Himot ja ällötykset

Viidedvillahousu: Mullakin salmiakki auttanu pahoinvointiin ja oon myös sitä syönyt, juurikin turkinpippureita (niitä värikkäitä) nyt viimeisimpänä! Verenpaineen nousu kai on se isoin syy,miksi on vähennettävien listalla,mutta jostain kyllä olen lukenut myös,että voisi aiheuttaa keskenmenon... Verenpaineesta mainitaan useammissa lähteissä ja siitä en itse ole huolissani,kun mulla on muutenkin aika alhainen verenpaine.
 
Yks kaveri mulle saarnas lakritsin syönnistä (söin karkkipussista 3 lakritsia) kun ennen on kuulemma aborttejakin tehty niin että syyään lakua hirviästi nii menee kesken. :bored: En sit tiiä mistä tämmönen väite, hän on kyllä lukenu paljon kaikenlaista aiheeseen liittyvää. Ja oon tainnu joskus aiemminki kuulla jotain samansuuntasta jostain.
 
Tuskin on 2-3 vuoden aikana yhtäkkiä tajuttu että aiheuttaisi keskenmenoja. Rr-tason nousu on suurin ongelma mutta pari vuotta sitten kehoitettiin syömään lakritsia ja salmiakkia mataliin paineisiin. Suora lainaus Eiran sivuilta: "Lakritsi- ja salmiakkimakeiset sisältävät glysyrritsiiniä, jonka turvallisesta käyttömäärästä ei ole tietoa. Korkea glysyrritsiinipitoisuus nostaa verenpainetta, lisää turvotusta ja voi aiheuttaa keskenmenovaaran ja on mahdollisesti yhteydessä lapsen kehityshäiriöihin. Pienet annokset (esimerkiksi annos lakritsijäätelöä tai muutama makeinen) eivät ole haitallisia." Tässä tapauksessa pitäisi päästä näkemään alkuperäiset tutkimukset joista on tehty johtopäätökset että on mahdollisesti yhteydessä kehityshäiriöihin ja voi aiheuttaa keskenmenoja. Tutkimusasetelma ja metodi pitäisi nähdä, jotta todellinen syy-yhteys selviää. Mustat karkit kyllä nostavat osalla hyvinkin radikaalisti paineita, se on kiistattomasti osoitettu tutkimuksissa.

Summa summarum, aion syödä tässä raskaudessa kohtuudella mustia karkkeja. Jos paineet alkavat nousemaan, niin sitten tulee suru puseroon mutta ilmankin (varmaan) selviää.
 
Kiitos kaikille vastauksista salmiakin ja lakritsin syömistä koskien! Aion jatkaa samalla linjalla kuin aiemmin eli syön päivässä muutaman salmiakkikarkin pahimpaan pahoinvointiin.
 
Mulle neuvolantäti sano että syö vähän salmiakkia ja lakritsia ku on nii matalat verenpaineet. Eli mie ajattelen että kohtuullisesti syötynä on ihan hyvä. Jos on liian matalat verenpaineet nii aiheuttaako se vauvalle jotain?
 
Riisikakut on niin nam! Ja himoitsen mansikkakermakakusta. Mun yks kaveri on ihan viimeisillään ja himoitsee myös niin sovittiin että leivotaan ens viikolla ja syödään puoliksi :D
 
Mä oon viime aikoina sortunut karkkiin, jäätelöön ja suklaaseen, hamppareihin ja pitsaan :hungover:
Koko päivän on sitten sellanen jatkuva etova olo, mutta silti samaan aikaan pyörii mielessä että mitä seuraavaksi söisi, ja väsyttää, tänäänkin oon tainnut ottaa jo parit torkut...
Joka aamu päätän että tänään en syö makeaa, mutta nopsaan se taas unohtuu.
Josko huomenna...
 
Mulla on vihdoin se pitsa-/hampparihimo vaihtunut vähän terveelisempään himoon: voisin syödä lounasravintolan kanasalaatin vaikka joka päivä, oi nam!! :p Tosin lauantaina kun se ei ollut mahdollista ja kaikki kotiruoka ällötti ni tuli syötyä puolikas pitsa:shy: Laskin että raskauden aikana oon syönyt pitsan tai hampparin kerran viikossa, ehkä siihen ei vielä kuole :confused: mut hurja nousu raskautta edeltävään kerran vuodessa tahtiin:hilarious:
 
Mua ällöttää fairyn haju! Ihan jos tiskiharjaan on jäänyt ja oon parin metrin päässä, niin sekin on liikaa.Alkaa heti oksettaa. Pitää varmaan ostaa jotain toista merkkiä kun ei sitä oikein voi jättää tiskaamattakaan.. olis suosituksia? Mahdollisimman hajuton, mutta tehokas?
LV on hajustamaton mutta teho ainakin kelpaa mulle. Ne rainbowin yms en tiedä tehosta. Tulee tiskattua aika paljon käsin joten huonoa ei kannata ostaa.
 
