Hiusten värjääminen raskausaikana

Vähän off topic mut nanopartikkelit aiheuttaa kans vähän turhaa hysteriaa. Eihän se partikkelin koko oo niin merkityksellinen kun se et mitä materiaalia se on. Olikohan joku kohu just aurinkorasvan silikonidioksidi nanopartikkeleista et imeytyy ihoon ja aiheuttaa jotain solutuhoja tms, niin pah piidioksidi on stabiili ja muutenkin sitä on varmaan joka vitamiinitabletissa :D
Niin ja vesikin on hengenvaarallista hengitettynä..
 
Käytättekö hiuslakkaa? Ite oon huomannu, että tuntuu pahalta hengittää vähänkään sitä hajupilveä, joka jää kylppäriin leijumaan. Suihkuttelen aina nopsaa hengitystä pidättäen ja sit sujahdan pois kylppäristä hengittämään raikkaampaa ilmaa. :) Oon kyl tehny näin ennenkin mut nyt vielä tarkemmin. Hajuvesiä en oo kyl välttäny.

Hiuksia värjätessä ei kauheeta muutosta tarvi tehä kun muutenkin laitan raitoja ni samalla mennään. Ehkä sinnittelen tän ekan kolmanneksen ja sit uus kuosi päähän.

Meikkejä ei tullu mieleenkään välttää, tai dödöä. :P
 
No just toi! Hei kiitti ellinorsu!

Mitä mieltä olette, ostaako tuo vai joku muu? Taitaa tulla hiukkasen hikiset paikat ison vatsan kanssa heinä-elokuussa ja tuo ei muistaakseni taida riittää, vaikken olekaan kova hikoilija.

Ruohonjuuresta löytyy hyviä tuotteita tai life kaupasta. Saa miedosti hajustettuja ja hajustamatonta :)
 
Mä käytän kynsilakkaa, meikkaan päivittäin, käytän hajuvettä ja dödöä sekä mulla on ripsipidennykset olleet reippaasti yli kolmisen vuotta putkeen. Värjään myös tukkaa vaaleilla raidoilla n. 3kk välein. Enkä koe tekeväni mitään kyllä väärin tulevaa lastani kohtaan. Jokainen tyylillään :) :)
 
Ensimmäistä odottaessa muistaakseni kävin 2 kertaa kampaajalla värjäämässä hiukset.
Pari viikkoa sitten hiuksiin tehtiin keratiini-hoito(suoristuskäsittely), sitä ei päänahkaan asti laiteta. Tällä viikolla värjäytin hiukset.
Luultavasti tämän raskauden aikana tulee kampaamo-käyntejä neljä. Mutta ihan normaalisti aion käydä kampaajalla/meikata tarvittaessa.
 
Mä ajattelin et täs kevääl piristäis lookkia raidoilla ja sit värjäis vasta syksyllä koko pään .En muutenkaan oo kovin innokas kampaajan tuolissa istuja kun on niin pitkä ja paksu tukka että saa varata ainakin sen 3h käyntii. Ripsienpidennykset mulla on ollut vuoden päivät enkä aio niistä luopua. Esikoisen odotus aikaan kävin kolme kertaa kampaajalla :)
 
Ite en aivan hysteerikko ole kemikaalien suhteen (vaikka ilman raskauttakin koitan itse hiukan aina maailmaa parantaa, esim kestovaippailusta haaveilen ettei vauvalle niin paljoa kemikaaleja vaipoista tulisi).
En siis katso ketään äitiä kieroon jolla on rakennekynnet tai ripset laitettu. En myöskään meikattuja tai värjättyjä hiuksia kauhistele.

-Itse en laita rakennekynsiä raskauden aikana (ennen raskautta on silloin-tällöin ollut)
-en ripsipidennyksiä
-meikkaan harvemmin kun ennen (johtuu myös laiskuudesta ja henkisestä kasvusta eli hyväksyn itseni paremmin)
-värjään hiuksia harvemmin (ennen blondasin+suoraväri, nyt on haalennut värit mutta aion keväällä taas blondata osan hiuksista ja laittaa joko hiusmaskin tai suoravärin)
-aion kokeilla toimiiko kristallidödö raskauden aikana (teiniaikana ei ainakaan toiminut, ja hikoilen nytkin todella paljon joten...)
-hiuslakkoja ja muita hengitettäviä kemikaaleja käytän myös mahdollisimman vähän (ei totaalikieltäytymistä, mutta pois jokapäiväisestä käytöstä. Aiheutti ennen raskauttakin joskus hengenahdistusta joten nyt on hyvä aika opetella vähempään)
-harvemmin kynsilakkaa (en muutenkaan juuri koskaan lakkaa, mutta juhliin on edelleen kiva lakata)

Olikohan nyt siinä kaikki tällä erää? :D mutta siis en tosiaan vähättele ketään joka ei samoja valintoja tee, jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee ja miun mielestä silloin on valinnut parhaan reitin :)
 
Tämä onkin mielenkiintoinen ketju, kun näitä asioita nyt olen miettinyt selvästi enemmän kuin esikoisen kanssa 6 vuotta sitten.

