Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.
 
Eipä oo vielä mitään. Ei ollut esikoisenkaan raskaudessa mitään himoja paitsi salmiakki ajoittain. Saa nähdä miten tässä käy 😋

Ällötyksiä sen sijaan on ollut kuten avokado ja ravut vaikka normisti tykkään kyllä tosi paljon
 
Tosi paljon tekee mieli kaikkea makeaa, etenkin suklaata. Myös jogurttia on tullut syötyä viimeisen viikon aikana enemmän kuin yleensä. Esikoisen raskaudessa olin enemmän suolaisen perään heti alusta lähtien eli se on erilaista tässä raskaudessa.

Mikään ei ole vielä aiheuttanut ällötystä.
 
Mulla on ollu suolasen himo 😂 sipsiä himottaa ihan jatkuvasti ja myönnän sitä myös syöneeni🤭🤭 ällötyksiä ei ainakaan vielä ole ilmaantunut 🤔
 
Mulla on ollut lähinnä huono ruokahalu. Eniten tekee mieli jotain tosi raikasta, kuten satsumoita ja pähkinöitä.
 
Ei oo himoja tai ällötyksiä vielä 😃 niitä odotellessa 🙊
 
Eipä oo mullakaan vielä mitään himoja tai ällötyksiä esiintynyt. Tai no, tänään koulussa ei millään maistunut kakku ja keksit, vaikka normaalisti maistuu kaikki herkut. Ja meinasin purjota kookoksen maulle sekä jollekin kurpitsatäytteelle... 😳
 
Ei varsinaisia ällötyksiä, mutta koko ajan nälkä (yöllä söin jotain pientä kahdesti...) ja maistuu parhaiten kylmä ja raikas.
 
Mulla ei ole vielä mitään himoja tai ällötyksiä, ehkä heti kun sain tietää raskaudesta ei enää tehnyt mieli herkkuja joita ennen kyllä tykkäsin syödä 😅
 
ainoo mikä ällöttää on paistetun jauhelihan haju. Tosin oon kasvissyöjä niin ei se aiemminkaan oo mitenkään herkullisen hajuinen ollu
 
Punajuuri, suklaa ja sit kylmiä hedelmiä, appelsiini, kiivi jne. Tekee mieli iha hirveesti. Sit kaikki rasvanen ruoka ällöttää tai tosi mausteinen ruoka :sad001. Kevyttä ja raikasta kiitos :P
 
Postin mukana oli tullut Kotipizzan alekuponkeja. Niitä pitsan kuvia katsoessa tuli tosi huono olo. Ei pitsaa tänne, kiitos. 😅🤢
 
Uusimpana himona pakastemansikat. 😍 taitaa tätä vauhtia olla viime kesänä ostetut 15 kg syötynä jouluun mennessä 🤭
Meilläkin on viime kesän mansikoita pakasteessa, mitä mun äiti toi tullessaan jonkin aikaa sitten. Oon koittanut hidastella niiden syöntiä mahdollisimman paljon, että niitä riittäis mahd. pitkään, vaan saa nähdä... 😄
 
Outo himo iskenyt perunasalaattiin ja toisaalta tekis hirveesti mieli kalaa 😂😂 ja kaikki rasvanen on ehdoton noup, myöskään esim suolakurkut ei houkuta yhtään
 
Ei oo varsinaisesti himoa mihinkään tiettyyn, mut pari viikkoa on ollut nälkä 24/7.

Oon vetänyt sinihomejuustoetanoita, kampasimpukoita, valkosipulijättikatkarapuja, kunnon pihviä yms. Kuitenkin ihan kunnollista ruokaa siis.
Voisin silti vaan syödä ja syödä ja syödä. 😅

Ei oo ruokahaluttomuudesta ja pahoinvoinnista enää tietoakaan. 🤣
 
Takaisin
Top