Himot/ällötykset

Tupakan savun huomaa jo kaukaakin tai ohikulkijan tai junassa olijan vaatteissa. Se pistää nenään ja alkaa ällöttää. En oo ikinä polttanu mut en oo ennen kadulla näin vahvasti reagoinu.
 
Mua alkanut ällöttää kaikki ruoka. Kahviakaa en oo pystynyt juomaan muutamaan päivään, harmi kun se piristäis vähän aikaisia aamuvuoroja. Vaikka mitään ei tee mieli ni mun on pakko syödä parin tunnin välein tai alkaa oksettaa :depressed: töissä oon syöny välipaloina lasten hedelmäpilttejä ja hedelmiä muutenkin, ne ei vielä ällötä :D
 
Kahvia ei ole tehnyt mieli about oletetun hedelmöittymisen ajoista lähtien. Suolaiseen ruokaan on ollut himotuksia esim. nakkeihin ja fetajuustoon (pastoroitua). Esikoisen kohdalla teki selvemmin mieli makeaa.. :)
 
Mä jouduin jäämään yksi päivä bussista pois, kun kaikki haisi ihan karseelta :sour: Hiki, pesuaineet, ihmisten hengitykset, rööki ja sellainen yleinen tunkka, yök! :inpain:
 
Hillaliina, kumpiko viimeksi syntyi kun makea oli himona? Mielenkiintoista jos nyt tarkoittaakin eri sukupuolta :)

Itsellä kans kaikki suolaiset uppoo paremmin kun makea.
 
Jääpalat!! :Heartred

Mulla oli neljännestä sama. Mutta ompahan terveellinen himo :grin

Nyt niin alussa, ettei mitään himoa tai ällötystä vielä. Hajuaisti on kyllä koiran luokkaa! Nuuska haisee tosi voimakkaasti.. :depressed:
 
Raaka / kypsyvä / kypsä lämmin liha haisee hirveeltä, en voi kokata ollenkaa ja jos mies kokkaa pitää olla läpiveto talossa. Kahvi ja kahvinporot haisee. banaani-persikkapiltti haisee/maistuu hirveeltä ja ennen oli lemppari piltti. Välillä tupakka haisee hirveeltä. Meikit/pesuaineet yms. tuoksut lemuaa hirvittävältä, kaikki joutuu olemaan hajutonta. Mitään suurempia himoja ei oo tullu vielä vastaan.
 
Mun tekee mieli suolasta. Juusto on pop :D
kahvia tekee mieli koko ajan vähemmän, ja sillon välilläkin lähinnä siksi kun väsyttää niin kovin.
Sokerista tulee tosi nopeesti hölmö olo, mut hedelmät kyllä maistuis.
En oo muuten huomannu että haju- tai makuaisti ois muuttunu, mut tupakan haju kyllä ällöttää normaaliakin enemmän. Ihan sellanen vaatteisiin ja ihmisiin tarttunutkin. Ja nuuskan haju saa oikeesti melkein oksennuksen aikaan vaikkei pahoinvointia olekaan. Kyllä kroppa taitaa tietää mitä myrkkyjä tosiaan pitää välttää :D tupakka raskausaikanahan voi aiheuttaa haittavaikutuksia paitsi vauvan kehitykseen myös aikuisiälle asti.
 
Loistavia nää tupakkasaarnat. Moni muukin asia voi aiheuttaa vaikka ja mitä lapsen kehitykselle.
 
^Tarkoitatko edellistä kommenttia? Ei ollut mielestäni saarna ja olen kyllä ihan samaa mieltä. Ja ei en polta itse, joten en voi väittää että tietäisin, kuinka vaikea on lopettaa, mutta kyllä kai jokainen tietää tänä päivänä, että se voi olla hyvin haitallista sikiölle, eikä se, että joku muukin voi aiheuttaa haittoja, ole mielestäni ainakaan peruste tupakoinnille raskaana..? Tarkoitus varmaan onkin välttää niitä riskejä, mitä tiedetään ja voi välttää. Kukaanhan ei voi kuplassa elää esim. ilman ilmansaasteita, mutta siihen voi vaikuttaa juoko vaikka alkoholia tai savuttelee tupakkaa...Toivon ainakin kovasti, että jokainen odottava haluaa ja pystyy tupakoinnin lopettamaan.
 
Kiitos MrsBee, en ajatellut kyllä saarnana en :) kai se voi siltäkin kuulostaa jos osuu. Mun mies käyttää nuuskaa enkä ole koskaan sen hajusta tykännyt, mutta oli hauska huomio miten paljon pahemmalta se nyt raskaana haisee :D hänkin tosin nyt lopettaa kun lapsi tulee, hyvä syy päästä eroon siitä :P
Olen samaa mieltä kyllä että en osaa myöskään edes kuvitella miten vaikeaa tupakoinnin lopettaminen on, mutta kyllä ajattelen että jos on lasta toivonut ja yrittänyt, niin pitää sitten olla siinä vaiheessa valmistautunut lopettamaan kun plussa testiin ilmestyy. On toki muitakin sikiölle haitallisia aineita ja aineksia, mutta kyllä tupakka ja huumausaineet ja alkoholikin on vaan ne pahimmat myrkyt. Toivon kanssa että kaikki haluaa ja pystyy raskauden/imetyksen ajaks lopettamaan, niiden pienten ja rakkaiden kehittyvien ihmisten alkujen takia!
 