-En aio värjätä hiuksia, syksyllä otin raitoja tarkoituksena juuri kasvattaa omaa väriä tilalle, eli hyvä pohja sinänsä.
-En käytä hiuksissa mitään muotoilutuotteita, en kyllä käyttänyt aiemminkaan kuin ihan harvakseltaan juhlissa.
-Kynsilakkaa en käytä (enkä ole kokeillut rakennekynsiä enkä ripsipidennyksiä ennenkään, niin ei ole vaikeuksia olla ilman :wink )
-Meikistä ei pysty luopumaan, mutta olen vaihtanut meikkipussin sisällön viimevuoden sisällä luonnonkosmetiikkaan, ja meikkaan maltillisemmin.
-Shampoota ja saippuaa olen tottunut käyttämään suomalaista merkkiä, mietoja perustuotteita. Taidan vaihtaa nekin luonnonkosmetiikkaan kun ne nyt loppuu..
-Deodorantin olen vaihtanut alumiinittomaan jos joskus vuosia sitten. Mä olen tykännyt Dermosilin organic versiosta. Tuoksuja en myöskään käytä nyt. Ehkä kun tämä paha olo helpottaa, voisi vaatteisiin suihkaista jos tekee mieli.

Taidan kyllä olla siinä iässä, että oma terveys on alkanut muutenkin kiinnostaa :)
 
Hmmmm kyllä muakin oma terveys kiinnostaa. :) Olen myös varma että olen ihan yhtä terve vaikka käytänkin tavallista deodoranttia, lempi hajuvettäni, bb- voidetta tai hopeaa kynsilakkaa....
 
Värjäsin hiuksia varmaan pari kertaa esikoisen odotusaikana. Ripset otin ku jäin äitiyslomalle ja rakennekynnet tai vähintään geelilakka oli koko odotusajan. Enkä aio nytkään jättää mitään pois raskauden takia. Tosin nyt ei oo ripsiä ollukkaan tuon kerran jälkeen. Mutta en vähennä meikkaamista yms.
Enemmän mua huolettaa tuo ripsiliiman hengittely, ku teen niitä työkseni. Mutta niinpä mää hengittelin sitä esikoisenki odotusaikana.
Oon sitä mieltä, että Suomesa on hyvin tarkkaan testattuja tuotteita käytösä ja kokoajan niitä testataan enempi ja enempi.
 
Hetu 92, en mä tietenkään tarkoittanut, että joku muu ei olisi kiinnostunut terveydestään jos on kiinnostunut eri asioista kuin minä. Sillä ikäviittauksella tarkoitin sitä, että olen hurahtanut joihinkin itseäni kiinnostaviin terveysjuttuihin nyt vanhemmiten, en vain tämän raskauden takia ole tehnyt muutoksia noin paljon.
 
Työn vuoksi yritän näyttää siistiltä. Karsin arkimeikin pelkkään ripsiväriin.
Toisella kolmanneksella pakko tehdä hiuksille jotain, sillä juuri ennen raskautta värjäytin vaaleat raidat kokonaan vaaleaksi, olen siis tummatukkainen.
Deodorantti on Rexona, voisi etsiä ensi kerralla tehokkaan alumiinittoman.
Geelilakkaukset kävin tällä viikolla poistattamassa, en raskausaikana suunnitellut lakkaavani kynsiä. :)
 
Täytyy kyl myöntää, et aluks olin, et värjään raskausaikana samalla tavalla kun ennenkin, mut nyt ajatus muuttunu siihen suuntaan et lykkään värjäystä ensimmäisen kolmanneksen yli. Sen jälkeen värjään, et on sit maistraatissa siistit.
 
Värjäsin sävytteellä hiukset noin rv7. En edes tiennyt olevani raskaana vielä silloin :O nyt koitan kyllä vähentää värjäämistä, aiemmin tullut laitettua tyviväri 5vk välein.
 
Hajusteyliherkkyyden inhoan hajusteiden käyttäjiä... minulle se tarkoittaa mikreeni kohtausta joka saadaan vasta tipassa sairaalassa menemään ohi. Varsinkin nyt raskausaikana hirvittää yleisötapahtumat joissa hajuvesi pilviä liikkuu...joten en käy sitten niissä. Monikaan ei ymmärrä sitä mitä se oikeasti voi aiheuttaa toiselle..miettikää oikeasti miksi julisteet sanoo tulethan tuoksutta..
 
mulla värjättiin tukka viime viikolla lähemmäs omaa väriä niin jos tarvisi seuraavan kerran värjätä vasta joskus huhtitoukokuussa ja sitten kesän voisi olla värjäämättä :) en siis mitenkään kammoksu tuota värjäämistä mutta oli myös melko tuskaista istua kampaajan penkissä pitkään.
 
Tätäkin vois päivittää. Ootteko värjänny hiuksia, raitoja tai sävytettä....? Ite en oo värjänny, niin on taas päässy oma väri kasvamaan takasin, mut tekis mieli raitoja laittaa....mites te ?
 
Oonkohan nyt kahteen otteeseen värjännyt raskausaikana.. tää viimesin oli ihan vaan kevytväri. Vähän luulen et en jaksa enää värjätä, niin vähän viikkoja enää :) tosin ei varmaan vauvan kaa jaksa/ehi värjätä, ni oishan se kiva näyttää jokseenkin ihmiseltä :D kattellaan.. :p
 
Mä olen täysin normaalisti jatkanut kampaajalla käyntien kanssa. Puolentoista-kahden kuukauden välein käyn juuret piilottamassa raidoilla. Istuminen ainakin ollut vielä ihan ok kampaajalla.

Viimeinen kerta ennen laskettua aikaa on elokuun alussa, katsotaan miten on muuttunut olo siihen mennessä.
 
Minä olen käyttänyt sävyttävää hoitsikkaa. Juurikasvu saa kasvaa, mut latvoissa on kiva kun vähän väriä. :)
 
Takaisin
Top