Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Nyt ne alkoi, en kestä mangoa, se haisee musta kuolemalta. Sen sijaan himoitsen kaikkea proteiiniä, pihviä, tofua, pähkinöitä yms.
 
Piimä ja suolakurkku joihin on kamala himo iskenyt.
 
Nämä kaksi on ehdottomasti nyt vahvoja. Pepperoni ja piimä. IMG_20201029_123141.jpg IMG_20201029_123205.jpg
 
Mulla ei oo kummassakaan aiemmassa raskaudessa tehnyt mitään tiettyä mieli kokoajan eikä oikeastaan ällötyksiäkään. Ainakaan vielä ei myöskään nyt :confused005

Kahdessa aiemmassa raskaudessa mun himot ja ällötykset on vaihtuneet kokoajan :hilarious:
 
Hauska kuulla etenkin muiden mieliteoista. Itse en ainakaan vielä ole erityisiä huomannut. En kyllä muista, että edellisissäkään raskauksissa olisi ollut.
 
Useamman päivän haaveillut avokadosta leivän päälle, mutta nyt kun ostin avokadoa se himo katosi. Pakko kai ne on syödä kuitenkin. :joyful:
 
Ei nyt varsinaisesti himo, mutta mikä tänään meni alas aamupalaksi oli sipsit ja porkkana, enimmäkseen kaikki vaan etoo.
 
Nyt ei oikein laske rieska ja muut vaaleat ja mauttomat leivät. En haista mitään enkä maista mitään, vaikka hajuaisti muuten on herkistynyt. Himoitsen tummaa leipää ja vahvoja makuja, chiliä ja kurkkusalaattia. Niistä toki tykkään muutenkin, mutta korostuu nyt just.
 
Kahvi ajatuksenakin saa aikaan lievän :hungover: reaktion ja kylmät väreet. Jännä kyllä, että jos saisin kahvikupin eteeni niin pystyisin sen kyllä kumminkin juomaan :woot:
 
Ällötysten lista kasvaa.. Tänään olen huomannut:
-Paholaisenhillokastike :meh: (tämä on ihan random, mutta olen tämän kanssa töissä tekemisissä tosi paljon ja esim viikko sitten vetelin tätä ja pelkkää kanaa).
-Se kahvi :meh: Tänään tuntuu, että en enää saisi juotua...
-Ja jostain syystä TAAS broileri/kana, tämä ihan sama oli esikoisen odotusaikana ja silloin erityisesti raakabroileri kaupassa, mutta nyt myös esim fileen ajattelu :sour:

Mieli tekee suolaista ja raikasta. Viinirypäleet ja vesimeloni kuulosti jossakin keskutelussa ihan taivaalliselta :p

rv6+0.
 
Kahvi ajatuksenakin saa aikaan lievän :hungover: reaktion ja kylmät väreet. Jännä kyllä, että jos saisin kahvikupin eteeni niin pystyisin sen kyllä kumminkin juomaan :woot:

Siis mulla on ihan sama kahvin kanssa! Eilen keitin kiltisti vieraille kahvit ja koitin olla haistamatta hajua, kun ällötti niin paljon. Siinä vielä sitten seurana join kupin ettei mitkään epäilykset heräisi ja se maistuikin ihan hyvältä!

Muuten tällä hetkellä kyllä ällöttää oikeastaan kaikki. Makuteet sokerilla pelastavat, vaikka en niitäkään kyllä varsinaisesti himoitse.

Ekan viikon himoitsin sitruunavettä ja nyt mietin miten ihmeessä olen voinut juoda sitä:hilarious:
 
Uusi juttu mikä maistuu ihan taivaalliselle tällä hetkellä, hernekeitto :p
 
Takaisin
Top