Himot ja ällötykset

Laitoin esikoiselle Mama (kananmakuisia) nuudeleita ja ai että se tuoksu!! 😋 En ole iso Mama-nuudeleiden fani, mutta nyt on suositella! Ei hirveästi tee mieli syödä mitään pahoinvoinnin takia, mutta oli pakko tehdä itsellekkin satsi nuudeleita.
Jätin sen chilimausteen laittamatta.
Samaiset nuudelit maistuu täälläkin! 😋
 
Tänään on maistunut valkosipuli. Vielä kun oikein jäi valkosipulin tuoksu leijailemaan koko taloon niin koko ajan tekisi mieli vaan lisää. 😋
 
Saattaa olla sattumaakin mut hirvee vichyn himo iski eilen ja pyysinki miestä tuomaan kaupasta. Sit vasta muisti kun et ainii, esikoista oottaessakin vedin vichyä kaksin käsin. Hanavesi ei maistu 😭
Normaalisti ei oo mitään erityisiä vichynhimoja 😅
 
Tänään syötiin esikoisen kanssa ranskiksia sekä nugetteja. Nyt teki kyllä pahaa ne nugetit, en pystynyt montaa syömään, se kana ällötti. Olivat semmosia vähän parempilaatuisia lihaisia nugetteja. Ranskalaiset maistui, mutta majoneesin sijaan teki hirveästi mieli ketsuppia, normaalisti en ole niinkään ketsuppiin päin kallistuva 🤔
 
^ Mulla viime raskaudessa ällötti kans kana. Nyt vedin kaksin käsin lapsenkin maustamattomat uunissa tehdyt rintafileet. 😅
 
^ Mulla viime raskaudessa ällötti kans kana. Nyt vedin kaksin käsin lapsenkin maustamattomat uunissa tehdyt rintafileet. 😅
Joo tää oli mulle uutta, ei ollu tätä ongelmaa viime raskaudessa. Muistan syöneeni töissä niitä valmiita kanatacosalaattejakin 🤔 Kyl mä vielä puolitoista viikkoa sitten pystyin syömään siipiä, teki oikein mieli tilata niitä kebulasta. Nyt ei, ei vaan pysty millään! Tää on paha, oon tottunu aina syömään leipää juustolla sekä kanasiivulla, nyt ei pysty :Grimacing Face:
 
Mä oon pari viimeistä viikkoa aina pahoinvointiaallon keskellä elänyt suurimmaksi osaksi näillä:
🍞 vaalealla leivällä, jonka päällä juustoa ja kurkkua/salaattia
🍅 kirsikkatomaateilla ja pilkotuilla omenoilla
🍜 nuudeleilla, jossa mukana parsaa
🐣 kananmunilla (normaalisti ei kuulu ruokavalioon, mutta oon tehnyt nyt poikkeuksen kun sitä pystyy sentäs syömään ja on ravintoarvoiltaan ihan ok)
🥤 appelsiinimehulla

Ylipäätään suolainen syötävä maistuu, makeasta alkaa yökötys. Ns. normaalia kotiruokaa oon onneks pystynyt syömään, roskaruoka kyllä maistuisi liiankin hyvin. Syödä täytyy parin tunnin välein vähintään, muuten tulee aivan järkyttävän kauhea olo. Mulla oli tällä viikolla taskussa leipäpala elokuvissa käydessä just siltä varalta, jos huono olo ehtii leffan aikana tulla. 😅

Oon nyt menossa kohta ystävien kanssa kaupungille ja syömään, katsotaan mihin sitä pystyy ja kykenee näillä spekseillä...
 
Täällä edelleen tulee syötyä paljon hedelmiä, oikeastaan koko ajan jotain kirpeää hedelmää tulee välipalana syötyä. Mandariinit, appelsiinit, veriappelsiinit, kiivi ja tuore ananas on👌Appelsiinimehu ei sen sijaan käy ollenkaan, ihan pienikin määrä närästää.

Salmiakkijätskiä teki tossa yks päivä mieli mutta ei nyt sitä sitten vissiin😬 onkohan joku bongannut normikaupoista jotain raskaanaoleville sopivaa salmiakkia?

Ihan sama taktiikka täällä, viikko sitten kun kaverin kanssa käytiin leffassa niin omat eväät oli oltava mukana, sillä selvis pahimmasta heikotuksesta🤭
 
Mulla menee olot ihan laidasta laitaan. Yks asia saattaa ensin himottaa ja hetken päästä se jo ällöttääkin. 😅 Selkeesti täälläkin tekee enemmän mieli suolaista/neutraaleja makuja, ei niinkään makeaa. Tai oikeastaan nyt, kun aattelen, niin banaani ja kirpeät karkit maistuis! Yritä nyt tämän vuoristoradan kyydissä sitten pysyä. 😂 Koitan syödä ihan normaaleja juttuja, mieliteoista ja ällötyksistä huolimatta. Nälkä on kasvanu ja roskaruokaa tekis mieli.
 
Eilen kaupassa ärsytti mennä sushi-hyllyn ohi. Saiskohan vegaanisusheja edes syödä? Merilevä tais olla kans vähän pannassa?

Eilen iski kaurapuurohimo. :D Nauroin miehelle, että kai epäterveellisempikin olis voinut olla.

Teet meinaa tehdä mut hulluksi, kun kotona on valtava valikoima teelaatuja ja about kaik on "ei suositella"-listalla. Välillä meinaa itku iskeä sen kaapin äärellä, kun nöyränä tartun mustaan teehen ja siihenkin harvemmin kuin yleensä.

