Hoidoissa kuumeilevat

kiitos gatusa ja tsemppejä loppumetreille!!! :Heartbigredainankin se olisi maailman paras ja ihanin joululahja itselle ja miehelle!! :Heartred ja iso yllätys muulle suvulle, ei välttämättä tarvisi mitään lahjaa keksiä kun se olisi hyvä lahja isovanhemmille! :) olen kyllä vakaasti päättänyt (niinkuin tosin joka vuosi aikaisemminkin), että meitä olisi kolme ensi jouluna... :)
 
inshaAllah sinun toive toteutuu nessufly. siinä on paras ensin ennen kertomista laittaa kaikki istumaa kiltisti ettei kukaa putoa takamuksillee ku kuulee yllärin :) minä täällä aloin pesemää esikolle paksua vilttiä ku ukko puhunu pidemmän aikaa että pesee sen mut ei ol vieläkää saanu aikaseks, esikko alko yskii ni päätin että minä pesen tänää ja ku kerroin esikolle ni hän oli alkaa itkeä onnesta et hän saa vihdoin sen sinisen viltin käyttöön inshaAllah, pitää vaa sen kuivuttua viel ommella sitä vähä ku huomasin et siinä on muutama reikä ni pitää korjata että sitä voi käyttää.
 
niin pitää... :grin varsinkin anoppi, joka on odotellut meille perheenlisäystä jo monta vuotta ja tietää näistä meidän hoidoista ja on ollut paljon tukena (hänellä itselläänkin ollut lasten saaminen vaikeaa) :)

ihana esikko! :Heartbigred
 
niinpä. varmast ois onnesa kukkuloilla jos kertositte raskaudesta jouluna :)
juu onha tuo ihana vaikkakin hankala tapaus välillä. :)
 
Nessufly, jännä kun ne tarjoo sitä inseminaatiota näin pian. Meillä sama homma että simpat erinomaisia. Kun ajattelee et meille tulis vaan neljä pistoskiertoa ja tammikuusta sit lisäks inseminaatio. Että jos hyvin/huonosti käy ni ollaan sit Nessufly yhtäaikaa inssijännäilyissä! o_O:) Toisaalta tietty hyvä että tehdään muutoksia suunnitelmiin, että jos näin ei tapahdu mitään niin hoitoa tehostetaan.
Tsemppiä sulle tähän kiertoon :wav


Tuo on kyllä niin totta, että tässä vaiheessa on jo aika tuttua tuo ettei tärppää. Ja mulla kun meni melkein vuosi että ovuloin edes :dontknow Tässä kuussa tulee vuosi hoitojen aloittamisesta. Tuntuu pieneltä ikuisuudelta. :smiley-angry026 Toivottavasti ei ole tätä tällaista kivikkoista taivalta liian pitkää enää edessä...

Ois ihan paras joululahja kyllä kun oiskin plussa :Heartred Meidän vanhemmat odottaa kovasti lapsenlapsia, mutta tietävät meidän tilanteesta. Muutenkin meillä tietää molempien sisarukset ja noin kymmenen lähintä kaveria. Keväällä kun selvisi tilanteen vakavuus, niin haluttiin kertoa lähimmille. Mä varsinkin oon sellanen et jos en pääse puhumaan niin halkean :oops:
 
meillä oli kans puhe neljästä pistoskierrosta, eli eka inssi ainankin näillä puheilla olis helmikuussa... :) täälläkin kohta hoitojen aloittamisesta vuosi! :eek: toisaalta menee nopeasti aika, mut toisaalta taas tuntuu niiiiin pitkälle! pahin oli lääkärin määräämä kesätauko, syyskuun odottelu tuntui ikuisuudelta, halusi vaan jatkaa hoitoja... se menkkojen alku on vaan niin tuttujuttu jo, kuitenkin tuota yritystä on ollut niin kauan... välillä oon miehellekkin sanonu, et ei kuitenkaan edes ole olemassa sellaista asiaa kuin raskaana, yhtä todenmukaista kuin vaikka joulupukki, sille se ainankin tuntuu välillä... :confused:

epäreiluimmalta tuntuu aina se kun tuttavapiirissä noita lapsia vaan satelee, joillekkin tarkoituksella ja suht monelle vahingossa... silloin tekisi mieli hakata päätä seinään kun kerrotaan et "joo kyl mie söin pillereitä, mut ne petti ja oon raskaana" ja sit ite on vaan et mäpäs piikitänkii itteeni hormooneilla et tulisin raskaaksi! jippii!

