Himot ja ällötykset

Oon syönyt viimeisen vuoden aika kasvispainotteisesti, etenkin nyt keväällä mut se loppu plussaan ku seinään. Teki niin jäätävästi mieli lihaa😅 Haaveilin siitä et kävelen johonkin ravintolaan ja tilaan vaan ison pihvin🤭 Nyt kun oon päässyt ekan kolmanneksen yli niin oon alkanut taas sietää ajatusta kasvisruuasta ja alkanu kokkailemaan muutakin kuin liharuokia🙃
 
Mulla on kans maustekurkut nyt himo😋 Ei nyt onneks semmonen et lähtisin kauppaan kipittelemään niiden takia mut ne maistuu niin hyvältä kun on jossain tarjolla😄 Omassa kaapissa ei harmiks enää oo😅😅
Joo ei vielä onneksi olla siinä pisteessä että erikseen tarvitsisi lähteä hakemaan 😅 ja mulla ainakin tasan nämä tietyt kurkut on vaan ne mitä himoitsee, ei mitkään valmiiksi viipaloidut ole hyviä 😅
 
Oon syönyt viimeisen vuoden aika kasvispainotteisesti, etenkin nyt keväällä mut se loppu plussaan ku seinään. Teki niin jäätävästi mieli lihaa😅 Haaveilin siitä et kävelen johonkin ravintolaan ja tilaan vaan ison pihvin🤭 Nyt kun oon päässyt ekan kolmanneksen yli niin oon alkanut taas sietää ajatusta kasvisruuasta ja alkanu kokkailemaan muutakin kuin liharuokia🙃
Mulla on ihan sama! 😄 normaalisti en vois sietää kanaa ja punaista lihaakaan ei ole tullut syötyä vuosiin. Nyt plussan jälkeen on ollut PAKKO saada lihaa ja sitä onkin tullut syötyä reippaasti 😅 Ajattelin, että siihen on varmaan joku syy miksi nyt on tämmösiä himoja, kroppa kaipaa selkeästi jotain mitä en kasvisruuasta saa… eiköhän se jossain vaiheessa palaa taas ”normaaliin” ☺️
 
Halusin vain shoutoutaa mun miehen mahtavuutta 😂❤️ katsottiin kokkiohjelmaa ja sanoin sille että haluaisin intialaista ruokaa, nyt se kokkailee mulle tuolla jotain currylta tuoksuvaa. 😍❤️
Ihana! 😍🥰

Munkin on pakko kehua! Iltaoksensin ennen suihkuun menoa, suihkussa aloin sitten haikailla jaffaa huonoon oloon. Mies oli ennen mua valmis pesuilla ja toi sitä jaffaa sinne suihkuun 😂❤️
 
Onpa ihanan huomaavaisia miekkosia 😍

Onkohan siinä jotain perää, että alkaa himoita sitä, mitä tarvitsee. Kun oon aina ollut tosi kovasti makean perään, mutta nyt kiinnostaa lähinnä suolainen ja sellainen "kunnon ruoka". Ei oo tullut ostettua makeita herkkuja ollenkaan, mutta löydän itseni usein keittiöstä hakemassa santsia päivällisestä tms 🤭
Toinen himo on sipsit, mutta niitä yritän olla vetämättä liikaa, koska se suolamäärä saattaa kerätä liikaa nestettä 😬
 
Onpa ihanan huomaavaisia miekkosia 😍

Onkohan siinä jotain perää, että alkaa himoita sitä, mitä tarvitsee. Kun oon aina ollut tosi kovasti makean perään, mutta nyt kiinnostaa lähinnä suolainen ja sellainen "kunnon ruoka". Ei oo tullut ostettua makeita herkkuja ollenkaan, mutta löydän itseni usein keittiöstä hakemassa santsia päivällisestä tms 🤭
Toinen himo on sipsit, mutta niitä yritän olla vetämättä liikaa, koska se suolamäärä saattaa kerätä liikaa nestettä 😬
Sipsit on omakin himo, täytyy kävellä kaupassa vauhdilla niiden hyllyjen ohi 😅 äsken alkoi tekee mieli herneitä, pitää niitä ehkä käydä hakemassa 😋
 
