti tältä:

plus.jpg

:Heartbigred

Jätin tänään jo lapsettomuuspolille soittopyynnön ja tiedustelin jatkoja. Soittavat varmaan huomenna aamulla takaisin, että miten toimitaan.
 
Onnea mame!!! Tällanen ylläri oli täällä kun en oo hetkeen ehtiny käydä :rolleyes::grin

Ja onnea Gatusa!

Tervetuloa ansu85!

Mulla alkaa pistokset tällä viikolla ja inssijuttuja seuraavana. Into on aika nollassa...


Hyvää Uutta Vuotta kaikille!!! :)
 
kiitos emiliana onnitteluista. uskon että siellä ei hirveest motivaatiota noihi pistoksiin ja muihin mut inshaAllah ne nyt tuottas tuloksen vihdoinki ja saisit plussan.
 
23.1 on eka ultra. Oon täällä ihan vainoharhaisena tehnyt jo 16 r testiä. Ahdistaa ajatus tuulimunasta ja tai kohdunulkoisesta. :/
 
Hei!
Täältä ilmoittautuu uusi esikoisesta haaveileva joukkoonne. Syksyllä laitettiin miehen kanssa vireille lapsettomuushoitoihin pääsy. Yritystä takana vuosi ja minulta aiemmista suhteista useampi vuosi. Mulla on todettu PCOS v.2011 lopussa. Ylipainoa on vielä muutamia kiloja, syksyllä sain painoa alas 8kg. Hormonilabrat oli kaikki normaalirajoissa ja munasarjat tällä hetkellä melko hyvässä kunnossa, follikkeleita kohtuullisesti. Miehen sperma hyvä laatuista.

PCOS:n pohjalta mulla on ongelmana ovuloimattomuus ja siitä johtuen epäsäännöllinen kierto. Nyt on alkanut ensimmäinen kierto, jossa syön letrozolia munarakkulan kypsyttämiseksi. Loppuvuodesta kuukautiskierto oli jopa lähes säännöllinen 32-36pvä ja nyt tietysti viime kierto jäi 26 päiväiseksi alkaen ensin tiputteluvuodolla la-su ja vuoto on niukkaa edelleen, mutta laskisin jo uudeksi kierroksi :sad001 tällä hetkellä menossa siis KP 2, vielä odottelen alkaako vuoto runsaammin, että siirtyykö kierron alku sittenkin myöhemmäksi. Onko kellään vastaavaa niukkaa vuotoa ongelmana ollut? Jotenkin hankala arvioida koska kierto sitten varsinaisesti alkaa, ei tämä nyt enää pelkkää tiputteluakaan ole.... Polillekin soittelin jo maanantaina että miten toimitaan mut neuvoivat odottelemaan kunnollista vuotoa.

Kauhean malttamaton olo jo tässä vaiheessa, vaikka tiedän että tästä saattaa tulla vielä pitkäkin prosessi. Metformiinit saatan saada keväämmällä letrojen tueksi. Lääkäri olisi ollut valmis aloittamaan pelkillä metuilla, mutta mulla ei oma usko riittä niiden tehoon niin paljoa :D
 
Kiitos Gatusa tsempistä!
Mame tsemppiä seinille hyppimiseen ja tulispa se ultra pian ni saisit rauhan mielelles!

Tervetuloa Lucija! Mulla on ollu samaa että vuoto alkaa pikkuhiljaa. Ja oon joko oottanu sit siihen kunnolla alkamiseen, tai soittanu aikaa jo parin tiputtelupäivän jälkeen jos on vaikka viikonloppu tulossa, kun yleensä alkaa siinä sit 2-3 tiputtelupäivän jälkeen. Joskus taas vuoto alkaa normaalisti. Sen verran oon saanu kuvaa että mun tilanteessa ja näillä lääkityksillä ainakin tällä hetkellä ei oo yhdestä päivästä kiinni. Kerran on sattunu niin että tiputteli vähän jo, niin perjantaina soitin aikaa, koska jos pe iltana alkaa niin jos femar/letrozole pitää aloittaa kp 3, eli sunnuntaina :confused:


Oho, hymiöt uudistunu! :wacky:
 
