Himot ja ällötykset

Salmiakkia tai tuoretta lakua kun sais... :rolleyes: salmiakkipurkka ei korvaa näitä millään
 
Kahvia en nyt pysty lainkaan juomaan, teetä juon sen tilalta pari kuppia päivässä. Juon normaalisti kahvia ainakin 4 kuppia päivässä mutta nyt tökkii pahasti :bored:
 
Salmiakkia tai tuoretta lakua kun sais... :rolleyes: salmiakkipurkka ei korvaa näitä millään
Mä olen syönyt kyllä ajoittain, se kiellettiin kuitenkin vasta 4-5 v sitten kokonaan ja nyt ollut hetkiä jolloin vain salmiakki menee alas. Sillä en enää usko totaalisesti sikiötä tuhoavan, en siis tietty muullakaan mutta sen suhteen olen ollut joustavampi. Täällä ulkomailla ei tosin sushiakaan ole kielletty, ok jos tuoretta, mutta sitä en ainakaan vielä ole syönyt kuin kasvisversiona. Ja inkiväärin kanssa.
 
Mä olen syönyt kyllä ajoittain, se kiellettiin kuitenkin vasta 4-5 v sitten kokonaan ja nyt ollut hetkiä jolloin vain salmiakki menee alas. Sillä en enää usko totaalisesti sikiötä tuhoavan, en siis tietty muullakaan mutta sen suhteen olen ollut joustavampi. Täällä ulkomailla ei tosin sushiakaan ole kielletty, ok jos tuoretta, mutta sitä en ainakaan vielä ole syönyt kuin kasvisversiona. Ja inkiväärin kanssa.

Mä varmasti jossain välissä tuun kans näitä (salmiakki/laku) syömään, en jaksa uskoa että pieni määrä kuitenkaan mitään pilaa kokonaan..
 
Kahvi tai tee ei maistu vaikka normaalisti juon molempia. Raikkaat tai "kuivat" jutut menee kuten salaatti, sitrukset ja ruisleipä. Himoja ei vielä ole ollut, koska pääasiassa ruokahalu on pahoinvoinnin takia vähän kadoksissa.
 
Ruoka maistuu päivisin paljon paremmin kuin illalla. Tullu syötyä nyt päivin kauhia annokset. Makeaa ei juurikaan enää tee mieli, kahvia ei tee mieli vaikka aamuisin kupillinen meneekin ja tänään huomasin, että kana-riisi ruoka ei oikein uppoa.
 
Täälläkin rasittavasti vaihtelee mieliteot päivittäin, mutta mureaa naudanlihaa vois syödä noin joka toinen päivä. :grin Keitetyt nakit ja perunamuussi oli myös suurinta herkkua tässä yks päivä! Hassua sinänsä kun ennen raskautta oon pitkään ollut kasvissyöjä ja nyt ihan älytön lihan ja etenkin kylmän maidon himo. o_O
 
Carolana, siis mulla kans hirveesti ois lihaisia mielitekoja, vaikka 7 vuotta ollut lakto-ovo-vege (välillä ihan vegekin)!! Haaveillut useana päivänä grillatusta kanasta ja possun ribseistä, pihvistä, savuleikkeleistä, siis nii että sylki vaan valuisi :hilarious: en ole kyllä syönyt noita, tiedän että jos nenän edessä olisi niin oikeasti ällöttäisi. Tää sama oli esikoista odottaessa jossain vaiheessa.
 
Ei oo mikään himo mutta ainoa mieliteko toistaseksi on ollu alkoholi:hilarious: en juo kyllä hirveesti muutenkaan, mutta nyt tuntuu siltä että kuohuviini maistuis niiiin hyvältä. Ja kaljasta en oo ikinä tykänny niin yks päivä kun miehellä oli saunakalja siinä vieressä niin tuoksupa hyvältä:angel5

Muutoin kaikki on enimmäkseen nou-nou. Vähän aikaa teki mieli dominokeksejä mutta sitten ku niitä sain eteeni niin ei enää tehnytkään
 
