Himot ja ällötykset

Keskustelun 'Heinäkuiset 2020' aloitti Vargynja, 16 loka 2019.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Vargynja Foorumi-vastaava Staff Member Administrator Helmikuiset 2021

Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
  2. Mamimam Tuttu foorumilla Heinä-äidit 2020

En tiiä voiko näin varhaisessa vaiheessa tulla himoja mutta mun tekee mieli kakkua. Perus kerma kakkua. Ehkä kinuski :grin
    • Hauska Hauska x 1
  3. Turvonnut Tuttu foorumilla Toukomammat 2018 Jouluäidit 2020

pitsaa joka lähtöön. miten tää himo ei vaan lakkaa. perjantaina lähdin pitsalle jo siitä pari viikkoa haaveilleena. lasken tän siis jo oireeks.
  4. marin4 Aloittelija

Ei ole vielä himoja, mutta jotenkin jatkuva nälkä. Söisin suolasta mieluummin kun makeaa
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 4
  5. Ruiskaunokki Aloittelija Heinä-äidit 2020

Suolasta tekee mullakin mieli ja nälkä on selkeästi useammin!
    • Tykkää Tykkää x 1
  6. Turvonnut Tuttu foorumilla Toukomammat 2018 Jouluäidit 2020

odotan milloin kahvi rupeaa etomaan! en muista edellisestä kui pitkälle se maistu, mut sit sen jälkeen en kupillistakaan ottanut. saa nähdä nyt kun joutuu kuitenkin pysymään pirteänä kokoaika tuon minin kanssa vs. viime raskaudessa makasin aamusta iltaan sohvalla.
    • Tykkää Tykkää x 1
  7. Cocostiina Aloittelija

Mun alkoi eilen tekemään mieli juustohampurilaista ja juustovoileipiä ihan hirveästi. En kuitenkaan lähtenyt hampparia ostamaan, tyydyin siihen leipään... Kahvi ei oikein mene alas.
    • Tykkää Tykkää x 1
  8. Silk Tuttu foorumilla Heinä-äidit 2020

Mun ei tee mieli mitään sokerista. Raikkaat hedelmät on ihan ok. Välillä tuntuu, ettei oikein oo ruokahalua, vaikka nälkä oiskin, ja välillä taas ahmii ruokaa kaksin käsin. Oliivit ja kauramaito on ainakin :thumleft
  9. Mamimam Tuttu foorumilla Heinä-äidit 2020

Mulla ihan sama. Eskoisen kanssa tuli kahviin totaali stoppi jo rv6. Vielä maistuu. Saas nähdä. Kakkua tekee kokoajan mieli. Makea kanakastike :joyful: Taitaa olla tyttö matkassa. Sen verran eri olot ja mielihalut kun pojan kanssa.
  10. Turvonnut Tuttu foorumilla Toukomammat 2018 Jouluäidit 2020

rupeaa jo tökkimään monet kun ajatteleekin ruokaa. koira jouduttiin eilen lopettamaan ni varmaan sureminen vie ruokahalua.
    kahvi maistuu edelleen.

luulen että eräs puolituttu noista kerhopiireistä jo epäilee et oon raskaana
    • Sympatiaa Sympatiaa x 5
  11. _kirahvi Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Mulla tekee vaikeuksia muistaa että pitäisi miettiä mitä syö. Just vetelin ilolla kylmäsavuporoa ja jälkeenpäin vast mietin et taisi olla kiellettyjen listalla. Sama kahvin ja teen kanssa, menee niin tottumuksesta. Huoh.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  12. Beibii Uusi käyttäjä

Hedelmät ja juustoleivät:D
    • Tykkää Tykkää x 1
  13. Fuji Naimisissa foorumin kanssa Heinä-äidit 2020

Juusto. Mikä tahansa juusto kelpaa. Ja jugua en oo syöny aikoihin mutta eilen oli pakko saada jugua.
  14. Sammie Rakastunut foorumiin Marrasäidit 2020

Kahvi tökkii ja tökki jo ennen eilen tehtyä plussaa. Liekö ollut ensimmäinen ällötys siis :)
    • Tykkää Tykkää x 2
  15. mangustimamma Naimisissa foorumin kanssa Heinä-äidit 2020 Lokamammat 2018 Joulumammat 2016

Jäätävä nälkä ihan koko ajan, pahoinvointia ei vielä ole. Alkoi kyllä aiemmissakin raskauksissa vasta pari viikkoa plussan jälkeen. Viime raskauden intohimoista palailee jauheliha. Silloin kun mikään muu ei maistunut, kelpasi jauheliha-makaronimössö tai lihaperunasoselaatikko. Nyt maistuu vielä kaikki muukin mutta erityisesti tuo jauheliha.
    • Tykkää Tykkää x 2
  16. mangustimamma Naimisissa foorumin kanssa Heinä-äidit 2020 Lokamammat 2018 Joulumammat 2016

Joo, mäkin olen vetänyt vaikka mitä kiellettyä vaikka kahden raskauden kokemus takana. :wideyed: Jo on kumma ettei näitä vaan muista.
  17. Suklaapehmis Tuttu foorumilla Heinä-äidit 2020 Helmimammat 2017

Vaikeinta on kahvista luopuminen, sitä kun menee päivässä varmaan 6dl (2dl kuppi x 3). Olen kyllä vähentänyt niin että otan vain puoli kuppia x 3 eli ehkä 3 dl :grin
    • Tykkää Tykkää x 3
    • Luova Luova x 1
  18. Dottie Rakastunut foorumiin Heinä-äidit 2020

Mulle on iskenyt sinappihimo :) ja joulukinkusta haaveilen :angelic:
    • Tykkää Tykkää x 1
  19. Fuji Naimisissa foorumin kanssa Heinä-äidit 2020

Persilja ja suklaa.. ja viipaloitu kurkku
    Last edited: 6 marras 2019
  20. Hosuli19 Tuttu foorumilla Heinä-äidit 2020

Jaa tämä sivu