mä oon miettiin et sit joskus kun raskaaksi tulee niin haluaisin kertoa raskaudesta muille vasta joskus vko 20 tienoilla kun silloin olisi kaikista varminta et raskaus jatkuu ja kun anoppi niin hulluna meille lasta odottaa niin pääsisi kertomaan lapsen mahdollisen sukupuolenkin uutisen kanssa (koska veikkaan et anoppi juoksee samantien ostamaan vaatteita jne.) mutta, kun miekin olen sellainen et pakko kertoa aina kaikki ja kaikille, ku muuten tuntuu et halkeaa... :grin saa nähä siis kuinka moni mun tai miehen suvusta tietää raskaudesta heti kun viiva ilmestyy tikkuun... :rolleyes:

toivotaan ettei teillä menisi enää kauan siihe plussaa!! :) sulle kans kamalasti plussatuulia! :) :talk017:Heartbigred sovitaan et molemmat plussataan viimeistää ens kuussa! :)
 
tsemppiä emiliana ja nessufly inshaAllah plussaatte ens kuussa vaikka ni saatte sit yllättää kaikki ja kannattaa vihjata että neutraalei värei ni sopii molemmille, minähä sanoin suoraa että ei pinkkiä, vaaleanpunasta tai punasta. viininpunasen hyväksyin ni sain yllärinä tosi paljo vaatteita ja kaikki on aivan ihania. 9 likkaa täält foorumilta päätti yllättää mut.
toi on muuten tuttua et joku plussaa vahingossa tms ja ite yrittää. tai tulee raskaaks muutamalla yrittämällä, mun käly tuli melkei samantien raskaaks ku oli menny naimisiin ja ite olin just saanu keskenmenon ni kyllä siinä nieleskeli ja sit selitin et itken onnesta ku oon onnellinen hänen puolestaan. meillähä meni 3v ennen ku onnistu ja tähä 3v sisälty 5 keskenmenoa putkeen joten ei ollu helppoa ja sit sai kuulla ettei luomusti onnistuis mut alhamdulillah meitä siunattii tällä pienokaisella jota kovasti ja innolla odotetaa nyt. mullaha oli täs 3v aikana muutamaa otteesee keltarauhashormonit hoitona ja foolihappo, ukon sain syömää foolihappoa kiltisti vasta ku saatii kuulla ettei luomusti onnistuis hänen tulosten takia.
 
noi vahinko plussat ja muutaman yrityksen plussat saa aina aikaan sellasen inhottavan tunteen, vaikka yrittää jotenkin olla iloinen toisen puolesta niin ei aidosti kuitenkaan pysty (ainankaan heti) kun se vaan tuntuu epäreilulta, just eilenä yks kaveri ilmotti mulle olevansa raskaana, eikä ees tienny miten on mahollista ku ne on kortsua käyttään eikä lähelläkään ovista oo ees kuulemma touhuillu... :confused: ja eräs tuttu on 21w kolmen lapsen äiti (joista yks jo huostaanotettu) eikä sitä ees kiinnosta lapsiaan hoitaa... :mad:

välillä tuntuu todella pahalle puhua, jonkun sellaisen kanssa jollai ei ole lasten saamisessa mitään ongelmaa, tästä omasta tilanteesta... tietää ettei sellainen ihminen ymmärrä ollenkaan miltä itsestä tuntuu ja sitä tunnetta on todella vaikea edes selittää... onneksi on tämä forumi niin ei tunne olevansa asian kanssa yksin! :)

ei sullakaan ole helppo tie ollut!:Heartred en osaa edes kuvitella miten kamalalta keskenmenot tuntuvat, saati kun niitä tulee peräjälkeen... :sad001 onneksi pieni näkee pian päivänvalon, niin kaikki keskenmenot yms. unohtuu, ainankin hetkeksi! :)
 
plääh, tänään kp 10, ihan hirmuinen hiki koko ajan... tänään oli myös kontrolli, oikealla kasvamassa 8mm folli, ti seuraava kontrolli... :) sitten sain kuulla tänään et JOS insseihin joutuu niin ne tehdäänkin helsingissä asti!! meiltä helsinkiin matkaa n.139km, ettäettä, tällä hetkellä tuntuu kyllä sille et ei insseihin sitten lähdetä ollenkaan!
 
no just miten ny niin kauas joudutte meneen insseihi nessufly. oisha se ihana jos teillä tärppäis pian eikä tarttis alkaa insseihi meneen tai kotona hoitaa ne osat luonnollisesti :)
 
ei kuulemma meidän lääkärillä ole resursseja täällä suorittaa, eikä ilmeisesti missään lähempänäkään... :eek: eikä meillä tällä hetkellä ole yksityiseen varaa... :) toivotaan, muutenkin inssi tuntuu ajatuksena niin turhalta... :p
 
Mulla tänään kp2 ja lääkärikäynti. En oo ehtinyt popsia clomeja kun kaksi kiertoa, mutta lääkärini päätti vaihtaa lääkkeet jo nyt, kun kerran tuplaclomeillakin kypsyi vaan yksi folli. Vonkasin laparoskopian perään, kun aukkarissa ei vasemmalle mennyt vettä ja ovistuntemukset on pääsääntöisesti vasemmalla. Siihen ei lääkäri nähnyt tarvetta, mutta oisko sitten sen takia intoutunut lääkkeet vaihtamaan...:pNyt siis alkaa eka kierto puregonilla. Tännään olisi pitänyt aloittaa, mutta yhdessäkään apteekissa sitä ei ollut hyllyssä, joten menee sitten huomiselle...ei mahda mittää...
 
