Himot ja ällötykset

Tänään toinen päivä ilman kahvia ja hyi yäk en vois kuvitellakkaan juovani tippaakaan :Grinning Face: näin kävi myös esikoisen aikaan. Vielä viikkopari sitten join tolkuttomia määriä..

Muistan esikon neuvolatätin sanoneen jossain np ultran korvilla "se on sitten synnärillä ihana saada syntymän kunniaksi kahvit!" Ja olin ihan että öööh hyiii. Mutta niin vaan se kahvi maistui ku eppari oli ommeltu ja vaavi unilla vaikka olikin jo myöhä ilta :Face With Tears Of Joy:

Ehkä pitkästi vasta puolivälin jälkeen pystyin taas juoda. Saas nähdä miten tällä kertaa ...:Face Without Mouth:
 
Mä juon edelleen aamukahvit tottumuksesta, mutta ei se hyvälle maistu. Eikä kyllä mikään muukaan :side_tear:
 
Tällä hetkellä mikä tahansa aamulla ja illalla etoo. Ei meinaa maistua mikään. Ja kaikki makea ei meinaa mennä.
 
Mä haluaisin jostain löytää niitä Lindt suklaapalloja eri makuja. Jos olisin nyt Suomessa, marssisin heti Helsingin Triplaan :smiling face with heart-eyes:
 
Ei ole ihme kyllä mitään himoja tai ällötyksiä vieläkään, paitsi kaikki mangoa sisältävä maistuu nyt aivan extra erityisen hyvälle :No Evil Monkey: Edelleen syöminen vähän plääh, kun oikein mitään ei tee mieli, mutta etovan olon vuoksi jotain pitäisi syödä vähän väliä. Niimpä olen syönyt aika paljon erilaisia mangojogurtteja, kun tuo mangon maku nyt uppoaa parhaiten.
 
Ei ole ihme kyllä mitään himoja tai ällötyksiä vieläkään, paitsi kaikki mangoa sisältävä maistuu nyt aivan extra erityisen hyvälle :No Evil Monkey: Edelleen syöminen vähän plääh, kun oikein mitään ei tee mieli, mutta etovan olon vuoksi jotain pitäisi syödä vähän väliä. Niimpä olen syönyt aika paljon erilaisia mangojogurtteja, kun tuo mangon maku nyt uppoaa parhaiten.

Peukku mangopiltille, varsinkin jääkaappikylmälle. Niitä ja mangojogurttia mäkin vedän, enkä normaalisti tykkää kovin paljoa mangosta :rolling:
 
Mä voisin syödä pelkkää voita . Ei vaan taida kroppa tykätä joten pakko rajoittaa.
 
Tänään vedin pussin hunajapaahdettuja/karamelisoituja suolapähkinöitä. Uskottelin itselleni että ne on terveellisiä ja vauva tarvii...
 
Tääl appelsiinijukurtti (tai appelsiinimango) hitti monen päivän ajan ku kaikki ällöttää. :Grimacing Face: Pahoinvointilääkettä sillon ku kaikkein pahin olo ja tietää että jos ei nyt syö nii kohta on entistä kamalampi olo. Lämpimät ruuat meinaa tökkiä..

Esikoisen aikaan oli varmaan pari kk niin että söin vain sieniruokia, sama näyttää tulleen nyt. Sienet ainoa mikä maistuu, keitto, kastike, risotto, pasta .... Liha kala kana sen aikaa täys yök. :Face Without Mouth:

Myös salaatit ja kaikenlaiset tuoreet raikkaat kylmät menee jotenkuten ..
 
Rv 6+5 ja mulla myös nyt semmoinen ällötys että on hankala keksiä jotain mikä ei etoisi tai aiheuttaisi närästystä. Nälkä taas on tunnin välein. :rolling: Helpoiten menee alas jogurtit, hedelmät, salaatit, karkit, sipsi, mehu, puurot, jäätelö. Lämmin ruoka ei nappaa yhtään ja jos valmistaessa joku ruoka haisee niin että etoo niin ei tuu kyllä mitään syömisestä.
 
Rv 6+5 ja mulla myös nyt semmoinen ällötys että on hankala keksiä jotain mikä ei etoisi tai aiheuttaisi närästystä. Nälkä taas on tunnin välein. :rolling: Helpoiten menee alas jogurtit, hedelmät, salaatit, karkit, sipsi, mehu, puurot, jäätelö. Lämmin ruoka ei nappaa yhtään ja jos valmistaessa joku ruoka haisee niin että etoo niin ei tuu kyllä mitään syömisestä.
Kuulostaa tutulle. Nyt ehkä inan helpompi olla, pahoinvointia yhä mutta viime vkl oli niiiiiin järkyttävä. Pahoinvointilääkkeellä pelastus :folded:
 
Nälkä, närästys, ähky, kova fyysinen rasitus pahentaa/aiheuttaa pahoinvointia. Samoin jos menee ihan yliväsyneeksi ennenku pääsee nukkumaan.

Nyt siis 8+0, tuo rv 6-7 pahinta aikaa toistaiseksi ..
 
Mulla tänään rv 10+0. Vielä ei ole tullut mitään erityisiä himoja tai ällötyksiä, mutta suklaata ei tee tavalliseen tapaan mieli, mikä vaan on ihan hyvä juttu! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:Mutta oon huomannut, että jos ruokailuväli venähtää, niin meinaa tulla kuvottava olo. Mutta sekään ei oo hyvä, jos syö pikkusen liian ison annoksen. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Aina kun laitan jauhelihakastiketta, kuten tänään, ajatus oreganon tai basilikan käyttämisestä melkein oksettaa. Mieheni laittaa usein ja en voi sietää sitä makua nyt ruuassa. Ajatuskin kuvottaa.
 
Mua ällöttää kaikki paistetut ruoat. Yh jauheliha ihan ajatuksenakin saa kakomaan. Mutta voi että miten onnellinen olin äsken kun söin kaurapuuroa mustikoilla ja voisilmällä! Ei oo ikinä ollut niin hyvää kuin nyt:smiling face with heart-eyes:
 
Muokattu viimeksi:
Nyt 6+ viikolla kaikki makea ällöttää, samoin leipä. Ruoanlaitto on välillä haastavaa. Kylmät hedelmät, vihreät oliivit ja hiilihapolliset juomat on ne pelastuskeinot millä pystyy tasaamaan oloa.
 
Oon addiktoitunut sitrushedelmiin. En edes halua syödä niitä, mutta haistelen. Samoin limeltä tuoksuva yleispuhdistusaine tuoksuu niiiiin hyvälle :Lemon::Tangerine::smiling face with heart-eyes: Meillä on yleensä hajusteettomia tuotteita, mutta jossain mielenhäiriössä oli pakko napata tuo lime-suihke mukaan kaupasta.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top