Himot ja ällötykset

Mulla on kaikissa raskauksissa ollut kana ällöttys, nyt ei niin pahana että voin kyllä syödä kanaa mutta en ensimmäisenä sitä laita ruuaksi.

Ruisleipä paahdettuna ja siihen paljon eri rehuja päälle, esim avocado, tomaatti ja paprika NAM!! :)
Muutenkin tullut nyt terveellisiä himoja. Eilen rouskuteltiin lasten kanssa pussillinen porkkanoita ja pari paprikaa. Yhden paprikan olen jo tänään syönyt, kurkkua menee ainakin pari per päivä joko leipien päällä, ruuan kanssa tai ihan isoina paloina.
Nyt on pakko lähtee kauppaan kun rehut loppuu ja mieli tekis avokado salaattia johon päälle vähän rapeeksi paistettua pekonia :Heartred
 
Hauska lukea tosta monen kanaällötyksestä, koska mulla on taas niin päin, että en oo syönyt kanaa tai punaista lihaa ehkä kymmeneen vuoteen, mutta nyt raskaana oon vetässy mm. Hesen kanahampparin. Hesen hamppareista taisi kyllä joku puhua aiemmin. Tehnyt muutenkin mieli kalaa, juustoa, keitettyjä kananmunia(!) ja mahdollisimman lihaisia kasvisvalmisteita, kuten soijanakkeja ja -pihvejä. Ja nyt alkoi tekemään mieli poppareita, kun niistä oli täällä puhetta :grin

Mulla kans edellisessä raskaudessa vuosien lihattoman kauden jälkeen alko hulluna tehdä mieli lihhaa. No minä sitten söin ja palasin normaaliin ruokavaliooni lapsen syntymän jälkeen. Saa nähdä miten nyt, kun olen ollu vajaan vuoden täysin vegaani. Vielä ei oo lihan himot iskeny, mutta edellisen kerran se olikin vasta myöhemmillä viikoilla.
 
Kahvi ja kaakao tai suklaa yhdistyy edelleen, täysin kahviton kausi ohi. Amppari-mehujäät oli eilen tarjouksessa - ostin kymmenen!
Entisenä tupakoitsijana ihmetyttää miten kovasti tupakanhajuiset ihmiset ällöttää, tuore tupakansavu ei niinkään. Olenko mäkin haissut näin pahalle ja muut kärsineet? Hyhyh.
 
Kahvi ja kaakao tai suklaa yhdistyy edelleen, täysin kahviton kausi ohi. Amppari-mehujäät oli eilen tarjouksessa - ostin kymmenen!
Entisenä tupakoitsijana ihmetyttää miten kovasti tupakanhajuiset ihmiset ällöttää, tuore tupakansavu ei niinkään. Olenko mäkin haissut näin pahalle ja muut kärsineet? Hyhyh.

Mä olen ollut ennen satunnaistupakoitsija ja samaa olen miettinyt. Tupakanhaju on ollut nyt raskausaikana kuvottavin haju, mitä voi olla. Nyt tuntuu siltä, että tosi moni polttaa ja ihan kaikkialla, sporapysäkillä, kadulla, parvekkeilla. Haistan sen jo metrien päähän. :yuck: Ihan kamalaa, että ennen muut ovat kärsineet mun takia.
 
Mulla kans edellisessä raskaudessa vuosien lihattoman kauden jälkeen alko hulluna tehdä mieli lihhaa. No minä sitten söin ja palasin normaaliin ruokavaliooni lapsen syntymän jälkeen. Saa nähdä miten nyt, kun olen ollu vajaan vuoden täysin vegaani. Vielä ei oo lihan himot iskeny, mutta edellisen kerran se olikin vasta myöhemmillä viikoilla.

Tuliko tyttö vai poika? En kyllä tiedä, onko lihanhimolla ja sukupuolella minkäänlaista yhteyttä.
 
Mulla on kaikissa raskauksissa ollut kana ällöttys, nyt ei niin pahana että voin kyllä syödä kanaa mutta en ensimmäisenä sitä laita ruuaksi.

Ruisleipä paahdettuna ja siihen paljon eri rehuja päälle, esim avocado, tomaatti ja paprika NAM!! :)
Muutenkin tullut nyt terveellisiä himoja. Eilen rouskuteltiin lasten kanssa pussillinen porkkanoita ja pari paprikaa. Yhden paprikan olen jo tänään syönyt, kurkkua menee ainakin pari per päivä joko leipien päällä, ruuan kanssa tai ihan isoina paloina.
Nyt on pakko lähtee kauppaan kun rehut loppuu ja mieli tekis avokado salaattia johon päälle vähän rapeeksi paistettua pekonia :Heartred

Mulla on ihan sama juttu! Yhtäkkiä tullut terveellisiä mielitekoja. Nyt maistuu taas salaatti ja kaikki kasvikset. Raahaan selkä vääränä kurkkuja ja paprikoita kaupasta kotiin. Tämä muutos on tapahtunut ihan hiljattain. Nyt 12+5.

Millainen vointi sulla on nyt ollut, 7aimen? Umpparileikkaus on kyllä ihan koettelemus ilman raskauttakin. Toivottavasti nyt jo parempaan suuntaan. :)
 
Vointi alkaa olemaan jo ihan ok. Lähes viikon olin sairaalssa kun pääsi niin pahaksi tilanne ennen leikkausta ja crp jatkoi vaan nousuaan.
Nyt haavat hyvin parantuneet, lääkekuurit syöty loppuun ja tänään kävin antamassa vielä toivottavasti vikat labrat tän asian tiimoilta.
Oli kyllä tosi rankka kokemus, mutta onneksi mies ollut hyvin apuna ja hoitanyt melkein kaiken kotona, että olen saanut toipua.
 