Perussokeria mun kroppa ei arvosta mut edellisessä raskaudessakin söin sit kuivattuja hedelmiä ja hyvin pienellä määrällä pysyy mieliteot hanskassa - ainakin vielä. Lenkille on tehnyt useammin mieli ja se on hyvä.
 
Joo merilevä on jodin takia poissa pelistä. Käsittääkseni jodia on Suomen maaperässä niin vähän, että sitä ei saa juuri mistään elintarvikkeesta, ellei pakkauksessa lue että on lisätty. Nyt en tietysti uskalla ruveta vastoin suosituksia menemään ja erityisesti hotkimaan merilevää, mutta itse kun olen kasvissyöjä niin en ajatellut pysyä täysin tässä kiellossa.

Mulla ei ole vielä tullut mitään mielitekoja tai ällötyksiä. Ehkä ruokahalu on ennemminkin pienentynyt? Ei ole huono olo mutta ei oikein tee mieli mitään. 🤔
 
Jahas. Eilen kaurapuurohimo ja nyt alkoi tökkiä mun lempparimustatee. :'( Nyt alkaa mennä jännittäväksi.
 
Joo merilevä on jodin takia poissa pelistä. Käsittääkseni jodia on Suomen maaperässä niin vähän, että sitä ei saa juuri mistään elintarvikkeesta, ellei pakkauksessa lue että on lisätty. Nyt en tietysti uskalla ruveta vastoin suosituksia menemään ja erityisesti hotkimaan merilevää, mutta itse kun olen kasvissyöjä niin en ajatellut pysyä täysin tässä kiellossa.

Mulla ei ole vielä tullut mitään mielitekoja tai ällötyksiä. Ehkä ruokahalu on ennemminkin pienentynyt? Ei ole huono olo mutta ei oikein tee mieli mitään. 🤔
Mun kaveri on puoliks japanilainen ja hän söi sushia raskaana, koska Japanissa se ei ole niinkään kiellettyjen listalla. Tietysti normaalia harvemmin, eli kerran kuussa/kahdessa kuussa ja toki täytyy varoa raakaa kalaa eli mielummin noita muita susheja. Merilevästä hän sanoi, et riippuu tosi paljon merkistä, eli jos ostaa merilevää niin ei kannata ostaa halvinta mahdollista :thumbs-up:
 
Eilen tuli tiputtua syvään päätyyn. Ruisleipä ällöttää, salaatti ällöttää. Söin koko päivän hyvin pitkälti omista normeista poiketen, aamulla smoothieta ja ananasta, ruoaksi nuudelia, iltapalaksi paahtoleipää. Ostin kermaviilidippiä ja porkkanoita, oon syöny niitä viimeksi raskaana. Ja kertasyönnin jälkeen alkoikin sitten kuvottaa. 🙈

Inhottavaa, kun mäkin syön aika rutinoituneesti samoja juttuja. Aiemmin ei tehnyt mitään mieli, mutta pystyin jatkamaan kuitenkin ihan tavallisesti syömistä. Nyt kaikki tuttu ja turvallinen melkeinpä ällöttää ja joku ruoka maistuu kerran ja sitten täysstoppi. 🙄 Joka aterialle joutuu erikseen miettimään, että mitä söis.
 
Mä rupeen melkeen itkemään.. Mä saan parin päivän päästä Jalostajan hernekeittoa! :loudlycrying::rolling: Tämmöstä se on, kun on raskaana toisessa maassa ja pahoinvoinnin vuoksi muu ei maistu ku puurot ja keitot.. Onneksi täällä on nettisivu, josta saa tilattua suomalaisia tuotteita. Nyt odotan ku kuuta nousevaa et saan mun hernekeitot ja Pätkikset. Enpä olis uskonu näkeväni päivää jolloin ylihintainen hernekeitto saa herkistymään :tears:
 
Mulla ei ole vielä sen kummempia himoja tai ällötyksiä, mutta tee ei maistu (kahvia en juo).
 
Kahvihan on itselläni alkanut tökkiä tuossa pari viikkoa sitten. Tänään ihan vaan jo se, että katsoin sitä kahvikuppia kohti, aiheutti sen, että piti juosta seuraavaksi oksentamaan. Ajatus kahvista ällöttää jo niin paljon. 🤢

Eli nyt ollaan sitten täällä ensimmäistä päivää tyystin ilman sumppia, kun ei vaan pysty. Sinänsä se on hyvä, että ei tuu juotua, mutta pelolla odotan millainen päänsärky iskee, kun ei saa kofeiinia. Tosi paljon mä oon tuota määrää toki jo vähentänyt. Oon pystynyt juomaan tässä menneinä viikkoina vaan pari pientä hörppyä aamulla, niin pudotus ei oo tähän täysin kahvitta olemiseen niin suuri kuitenkaan... Toivottavasti ainakin 🤔
 
Jahas. Eilen kaurapuurohimo ja nyt alkoi tökkiä mun lempparimustatee. :'( Nyt alkaa mennä jännittäväksi.
Tänään maistui puisevalta about kaikki lounaalla. Aamupala (se kaurapuuro!) oli jees mut ei meinannut mahtua normaaliannos vatsaan. Peruspuhdas vesi on alkanut menemään ihan yllärinä useasti päivässä. Huonomminkin vois käydä.
 
Takaisin
Top