Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Mä en oo oikein koskaan ollut mikään hirmuinen sushifani, mutta jo pari viikkoa sitten teki ihan valtavasti mieli sushia. En ehtinyt edes hakea sitä, kun plussasin. Jää varmaan kummittelemaan koko raskauden ajaksi!

Parsa maistuu erityisen hyvin nyt.
 
Mulle menee kaikki ruoka toistaiseksi, mutta kahvi alkoi maistua liuottimelta tänä aamuna. :wacky: jostain syystä tosi hyvää on kaupan grillattu kanankoipi sekä Lidlissä myytävät banaani-suklaamyslipatukat. :p
 
Kaikki raikas maistuu, sama ollut edellisissä raskauksissa.
 
Lihan haju ällöttää, jää kokkailut taas miehelle kun en voi samassa huoneessa olla kun lihaa paistetaan :wtf:
Kurkku maistui pahalta.

Mieli tekee vaan mehujäätä ja Remix-namipussin kirpeitä karkkeja.
Ja ranskalaisia pehmikseen dipattuna :hilarious:
 
Tulinen, suolainen ruoka :Heartred . Mies ihmetteli, et miten voin tulisen ruuan jälkeen himoita tulisia sipsejä ja totesi kyllä sit samaan hengen vetoon, et taitaa tosiaan olla tuloillaan
 
Paahtoleipä :gen053 ai että, voisin vaan elää paahtoleivällä. Normaalisti en syö leipää juuri ollenkaan
 
Oon himoinnut suolaisia ruokia. Eilen alkoi etoa todella paljon kirsikkatomaatit!! Siis täh xD aamulla kans kun näin jääkaapissa ne niin huh kun teki pahaa. :grin
 
En oo vuosikausiin ostanut mitään limsoja, mutta ihan pakko oli pari päivää sitten cocacolaa käydä hakemassa. Siinä vaiheessa alkoikin epäilyttää, että taitaa se plussa sieltä olla tulossa.
 
Ja ilmeisesti tää kyytiläinen on kunnon suklaahiiri. Kukahan leipois mulle brownieita...Toivottavasti masun ruokatoiveet muuttuu tervellisemmiksi, muuten karkaa kyllä raskauskilot ihan käsistä, jos meinaa leivoksilla elää.
 
Mulla ei tällä hetkellä himota oikein mikään, ei siis ole juuri ruokahalua vaikka nälkä kyllä tulee tosi usein. Mutta toisaalta saan kyllä ihan hyvin syötyä, eli vaikka ei mitään tee mieli niin ei se ruoka ällötäkään.

Perjantaina tuli kyllä vähän "oho"-hetki, kun oltiin tilattu itämaisesta ravintolasta ruokaa kotiinkuljetuksella. Se ruokakassi oli eteisessä, kun oltiin menossa pihalle syömään. Olin laittamassa kenkiä jalkaan, kun tuli sellainen vahva "hyi mikä täällä haisee" -olo - ja sitten tajusin, että se oli se meidän ruoka. :hilarious: Maku ei kyllä sitten syödessä ällöttänyt, mutta haju.
 
oon yrittänyt vähentää pepsin juomista jo ennen plussaamista. En juo kahvia tai teetä, vaan juon aina pepsiä, töissä ollessa saattoi helposti mennä melkein parikin litraa päivässä kun lipitin väsymykseen colajuomaa.

Nyt onneksi olen saanut vähennettyä todella paljon, siihen 1-2 lasia ( = reilu puolisen litraa) / päivä. Kun raskaana ollessa ilmeisesti suositus on max. 1,5l/pvä. Vielä muutama kk sitten tuo määrä kuulosti ihan utopistiselta, että miten pärjäisin ilman kofeiini/sokeri - annosta, mutta kummasti kun jäi töihin herääminen pois niin on pärjännyt hyvinkin vähemmällä.

nyt oon löytänyt sitten tuollaiset mehukivennäisvedet, paljon vähemmän sokeria ja ah niin ihanan raikas maku.
 
Viimein pääsin tänään ylös sängystä ja aloin tekeen ruokaa ja ah, miten ihanalta tuoksuukaan valkosipuli! Tein heti tzatzikia ja kasvispihvejä valkosipulilla. Himoitsin yhtenä päivänä valkosipulipatonkiakin. Yleensä en oo valkosipulista niin hirveesti välittänyt. Mies on hulluna siihen. Tässä on se varjopuoli, että kun käytän nyt innoissani valkosipulia, joudun haistelemaan perheenjäsenten hengitystä myöhemmin. Ja luulen, ettei se enää ole niin ihanaa...
 
Mun on tehny kauheesti mieli kahvia! En normaalisti juo sitä juuri ollenkaan mutta nyt on kyllä menny useampi kuppi päivässä. Hedelmiä tekee myös mieli. Kaikki rasvainen ällöttää ja makkaran haju meinas saada oksentamaan.
 
Joo, makkaraa ei todellakaan! Esikoisen aikaan himoitsin kylmiä nakkeja. Nyt en voisi tietää mitään allöttävämpää.
 
Mä oon alkanut himoita kaikenlaista ruokaa, suolaista ja makeaa. Kaikki epäterveellinen olisi nyt jees xD pyysin miestä tuomaan illalla kiinalaista. Nyt vedän pahimpaan nälkään hernekeittoa :D kai mun enemmän suolaista tekee mieli vaikka kyllä suklaakin himottaa:wideyed:
Ja niin kahvi, erityisesti joku kylmä latte.. ai että:p
 
Mie oon aina ollut teen juoja, monta kuppia päivässä. Kahvia mennyt silloin tällöin 1-2 kuppia, lähinnä tietyssä seurassa/juhlissa. No nyt vähän tee tökkii ja kahvi taas maistuu paremmin, oon jopa kotona keittänyt itselleni kahvia, mikä on tosi harvinaista :rolleyes:
 
Takaisin
Top