Mä olen ollut ennen satunnaistupakoitsija ja samaa olen miettinyt. Tupakanhaju on ollut nyt raskausaikana kuvottavin haju, mitä voi olla. Nyt tuntuu siltä, että tosi moni polttaa ja ihan kaikkialla, sporapysäkillä, kadulla, parvekkeilla. Haistan sen jo metrien päähän. :yuck: Ihan kamalaa, että ennen muut ovat kärsineet mun takia.

Tämä hyvin vahvasti! Hyh :sad001
Mies polttaa edelleen, mutta on luvannut lopettaa ennen joulukuuta. Katotaan miten käy.. Niin toivon, että se pitää sanansa, mutta aikaisemmat lopettamisyritykset on aina loppuneet hyvin lyhyeen :sad001
 
Mä olen ollut ennen satunnaistupakoitsija ja samaa olen miettinyt. Tupakanhaju on ollut nyt raskausaikana kuvottavin haju, mitä voi olla. Nyt tuntuu siltä, että tosi moni polttaa ja ihan kaikkialla, sporapysäkillä, kadulla, parvekkeilla. Haistan sen jo metrien päähän. :yuck: Ihan kamalaa, että ennen muut ovat kärsineet mun takia.

Huh, bussissa istui mun viereen joku juuri tupakoinut henkilö, ja voin kertoa että pidätin 20 min oksennusta. Yritin hengittää vain suun kautta, ettei haju tulis niin vahvasti, mutta kyllä teki tiukkaa!
 
Vointi alkaa olemaan jo ihan ok. Lähes viikon olin sairaalssa kun pääsi niin pahaksi tilanne ennen leikkausta ja crp jatkoi vaan nousuaan.
Nyt haavat hyvin parantuneet, lääkekuurit syöty loppuun ja tänään kävin antamassa vielä toivottavasti vikat labrat tän asian tiimoilta.
Oli kyllä tosi rankka kokemus, mutta onneksi mies ollut hyvin apuna ja hoitanyt melkein kaiken kotona, että olen saanut toipua.

Kiva kuulla, että miehesi on ollut tukena ja olet nyt kotiutunut! :happy: Tiedätkö vielä koska sulla on seuraava ultra vai vaatiiko tilanne olkenkaan seurantaa sikiön kannalta?
 
Mulla oli np ultra viikko leikkauksesta eli viime ma ja kaikki oli juuri niinkuin pitääkin :) eli ei aiheutunut pienelle tosta rankasta koettelemuksesta mitään.
Eli normaali raskauden seuranta riittää nyt :)
 
Mulla oli np ultra viikko leikkauksesta eli viime ma ja kaikki oli juuri niinkuin pitääkin :) eli ei aiheutunut pienelle tosta rankasta koettelemuksesta mitään.
Eli normaali raskauden seuranta riittää nyt :)

Hienoa! :happy:
 
Ensimmäistä odottaessa mulla ei ollut mitään inhokkeja tai himoja...nyt himoitsen ranskanperunoita ja ketsuppia [emoji23] sekä kasviswokkia ja sojakastiketta [emoji39]

Toinen himo olis paahdettu ruisleipä johon päälle juustoa ja kurkkua/tomaattia mut nyt ei Englannista ihan kauheen helposti/halvalla sitä ruisleipää saa [emoji30]
 
Ensimmäistä odottaessa mulla ei ollut mitään inhokkeja tai himoja...nyt himoitsen ranskanperunoita ja ketsuppia [emoji23] sekä kasviswokkia ja sojakastiketta [emoji39]

Toinen himo olis paahdettu ruisleipä johon päälle juustoa ja kurkkua/tomaattia mut nyt ei Englannista ihan kauheen helposti/halvalla sitä ruisleipää saa [emoji30]

Ai sinä asut Englannissa :) Mun sisko muutti just Englannista Suomeen kahdenkymmenen vuoden jälkeen, hänen molemmat lapset syntyi siellä.
 
Mulle iski eilen himo maitokahviin ja sitä joinkin. Oon jo vuosikausia juonut kahvini mustana, paitsi nyt se on ällöttänyt todella paljon jo kuukauden. Ennen raskautta en olisi kuvitellutkaan laittavani kahvini sekaan maitoa :D
 
Tää on varmasti joku psykologinen juttu, et himoitsen meetwurstia ja cokista, vaikka molempia näihin normaalisti tosi harvoin.
 
Mua ällöttää kaikki karkit, suklaat yms ja kahvi.
Tupakanhajuiset ihmiset ällöttää ja tupakansavu aiheuttaa päänsärkyä ja pahaaoloa. Itse ent. Tupakoitsijana ihmettelin tätä.
 
Uskaltaisinko sanoa että pahoinvointi alkaa viimein helpottaa! Nyt rv 14+0. Ja join tänään ensimmäisen aamukahvin kahteen kuukauteen! Piti oikein miehen kanssa kippistää kahvikuppeja juhlan kunniaksi! Kieltämättä jälkijunassa tuli vähän ällöolo, mutta vaikuttaisi menneen ohi :D edelleen kyllä erittäin paljon ruokia mustalla listalla, toivottavasti kohta pääsisi syömään normaalisti.
 
Takaisin
Top