Himot ja ällötykset

Kiitos porkkanalettujen reseptistä, menee testiin!😍

Mulla on alkanut ihan kauhea makeanhimo!!!!!
Tähän asti pysytellyt pois mutta nyt on alkanut ja se on ihan hirveetä kun tekis mieli kaikkea makeaa!

Edelleen rieska voilla, juustolla, kurkulla ja tomaatilla on PAKKOMIELLE😂hahah
Mullakin on valitettavasti makeanhimo vähän lähtenyt heräileen. Tosin huomaa, että ei oo vähän aikaan karkkia syönyt kun mulle tuli neljästä vaahtokarkista huono olo. Eikä mulle kyllä vieläkään karkki niin maistu (kun ei saa salmiakkia/lakua), mutta pulla ym maistuis.
 
Uusi "kerää talveksi vararavintoa"-vaiva, ollut nyt muutaman vrk:den aivomatona. Mikä tahansa voi-peräinen yhdistelmä saa syljen erityksen kiihtymään ja melkein kävelemään kohti keittiötä. Onneksi seuraava kauppakäynti vasta ensiviikolla ja esim voi on yhäkin ihan loppu, kuten on ollut viimeisen vuoden. Top-listassa esimerkiksi:
- Kupillinen mitä tahansa teetä, johon upottaa voideltua näkkäriä
- uusia perunoita ja voita
- karjalanpiirakat ja voita
- ruispuuro voisilmällä
- perunamuusi voisilmällä
- lehtipihvi maistevoilla
- grillattua maissia voisulalla
- paistettua kalaa
- friteerattua jäätelö
- perinteiset upporasvaranskikset
- itse tehdyt munkit/ lihapiirakat
- kevätkääryleet
- jne....

Toisaalta kuvittelen tietäväni syynkin ajatukselle: tiistaina RU lääkäri kyseli syömisistäni, mietti syytä "mukamas" vähäiselle painonnousulle , nyt RV 20 ja painokertymä "vain" reilut2kg. (BMI ennen raskautta vuosia 25-26.5väleissä). Satuin siinä sitten kysymään, että pitääkö tässä alkaa nyt öljyshotteja palasokeripalojen kera nauttimaan. Ei kuulemma tarvinnut, kalaöljykapselikin pitää lopettaa vk35.( Lisää verenvuoto riskiä synnytyksessä)

Syökäämme hyvin, ollen samalla itsellemme ja valinnoillemnme armollisia! 🌸🌸🌸🌸🌸
 
Muokattu viimeksi:
  • Tykkään
Reaktiot: MMV
Mua naurattaa kun alkuraskaudessa mä himoitsin niitä katumaisseja :tears: Mä en oo sen kokeilun jälkeen koskenutkaan maissiin ja nyt ajatuskin siitä katumaissista saa melkein oksennuksen kurkkuun.
 
Mulla ei kesällä maistunut täytekakut ollenkaan samoin suklaan syöminen jääny lähes kokonaan pois. 🍰Lihaa ja varsinkin paisteja ja lihapatoja tehnyt hyvin paljon mieli koko raskauden aikana.🥘 Varmaa ei oo siksi tarvinnu lisärautaakaan alottaa ku arvot ollu aina kohillaan.🤔
 
Musta tuntuu et mieli tekee sellasta mitä keho ja kasvava vauva tarvitsee voidakseen hyvin. 🙂
 
Lähes kaikki ällötti, varsinkin ruoka mitä yleensä syön: kasviksia ja runsaasti mausteita. Saarioisten lohikeitto, pakastemansikat ja appelsiinimehu olivat hittejä. Suklaatakin meni..😅
 
Lähes kaikki ällötti, varsinkin ruoka mitä yleensä syön: kasviksia ja runsaasti mausteita. Saarioisten lohikeitto, pakastemansikat ja appelsiinimehu olivat hittejä. Suklaatakin meni..😅
Kuinkas nyt, joko aiemmat mausteet on tulleet takaisin? (itse en voi syödä, sattuvat pienen massuun)
 
Pahoinvointi kesti neljännen kuun loppuun asti ja siitä pikkuhiljaa palautin. Nyt voin onneksi taas syödä normaalisti.
Meilläkin on pienellä ollut aika paljon kuplintaa vatsassa, mutta en sitten ole ryhtynyt rajoittamaan, koska se rajoitettavien ruokien lista on niin pitkä ja suurinta osaa syön jatkuvasti. Vaikea tietää mikä aiheuttaisi😅
 
Pahoinvointi kesti neljännen kuun loppuun asti ja siitä pikkuhiljaa palautin. Nyt voin onneksi taas syödä normaalisti.
Meilläkin on pienellä ollut aika paljon kuplintaa vatsassa, mutta en sitten ole ryhtynyt rajoittamaan, koska se rajoitettavien ruokien lista on niin pitkä ja suurinta osaa syön jatkuvasti. Vaikea tietää mikä aiheuttaisi😅
Juotko kahvia? mulla pienikin määrä kofeiinia kiusaa pienen vatsaa ja lisäksi kofeiinittoman kahvin rasva ilmeisesti osittain myös häntä närästää. Kofeiiniton tee ei onneksi niin paha ja niitä pusseja onkin nyt myös hoitolaukussa.
 
Juotko kahvia? mulla pienikin määrä kofeiinia kiusaa pienen vatsaa ja lisäksi kofeiinittoman kahvin rasva ilmeisesti osittain myös häntä närästää. Kofeiiniton tee ei onneksi niin paha ja niitä pusseja onkin nyt myös hoitolaukussa.
Tosi vähän tulee itselle keitettyä, max. puoli kuppia päivässä. Oon aina sietäny kahvia huonosti, vaikka hyvää onkin. Tosi hyvin oot kyllä keksiny mitkä aiheuttaa pienelle vatsavaivoja
 
Tosi vähän tulee itselle keitettyä, max. puoli kuppia päivässä. Oon aina sietäny kahvia huonosti, vaikka hyvää onkin. Tosi hyvin oot kyllä keksiny mitkä aiheuttaa pienelle vatsavaivoja
No, minä suuri salapoliisi, kuten valtaosa äideistä kuulemma pikkuhiljaa ja vuosien myötä. Aloitin sairaalasta tulon jälkeen tositylsän ruokavalion, johon aineksia lisäämällä olen pienen reaktioita seuraillut.
Kahvissa kyseessä oli helppo tapaus, kun olen juonut imetysaikana kahvia kaks kertaa ja molemmilla kerroilla seuraus oli kuultavissa. Teen osalta menetelmä sama ja niin se jäi hyväksyttyjen listalle.
Sinun kahvin juonti määräsi on ihanan pieni! Ei voine aiheuttaa närästystä neidillä 24h
 
No, minä suuri salapoliisi, kuten valtaosa äideistä kuulemma pikkuhiljaa ja vuosien myötä. Aloitin sairaalasta tulon jälkeen tositylsän ruokavalion, johon aineksia lisäämällä olen pienen reaktioita seuraillut.
Kahvissa kyseessä oli helppo tapaus, kun olen juonut imetysaikana kahvia kaks kertaa ja molemmilla kerroilla seuraus oli kuultavissa. Teen osalta menetelmä sama ja niin se jäi hyväksyttyjen listalle.
Sinun kahvin juonti määräsi on ihanan pieni! Ei voine aiheuttaa närästystä neidillä 24h
Totta, noin päin ehkä helpompi havaita aiheuttajat
 
Pahoinvointi kesti neljännen kuun loppuun asti ja siitä pikkuhiljaa palautin. Nyt voin onneksi taas syödä normaalisti.
Meilläkin on pienellä ollut aika paljon kuplintaa vatsassa, mutta en sitten ole ryhtynyt rajoittamaan, koska se rajoitettavien ruokien lista on niin pitkä ja suurinta osaa syön jatkuvasti. Vaikea tietää mikä aiheuttaisi😅
Piti kysymäni että mistä sellaisen listan saisi? olisi kiva verrata sitä mun nyky ruokavalioon.
Jos syön esim eineksissä soijaa tai juon kunnon vahvaa kaakaota/ syön suklaata niin poika kuplii... Tehnyt on mieli leipoa mokkapaloja heti sairaalasta kotiuduttua, vaan vielä jääneet leipomatta.
 
Piti kysymäni että mistä sellaisen listan saisi? olisi kiva verrata sitä mun nyky ruokavalioon.
Jos syön esim eineksissä soijaa tai juon kunnon vahvaa kaakaota/ syön suklaata niin poika kuplii... Tehnyt on mieli leipoa mokkapaloja heti sairaalasta kotiuduttua, vaan vielä jääneet leipomatta.
Imetysdieetti nimellä kulkee. Sitä joskus tutkailin kun tytöllä oikein väänsi vatsaa. On vaan toodella rajoittava. Lähes kaikki ruoka-aineet kielletty alkuun mukaan lukien palkokasvit eli esim. tuo soija. Minulle kasvissyöjänä lähes mahdoton, joten pelkästään ilmavaivojen takia en edes lähde kokeilemaan varsinkin kun tuntuvat vähän jo helpottaneen🤔
 
Imetysdieetti nimellä kulkee. Sitä joskus tutkailin kun tytöllä oikein väänsi vatsaa. On vaan toodella rajoittava. Lähes kaikki ruoka-aineet kielletty alkuun mukaan lukien palkokasvit eli esim. tuo soija. Minulle kasvissyöjänä lähes mahdoton, joten pelkästään ilmavaivojen takia en edes lähde kokeilemaan varsinkin kun tuntuvat vähän jo helpottaneen🤔
Pitänee etsiä netistä.
Minulle soija itselleni soija, jo ilmeisen pienissä määrin (esim valmiseineksissä; lihapullat) aiheuttaa herkästi vatsanväänteitä ja kaasupurkauksia. Sattumoisin eilen iltapäivällä oli tarjolla kunnolla haudutettua, kofeiinitonta teetä. Tänään pojan aamukakka oli aivan oudon väristä...muuta syytä värinvaihdokselle en keksinyt. Onneksi se ei aiheuttanut muita oireita!!
 
Pitänee etsiä netistä.
Minulle soija itselleni soija, jo ilmeisen pienissä määrin (esim valmiseineksissä; lihapullat) aiheuttaa herkästi vatsanväänteitä ja kaasupurkauksia. Sattumoisin eilen iltapäivällä oli tarjolla kunnolla haudutettua, kofeiinitonta teetä. Tänään pojan aamukakka oli aivan oudon väristä...muuta syytä värinvaihdokselle en keksinyt. Onneksi se ei aiheuttanut muita oireita!!
Joo meillä ei ole onneksi sentään vaikuttanut kakan laatuun. Lähinnä ilmaa tulee, mikä on välillä selvästi epämukavaa..
 
Takaisin
Top