Himot ja ällötykset

Täällä ei herkut enää maistu, vaikka ennen oisin voinut vaan elää niillä. 🥲
Hei täällä sama juttu! Lemppari suklaatakin söin tänään puoli patukkaa ja toinen puoli jäi pöytälaatikkoon. 🤯 Tätä ei kyllä normaalisti tapahtuisi!
Toisekseen ruokahalu on ollut olematonta mutta tänään teki mieli keitettyä kanamunaa!
 
Yyh toi närästys olikin unohtunut jo...

Mun tekee mieli vaan karkkia koko ajan 🤐 Yleensä syön terveellisesti ja säännöllisesti pitkin päivää, niin harvemmin tekee mieli karkkia, mutta nyt oikeen himoitsen sitä 🙈
 
Kertoo paljon raskaudesta; söin sen yhden suklaamuffinssin ja heti perään piti saada kaurapuuroa! :tears: En tiedä mistä se tuli mieleen, mut oli pakko saada kaurapuuroa sokerilla ja voisilmällä siihen päälle. Et semmonen iltapala.
 
Nyt on ällötyksiä makkarakeitto ja kaakao, joita mies ja isommat lapset toki vetää kaksin käsin 🤣

Himona yksi tietty vaalea leipä ja sen päälle oivariinia, ravintohiivahiutaleita, juustoa ja kurkkua 🤤 tämäkin varmaan muuttuu vielä 😅
 
Nyt tuli tosi outo ällötys! Siis perus hiilihapotettu vesi, jota yleensä juon todella paljon 😅. Mehu kivennäisvesiä voi kyllä juoda mutta muuta ei. Yleensä teen soda streamillä hiilihapotettua vettä päivittäin ja mutta nyt ei pysty 🙈
 
Täällä olis hirveä salmiakkihimo. Muistaako kukaan mitä feikkisalmiakki merkkejä saikaan syödä?
Viikko sitten oli hirveä sitrushedelmä himo mutta nyt se on jo kadonnut.
Ällötyksiin on valitettavasti joutunut mun lemppari kasvisleikkele, suuri osa kasvisruuista (olen enimmäkseen kasvissyöjä...) ja lohipullat. Parhaiten maistuis roskaruuat. :Weary Cat Face:
 
Täällä olis hirveä salmiakkihimo. Muistaako kukaan mitä feikkisalmiakki merkkejä saikaan syödä?
Viikko sitten oli hirveä sitrushedelmä himo mutta nyt se on jo kadonnut.
Ällötyksiin on valitettavasti joutunut mun lemppari kasvisleikkele, suuri osa kasvisruuista (olen enimmäkseen kasvissyöjä...) ja lohipullat. Parhaiten maistuis roskaruuat. :Weary Cat Face:

Namituvalla on sopivia salmiakkeja ja sitten on tää, jota saa syödä. Ei kyllä vedä vertoja kunnon salmiakille 😅 muista en tiedä, saattoi olla joku muukin mikä sopi myös raskaana oleville.
 

Liitteet

  • 80eb05ed-17a9-452d-9ff9-933ff0654386.jpeg
    80eb05ed-17a9-452d-9ff9-933ff0654386.jpeg
    120.1 KB · Katsottu: 6
Ja ilmeisesti tämäkin sopii, ainakin jollain vauvapalstalla näin oli :D
 

Liitteet

  • 6b91c9d4-0fc5-40d8-91a4-31eea8a5efae.jpeg
    6b91c9d4-0fc5-40d8-91a4-31eea8a5efae.jpeg
    177.3 KB · Katsottu: 7
Täällä olis hirveä salmiakkihimo. Muistaako kukaan mitä feikkisalmiakki merkkejä saikaan syödä?
Viikko sitten oli hirveä sitrushedelmä himo mutta nyt se on jo kadonnut.
Ällötyksiin on valitettavasti joutunut mun lemppari kasvisleikkele, suuri osa kasvisruuista (olen enimmäkseen kasvissyöjä...) ja lohipullat. Parhaiten maistuis roskaruuat. :Weary Cat Face:
Siis mulla aivan tasan nämä samat himot, salmiakki ja roskaruoka! Salmiakkia en edes juuri syö normaalisti… Oon pitkälti myös jättänyt kokonaan punaisen lihan mun ruokavaliosta, mut nyt tekis mieli Mäkkärin tuplajuustoateriaa melkein joka päivä 😅
 