Mä oon ollut aina perso makealle, mutta nyt raskaudessa ei ole tehnyt mieli niin paljoa, hämmentävää 😅 aiemmin teki mieli paljon kaikkea raikasta ja kevyttä, nyt alkanut normalisoitumaan
 
Mä oon ollut aina perso makealle, mutta nyt raskaudessa ei ole tehnyt mieli niin paljoa, hämmentävää 😅 aiemmin teki mieli paljon kaikkea raikasta ja kevyttä, nyt alkanut normalisoitumaan
Mää oon kans ollut aina perso makealle ja karkkia mennyt ihan liikaa. Mulla on molemmissa raskauksissa jäänyt karkki melkein ekana pois. Tai karkki, kahvi ja tee. Ei vaan tee yhtään mieli vieläkään. Esikoista odottaessa jatkui muistaakseni ihan loppuun asti. Nyt on sen sijaan kyllä mehu maistunut ja pullaa tehnyt vähän mieli jo useamman päivän. Tänään ostin 🙂 Sit oon syönyt paljon kaikkia hedelmiä ja nyt tekis mieli riisipuuroa. Että ei toi makee oo kuitenkaan jäänyt vaikka karkki onkin 😂
 
Mulla on tässä raskaudessa jäänyt jotkut ruuat "jumittamaan". Oon syöny kerran jotain ja sit siihen jää himo ja pakko saada uudestaan ja uudestaan. Nyt viimeisimpinä sushi ja yks tietty pakastepizza. Ja jotkut aikasemmat himon kohteet on nyt yh ei.😅 Se pizza kyl nyt viimesimällä kerralla olikin yhtäkkiä ihan tavallisen makuista, et ehkä sen aikakausi on nyt ohi. 😅

Viime raskaudessa oli kova makean himo, nyt ei kyl niin pahasti, mut kyl makeet jutut silti maistuu. Himojen kohteena kyl enemmän pääruuat.
 
Aattelin, et mul ei oo mitään himoja tai ällötyksiä ollut nyt. Mut tosiaan karkithan on jäänyt kokonaan pois ja eilen tajusin, että kaikki pikaruoka kans ällöttää eikä oo tilattukaan mitään koko raskauden aikana. Ehkä tää on se syy, miksi paino on lähinnä tippunut raskauden aikana, ku ennen söin joka päivä karkkia ja joka viikonloppu tilattiin jotain hesee tms 😁
 
Aattelin, et mul ei oo mitään himoja tai ällötyksiä ollut nyt. Mut tosiaan karkithan on jäänyt kokonaan pois ja eilen tajusin, että kaikki pikaruoka kans ällöttää eikä oo tilattukaan mitään koko raskauden aikana. Ehkä tää on se syy, miksi paino on lähinnä tippunut raskauden aikana, ku ennen söin joka päivä karkkia ja joka viikonloppu tilattiin jotain hesee tms 😁
Nuo ovat hyviä, yksinkertaisia ja järkeviä ostamattomuuksia. 👍Onko puolison painolle käynyt samoin?
 
Mulla tekee jostain syystä aina raskaana mieli porkkanalettuja ja muusia 🫣.
 
Mun suurin himon kohde tässä raskaudessa on tainnut olla vissyvesi. :Face Without Mouth: Kokikset ja muut limpparit ei oikeen uppoa, mutta vissyä mä kiskon päivittäin melkeen 2 litraa jos sitä vaan on. Onneks on sodastream! Aika paljon tulee kylä juotua ihan sitä oikeaa vichyä ihan vain koska siinä on muutakin hyödyllistä kuin nestettä, mutta sitä ei aina oo. :D
 
Kiitos porkkanalettujen reseptistä, menee testiin!😍

Mulla on alkanut ihan kauhea makeanhimo!!!!!
Tähän asti pysytellyt pois mutta nyt on alkanut ja se on ihan hirveetä kun tekis mieli kaikkea makeaa!

Edelleen rieska voilla, juustolla, kurkulla ja tomaatilla on PAKKOMIELLE😂hahah
 
Takaisin
Top