Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.
 
Mulla ei esikoisesta ollut hirveästi huomattavia mielitekoja, suklaata pystyin syömään koko raskauden ongelmitta ja sitä tuli rehellisesti syötyä aivan liikaa :shy: Kyseessä oli tyttöraskaus, et mahtoiko siksi makea maistua vaikka normaalistikin tykkään makeasta. Yksi selkeä mieliteko mulla oli raskauden keskivaiheilla, Cafe Brahen mozarellapestoleipä.

Nyt mun on jo pari päivää tehnyt hirveästi mieli sitrusteetä sekä sipsejä, varsinkin ranch/bbq makuisia. Normaalisti sipsit on ok jossian juhlissa, mut en muista milloin olisin viimeksi syönyt 😯 Mul kävi eilen se klassinen, kun piti napata kaupasta sitrusteetä; näin vain pelkkiä sitruunateetäpaketteja, halusin semmosen missä eri sitrushedelmiä, no näin vain yhden jossa luki appelsiini ja otin sit sen. Kotona katsoin pakettia tarkemmin; Appelsiini inkivääri.. (Inkivääriteetähän ohjeistetaan välttämään) 🤦‍♀️ Annan sen appiukolle :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Suklaata ei tee nyt kyl yhtään mieli, saa vaan voimaan pahoin ja närästää.
 
Minä himoitsen lähinnä kaikkea mitä en saisi syödä (ja mitä aiemminkin himoinnut). Isoimpana salmiakki ja sushi :loudlycrying: Toivottavasti nämä himot vähän helpottaisi tässä raskauden edetessä, muuten on pitkät kuukaudet edessä..

Outona ruokayhdistelmänä tai outona/uutena himona mulla ollut kurkku, jonka päälle suolaa ja hunajaa. Tätä olen himoinnut (ja syönyt) joka päivä nyt ainakin viikon.

Kerman tuoksu ällöttää, samoin kaikkien merenelävien ja kalan tuoksu.
 
Mitään kovin erikoisia himotuksia tai ällötyksiä ei oo vielä ollut... Juustoa on välillä tehnyt mieli. Ehkä ainoa ällötys on ollut aurinkokuivatuilla tomaateilla täytetty pasteija, ei oikein maistunut. 🤷
 
@Laalaa123 mulla myös appelsiinit ollut ruokalistalla. Mukava raikas ja helpottaa kuvotusta.

Tuossa yks ilta teki mieli jätskiä ja tietenkin sitä otin. Sen jälkeen ei päässytkään nukkumaan hetkeen, kun alkoi närästys ja kuvotus.
 
Vielä ei ole mitään himoja iskenyt.
Esikoisesta himoitsin päärynälimsaa, toisesta oisin syönyt vaikka kuinka Kinnder buenoja ja kolmannesta olisin voinut elää nuudeleilla. 😁
 
Ei täälläkään vielä ainakaan mitään kovin kummoisia himotuksia/ällötyksiä. Kaikkea raikasta ja kirpeää eniten tekee mieli! Oisko sitten ne sitrushedelmät mitkä eniten himottaa just tällä hetkellä🍊
 
Ei täälläkään vielä ainakaan mitään kovin kummoisia himotuksia/ällötyksiä. Kaikkea raikasta ja kirpeää eniten tekee mieli! Oisko sitten ne sitrushedelmät mitkä eniten himottaa just tällä hetkellä🍊
Sama homma! Oon nyt aivan koukussa Pellegrinon Pompelmo-juomaan. Se on aidon greippi- ja sitruunamehun & vichyn yhdistelmä. Lämmin suositus! Rakastan oikeastaan kaikkia Pellegrinon mehuvichyjä (sitruuna, veriappelsiini, appelsiini...)
 
Eilen aamukahvi maistui vähän huonommin kuin mitä yleensä, ja tänä aamuna maku oli jo todella outo. Pari kulausta sain otettua. Toivon mukaan kofeiinin vieroitusoireet (eli lähinnä pääkipu) pysyy tuolla minimäärällä aisoissa. Ei se huonoakaan tee tietysti, vaikka tuo kahvin juonti jäisi kokonaan poiskin, mutta oudolta tuntuu. Aamukahvi on ollut mulle niin tärkeä rutiini vuosikaudet! Täytyy kokeilla vaihtaa teehen tai kaakaoseen niin jotain lämmintä tulee sentäs aamulla juotua. 😁
 
Mä söin eilen valkosipulivoipatonkia ja se valkosipulin maku jäi jotenki oudosti suuhun ja nenään 😩
 
Laitoin esikoiselle Mama (kananmakuisia) nuudeleita ja ai että se tuoksu!! 😋 En ole iso Mama-nuudeleiden fani, mutta nyt on suositella! Ei hirveästi tee mieli syödä mitään pahoinvoinnin takia, mutta oli pakko tehdä itsellekkin satsi nuudeleita.
Jätin sen chilimausteen laittamatta.
 
Ei mitään erityisiä mielitekoja täällä, tuc-keksien ja viinirypäleiden yhdistelmää tekee mieli mutta siittä yhdistelmästä oon tykänny jo ennen raskauttakin😋
 
Viikolla 6+2
Ällötykset: kala, jauheliha, kahvi
Himot: sitrushedelmät ja greippilimppari (mitkä pahentaa vaan närästystä)
 
Maustekurkkuja tekee mieli sekä veriappelsiineja, mut niitä molempia kyllä muutenkin rakastan :smiling face with heart-eyes:
 
Laitoin esikoiselle Mama (kananmakuisia) nuudeleita ja ai että se tuoksu!! 😋 En ole iso Mama-nuudeleiden fani, mutta nyt on suositella! Ei hirveästi tee mieli syödä mitään pahoinvoinnin takia, mutta oli pakko tehdä itsellekkin satsi nuudeleita.
Jätin sen chilimausteen laittamatta.
Haha, muistui mieleen ensimmäinen raskaus, jossa itekin söin nuudeleita hulluna. 😄
 
Mun tekis hirveesti mieli tuoreita nakkipiirakoita, vaikka niitä nyt voi himoita ilman raskauttakin 😂
 
Tänään teki mieli tortillaa ja niitä teinkin päivälliseksi. Nyt on huono olo ja ajatuskin ällöttää🤢🥴
 
Tää vauva muuttuu varmaan kohta vadelmaksi, kun sitä tulee syötyä aivan hulluna. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mies valitti etten sitten yhtään halvempaa himoa löytänyt.
 
Eilen alkoi tehdä hirveästi mieli juustovoileipää suolakurkulla. Tänään pitää käydä kaupassa 😂 Mies olisi kyllä eilen illalla lähtenyt, mutta sanoin ettei tarvi kun olin jo melkein menossa nukkumaan.
 
Takaisin
Top