Joo ihan hirveä roskaruoan himo tai ylipäätään kaiken rasvaisen ja suolaisen. Ja sitten tulee semmosia ohimeneviä himoja. Yks päivä teki ihan hirveästi mieli ruisleipää ja iltapalaksi tekis mieli syödä koko ajan kaikkia perus kotiruokia. Nyt tuo jääkaapissa oleva nakkikeitto houkuttelis. 😂
 
Juu, roskaruoka (ja ylipäätään suolaiset ruuat) kyllä maistuisi täälläkin. Hesburgerin soijatortillaan on ollut joku erityinen himo. 🌯 Tykkään siitä kyllä ihan muutenkin, mutta tuo annos on joinakin päivinä ollut ensimmäinen asia mielessä kun herää, ja viimeinen asia ennen kuin nukahtaa. Sain kyseisen tortillan viime viikonloppuna reissussa ollessa, ja ah kuinka hyvää olikaan!
 
Siis te ette tiedä mimmonen ikävä mulla on Heseä :loudlycrying: Ajatuskin juustohampurilaisesta Hesen majoneesilla 😋 Täytyy tyytyä Mäkkärin juustohampurilaiseen, mut se ei koskaan tule olemaan sama.
Nyt raskaana korostuu just se, miten oikeasti on ikävä ruokaa Suomesta. Onneks sain ostettua täältä Jalostajan hernekeittoa sentään.. Mut mitä tekisinkään et saisin Saarioisen kanaviilokin!! 🤣
Ja nyt kun täällä ollaan jo ihan kevät säissä auringosta nauttimassa niin haluaisin vaan perus grillimakkaran.. Täällä kaikki makkarat on jotain spessuja saksalaiseen makuun :loudlycrying:
 
Moikka, uutena kirjoittelen täällä! Mulla 8+2, ja just ihmettelin, et himotukset on tyystin kadonnut! Viime viikonloppuna oli jostain syystä pakko saada pariloitu kananpoika -kotzonea, jota en oo syönyt varmaan kymmeneen vuoteen! Sitä kun sai, niin ei tehnyt enää tippaakaan mieli. Muita himotuksia olleet mullakin appelsiini, mandariinit, kaikki kirpeä.. Lisäksi riisikakkuja tekee aivan sairaasti mieli. Suklaata syön normaalisti ihan koska tahansa, mut nyt se vaan ällöttää!
 
Siis mulla aivan tasan nämä samat himot, salmiakki ja roskaruoka! Salmiakkia en edes juuri syö normaalisti… Oon pitkälti myös jättänyt kokonaan punaisen lihan mun ruokavaliosta, mut nyt tekis mieli Mäkkärin tuplajuustoateriaa melkein joka päivä 😅
Haha, sama homma, mulla tekee kans just nimenomaan pihvi-hamppareita mieli, mm. El Maco ja tuplajuusto. Viimeisempänä myös Chicken Big Mac, mitä on nyt aggressiivisesti mainostettu. :No Evil Monkey: Onneks Hesen soijatortilla-ateria ja Halloum-hampparit maistuis edelleen myös!

Ja joo, tosiaan nimenomaan suolaista ruokaa tekee mieli! Rasvaisuus vähän vaihtelee, kun esim. lohipullat ällötti, mutta se saattoi kyllä olla se kala. Makeaa ei nyt oikeastaan hedelmiä lukuunottamatta tee mieli. Esim. jäätelötk ja suklaa on jääneet rauhaan.

@pilvikirsikka Hei kiitos näistä! Nyt muistankin tuon Salta Katter joskus nähneenikin jossain ketjussa. Oli tuskaa karkkihyllyllä yrittää tiirailla tuoteselostuksia kaikista pusseista. Nyt on edes muutama vinkki mitä etsiä!
 
