Himot ja ällötykset

Voi vitsi! Tiiättekö miten voi kiukuttaa. Ostin kaupasta Kotimaista perunasalaattia koska siinä on vegaanista majoneesia, joten aattelin et ois ok. MUTTA just ku olin avannu rasian tajusin et makeutusaineena e954, jota ei suositella. Ois pitäny tehdä perunasalaatti itse. :shifty:
 
Voi vitsi! Tiiättekö miten voi kiukuttaa. Ostin kaupasta Kotimaista perunasalaattia koska siinä on vegaanista majoneesia, joten aattelin et ois ok. MUTTA just ku olin avannu rasian tajusin et makeutusaineena e954, jota ei suositella. Ois pitäny tehdä perunasalaatti itse. :shifty:

Astko sinä jossain muualla, kun on tuollainen suositus? Ruokaviraston suosituksista ei ainakaan tuollaista kohtaa löydy.
 
Kaikki suolaiset maistuisi! Normaalisti olen makean perään, mut nyt voisin elää mm hesen hamppareilla :grin Onneksi löytyy vähän itsekuria, ja tavallinen suolanen kotiruoka maistuu myös, nyt tekee mieli lihapullakastiketta, sitä siis huomenna. :p
 
On salmiakkeja mitkä ei sisällä lainkaan glykyrritsiiniä. Itse löysin mm Fazerilta uutuuden Salta Katten :happy:
Hei tää oli hyvä tieto, kiitos! :angelic: Tarvii tutkia kans vähä tarkemmin. Neuvolassa toki lupasivat, että pahimpaan himoon voi joskus yhden napsaista kun mullon niin matalat paineet muutenki mutta siltikää en oo uskaltanu niitä syödä. Oliskohan tosta apua tähän ainaiseen salmiakkihimoon :smug:

Mä en pysty syömään leipää enää ollenkaan :confused: en tiiä mikä siinäki muka niin ällöttää. Ja aika tarkkaan mietitään viikon ruoat, esim kana ei maistu juurikaan ja kala vain harvoina päivinä. Semmosia oikein rasvaisia grillihampurilaisia voisin vetää päivästä toiseen mutta oon saanu hillittyä itseni :hilarious::hilarious: sitten kun lapsi on syntynyt, niin osatn semmosen ainon lumoava lakritsi- jätskin ja vedän sen yksin naamariin :joyful:
 
Mulla ei enään tee oikeastaan kahvia mieli. Sillon tällö tulee juotua muumimukillinen päivässä. Oon alkanu himoitseen kevyt olon omena-päärynä kivennäisvettä.
Voisin elää raejuustolla sekä porkkanaraasteella sekä maidolla. Maitoa oon alkanu himoitseen aivan älyttömästi.
Makeaa ei enään tee oikeastaan yhtään mieli. Paistoin tässä viikolla yks päivä lettuja ni 2 pientä lettua sain syötyä ja sit oli et yök ei enää ikinä olo.
Jauhelihaa mä en pysty paistamaan ko se haju tekee pahaa nenään. On pitäny koittaa keksiä kanasta jotain ruokaa aina .
Katotaan mihin tää oikein kehittyy.
Viikkoja nyt 13 (12+0)
 
Kana on kammottavaa. Jauheliha on painajaista. Makkarat ja nakit on järkyttäviä. Kaikki paitsi pinaattikeitto on ällöttävää, mutta jotain kun alkaa syömään niin menee se jotenkin. Ja pahin pahoinvointi on jo loppu, onneksi. Monta viikkoa meni saikulla oksentaen ja vaan maatessa, lähes kaikki toimintakyky hävisi.
 
Astko sinä jossain muualla, kun on tuollainen suositus? Ruokaviraston suosituksista ei ainakaan tuollaista kohtaa löydy.

Hei! Sain neuvolasta sellasen esitteen, jossa mainittiin että tulisi välttää keinotekoisia makeutusaineita mm. sakariinia sisältäviä tuotteita :) En itsekään löytänyt ruokaviraston sivulta uusista suosituksista mainintaa, mutta googlettamalla löytyy tietoa muutaman vuoden takaa.
 
Hei! Sain neuvolasta sellasen esitteen, jossa mainittiin että tulisi välttää keinotekoisia makeutusaineita mm. sakariinia sisältäviä tuotteita :) En itsekään löytänyt ruokaviraston sivulta uusista suosituksista mainintaa, mutta googlettamalla löytyy tietoa muutaman vuoden takaa.

Aivan, eli viittasit tähän vanhentuneeseen suositukseen. :)
 
Täälä mennään 18+0 ja enää ei oo ollu mitään ällötyksiä tai himoja. Välillä on jokin ruoka, jota tekee mieli mutta ei mitään semmosta -pakko saada heti nyt- himoa oo :angelic: Saa nähä miten jatkuu tästä.
 
Takaisin
Top