Ei oo mikään himo mutta ainoa mieliteko toistaseksi on ollu alkoholi:hilarious: en juo kyllä hirveesti muutenkaan, mutta nyt tuntuu siltä että kuohuviini maistuis niiiin hyvältä. Ja kaljasta en oo ikinä tykänny niin yks päivä kun miehellä oli saunakalja siinä vieressä niin tuoksupa hyvältä:angel5

Muutoin kaikki on enimmäkseen nou-nou. Vähän aikaa teki mieli dominokeksejä mutta sitten ku niitä sain eteeni niin ei enää tehnytkään
Edellisessä raskaudessa oli tolkuton viinin ja skumpan himo, tässä ei ole vielä tullut mut johtuu varmaan pahoinvoinnista (joka tosin jo melkein poissa). Ehkä se sit kesällä nostaa päätään, mut ei auta. Varaan sit jotain hyvää viiniä kun vauva ulkona.
 
Ei oo mikään himo mutta ainoa mieliteko toistaseksi on ollu alkoholi:hilarious: en juo kyllä hirveesti muutenkaan, mutta nyt tuntuu siltä että kuohuviini maistuis niiiin hyvältä. Ja kaljasta en oo ikinä tykänny niin yks päivä kun miehellä oli saunakalja siinä vieressä niin tuoksupa hyvältä:angel5

Muutoin kaikki on enimmäkseen nou-nou. Vähän aikaa teki mieli dominokeksejä mutta sitten ku niitä sain eteeni niin ei enää tehnytkään

Haha, mäkin himoitsin yks päivä Domino -keksejä. :grin

Ja samaa vaivaa alkoholin sekä tupakan suhteen! Lopetin polttamisen jo 5kk sitten ja tuntuu, että nyt on kovemmat himot kuin kertaakaan ennen. :facepalm: No, onpahan hyvä syy olla sortumatta!
 
On nämä himot omituiset, nälässä mieli tekee vaikka ja mitä, mutta sitten ei välttämättä teekkään mieli mitään. Maito on tullut uudestaan ruoka juomaksi, ei pysty vettä juoda ruoalla enää. Vesi menee kyllä muuten mut maistuu melko pahalle.
 
On nämä himot omituiset, nälässä mieli tekee vaikka ja mitä, mutta sitten ei välttämättä teekkään mieli mitään. Maito on tullut uudestaan ruoka juomaksi, ei pysty vettä juoda ruoalla enää. Vesi menee kyllä muuten mut maistuu melko pahalle.

Mulla on veden kanssa samaa vikaa! Ennen vedin päivässä helposti sen 3l, nyt hyvä, kun saa edes litran juotua. :meh:
 
Kahvi ei (onneksi) maistu samaan tapaan kuin ennen eli 3 mukia on vaihtunut 1,5. Terveellinen ruoka (kana+riisi, rahka, salaatit...) ällöttää ja mieluummin söisin jotain rasvaista. Salmiakki ja laku tietysti himottaa kun ei saisi syödä, mutta en kyllä totaalilakkoon pystykään. Kolme edellistä raskautta mennyt niitä silloin tällöin syödessä, joten tasapuolisuuden vuoksi taidan sallia ne toisinaan tälläkin kertaa. :grin
 
Tällä hetkellä vois elää vain jogurtilla ja leivällä. Ruoka menee vaikka ei kauhiasti maistuis mut pakko syödä, kun taapero ihmettelee muuten miks äiti ei syö. :D
 
Varsinaisia inhotuksia ei ole ollut, vaan ylipäätään mitään ei oikeen tee mieli. Proteiini on tosin sellainen, mikä tökkii eniten.
Himotuksiakaan ei ole oikeen ollut. Mehujää ja jäätelö ehkä ainoat sellaiset mieliteot.
 
Siis tiettekö, ku istutte kassalla ja siinä käsivarren mitan päässä on kasa tuoretta Kouvolan lakritsia ja ne tuoksuu... Ja mietit vaan, että en saa syödä, en saa syödä, en saa syödä... :dead: Voin kertoa, et kun tää joskus päättyy, ni syön kaikki maailman lakritsit. :grin
 
Itse ostaisin viikonlopuksi jemmaan ja antaisin itselleni luvan pitää karkkipäivän lauantaina. Lisäksi hedelmäkarkkeja, ettei lakujen kanssa lähde lapasesta. :rolleyes:
 
Takaisin
Top