Siis mulla ei oo varmaan koskaan ollu mitään himoja tai haluja outoihin ruokiin o_O mut kunnon rasvasta hampparia tekee täälläkin mieli usein ja eilen piti heittää kaikki juustot koirille jääkaapista, koska ne haisi niin voimakkaasti jääkaappia avatessa, että meinas oksu tulla jo siihen paikkaan:crybaby2ja mä oon siis kauhea juustohiiri oikeasti 🧀:Mouse Face:
 
Mulla ei esikoisesta ollut hirveästi huomattavia mielitekoja, suklaata pystyin syömään koko raskauden ongelmitta ja sitä tuli rehellisesti syötyä aivan liikaa :shy: Kyseessä oli tyttöraskaus, et mahtoiko siksi makea maistua vaikka normaalistikin tykkään makeasta. Yksi selkeä mieliteko mulla oli raskauden keskivaiheilla, Cafe Brahen mozarellapestoleipä.

Nyt mun on jo pari päivää tehnyt hirveästi mieli sitrusteetä sekä sipsejä, varsinkin ranch/bbq makuisia. Normaalisti sipsit on ok jossian juhlissa, mut en muista milloin olisin viimeksi syönyt 😯 Mul kävi eilen se klassinen, kun piti napata kaupasta sitrusteetä; näin vain pelkkiä sitruunateetäpaketteja, halusin semmosen missä eri sitrushedelmiä, no näin vain yhden jossa luki appelsiini ja otin sit sen. Kotona katsoin pakettia tarkemmin; Appelsiini inkivääri.. (Inkivääriteetähän ohjeistetaan välttämään) 🤦‍♀️ Annan sen appiukolle :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Suklaata ei tee nyt kyl yhtään mieli, saa vaan voimaan pahoin ja närästää.
Hei ootko muuten huomannut että Saksassa inkivääri ei oo listattuna kiellettyjen listalle? Oon yrittänyt löytää tietoa sekä englanniksi ja saksaksi, mutta tietoa inkiväärin (kohtuullisesta) käytöstä raskauden aikana ei oikein löydy kuin suomeksi 😅
 
Miulla ei oo oikeestaan ollut vielä mitään himoja. Kahvia en voi sietää tällä hetkellä ja kaikki voimakkaat hajut tekee pahaa. Kahvi vähän harmittaa koska väsymys on niin kova 😅
 
Hei ootko muuten huomannut että Saksassa inkivääri ei oo listattuna kiellettyjen listalle? Oon yrittänyt löytää tietoa sekä englanniksi ja saksaksi, mutta tietoa inkiväärin (kohtuullisesta) käytöstä raskauden aikana ei oikein löydy kuin suomeksi 😅
Joo huomasin! Jossain saksalaisessa sivussa jopa suositeltiin inkivääri karkkien imeskelyä raskauspahoinvointiin 😅 En tiedä onko Suomessa sit jotain tietoa enemmän inkiväärin haitasta, jännä kyllä.
Mut eihän täällä Saksassa muutenkaan ole mitään neuvontaa ravinnosta raskauden aikana, tai ei mulle kukaan ole mitään lappusia tuputellut. Tähän asti aina vaan ultrattu ja sovittu uus tapaaminen. Multa on ainoastaan kysytty vitamiineista sekä perussairauksista (ei ole) tapaamisissa. Toki kysyttiin esikoisen syntymästä (oliko komplikaatioita). Kukaan ei ole kysynyt niitä perus kysymyksiä, joita Suomessa ensimmäisenä kysytään: juotko alkoholia, poltatko? Ei olla edes kysytty vauvan isästä tai perheen tilanteesta mitään, Suomessahan halutaan heti tietää kumppanin ammattikin jne. Ihan kiva toki, en mä ainakaan tarvitse mitään enempää, mut toki mietityttää miten esikoisten odottajia kohdeltaisiin, saisko he sit enemmän jotain ohjeistusta vai pitääkö se itse etsiä netistä.
Suomessa on erikseen niitä lakuja/salmiakki joka sopii raskaana oleville, et ei ole sitä glykyrritsiiniä. Täällä Saksassa ei taida lakujenkaan suhteen olla rajoituksia.. Mut mä huomasin et täällä Saksassa ainakin Rewessä ja Kauflandissa myydään Jahnke merkkisiä kovia salmiakkikarkkeja, joissa ei ole glykyrritsiiniä.
 
Takaisin
Top