Himot ja ällötykset

Alkuun oli pitkään kaikki rasvanen ja suolanen, mut nyt on enemmänki omenat ja vesi jäillä. :smug:
 
:depressed:Vaikea keksiä mitä saisi syötyä kun kaikki ällöttää. Olen alkanut jo lähestymään ongelmaa lähinnä sillälailla, että mitä olisi ehkä helpointa oksentaa. Heti oksentamisen jälkeen pystyy yleensä onneksi jotain syömään. On aika raskasta. Montakohan viikkoa tätä kestää? :hungover:
 
:depressed:Vaikea keksiä mitä saisi syötyä kun kaikki ällöttää. Olen alkanut jo lähestymään ongelmaa lähinnä sillälailla, että mitä olisi ehkä helpointa oksentaa. Heti oksentamisen jälkeen pystyy yleensä onneksi jotain syömään. On aika raskasta. Montakohan viikkoa tätä kestää? :hungover:

Monella alkaa helpottaa viikolla 12, viimeistään viikolla 16 on useimmilla ohi. Sitten on pieni osa, jolla ei helpota ollenkaan. :sad001 Mutta ole luottavainen, ehtii sitä murehtia sitten myöhemminkin, jos niin käy.

Jaksamista! Kokeile pieniä annoksia tiheästi, mulle auttoi purkan jauhaminen edellisessä.
 
:depressed:Vaikea keksiä mitä saisi syötyä kun kaikki ällöttää. Olen alkanut jo lähestymään ongelmaa lähinnä sillälailla, että mitä olisi ehkä helpointa oksentaa. Heti oksentamisen jälkeen pystyy yleensä onneksi jotain syömään. On aika raskasta. Montakohan viikkoa tätä kestää? :hungover:
Sama. Joka hetki pitää miettiä mikä ehkä menisi tänään alas. Huomenna tulee vieraita syömään mutta en ennen huomista voi edes miettiä mitä tarjota... nyt menisi ehkä alas jäiset kirsikat, taidankin niitä hakea pakastimeen. Ja tietty vakio, maustamaton jogurtti, vaalea leipä tai ehkä vaalea pasta voilla. Kauheeta mut ei auta.
 
Sama. Joka hetki pitää miettiä mikä ehkä menisi tänään alas. Huomenna tulee vieraita syömään mutta en ennen huomista voi edes miettiä mitä tarjota... nyt menisi ehkä alas jäiset kirsikat, taidankin niitä hakea pakastimeen. Ja tietty vakio, maustamaton jogurtti, vaalea leipä tai ehkä vaalea pasta voilla. Kauheeta mut ei auta.

Tänään just neuvolan terkka sanoi, että vaikka ainoa alas menevä olisi kääretorttua, niin nyt syödään sitten sitä. :happy:
 
Tänään just neuvolan terkka sanoi, että vaikka ainoa alas menevä olisi kääretorttua, niin nyt syödään sitten sitä. :happy:
Joo, ehdottomasti en pysty syömään muuta kuin sitä mikä voi mahd mennä alas. Mutta se vaihtelee niin paljon. Eilen lounaaksi söin pizzaslicen, illalla taas jouduin pidättämään hengitystä mennessäni pizzerian ohi kun haju ällötti niin paljon :) ei olisi enää illalla siis toiminut. Tuntuu melkein että kaikki mitä tekee mieli ja syö, ei tee uudestaan mieli. Syön kerran kaikkea ja sitten pitää siirtyä uuteen
 
Tällä hetkellä syötävä silloin kun voi ja sitä mitä tekee mieli. Ei mitenkään voi suunnitella edes seuraavan päivän ruokia koska todnäk se ei kelpaa seuraavana päivänä ollenkaan..

Normaalit makeat lemppariherkut ällöttää :eek:
 
Tällä hetkellä syötävä silloin kun voi ja sitä mitä tekee mieli. Ei mitenkään voi suunnitella edes seuraavan päivän ruokia koska todnäk se ei kelpaa seuraavana päivänä ollenkaan..

Normaalit makeat lemppariherkut ällöttää :eek:

Toi on mullakin kyllä juurikin noin! Juuri eilen teki vain ja ainoastaan mieli juustoa, söin sitten pelkkää juustoa päivälliseksi. Nyt kun mietin että pitäisi edes maistaa juustoa tänään niin tulee hieveä olo, en voisi edes kuvitella!. Ja ruokasuunnitelmat elää tosiaan jatkuvasti, eilen tein listaa pääsiäisen ajan ruoista ja kaikki vaikutti maistuvan, nyt en tiedä että maistuuko mikään... Hassua kyllä! :joyful:
 
Joo, tuo mielihalujen mukaan syöminen on tosi rasittavaa ja raskasta. Plus ei ole hirveästi tehnyt nieli terveellistä, joten paino tikittää kivasti ylöspäin. Toiv tämä helpottaisi muutaman vkon sisään että voisi alkaa syödä normaalimmin.
 
