Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Kahvi oksettaa ja kaikki voimakkaat hajut.

Mielitekoina perunapiirakat, ja muutenkin kaikki perunaan liittyvä :rolling:
 
Oikeastaan melkein kaikki ruoka ällöttää, etenkin lämmin ruoka. Oikeastaan mitään ei tee mieli. :tears: Leipä ja hedelmät onneksi menee alas.
 
Kala haisee erityisen pahalta. Sen sijaan puinen uusi leikkuulauta tuoksuu nyt niiiin hyvältä, mutta en sentään aio syödä sitä.
 
Cream crackerit on nyt suurin hitti. Päälle voita ja kurkkua. Nam :Two-hearts:

Kahvi on edelleen pahaa, mutta aamukahvit tulee edelleen juotua tottumuksesta. Pitäisi keksiä joku parempi vaihtoehto.
 
Toi kahvi muuten ei maistu kauhean hyvältä enää täälläkään. Mut aamukahvi silti pakko juoda, mutta muuten oon kahvin jättänyt.

Kävin eilen ärrällä hakemassa paketin ja ai hitsi kun siinä tiskin edessä kaikki suklaapatukat tuoksui nenään! Mutta oli vielä selkärankaa ja jätin ne sinne :Flexed Biceps:
 
Muokattu viimeksi:
Eilen ekakertaa kahvi ällötti ja tuoksu otti nenään.. silti aamukahvit menee ja yleensä päivälläkin. Heti kun pitäisi vähentää niin tuli kahvinhimo viikkopari sitten, meni ihan liikaa kahvia. Eiköhän tuo kohta jää kokonaan pois ..
 
Nyt kun mainitsit, niin on tullu himo työpaikan salaattikastikkeeseen :tears: huomaan syöväni yhä useammin, ennen olen syöny salaatin paljailteen..

Joo, salaatinkastike maistuu nyt normaalia paremmalta, vaikka mä yleensäkin lisään sitä salaattiin. Ja porkkanaraastetta menee nyt paljon joka päivä, toki oon aina tykännyt siitä. Esikoinenkin on varmasti osittain porkkanoista tehty, söin niitä hullun lailla, kun olin raskaana.
 
Mun rupesi tänään tekemään mieli niitä glukoosijuomia, joita käytetään sokerirasitustestissä :rolling:
 
Ei mitään himoja, kaikki ruoka vähän ällöttää minuakin. Kauhean vaikea keksiä mitä oikein söis, kun mikään ei oikein maistu.
 
Suolakurkkupurkki tyhjeni siihen tahtiin et laps katsoi silmät pyöreinä vieressä :Face With Tears Of Joy:

Siinä vaiheessa jos meikäläinen vetäisi suolakurkkuja, niin kaikki arvaisi mun olevan raskaana. Oksennan pelkästä hajusta ihan jo ei-raskaanakin :rolling:
 
Maito on alkanut maistumaan pahalle vaikka ennen join todella paljon maitoa. Himoja ei ole muutakuin, että kunhan ruokaa saa. Ja saahan niitä himoja olla vaikka mihin, kun aloin jo varoiksi syömään raskausdiabeteksen mukaisesti niin moni asia jäänee nyt vähän vähemmälle-ainakin määrällisesti.
 
Takaisin
Top