Himot ja ällötykset

Keskustelun 'Lokakuiset 2020' aloitti Vargynja, 13 tammi 2020.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Vargynja Foorumi-vastaava Staff Member Administrator Helmikuiset 2021

Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
    • Luova Luova x 1
  2. Koirankorva Tuttu foorumilla Lokaäidit 2020

Kuva voi puhua puolesta:hilarious::hilarious:

Attached Files:

• Hauska Hauska x 1
  3. Liinufiinu Tuttu foorumilla Lokaäidit 2020

Itsellä ei vielä ole mitään himoja, eikä ällötyksiä. Aiemmissa raskauksissa ne ovat tulleet pahoinvoinnin myötä.
  4. Talvitintti Ei muuta elämää Lokaäidit 2020 Toukomammat 2017

Siis mitä tossa on? o_O Näyttää vähän puurolta jossa on oliiveja ja jalapenoja :grin:grin
    • Hauska Hauska x 1
  5. Liinufiinu Tuttu foorumilla Lokaäidit 2020

Koirankorvan annos näyttää kyllä mielenkiintoiselta :grin Taitaa olla nuudeleita :pompus:
  6. KatMa Tuttu foorumilla

Kahvi on alkanut vähän tökkimään, aina kupillisen viimeiset kulaukset. Täytyy olla jotain kastettavaa kahvin kanssa että saa viimeiset ryypyt alas.
  7. Talvitintti Ei muuta elämää Lokaäidit 2020 Toukomammat 2017

Väärä viesti.
  8. Talvitintti Ei muuta elämää Lokaäidit 2020 Toukomammat 2017

Joo se kuulostaakin järkevämmältä :grin ja niinpä näyttää olevan kun uudestaan katoin. :joyful:
  9. Koirankorva Tuttu foorumilla Lokaäidit 2020

Joo, nuudelia keitetty kerman/veden kanssa. Sinne vähän jalapenoja, oliiveja, kapriksia ja marinoituja valkosipuleita :coldfeet:
  10. pandora1020 Aloittelija

Maustekurkkuja ja Jacky maitosuklaavanukkaita on tehnyt mieli :grin
  11. Koirankorva Tuttu foorumilla Lokaäidit 2020

Jalapenot. Se se on. Piruvie kun ne pistää mahan sekasin :hilarious::hilarious:
  12. Liinufiinu Tuttu foorumilla Lokaäidit 2020

Pahoinvointi is here. Nyt ällöttää lähes kaikki. Etenkin vähänkin voimakkaat ruuanhajut ja mausteet kuvottaa. Parhaiten maistuu appelsiini.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  13. Mel Tuttu foorumilla Lokaäidit 2020

Ainakaan aiemmissa ei oo ollut mitään himoja eikä ällötyksiä

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
  14. Bimbelibom Tuttu foorumilla Tammikuunmammat 2016

Edellisessä raskaudessa eka kolmannes oli niin hirveä ja olin niin kipeä, ettei pystynyt syömään mitään. Paitsi donitseja. Tai ei niitäkään pystynyt, mutta kun mieli teki ihan hulluna, niin niitä sitten söin ja itkin ja söin vähän lisää.

Nyt ei oikeastaan ole mitään ällötyksiä ja kaikki karkki- ja muut herkkuhimot ovat hävinneet täysin. Olen siis tavallisesti melkoinen sokerihiiri. Kahviakaan ei enää tee mieli vaikka yleensä menee ämpärikaupalla.
  15. Giraffe86 Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Ei toistaiseksi himoja tai ällötyksiä mutta eiköhän nekin tule. Esikoisesta voin niin pahoin että elin vain kylmillä hedelmillä, pakastemarjoilla ja kuivalla paahtoleivällä. Kaikki lämmin ruoka, liha yms ällötti hurjasti. Tyttö tuli :joyful:
  16. KatMa Tuttu foorumilla

Lohipullat meni just ällölistalle :yuck:
  17. Talvitintti Ei muuta elämää Lokaäidit 2020 Toukomammat 2017

Tänään teki ihan älyttömästi mieli mäkkärin ranskalaisia ketsupilla johon kaadettu pippuria sekaan, sirkus aakkosia ja puuroa sokerilla. Noista himoista ei tullu muuta syötyä kuin puuroa jota syön muutenkin joka aamu. :joyful:
  18. Maya Mehiläinen Aloittelija Lokaäidit 2020

Haha, munkin on tehnyt mieli niitä Sirkusaakkosia tän pahoinvoinnin keskellä, ainoa asia, jota tekisi mieli. Mutta niissä on sitä salmiakkia/lakritsia.
  19. Pensasmustikka Aloittelija

Onko muilla aivan JÄRKYTTÄVÄ makeanhimo? Äh, en tiedä miten jaksan tän kanssa... koko ajan tekee mieli sokeria ja se ei varmaan ole paras ravinnonlähde juuri nyt :sad001
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  20. Eetla Rakastunut foorumiin Lokaäidit 2020 Toukomammat 2016

Mulla uppoaa myös sokeri. Siksi olenkin vähän hämillään, kun kaikissa edellisissä raskauksissa sokeri ollut aivan nou nou...
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu