Himot ja ällötykset

Maksa :hungry: En syö normaalisti maksaa missään muodossa. Ekassa raskaudessa himoitsin limalaatikko maksalaatikkoa puolukkahillolla. Tässä raskaudessa oon jo viikko tolkulla ajatellut sellaista bensa-aseman rekkamiesleipää, sellaista missä olisi välissä paistettu kananmuna ja paksuja maksamakkaraviipaleita :shy: En pysty käsittämään, onko tää joku psykologinen juttu että kun ei saa niin haluaa?! Tosin ei mun muita kiellettyjä tee mieli

Oisko raudan puutetta? :rolleyes:
 
Mulla on himot ja ällötykset vaihdelleet laidasta laitaan. Yhtenä päivänä pizza ällöttää, seuraavana päivänä tekee mieli. Yleensä olen suolaisen perään, mutta nyt on ennemmin makeat jutut maistuneet.

Pysyvästi olen himoinnut:
  • Satsuma/ mandariini/ klementiini
  • Itse tehty riisipuuro
  • Pasta
  • Pillimehut
  • Vuohenjuusto (sitä tosin en ole uskaltanut syödä)
  • Etikkaiset säilykkeet kuten hillosipulit
  • Sokerijogurtit
  • Kurkku-juusto-voileivät
Ällötyksiä ovat aiheuttaneet mm.
  • Vesi
  • Liha
  • Kana
  • Leikkeleet
  • Oivariini (jouduin vaihtamaan Floraan, kun niin etoi)
Ehkä baby on kasvissyöjä? :D
Yleensä aina himoitsen suolakurkkuja ja oliiveja, mutta nyt molemmat ovat olleet hyvin neutraaleja.

Minä kans miettinyt kasvaako tuolla pikku vegaani! Niin lihat ja leikkeet, oikeastaan koko lihahylly muovipakattuine lihoineen ällöttävät! Hedelmät ja yleensäkin hiilarit maistuvat.
 
Maksa :hungry: En syö normaalisti maksaa missään muodossa. Ekassa raskaudessa himoitsin limalaatikko maksalaatikkoa puolukkahillolla. Tässä raskaudessa oon jo viikko tolkulla ajatellut sellaista bensa-aseman rekkamiesleipää, sellaista missä olisi välissä paistettu kananmuna ja paksuja maksamakkaraviipaleita :shy: En pysty käsittämään, onko tää joku psykologinen juttu että kun ei saa niin haluaa?! Tosin ei mun muita kiellettyjä tee mieli

Maksamakkara ei ole kiellettyjen listalla, joten sen puolesta kyllä voi hiukan syödä (200 g viikko). Mä himoitsen sitä myös enkä ole varmaan vuoteen ostanut, mutta nyt ostin.
 
Viime raskaudessa kaikki lihatuotteet ällötti mua, mutta tällä kertaa on tehnyt mieli pihviä ja kaikkea suolaista lihaa. Ja mä vielä oon 90 % kasvissyöjä. :D
 
Viime raskaudessa kaikki lihatuotteet ällötti mua, mutta tällä kertaa on tehnyt mieli pihviä ja kaikkea suolaista lihaa. Ja mä vielä oon 90 % kasvissyöjä. :D
Tuliko viimeksi tyttö vai poika? Voisko näistä jotain yrittää päätellä..:rolleyes:
Mullakin muutama viikko sotten oli pakko saada punaista lihaa, luulen juurikin raudan takia. Nyt kun oon ottanut lisärautaa niin lihat ei maistu..kala jotenkin.
 
Tuliko viimeksi tyttö vai poika? Voisko näistä jotain yrittää päätellä..:rolleyes:
Mullakin muutama viikko sotten oli pakko saada punaista lihaa, luulen juurikin raudan takia. Nyt kun oon ottanut lisärautaa niin lihat ei maistu..kala jotenkin.

Viimeksi tuli poika. :D
Voi olla että raudanpuutteella tosiaan on omat vinkeensä pelissä.
 
Ai mitä himoitsen!?!? Kaikkea! Kantakaa vaan ruokaa mun nenän eteen, mitä vaan, mä kyllä syön! Syön, syön ja syön! Mitä nyt otettais? Joko olis taas ruoka-aika? Voisko pliiis joku tulla kokkailee mul jotain tosi maukasta ja herkullista! Mielellään tietenkin jotain raikasta ja terveellistä. Toki jos ei just oo tarjolla terveellistä, ni ihan mikä vaan käy! Huh, mä en oo ikinä syöny näin paljoo! Tää on viides raskaus. Mun vatsa vähintään yhtä iso ku esikoisesta puolessa välissä raskautta, ellei jopa isompi!
Ai mikä etoo? Ei mikään! Ruokaaaa, hedelmiä, mitä vaaaaan. Ja herkkuja, voin mä niitäki vedellä!
Rv 10+6
 
Tänään tein esikoiselle kanakastiketta ja piti siitä itsekin syödä, mutta niin paljon yökötti koko kana kun sitä paistelin, että ei olis pystyny :P
Samoin kala ei uppoa, vaikka ollut ihan lempparia. Mä vetelisin ihan rajattomasti hernaria, jugurttia ja jokapaikkaan sopii pähkinät päälle :D
 
Mulla maistuu yllättäen suklaakeksit ja irtokarkit ja ihan normiruokakin ja sit nää finnit et jos sitä odottaakin tyttöö
 
Tänään tein esikoiselle kanakastiketta ja piti siitä itsekin syödä, mutta niin paljon yökötti koko kana kun sitä paistelin, että ei olis pystyny :P
Samoin kala ei uppoa, vaikka ollut ihan lempparia. Mä vetelisin ihan rajattomasti hernaria, jugurttia ja jokapaikkaan sopii pähkinät päälle :D
Sama! Kana on lihoista kuvottavinta tällä hetkellä!
 
Täälläkin kana tökkii, vaikka ennen oon syönyt sitä selvästi eniten proteiinin lähteenä! Ihan ongelma alkaa olla kohta, että mitä ruokaa sitä laittais, kun melkein mitään ei tee mieli (paitsi ehkä roskaruokaa...). Ja mullakin teki ihan hulluna mieli mannapuuroa yks päivä, vuosikausiin josko koskaan oo ite tehnyt, jännä oli lukea tuolta aiemmmin että sitä on ollu muillakin :grin
 
Täällä huono olo jatkuu ja nyt viikkoja 9+2. Tässä lisänä vielä jonkin sortin keuhkotulehdus niin ei ole kyllä oloissa kehumista :D Edelleenkään ei juuri muu kuin mandariinit, soija/kaurajogurtti, soijavanukas ja appelsiinimehu maistu, mutta uutuutena olen nyt hiukan päässyt paahtoleivän ja poppareitten makuun. :D
 
Nyt kun paha olo on väistynyt pariksi päivää, mulla tekee mieli SYÖDÄ. Paljon, mahdollisimman suolaista edelleen ja hiilareita. Eilen piti ruuan päälle paistaa vielä pakastimesta ranskikset, ja mä en kyllä ppakasteranskiksia oo syönyt varmaan pariin vuoteen. :D kotimatkalla nälkäisenä joka ikinen ravintola näytti houkuttelevalta.
 
Mulla myös pahoinvointi väistynyt lähes kokonaan ja tilalle tullut jatkuva nälkä :D Hirveesti tekee mieli grilliruokaa (kebab+fetakermaperunat ja porilainen paistetulla kananmunalla ja ananasrenkaalla kiitos tänne heti nyt) mutta vastapainoksi alkanut tekemään mieli myös ihan terveellisiäkin vaihtoehtoja, tonniakalasalaatti (paljon paprikaa!) maistuu paremmalle kuin koskaan. Karjalanpiirakat keitetyllä kananmunalla on ollut tän päivän juttu :D Terveisin Istun taas ruokapöydässä
 
Himoitsen kunnon wingsejä siipiveikkojen kastikkeella! NAM! Samoin vihreet pepperonit taas ni voisin vaan pelkästään kebabbilasta tilata laatikollisen niitä :D
 
Täällä huono olo jatkuu ja nyt viikkoja 9+2. Tässä lisänä vielä jonkin sortin keuhkotulehdus niin ei ole kyllä oloissa kehumista :D Edelleenkään ei juuri muu kuin mandariinit, soija/kaurajogurtti, soijavanukas ja appelsiinimehu maistu, mutta uutuutena olen nyt hiukan päässyt paahtoleivän ja poppareitten makuun. :D

Näin just viime yönä unta et söin poppareita. :D Siitä onkin PALJON aikaa ku meil on niitä viimeks ollu. Mandariinit myös on IHANIA ja kaikki muutki hedelmät.
 
Kahvia en oo juonut viiteen viikkoon. Normaalisti sitä menee tosi paljon. Vaikka pahoinvointi on helpottanut, niin tietyt ällötykset on vielä vahvana. Kaikki sipulit, etenkin valkosipuli. Riittää ällöttämään, jos naapurissa kokkaillaan tai puoliso on syönyt. Hyi olkoon.
 
Hauska lukea tosta monen kanaällötyksestä, koska mulla on taas niin päin, että en oo syönyt kanaa tai punaista lihaa ehkä kymmeneen vuoteen, mutta nyt raskaana oon vetässy mm. Hesen kanahampparin. Hesen hamppareista taisi kyllä joku puhua aiemmin. Tehnyt muutenkin mieli kalaa, juustoa, keitettyjä kananmunia(!) ja mahdollisimman lihaisia kasvisvalmisteita, kuten soijanakkeja ja -pihvejä. Ja nyt alkoi tekemään mieli poppareita, kun niistä oli täällä puhetta :grin
 
Kahvia en oo juonut viiteen viikkoon. Normaalisti sitä menee tosi paljon. Vaikka pahoinvointi on helpottanut, niin tietyt ällötykset on vielä vahvana. Kaikki sipulit, etenkin valkosipuli. Riittää ällöttämään, jos naapurissa kokkaillaan tai puoliso on syönyt. Hyi olkoon.

Sipulin haju ällöttää täälläkin, huomasin tänään kun haistoin olohuoneeseen saakka keittiössä lautasella olevat raa'at sipulirenkaat :D Pakko oli käydä viskaamassa roskiin ja roskis ulos.
 
Takaisin
Top