Mulla sama ku vaahterapuulla, kaikki ruoka ällöttää mut sitä on silti pakko suuhunsa pakottaa tai tulee entistäkin hirveempi olo. Mandariinit ja vesi menee alas ilman että tarvii pakottaa ja äsken alko ruisleipä himottaa, mut saa nähä miten käy kun sitä sit nenän eteen vihdoin saa :grin

Mä en voi tässäkään asiassa muuta kun ihmetellä et miten uskomatonta tää on, mä oon oikeesti aina kuvitellut että ihmiset liiottelee oireitaan, himojaan ja ällötyksiään. Nyt kun tämän itse ensimmäistä kertaa kokee niin huhhuh, ei voi muuta kun sanoa etten olis ikinä uskonut! :grin
 
Tavoite varmasti onkin lopettaa, helpommin sanottu kun tehty. Viinaa en juo enkä huumeita käytä ja jokainen tupakoitsija minä mukaanlukien varmasti tietää sen haitat sikiölle sekä itselle ja tiedän myös sen kuinka ahdistavaa voi olla kun ympärillä jokainen joka ei polta niin paasaa ja marmattaa tupakan haitoista ja vaikutuksista ittensä syyllistämisen lisäksi niin eipä oo kovin kannustavaa siinä sitten itkee jo odotus aikana sitä kuinka paska äiti oot kun kukaa muu ei polta. Kolahtaa juu muhun ku nää ryhmät yleensä on just sellasia että et ole edes ihminen jos poltat. Hienoa jos äiti ei polta ja itse pyrin myös vähentämään tai lopettamaan ja jos en siinä onnistu niin itse kannan vastuun seurauksista itseeni sen enempää syyllistämättä.
 
Minä olen pystynyt lopettamaan polttamisen, kuin seinään kaksi kertaa ennen IVF-hoitojen alkua. Pari päivää oli vaikeeta, mutta kun mielessä on, minkä takia tämän haluan tehdä, niin ne himot jäi siihen. Nyt, kun toisesta hoitokierroksesta tuli yllätyksenä plussa, niin viimeisetkin "Pitäiskö yksi vain..." -ajatukset on hävinny.

Mutta silloin, kun ei ollut mitään hyvää syytä ja yritin lopettaa, niin eihän siitä mitään tullut. Joten tiedän, että vaikeaa on.
 
Minä lopetin tupakoinnin siihen paikkaan kun plussasin esikoisesta. Olin yrittänyt aiemminkin eikä se helppoa silloinkaan ollut, mulla oli apuna se että tupakointi lisäsi huonoa oloa (mulla alkoi oireet ja huimaus jo ennen plussaa).

Tsemppiä Miukuli83! Vähentämisestäkin on varmasti hyötyä ja olenpa kuullut joskus sanottavan että tupakan älytön stressaaminen voi olla haitallisempaa kuin tupakka.
 
Hienoa, että pystyit lopettamaan Sufi. Pakko kuitenkin vielä kommetoida tuohon stressiasiaan, jonka olen itsekin kuullut perusteluna, etten voi uskoa sen pitävän paikkansa. Täällä ainakin oli jotain asiasta ja löytynee lisääkin, jos vaan haluaa googlata:http://www.vau.fi/raskaus/Terveys/E...-tupakointi--Asiantuntija-tyrmaa-harhaluulon/

Mutta, kuten Nannaaa, en itsekään olisi uskonut minkälaisia tuntemuksia voi tulla jo näin aikaisessa. Varsinaisia himoja ei mitään tullut vielä ainakaan, päinvastoin melkein koko ajan kuvottaa ja ei tee mieli syödä. Sitten yhtäkkiä tulee karsea nälkä, mutten tule kylläiseksi, vaan etova/kurniva olo jää päälle. Outoa. Kaikki hajut todella voimakkaita, ruoka, tupakka, parfyymit, hiki, lika ym. yök!!
 
Yhhyy, ei tee mieli kahvia mutta jos ei juo niin pää tulee kipeeks ja muutenkin vaan olo pahenee...:hungover: Ärsyttävää. Oon koittanu juoda aamuisin teetä kahvin sijasta mutta sit tuntuu kyllä että väsyttää kahta kauheemmin ja olo on muutenkin aika pyllystä :confused: nyt harmittaa että on jääny kahvikoukkuun, ite en juonut kahvia ollenkaan ennen esikoisen syntymää :eek:
 
Overa:kahvikoukku on ikävä. Yritin jo yrittäessä päästä eroon, muttei onnistunut. Alussa maistui ihan kuten ennen, mutta sitten yhtäkkiä vaan etoi niin paljon ja nyt mennyt viikko juomatta:eek:En ois uskonut! Toivottavasti ällötys ja kahvikoukku helpottaa :)
 
Mulla on kahvi jääny ihan vahingossa pois, olin flunssassa ja teki mieli kuumaa mehua aamusin ni jotenki se kahvi jäi ilman etomisia ja päänsärkyjä pois o_O hämmentävää..
 
Takaisin
Top