Ylläripylläri - salmiakki maistuis ja mehujää :hungry:Onkohan Pirkan Leppis mehujää kieltolistalla :angelic: Se olis täydellinen combo! Maitotuotteet ällöttää ja etoo :hungover:
 
Sama. Joka hetki pitää miettiä mikä ehkä menisi tänään alas. Huomenna tulee vieraita syömään mutta en ennen huomista voi edes miettiä mitä tarjota... nyt menisi ehkä alas jäiset kirsikat, taidankin niitä hakea pakastimeen. Ja tietty vakio, maustamaton jogurtti, vaalea leipä tai ehkä vaalea pasta voilla. Kauheeta mut ei auta.

ja Sointu-Kirsikka:

Minulla itsellä on aaltoileva paha olo ja heikotukset, ja jos en syö ajoissa, niin olo voi valahtaa _todella_ huonoksi ja pysyä monta tuntia kamalana :hungover:.

Ruoka oli tekeillä perheelle pääsiäisenä miehellä, ja mä olin varttia ennen jo tuskissani, että nyt-pakko-saada-syötävää-en-kestä. Yritä nyt siinä opettaa ruokailurytmiä ja tapoja leikki-ikäiselle ja koululaiselle perheessä, kun äiti napsii jääkaapista milloin mitäkin (kasvista, appelsiinia, tomaatteja, leivän ennen ruokaa jne. :bored:).


Pitää siis käydä jääkaapilla ottamassa puolikas lasi smoothieta, kylmää vettä, mehua ja aion ehkä ostaa myös sitä Pepsi Maxia/Pepsiä kaappiin pieniä pulloja, jos sellainen menisi.

Täällä kanssa suklaa on no no, ja pari kertaa olen nyt laatannut ihan suoraan sanottuna jogurtin jälkeen joko aamulla tai jonkin aikaa ruokailun jälkeen. Ruisleipää en uskalla aamulla syödä (murut yskittävät ja jos alkaa yskittää > voi laatta lentää). Iltaisin en uskalla syödä enää minun ilta-iltapalaa "jogurttia ja mysliä" -annosta, pitänee ehkä kokeilla vaikka jäätelöä? toimisikohan?

Vinkkejä?

Olisiko jollain jotain sopivaa naposteltavaa ilta-illaksi? Olen todennut, että jos syön vielä myöhäisen iltapalan, niin nukun paremmin. Ja jo nyt tiedän, että kaikki unitunnit tulevat tarpeeseen ja ovat kullan arvoisia.

Vinkki:
Tosiaan kannattaa syödä tihein välein jotain, mitä menee alas. Vaikka imeskelee jääpaloja tai jääpaloja, missä on vaikkapa vähän mehua. Kylmät jutut menevät ehkä helposti, pitänee pakastaa banaanipaloja, katsella mehujäitä jajaja. Suolaiset asiat, kuten sipsit uponneet tähän mennessä, jos muuta ei ole tehnyt mieli.. Pitänee kehittää joku toinen syötävä kuin sipsit.. Ei ole kovin terveellistä pidemmän päälle ne kuitenkaan, vaikka ihan kourallisen saatan syödä vaan kerrallaan :woot: :angelic:.
 
Mulla on yleensä ollut töissä välipalana pähkinöitä - nyt ei pysty. :wtf:

Eilisestä asti on himottanut nuudelit ja oikein hedelmälihaisa täysmehu.
 
Kahvia en ole saanut juotua enää hetkeen ja kaikki makea oksettaa, mikä on aivan ennenkuulumatonta tällaiselle herkkuhiirelle:eek:
 
Kahvia en ole saanut juotua enää hetkeen ja kaikki makea oksettaa, mikä on aivan ennenkuulumatonta tällaiselle herkkuhiirelle:eek:

Näitä mäkin oon kauhistellut, kahvia on normaalisti kulunut reilusti ja jotain pientä hyvää melkein joka päivä. Nyt ei yhtään pysty :depressed:
 
Nuudelit ja mehu mielessä edelleen, kun en oo kauppaan kerennyt. :grin Uusina eilisestä kalapuikot ja Hesen kanahamppari.

Tiedä sitte, ku muutenkin oon vähän mielitekojen orja, että mikä himo nyt johtuu mistäkin. :p
 
Mielitekoja on riittänyt ja jos joku mainitsee jonkun herkun niin sitähän on saatava ja kun saa niin ei maistu miltään :wtf:
Ja mitä ihmettä, hapankaalia voisin syödä vaikka joka päivä laughing7
Etovaa oloa ajoittain, mutta tärkeää muista ettei ateriavälit kasva liian pitkiksi.
 
Ei himo, mutta merisuola-riisikakkuja mutustelemalla joka välissä pysyy pahoinvointi jotenkin kurissa.

Kevyt olon sitruuna mehu-kivennäisvesi toimii.

Salmiakkia tekis mieli :sad001

Avokadot ällöttää :bored:
Kahvi maistuu jotenkin tympeältä.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top