Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.
 
Kana ällöttää... ja raa'an kalan haju 🤮

Mutta sitten taas tekis mieli syödä kokoajan jotain suolasta ja rasvasta..
 
Mulla kaikki pilaantuneet (esim. leipä, jossa se pienen pieni homepilkku) haisee nenään tosi voimakkaalle. Siis ihan järkylle!! Aamuisin ihan kaikki ällöttää. Kahvi ällöttää kokoajan ja pitkin päivää aaltoilee etova olo... :/ Viili oli ainut, mikä tuntui ajatuksena hyvältä :Grinning Face:

Ihan hirmuna tekee mieli Grilli sipsejä. En oo saanu aikaiseksi hakea vielä :tears:
 
Vielä ei ole mitään varsinaisia himoja tai ällötyksiä, mutta nyt jo kyllä huomaa, että ihan kaikkea ei tee mieli, vaikka olisi kuinka nälkä. Siis sellaisia mitä normaalisti syö ihan mielellään. Kaikki raikas mutta toisaalta myös hiilihydraatit houkuttelee 😃
 
En oo vielä kokenut mitään mikä ällöttäisi erityisesti, yleisesti ottaen vaan kaikki. Meinasin kuitenkin alkaa kaupassa itkemään koska en saanut varhaisperunoita kun ne oli niin kalliita 😂
 
Mää oon syönyt nyt pari viikkoa iltaisin salaattia ja hummusta 😋 tosin mulle tulee näitä salaatti ja hummus kausia säännöllisesti että ehkä tätä ei lasketa 🤔 ehkä mää vaan yritän saada viestit täyteen, että pääsen salaiseen ryhmään 😂
 
Mulle ei ole maistunut vielä oikein mikään. Kaikesta tulee paha olo ja kaikki asiat haisee pahalle. 😂 Pahin oli, että huomasin että kiviseinät haisee pahalle ja en meinannut kestää sitä hajua. 😅 Aiemmasta oli oli alusta alkaen tosi hyvä ja tästä koko homma alkoi oksentelulla.
 
Ootteko huomanneet mieliherkuissa eroa vauvan sukupuolen perusteella? Suunnattu siis tietenkin niille odottajille, joilla jo lapsi(a) on ennestään :smiling-eyes:
 
Mulla edellisessä raskaudessa oli makeanhimoa. Vanhan kansan mukaan tulis silloin tyttö, no poika tuli 😅 Katotaan miten nyt menee. Ainakaan viel ei oo makeanhimo iskeny. Enemmänkin tehny mieli terveellisiä juttuja. Mut se voi olla ihan sitäkin, et raskaana haluais elää mahdollisimman terveellisesti vauvaa varten. Tää aate meni kyl viimeks romukoppaan siinä vaiheessa ku pahoinvointi alko ja söin vaan kaikkee epäterveellistä 😂
 
vielä 5 minuuttia sitte mä himoitsin sellasia sitkeitä suklaahippukeksejä ja koitin googlata et onko kaupasta saatavilla sellasia keksejä. Nyt mä haluaisin jotain tosi raikasta. Jotain tosi raikasta jellyä. Mikä on hölmöä koska mä inhoan kaikkia jellyjä ja semmosia. Mutta ku mä en jaksais pureskella mitään, mut silti ne keksit vois olla aika jees. :tears:
 
Ootteko huomanneet mieliherkuissa eroa vauvan sukupuolen perusteella? Suunnattu siis tietenkin niille odottajille, joilla jo lapsi(a) on ennestään :smiling-eyes:
Kun poikia odotin niin molemmissa oli himona hedelmät ja tyttöä kun odotin niin tosi makeat ja herkut😄
Nyt ei toistaiseksi mitään erityisiä himoja😄
 
Takaisin
Top