Himot ja ällötykset

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
esikoisen alkuraskaudessa mulla oli ihan mieletön suolaisen himo. ranskalaiset ja nacho cheese ballsit meni kuin kuumille kiville :hilarious: nyt oli kans pakko ostaa nacho cheese ballseja, saa nähdä tuleeko tästä raskaudesta samanlainen :angelic:
 
Mun on tänään tehnyt valtavasti mieli makeaa! Olen ollut jo reilut pari kuukautta harvahkolla herkuttelurytmillä, n. kerran parissa viikossa pala kakkua tms. Eikä ole edes juuri tehnyt mieli makeaa. Tänään sitten tärisen täällä. :hilarious: Varmaan jäänyt juominen liian vähiin. :bookworm:
 
Täällä myös tekee makeaa mieli ja lisäksi tää mun joka raskauden perus: appelssiini(mehu) ja mandariinit :D
 
Vielä ei ole alkanut ellottaa mikään, mutta himottaa omenamehu, jäiset mustikat ja vadelmat, lämmin maito (+kaakao) sekä voileivät runsaalla margariinilla ja monella siivulla juustoa.
 
Esikoisesta söin pakastimesta jäisiä mustikoita sitä mukaa kuin mies niitä sinne poimi :rolleyes: Olisin voinut syödä niitä loputtomasti. Nimenomaan jäisinä, jos yhtään suli niin yäk. Nyt ei oo vielä tullu mitään erityistä, mut kyllähän sitä kerkiää tai sitten ei tuukaan mitään :grin
 
Makeanhimo on nyt taittunut, eikä vielä mikään ällötäkään pahasti. Sipuli kyllä tuoksuu voimakkaasti.
 
Voihan ellotus iski aamulla. Ensimmäisenä haisi mun puhdas työpaita pesuaineelle, sitten haisi deodorantti ja suihkugeeli. Kaikki siis vaihtoon (kaupasta hain hajusteetonta pesuainetta ja omenaista huuhteluainetta). Päivällä syötiin miehen kanssa paistettua munaa ja voi jessus mikä paksu munailma kotona odotti, kun illalla tulin ulkoa. Pesuhuonekin haisi jollekin tympeälle aineelle. Ja tämähän onkin mielenkiintoista, kun ei etukäteen tiedä, mikä haistuu ja maistuu ja mikä ei :woot: Ekassa raskaudessa en pystynyt käymään saunassa enkä pesuhuoneessa puun hajun vuoksi, nyt ei ole vielä sitä ongelmaa...onneksi.
 
Suolaiset sipsit ja ranskalaiset/lohkoperunat sekä hunameloni. :grin Esikoista odottaessa olisin yhdessä vaiheessa voinut elää Burger Kingin ranskiksilla.
 
Täällä himoitaan siipikastiketta:wacky:

oijoi, en ole ainut!! :hungry:

sit kans suola on namia tai lähinnä herbamare! tällä hetkellä etoo kahvi sekä tee. töissä jo ihmeteltiin miksen juonu aamukahvia, onneks oli helppo selittää et "join" jo kotona :smiley-angelic006
 
Mua ällöttää kaikki makea. Muutenkin kokoajan semmonen olo, että kohta lentää laatta niin ei oikein mikään maistu saati sitten että makeeta söis.
 
Mun tekee mieli kreikkalaista jugurttia ja hedelmiä. Ylipäätään hedelmät maistuu nyt hyvin. Moni ruoka ällöttää hajun vuoksi.
 
Jäiset (kotimaiset) mustikat ja maustamaton jugurtti. Sitä tekee nyt päivittäin useammankin kerran mieli syödä. Ja samoin hedelmät maistuu.
 
Kirjotinkin tonne toiseen ketjuun, mutta ainoa joka nyt maistuis tai tekee mieli on popcornit.. :woot: kaikki muu oksettaa.. ja hetken teki mieli hesen kerrosateriaa cocacolalla ja paprikamajoneesilla :hilarious:
 
Makeat jutut ällöttää. Kaikki suolainen kiinnostaa!
Sipuli on nyt inhokkilistan kärjessä :sick009 Mitään kunnon ruokaa ei tee mieli. Ihan alussa kaikki ruoka kiinnosti ja oli tosi hyvä ruokahalu. Olispa edelleen..
 
Himot kaikkiin ruokiin, mutta mikään ei maistu kun saa lautaselle :D
 
Takaisin
Top