Mun tekee lähinnä kaikkea raikasta mieli, jos nyt ylipäätään tekee mitään mieli. Pitsaa voisin kyllä kuitenkin syödä. Lähes kaikki ällöttää, erityisesti etniset ruuat, jotka normaalisti on lemppareita. :grumpy:
 
Mulla halutti eilen ihan hulluna jauheliharisottoa joten sitä tein ruuaksi. Ei tehny mieli enää ku ruoka oli valmista :meh:
 
Mulla on tullut kans aika vaihdellen, yhtäkkiä alkaa tehdä mieli tosi paljon karjalanpiirakoita, nektrariinia tai nepalilaista ruokaa. Ja sit seuraavana päivänä tekee mieli jotain muuta, kuten perunamuusia tai jotain ihan mitä vaan missä on wasabia :D
Tupakansavu ällöttää eniten, kahvi myös välillä.
Yks päivä lounaalla tilasin listalta herkullisen kuulosen kala-annoksen ja sit kun se tuli pöytään, se alkoikin jotenkin akuutisti etoa. Harmitti, koska tiesin kuitenkin järjellä että oli todella hyvä ruoka kyseessä ja muut söivät innolla ja kehuivat taivaisiin.
 
Tekee mieli hedelmiä ja ostin porkkanoita naposteltavaksi, mutta mulle tulee niistä outo olo?! En tiiä onks se närästystä vai mitä. Eka tuli just porkkanasta, sit omenasta, tänää luumuista ja ilmeisesti myös hemapasta. Yritä tässä sit syödä terveellisesti :D
 
Mä oon kans jonkun verran syönyt hedelmiä.. Tänään ihan innolla nektariineja.. Uu, miten hyviä.. Ja tuota on kans et tekee mieli jotain mut sit saattaa kuitenkin lennosta vaihtua ihan joksikin muuksi mieliteoksi.. Mut ihan kestosuosikki on nuudelit.. Vois vaan syödä sitä..
 
Mulla ei oikeestaan oo mitään selkeitä ruokia mitä haluttas. Mut tuota on havaittavissa ett haluaa tehä joitai hyvää ruokaa ja sit ku valmis nii ehkä kerran voi syödä ja sit jo oksettaa.
 
Nyt rupeskin nuudeleita tekemään mieli :hilarious: iltaisin näin lomalla kun nukkumaan menee myöhään nii tuntuu että koko illan vois syödä roskaruokaa tms lämmintä ruokaa isoja annoksia. Oikein kevyttä ja hyvää :hungry: eilen kyllä jopa eksyi kurkkua ja tomaattia lautaselle pihvin kera.
 
Mutta noista mieliteoista.. Mun on pari kertaa tehnyt kauheasti mieli kananugetteja.. Ja siis kun en oikeastaan koskaan syö tai valmista niitä ruoaksi muuten.. Mut jostain syystä..
Ja sit taas normaalisti syödään ihan perus kanaa tai lihaa, esim joku naudanliha pihvi, niin nyt sellaista ei tee yhtään mieli..
 
Niin tutun kuulosta tuo, että jotain tekee kovasti mieli ja kun sen on valmiiksi lautaselle saanut niin ei oikein maistukkaan. Mulla tuntuu myös, ettei millään saisi syötyä sitä määrää ruokaa kuin tarvis. Kiinalaista on tehnyt ihan hulluna mieli jo useamman päivän.
 
Pautu, mulla ihan sama kananugettihimo ollut nyt pari päivää! Enkä edes syö niitä koskaan. :bored: Samoin irtokarkkeja on tehnyt ihan hirveästi tänään mieli. Terveellistä ruokaa siis viikonloppuna luvassa, jos mielitekojen perusteella valitsen ruuat. Se siitä raskauskilojen kurissa pitämisestä..
 
Mulle ed. raskaudessa diabeteshoitaja sano että kerran viikossa voi käydä syömässä, (jos arvot kestää sen). Käyn oikeestaan milloin huvittaa, ei paino nouse jos pääsääntöisesti syö normaalisti
 
Takaisin
Top