Hiusten värjääminen raskausaikana

Lilyee

Näppärä viestien naputtelija
Kiinnostaisi tietää kuinka moni värjää normaalisti, kuinka moni vähemmän kuin normaalisti tai kuinka moni on värjäämättä kokonaan raskauden vuoksi :)
 
itse viime raskaudessa värjäsin kahdesti ja samanlailla ajattelin nytkin tehdä. värjään niin että menee vähillä värjäyksillä mutta kokonaan en aio olla värjäämättä. ja kampaajalla (kampaamokoulu) käyn :)
 
Mä aion olla kokonaan värjäämättä. Viime raskauden ja imetyksen olin myös värjäämättä:)
 
Varmaankin taas mennään ilman värjäyksiä. Ennen ekaa raskautta kasvatin oman värin takasin ja en uskaltanut värjätä. Nyt n. 1.5kk ennen tätä plussaa värjäsin ekan kerran jollain hennolla värillä.. ero ei oo edes suuri, kun ei huomaa tyvikasvuakaan..
 
Mulla on tulossa ensi kuussa yhdet juhlat, joihin juurikasvu on saatava piiloon. Ajoitan värjäyksen niin, että eka kolmannes on kulunut ja todennäköisesti jää tuohon yhteen kertaan raskausaikana.
 
En värjää... varsinkin kun blondaamisessa ne aineet on kai voimakkaampia kuin tummaan suuntaan värjätessä. Samoin imetysajan olen värjäämättä. Onneksi kesä vaalentaa jonkin verran. :)
 
Tällä kertaa en värjää. Olen juuri saanut oman värin kasvatettua takaisin latvojen vaaleita raitoja lukuun ottamatta. Viimeksi olen laittanut raidat 06/2014 ja odotin silloin esikoista. Silloin väriä osui todella vähän päänahkaan, jos ollenkaan.
 
Mä en värjää. Vaalennuspesua haluaisin latvoihin mutta en tiedä uskaltaako. Toisaalta vois ku eihän se osu edes päänahkaan...
 
Mä en kyllä usko että tosta hiusten värjäämisestä ois sillee haittaa. Eriasia ehkä jos oot koko aja värituubi käessä...
 
Nuska83, itseasiassa vaaleammat hiusvärit ovat turvallisempia kuin tummat. Vaaleat ovat vain hiukselle vahingollisempia. Otin asiasta silloin ensimmäisen raskauden aikaan aika paljon selvää :grin. Voisin koittaa paremmalla ajalla vielä linkittää tähän niitä syitä.

Anskimanski, toisaalta eihän väriaineita ole vielä kauaa tutkittu. Kyllähän aiemmin tupakoitiinkin raskaana ollessa, ennen kuin siitä saatiin tarpeeksi tietoa sen haittavaikutuksista.

Mutta joo, nää on näitä mihin ei ole vielä suoria ohjeistuksia. En taida itse uskaltaa värjätä. Mulla ois tuollanen pigmenttihoitoaine, jolla vois hiustenpesun yhteydessä saada vähän väriä hiuksiin.
 
Mä kävin ensimmäisen raskauden aikana kerran kampaajalla. Nytkin pitäis kohta mennä, kun hiusväri ja tyviväri ovat niin kaukana toisistaan. Luotan siihen, että kampaamon tuotteet ei ole vaarallisia. Itse en aio värjätä, vaikka muulloin olen niin tehnyt silloin tällöin. Ajattelin kampaajalla raidoittaa taas niin, että vaaleat raidat ovat lähes oman hiukseni väriä ja sitten tumma väri pohjaväriksi. Toimii tosi hyvin! Viime kerralla en oikeastaan missään vaiheessa edes huomannut tyvikasvua!
 
Aion ottaa raitaa samalla lailla ku ennenki, muutaman kuukauden välein. Kampaamovärien ainakin pitää täyttää tietyt standardit, ennen ku niitä edes päästetään markkinoille.
Myös meikeistä erittyy kroppaan kemikaaleja, lopetatteko meikkauksenki? :)
 
Esikoiselta en värjännyt kertaakaan ja nyt olen saanut kasvatettua oman hiusvärini takaisin, joten ei ole mitään tarvetta tämän toisenkaan aikana värjätä.. :) Jokainen tekee miten parhaaksi kokee, itse olen vain haaveillut niin pitkään omaan luonnolliseen väriin palaamista, että en senkään vuoksi koe nyt tarvetta piiitkään aikaan käydä ottamassa väriä päähän.. Raitoja voisin ajatella ehkä synnytyksen jälkeen ottavani, sillä saisi kivaa pientä muutosta jos alkaa jostakn syystä kuitenkin oma perus tummanruskea tukka tökkimään :grin
 
Eiköhän tässä pariin kertaan tule värjättyä.. Ei kyllä varmaan kovin tiheesti, ja voihan sitä värjäillä niin ettei kovin paljon päänahkaan sotke väriä.
Muuten noista meikeistä, vasta törmäsin tutkimukseen, jossa todettiin et kynsilakasta imeytyy kynnen läpi myrkkyjä :eek: en lakkaa kyllä muutenkaan juuri koskaan kynsiä.. Enkä kyllä älyttömästi jaksa meikatakkaan :D
 
Ekassa otin raitoja ja toisessa voi olla, että myöskin vaan raidotan jos alkaa jotain kaipaamaan. Mutta olen kyllä tullut jo hieman ennen kuin ekan lapsen sain niin varovaisemmaksi ja ajattelen ekologisemmin kuin joskus.
 
Eihän tehdä tästä taistelua, eihän? :) Jokainen päättää omalta kohdaltaan, kun ei noista ole kunnon tutkimustuloksia. Ei kai tässä tarvitse ketään saada omalle kannalleen vakuutettua vaan jokainen kertoo vaan mitä tekee itse.
 
Suunnitelmani on venyttää hiustenvärjäyskerrat sitten että tulee max 2 kertaa raskauden aikana. Ja kampaamossa kampaamon tuotteilla värjäyset tapahtuu. En tiedä onko niissä eroa kotivärien kanssa terveyshaittoja ajatellen, testattuja kemikaaleja molemmissa, mutta mulla vaan tapana käydä ammattilaisella. Meikkailen, lakkailen kynsiä, käytän kemikaaleja hygieniaan ja siivoukseen, hengittelen myrkyllisiä päästöjä ja syön lisäaineita kuten ennen raskauttakin, eli kohtalaisesti.
 
Minä ainakin halusin tuoda vain esiin sen pointin, että kannattaa myös miettiä niitä muita kemikaaleja mitä käyttää. :) Itse koen, että päivittäinen meikkaaminen aiheuttaa enemmän pahaa ja kuormittaa elimistöä kemikaaleilla enemmän, kuin se että kerran-pari värjää hiuksia raskausaikana :) Itse kauneudenhoito-alalla työskentelevänä oon joutunut juuri näitä asioita setvimään ja selvittelemään asiakkaiden takia paljon.
 
Takaisin
Top