Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
En tiiä voiko näin varhaisessa vaiheessa tulla himoja mutta mun tekee mieli kakkua. Perus kerma kakkua. Ehkä kinuski :grin
 
pitsaa joka lähtöön. miten tää himo ei vaan lakkaa. perjantaina lähdin pitsalle jo siitä pari viikkoa haaveilleena. lasken tän siis jo oireeks.
 
Ei ole vielä himoja, mutta jotenkin jatkuva nälkä. Söisin suolasta mieluummin kun makeaa
 
odotan milloin kahvi rupeaa etomaan! en muista edellisestä kui pitkälle se maistu, mut sit sen jälkeen en kupillistakaan ottanut. saa nähdä nyt kun joutuu kuitenkin pysymään pirteänä kokoaika tuon minin kanssa vs. viime raskaudessa makasin aamusta iltaan sohvalla.
 
Mun alkoi eilen tekemään mieli juustohampurilaista ja juustovoileipiä ihan hirveästi. En kuitenkaan lähtenyt hampparia ostamaan, tyydyin siihen leipään... Kahvi ei oikein mene alas.
 
Mun ei tee mieli mitään sokerista. Raikkaat hedelmät on ihan ok. Välillä tuntuu, ettei oikein oo ruokahalua, vaikka nälkä oiskin, ja välillä taas ahmii ruokaa kaksin käsin. Oliivit ja kauramaito on ainakin :thumleft
 
odotan milloin kahvi rupeaa etomaan! en muista edellisestä kui pitkälle se maistu, mut sit sen jälkeen en kupillistakaan ottanut. saa nähdä nyt kun joutuu kuitenkin pysymään pirteänä kokoaika tuon minin kanssa vs. viime raskaudessa makasin aamusta iltaan sohvalla.
Mulla ihan sama. Eskoisen kanssa tuli kahviin totaali stoppi jo rv6. Vielä maistuu. Saas nähdä. Kakkua tekee kokoajan mieli. Makea kanakastike :joyful: Taitaa olla tyttö matkassa. Sen verran eri olot ja mielihalut kun pojan kanssa.
 
rupeaa jo tökkimään monet kun ajatteleekin ruokaa. koira jouduttiin eilen lopettamaan ni varmaan sureminen vie ruokahalua.
kahvi maistuu edelleen.

luulen että eräs puolituttu noista kerhopiireistä jo epäilee et oon raskaana
 
Mulla tekee vaikeuksia muistaa että pitäisi miettiä mitä syö. Just vetelin ilolla kylmäsavuporoa ja jälkeenpäin vast mietin et taisi olla kiellettyjen listalla. Sama kahvin ja teen kanssa, menee niin tottumuksesta. Huoh.
 
Juusto. Mikä tahansa juusto kelpaa. Ja jugua en oo syöny aikoihin mutta eilen oli pakko saada jugua.
 
Jäätävä nälkä ihan koko ajan, pahoinvointia ei vielä ole. Alkoi kyllä aiemmissakin raskauksissa vasta pari viikkoa plussan jälkeen. Viime raskauden intohimoista palailee jauheliha. Silloin kun mikään muu ei maistunut, kelpasi jauheliha-makaronimössö tai lihaperunasoselaatikko. Nyt maistuu vielä kaikki muukin mutta erityisesti tuo jauheliha.
 
Mulla tekee vaikeuksia muistaa että pitäisi miettiä mitä syö. Just vetelin ilolla kylmäsavuporoa ja jälkeenpäin vast mietin et taisi olla kiellettyjen listalla. Sama kahvin ja teen kanssa, menee niin tottumuksesta. Huoh.

Joo, mäkin olen vetänyt vaikka mitä kiellettyä vaikka kahden raskauden kokemus takana. :wideyed: Jo on kumma ettei näitä vaan muista.
 
Vaikeinta on kahvista luopuminen, sitä kun menee päivässä varmaan 6dl (2dl kuppi x 3). Olen kyllä vähentänyt niin että otan vain puoli kuppia x 3 eli ehkä 3 dl :grin
 
Persilja ja suklaa.. ja viipaloitu kurkku
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top