Himot ja ällötykset

Meidän piti mennä tänään itse poimimaan mansikat talven varalle, mutta kun tää sää. :/ Kai se on vaan maksettava ittensä kipeäksi siitä 10kg satsista, kun mää en kestä ajatusta talvesta ilman mansikoita ja muita marjoja pakkasessa. Viime vuonna maksoin 30e/5kg, saa nähdä löytäiskö vielä jostain sillä 25e/5kg hinnalla. :eek:
 
Me ostettiin alkuviikosta 22 e/5kg, mutta silloin oli kai vähän ylitarjontaa. Katoin, et sataa koko viikon, pakko ostaa heti ni pakastettiin sit 10 kg. Vähän tekis mieli vielä lisää, mut täytyy kattoo miten tää tästä etenee. Tuleeko vielä marjoja ja onko ne sateiden takia ihan mätiä...
 
Hesarista luin, että ensi viikon lopusta saattaisi olla taas mansikkaa tarjolla. Meillä itse poimittua jo jonkun verran, mutta vielä semmoiset 5kg mahtuisi, eikä loppuisi ennen joulua pakkasesta. Kiinnostaisi myös mustikat, mutta en tiedä yhtään mistä lähtisi niitä keräämään :D
 
Muutama rasia mansikkaa on jo pakkasessa, mut vielä pitäs varmaan käydä keräämässä.. ei kyl paljoo tuu pakastimen kautta syötyä, enemmin tuoreltaan.
Mustikoita vois varmaan kans kerätä. Toivottavasti niistä ei tuu nyt huono olo. Esikon raskaudessa oksensin aina kun söin mustikkaa..
 
Mun tekee hirveästi mieli tuoretta mustikkaa, mutta tänä vuonna en kyllä kykene metsässä kykkimään ja niitä poimimaan. Täytyy torilta käydä ostamassa ens viikolla. Kukahan mulle kanttarellitkin noukkis..?
 
Tänään oli tarkoitus mennä mansikoita poimimaan, mutta olikin rivit jo jaettu. Eilen oltiin mustikassa, kyllä tää maha alkaa olla jo vähän tiellä. Illalla ja metsässä olikin harjoitussuppareita, mutta aion mennä uudelleenkin. Ajattelin, että harjoituksen puutetta :)

Täällä maistuu edelleen kuuma kaakao. Nyt pistin vaihteeksi vaniljajäätelöön o'boy-jauhetta ja kuningatar-hilloa :)
 
Jos tulis sellanen hyvä mustikkavuosi et vois vaan istua mättäälle ja poimia samasta paikasta puoli tuntia ja sit vaihtaa. Se sopis mulle :D
 
Nyt on jo hirveästi mustikkaa metsässä. :) Harmittaa kun meidän tien päässä olevalla metsäkaistaleella kasvaa ihan kauheasti, mutta ei voi poimia kun on niin paljon polkuja pitkin ja poikin missä ihmiset pissattaa koiria. :/ Pissiset marjat ei oikein innosta. Tosin samainen metsä on täynnä vadelmaa odottamassa kypsymistä ja ne mää kyllä käyn taas hakemassa talteen. Kasvaa sen verran ylempänä...
 
Siis hitto soikoon kun tekee mieli mustikkapiirakkaa!!!! Joutuu ehkä lähtee kauppaan hakemaan mustikoita....
 
  • Tykkään
Reaktiot: mkm
Mä tekasin meille iltapalaksi Brita kakun ku kävin tänään poimii mansikoita ja sain jopa siivottu ja pakastettua ne! :) Nyt vaan lonkat ja alaselkä on aika tuskassa..:sad001
 
Vadelma-mustikka piirakkaa + Vanhan ajan vanilja kastiketta. :Heartred Mä tunnen kuinka sellulittipalloja poksahtelee bebaan! :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: mkm
Yritin keskiviikon kärvistellä ilman sen suurempia herkutteluhetkiä ja teki kyl tiukkaa. Teetä join useamman ison mukillisen herkkujen korvikkeena. Huomisenki vois yrittää skarpata, että sit perjantaina saa kavereita treffatessa napata kahvin kaveriksi jotain hyvää. Säälittävää tämmönen! :eek: Huomista herkkuhimoa voikin sit taltuttaa vuorostaan kahvilla, sillä mennään ostamaan kahvimylly. Ollaan sellasesta niin kauan jo haaveiltu ja nyt ajateltiin se vikaks vähään aikaan hankittavaks turhakkeeks ostaa. Me ollaan kahvi-ihmisiä, joten se tuo semmosta arjen luksusta sitten siinä kohtaa, kun ei vauva-arjen ja köyhäilyn keskellä pääse niin usein leffaan tai ravintolaan syömään. :)
 
Siis mulla on ihan sama ongelma. Ykskin päivä ilman herkkuja tekee tiukkaa. Se on tosi ärsyttävää, koska sitku. Syön herkun/herkkuja kärsin ihan törkeestä morkkiksesta. Mikään ei oo hyvä :D
 
Sanos muuta, tuo morkkishan siitä seuraa. Herkkukierre on toivoton, koska se vaan ruokkii itseään jokaisella suupalalla. Ei paljon helpota tilannetta, että tietää kaapissa olevan suklaata tm. hyvää. Pitäis heittää kaikki roskiin tai pyytää joku kylään syömään herkut pois. On helpompi syödä kunnolla, jos kotona ei oo houkutuksia. Kauppaan mä en oo vielä joutunu lähtemään pelkän herkkuhimon vuoksi huh sentään! :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: mkm
Miun herkkutilanne on toivottomampi :p mies nimittäin pitää huolta et kotona on riittävästi suklaata :D kaupasta tuo esim 2 levyy suklaata ja kilon irtareita :rolleyes:
 
Mä en kyllä pysty hillitsee kun himo tulee. Alepaan kävelee 2min meiltä, joten syytän liian lähellä olevaa kauppaa :"D
 
  • Tykkään
Reaktiot: mkm
Takaisin
Top