Himot ja ällötykset

Paahtoleipä :gen053 ai että, voisin vaan elää paahtoleivällä. Normaalisti en syö leipää juuri ollenkaan

Mulla oli viime raskaudessa tämä, en ollut vuosikausiin syönyt leipää juuri ollenkaan, mutta raskausaikana tuli syötyä kyllä päivittäin.. Ai että, olispa paahtoleipää :p Mutta juurikaan enempi ei ollut mitään himoja, enempi niitä ällötyksiä ja varsinkin alkuaikana söi vaan just sitä, mikä sattui sinä päivänä maistumaan. Harvinaisesti joka karkit ja suklaat jäi välillä syömättä :laughing014 saa nähdä miten tällä kertaa käy.
 
Tällä hetkellä ei ole vielä ällötyksiä ainakaan. Ehkä jopa makeanhimo on vähentynyt, kun ei ollut pakko kaupasta ostaa sitä suklaata ihme kyllä. Kuumaa kaakaota on nyt tullut välillä juotua. Ketsuppi, peruna ja curry mausteena ja ruokana ovat hieman himottavien ja hyvin maistuvien listalla :happy:
 
Tekee mieli ranskalaisia! :) En oo syönyt ranskalaisia varmaan kuukauteen, mutta nyt alkoi tekemään mieli.

Lisäksi tekee mieli kaikkea suolaista (viinietikkasipsit nams), kasvissusheja (etenkin sitä wasabi+soijaosuutta).

Eilen alkoi tehdä mieli vietnamilaisia kesärullia. Mies sitten lähti Prismaan ja teki iltaruuaksi mulle niitä.

Ällötys on kaikki mitä jääkaapissa on, koska se haju on maailman hirvein. Ällötys on myös munakkaat, paprika ja sipuli paistettuna, parsa, lähes kaikki terveellinen ruoka ällöttää. Banaanitkin ällöttää.

Hyvä, kun ostin just ennen plussaamista ravintovalmentajan mulle räätälöimän ruokavalion, ni en oo päässyt hyödyntämään sitä ollenkaan. Ostin myös just ennen plussaa juoksukoulun. :D
 
Makeaa ei tee juurikaan mieli, saanu mies syödä karkit yksikseen. Mutta nyt aloin haaveilee mansikkkakermakakusta :D
 
Joo munkaan ei tee yhtään mieli makeeta! Veikkaan, että on poika tulossa. Esikoisen raskaudessa ei tehnyt mitään makeeta mieli ja poika tuli. :)
 
Toivottavasti tulee poika tännekin tai ylipäätäään terve vauva :happy: Makean syönti on vähentynyt, eniten tekee mieli kunnollista lämmintä ruokaa :happy: Ja rasvaista sellaista.. Myös sipsejä tekee hurjana mieli.. Manhattan ym.. Eikös se verenpaine pysykin näillä aisoissa? :grin
 
Nakkisämpylät, hampurilaiset ja jäätelö on olleet alkuraskaudessa kova sana. Erittäin terveellistä juu. :rolleyes: Toisaalta myös hedelmät ja kasvikset maistuu paremmin. Muuta makeaa kuin jäätelöä ei munkaan teekään mieli. Kaakao menee vain kylmänä. Suolainen siis taitaa olla tämän raskauden juttu. Verenpaineesta tuskin tarvitsee huolehtia, se on aina ollut alhainen.

Jääkaapissa tuntuu haisevan jatkuvasti pahalle, vaikka siellä ei mitään pahaa/huonoa ole.
 
Hedelmät menee hyvin, silloinkin kun kaikki muu ällöttää.
Mielitekona erityisesti ollut tomaattikeitto :hungry:.
Kaikki makea on jotenkin liian sokerista :stop:. Itsetehty rahka oli hyvää, kun ei laittanut kuin hitusen sokeria ja sitten hedelmiä ja marjoja. Mies söi jäätelöä ja mä sitä.
 