teillä vaihdettiin nopeasti lääkkeet... :) mulla itselläni oli vasen munanjohdin ahdas, mutta kuulemma riitti että jotain menee läpi... :) ei mullakaan ole kun yksi folli joka kierrossa kasvanut, mutta silti pitkää reittiä menty... :) tota puregonia tuntuu hyllyssä olevan tosi huonosti, en itsekkään löytänyt yhdestäkään apteekista... :)

täällä menossa kp 27, tosin tämä kierto luultavasti venyy pitkäksi, koska folli kasvoi niin hitaasti piti piikitystä jatkaa muutama päivä lisää ja vasta kp 19 on pistetty ovitrelle, eli ovis on ollut vasta kp 20... :)
menee muutenkin jännäksi kun lääkäri viimeisessä kontrollissa sanoi: "jos et tässä kierrossa vieläkään raskaudu niin otetaan käyttöön suunnitelma B, aloitat piikittämään kp4 niinkuin tähänkin asti sen 50IU/pvä ja tulet tänne sitten kp 10-12, muistatko ohjeet?" lääkäri vaan unohti mulle kertoa mikä mahtaa sitten olla tämä suunnitelma B... :grin sitä jännityksellä odotellessa jos seuraava kierto alkaa... :)
 
tsemppiä nessufly ja jenia inshaAllah saatte pian plussat siellä :)

täällä vois sen verran päivittää että 36+4 menossa ja jännitän että alkaako huomenna olla jo lähtö vai meneekö vielä muutama päivä.
 
kiitos tsempistä nessufly. täällä yö meni seesteisest paitsi että hyttynen ei antan nukkuu ja jonki verra suppareita. aikasin aamul alko rytmiset alaselkäkivut tasasin väliajoin joten jännittää tosin nyt ne sit rauhottu mikä on pettymys ku toivoin että alkas supparit kunnolla vihdoin ku toiveis ois näinä päivinä päästä jo synnyttää että saa toipua rauhassa synnytyksestä ja tutustua vauvaan rauhassa ku ukon porukat lähössä tänää toisee kaupunkii pariks viikoks oliivin korjuuseen joten eivät ois sit tunkemassa sairaalaan heti ku vauva tullu ulos kuten heillä suunnitelmissa oli kunnes neiti päättiki odotuttaa itteää vähä enemmän :)
 
Nessufly, mielenkiinnolla odotetaan että mikäs ois suunnitelma B! :grin
Jenia, onpa nopeasti menneet lääkkeet vaihtoon! o_O Mutta mikäs siinä, koko ajanhan tilanne elää :)

Täällä harvinaisen kamala kierto menossa. Aiempina kahtena kiertona on riittäny yks pistoskynä Gonal-f 300 IU/ 0,5ml (oon saattanu jossain vaiheessa puhua 300ml:stä, kun menee nuo yksiköt sekasin :wink) ja siinä ekassa kierrossa tarvittiin kaks kynää. Niin tähän menossa olevaan kiertoon menee jo viides (5.!!!) kynä :smiley-angry017 Eikä siis tietoa toimiiko nämä viisikään, kolmen päivän päästä on neljäs lääkärikäynti tähän kiertoon...
Lääkäri selitti että joskus voi olla että tarvitaan johonkin kiertoon enemmän herättelyä munasarjoille, mutta joutui myötämään että voi olla että ensimmäiset oli helppoja ja tästä lähtien onkin näin vaikeaa...

Ja mulle alotettiin kaks viikkoa sitten metformiini. Eli diabeteslääke, joka auttaa siihen kun pcos:ssä veren sokeripitoisuus on helposti korkeampi, niin keho ei oo tasapainossa ja sekin voi olla esteenä raskaaksi tulemiselle.
Metformiinin ikävä sivuvaikutus on pahoinvointi, joka on vieny aika monesti yökkäilemään tyhjää pöntölle. :confused4

Että sellaista kuuluu tänne, mitäs muille?:rolleyes:
 
jaksamista emiliana, inshaAllah saat hyviä uutisia seuraavalla lääkärikäynnillä.

tänne ei ihmeitä, unettomuutta, parasetamolia selkäkipuu iltasin ja reilun viikon kuluttua käynnistys jos neiti ei tule ite ennen sitä. sellaisia kuulumisia täällä, kiekon perusteella 39+6 mut mun kierron pituuden perusteella jota ne ei huomioi ollenkaa 38+6. neiti voi hyvin 2krt viikossa sykeseuranta ollu nyt ja viime viikolla neidillä paino oli 3200g joten hyvin kasvaa alhamdulillah.
 
Takaisin
Top