Meillä on maanantaille varattuna aika inseminaatioon! :eek::)

Pelkäsin tätä kiertoa ihan tosi paljon, kun viime pistoskierto meni niin pitkäksi. Pistoksia ei tarvittu tähän kiertoon kuin 7 päivää, kun viime kierto meni 21 päivään... Nyt annostuksena Gonalia 75 yksikköä, aiemman 37,5 sijaan. Se pitkä kierto oli kyllä oma vikani, (näin jälkiviisaana) kun oli just firman reissua siinä ennen hoitoja, eli tuli vaan juhlittua eikä yhtään kuntoiltua, eikä katsottua mitä syö tai juo. Näköjään on oikeesti (ainakin mulla) tosi paljon vaikutusta sillä, että tehostanko ite hoitoja terveellisillä elämäntavoilla vai miten :woot: Mutta tulipahan opittua siitäkin taas.

Nyt oli siis pistospäivänä nro 6 ultra ja munasolu oli kasvanu jo kivasti ja lauantaina pistän pregnylin munasolun irroitukseen.
Mies käy maanantaina aamulla jättämässä omansa sinne polille ja minä menen parin tunnin päästä siitä.

Aika karua on vaan, että miehen pitää mennä aamulla aikasin sinne ja koittaa suoriutua... Ei käy kateeks. :confused:
Jännittää aikalailla ja toiveet nousee taas humisten :nailbiting:
 
oi tsemppiä emiliana inshaAllah tulee toivottu tulos :)

mein neiti pitää kiirettä. kääntyy jo 3vko ikäsenä puolelta toiselle, yrittää sanoa sanoja tullu selvä ei, ai, hei, yrittää päästä liikkeelle, jaloilla nostaa takamuksen ylös et lähtis konttaa, käsillä yrittää vetää itteää eteenpäin. saas nähä sit ku on tarkastus mitä siel sanotaa...päätä kannatellu jo reilun viikon suht hyvin alhamdulillah.
 
Eilen oli eka inseminaatio :joyful:

Lauantai- iltana pistin pregnylin munasolun irroitukseen. Siitä 24-42 h päästä on inseminaatio, joten maanantaiaamuna mies kävi aamulla jättämässä siittiöt klinikalle ja mulla oli siitä reilun kahden tunnin päästä aika. Siittiöt pestiin ja olivat taas erinomaisia, se oli noin minuutin operaatio, kun katetrilla ruiskutti tavaran kohtuun :) En tuntenu juuri mitään. Mitään liikunta tai yhdyntä tms rajoitteita ei ole toimenpiteen jälkeen.

Melkoinen tunnemyrsky (lievästi sanottuna) ollaan tässä jännityksissämme käyty tästä aiheesta. Ei oltu tarpeeksi käsitelty että mistä on kyse ja mitkä on mahikset, ni oltiin vähän törmäyskurssilla mm hoitojen jatkamisesta. Nyt kuitenkin asiat käsitelty ja hoidoissa edetään suunnitelmien mukaan :) En voi tarpeeksi painottaa puhumisen ja informaation jakamisen tärkeyttä. Mä kun käyn joka kuukausi siellä lääkärissä ja saan siellä tietoa kaikista näistä jutuista. Niin sitten olen ajatellut etten tätä valmiiksi hieman vastahakoista miestä kuormita näillä kaikilla jutuilla, ettei se ahdistu tms. Mutta nythän se oli ahdistunu kun ei tienny mistään mitään :sorry:

No, nyt on taas odottelua. 27.1 ois verikokeesta raskaustesti. Katoin että jos kierto menee niinkuin pitäis, niin menkat alkais 25-28.1. Nyt oli munasolun irroitus vähän aiemmin ku ennen, niin jos siitä laskee et jos menkat ei ala 25.1 niin alkaa aikamoinen jännitys :nailbiting::grin

Lisäys vielä: eilen koko illan ja tänään aamullakin ollut jotain tuntemuksia oikealla puolen, ja siellä oli oviskin tässä kierrossa :) Vähän sellasta painetta, nippailua :)

Gatusa aikamoinen typykkä siellä sulla :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top