En tiedä onko varsinaista himoa, mutta perunan syöminen on lisääntynyt :hilarious:
 
Paistetun jauhelihan haju ällöttää aivan niinku viimeksikin. Mielihaluja ei liiemmin ole, hedelmäkarkkeja teki ennen juhannusta mieli, mut sit ku ostin niitä, nii ei tehnykään enää mieli :D rasvainen ja epäterveellinen ruoka maistuu parhaiten
 
Mun ei tee mieli mitään hedelmiä tai salaattia tai muuta terveellistä mitä normaalisti syön päivittäin. Tekisi mieli vaan pizzaa, kiinalaista, herkkuja, sipsiä, rasvaista ja suolaista :D esikoista eli meidän poikaa odottaessa teki mieli ainakin ananasta ja vesimelonia. Tyttöämme
Odottaessa teki mieli vähän kaikenlaista, etenkin epäterveellistä :D mutta silti en usko että tää olis tyttö, tai eihän sitä tiiä :D
 
Tää nyt ei oo mikään ruoka, mutta mua ällöttää neulominen :hungover: normaalisti siis rakastan neulomista, teen sitä useamman kerran viikossa ja nytkin on pari työtä kesken. En vain ole pariin viikkoon pystynyt koskemaan niihin, kun heti kun vain ajattelenkin asiaa tulee tosi voimakas pahoinvoinnin aalto. Toivottavasti menee jossain vaiheessa ohi, haluaisin kuitenkin tehdä vauvalle vaatteita :shy:
 
Tää nyt ei oo mikään ruoka, mutta mua ällöttää neulominen :hungover: normaalisti siis rakastan neulomista, teen sitä useamman kerran viikossa ja nytkin on pari työtä kesken. En vain ole pariin viikkoon pystynyt koskemaan niihin, kun heti kun vain ajattelenkin asiaa tulee tosi voimakas pahoinvoinnin aalto. Toivottavasti menee jossain vaiheessa ohi, haluaisin kuitenkin tehdä vauvalle vaatteita :shy:

Ai että tää ois paha! Neulon/virkkaan melkein joka ilta kun odottelen, että lapset asettuu nukkumaan. Mitä sitä sitten tekisi, jos ei se onnistuisi :hilarious:
 
Pari päivää sitten iski hirveä hinku saada ananasta. No nyt on tuoretta ananasta ja limpparina. Vielä pitäis mehujäätä ostaa. :grin
 
Mun tekee mieli tulista ruokaa :hilarious: en
pysty kovin tulista syömään, kun en oo tottunu, mutta mieli tekis laittaa joka ruokaan jalapenoja jne :p samaa tais olla esikoisestakin jossain vaiheessa :rolleyes:
 
Antaisin aika paljon jos voisin syödä (tavallista) paahtoleipää. Siis oikein sellaista vaaleaa vehnähöttöä.
Mutta kun ei sellaista ole gluteenittomana :smiley-angry017
 
Mulla tekee ihan hirveesti koko ajan mieli makeeta! Siis mitä makeempi, niin sen parempi. Letut ja hillo, viikonloppuna leivoin mustikkapiirakkaa, muutenkin kaikki piirakat ( makeet siis), suklaa, jäätelöä, sit se maraboun suklaakeksi. :hilarious: Esikoisesta ei kyllä ollut tällästä. Sillon en edes pystyny syömään suklaata ekan kolmanneksen aikana.

Alussa teki mieli hesen hampurilaista, nyt tekee hulluna mieli pizzaa. Kotiruoka ei maistuis ollenkaan, ajatus jostain salaatista aiheuttaa heti yökkimisreaktion. :wtf:
 
Juustoja, paistettua munaa ja manhattan sipsejä tekee mieli :woot: Pakko saada tänäänkin sipsejä, vaikka vatsa turpoaisi! Rasvainen ja suolainen :Heartred
 
Valion sitruuna kreikkalainen jugurtti, kaikki kylmä ja raikas. Jäätelö maistuu, mutta karkkia ei tee mieli, mikä on ihme.
 
Takaisin
Top